Monday, January 12, 2015

သမိုင္းကို ျပည္သူေတြကသာ ေရးပါသည္ ( ေဆာင္းပါး )

ေဆာင္းပါးရွင္ - ဘစံေကာက္

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းျပတိုက္အတြင္း ကေလးငယ္မ်ား ေလ့လာေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေအးျမတ္မြန္)
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းဆိုတာ အဲဒီႏိုင္ငံမွာရွိၾကတဲ့ ျပည္သူေတြ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရတဲ့ ခရီးရွည္ကာလႀကီးတစ္ခုမွာ ၾကံဳေတြ႕ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတဲ့ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ ျဖစ္ပ်က္မႈသ႐ုပ္သကန္ပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ သမုိင္းကိုဦးေဆာင္ခြင့္ရတဲ့သူေတြဟာ ဘုရင္ေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သမၼတေတြ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဘယ္သူေတြပဲျဖစ္ခဲ့ျဖစ္ခဲ့ သူတို႔ႏိုင္ငံအေပၚထားတဲ့ ေစတနာ၊ သူတို႔ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈဆိုးမႈေတြဟာ ေနာင္အခါမွာ မွတ္တမ္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာ က်န္ရစ္ခဲ့တတ္ပါတယ္။ သူတို႔ေကာင္းလို႔ျပည္သူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာနဲ႔ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနခဲ့ရတယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားမွာ ေနရာေလးတစ္ခုရၿပီး က်န္ရစ္တတ္သလို သူတို႔ေတြ ဆိုးယုတ္ည့ံဖ်င္းလို႔ ျပည္သူေတြ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၿပီး ေသာကပင္လယ္ေဝခဲ့ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ႏွလံုးသားမွာ ျပန္ေတြးတုိင္း တမ်က္မ်က္နဲ႔ ဆူးေနတဲ့ ဒဏ္ရာေလးေတြ က်န္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။

၁၇၇၄ ခုႏွစ္က ျပင္သစ္ျပည္မွာ ၁၆ ေယာက္ေျမာက္လူဝီဘုရင္ နန္းတက္ပါတယ္။ ဒီဘုရင္က အေျမာ္အျမင္ဉာဏ္နည္းပါးတဲ့အျပင္ သူ႔ကိုယ္သူ မိုးက်ေရႊကိုယ္လို အထင္ေရာက္ၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝကို တစ္ဆိတ္စာေလာက္ကေလးေတာင္မွ ငဲ့ကြက္စာနာမႈထားတတ္သူလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူနန္းတက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြဟာ စားနပ္ရိကၡာရွားပါးၿပီး ငတ္မြတ္ဆြံ႔ရွားလြန္းလို႔ ဘုရင္ကို စားနပ္ရိကၡာေပးပါလို႔ သနားစဖြယ္ေတာင္းဆိုၾကပါတယ္။ ဒါကို ဘုရင္က သနားစိတ္မဝင္တဲ့အျပင္ လူမဆန္တဲ့အျပဳအမူနဲ႔ “ေဟ့ ျမက္ႏုေတြေပါက္ေနၿပီေလကြာ၊ ျမက္ခင္းထဲသြားၿပီး စားေခ်ၾကပါလား”လို႔ ေလွာင္ေျပာင္ျပက္ရယ္စကားနဲ႔ မေတာ္မတရား ေျပာလုိက္ပါေသးတယ္။ အသြင္မတူ အိမ္သူမျဖစ္ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔အညီ ဘုရင္နဲ႔တစ္သေဘာတည္းကိုက္ညီၿပီး တစ္ေလသံတည္းထြက္ခဲ့တဲ့သူကေတာ့ သူ႔မိဖုရား “အင္တြိဳင္နက္”ပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕ျပည္သူအေပၚ ေျပာလုိက္တဲ့ သမိုင္းတြင္ေစမယ့္ စကားကေတာ့ “ေပါင္မုန္႔မရွိရင္ ကိတ္မုန္႔သြားစားၾကပါလား..ဟဲ့”ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းပါ။

သမိုင္းဆိုတာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားမွာ မွတ္ေက်ာက္တင္တဲ့ ကမၸည္းေမာ္ကြန္းပါ။ ဘုရင္ေတြေရးတဲ့ ေက်ာက္စာေတြဆိုတာကေတာ့ သမိုင္းရဲ႕ အေထာက္အထားမွ်သာပါပဲ။ ဒါကို မသိနားမလည္သူေတြကေတာ့ ဘုရင္ေရးတဲ့ သမိုင္းကိုသာ ျပည္သူေတြက ဆက္ခံၾကရမယ္လို႔ ထင္စရာပါပဲ။ လံုးလံုးလြဲေတာ့မွာပါပဲ။ ျပည္သူေတြက သမုိင္းကို ေက်ာက္စာမွာမေရးပါဘူး။ ႏွလံုးသားကေနတစ္ဆင့္ ေနာင္လာေနာက္သားေတြကို ဆင့္ပြားျဖန္႔ေဝေပးခဲ့တာပါ။ အဲဒီေခတ္မွာရွိတဲ့ ျပည္သူ႔စာဆိုေတြဟာ သမိုင္းကို မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္။ ဘယ္ဘုရင္ကမွ ဗိုလ္က်ၿပီး သမိုင္းကို ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္လို႔ မရပါဘူး။

ျမန္မာရာဇဝင္မွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကေတာ့ မင္းႀကီးရန္ေနာင္နဲ႔ သိုဟန္ဘြားတို႔ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႕ခဲ့တဲ့ သမုိင္းမွတ္တမ္းေလးတစ္ခုပါပဲ။ အခ်ဳိ႕က ဒီအေရးအခင္းကို ရွမ္းနဲ႔ဗမာလူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡလို႔ ဆိုခ်င္ဆိုၾကပါလိမ့္မယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။
ပေဒသရာဇ္ေခတ္မွာ ရွမ္းလည္း ရွမ္းအေလ်ာက္၊ မြန္လည္း မြန္အေလ်ာက္၊ ရခုိင္လည္း ရခုိင္အေလ်ာက္၊ ဗမာလည္း ဗမာအေလ်ာက္ သူ႔အရပ္ကိုသူစြဲၿပီး တန္ခိုးဩဇာႀကီးထြားေအာင္ စစ္ျပဳၿပီး အားၿပိဳင္ၾကတာမို႔ ဒီဘုရင္ေတြ အာဏာလြန္ဆြဲရာေနာက္ကို ဗမာေရာ မြန္ေရာ၊ ရွမ္းေရာ၊ ရခိုင္ေရာအတူတူ ပါၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။ မြန္ဘုရင္ေကာင္းရင္ ဗမာျပည္သူေတြလည္း ခ်မ္းသာတာပါပဲ။ ထုိ႔အတူ ဗမာဘုရင္ေကာင္းရင္လည္း ရခိုင္ေရာ ရွမ္းပါ ခ်မ္းသာရာရစျမဲပါပဲ။

အင္းဝပ်က္ေတာ့ အင္းဝထီးနန္းကို ရွမ္းလူမ်ဳိး သိုဟန္ဘြား စုိးစံပါတယ္။ သူက ရက္စက္တဲ့စိတ္ရွိသူျဖစ္သလို ၾကမ္းလဲၾကမ္းၾကဳတ္ပါတယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အယံုအၾကည္မရွိသူျဖစ္သလို သူတစ္ပါးယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာေရးကို ပ်က္စီးေအာင္ ခ်ဳိးႏွိမ္တတ္သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ဘာသာေရးဆိုတာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးအတြက္ အထင္ေသးစရာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနေပမယ့္ အဲဒီဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကသူေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ယံုၾကည္မႈတစ္ခုျဖစ္လို႔ လူတုိင္းသတိထားသင့္တဲ့အခ်က္က ကိုယ္မယံုၾကည္လို႔ မကိုးကြယ္ခ်င္ေနႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမ်ားဘာသာကိုေတာ့ မေစာ္ကားသင့္ဘူးဆိုတာပါပဲ။

အခုလည္း သိုဟန္ဘြားက သူ အင္းဝထီးနန္းကိုရတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေစတီပုထုိးေတြကို ဘုရားမဟုတ္ဘူး၊ ျမန္မာေတြသိမ္းထားတဲ့ ဥစၥာေရႊ၊ ေငြေတြပဲလို႔ေျပာၿပီး ဌာပနာေတြကို ေဖာက္ယူပါတယ္။ သံဃာဆိုတာကလည္း မယားမရွိ၊ သားမရွိ တပည့္တပန္းေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ အခ်ိန္မေရြး သူပုန္ထၿပီးပုန္ကန္ႏိုင္တယ္လို႔ယူဆၿပီး စစ္ကိုင္း၊ ပင္းယ၊ အင္းဝတစ္ပတ္လည္မွာရွိတဲ့ သံဃာေတြကို ဆြမ္းလုပ္ေကြ်းမယ့္ဟန္နဲ႔ ေတာင္ပလူလယ္ျပင္မွာ မပ္ထိုးၿပီးပင့္ပါတယ္။ သံဃာစံုေလာက္ေတာ့မွ ဆင္ျမင္းဗိုလ္ပါဝန္းရံၿပီး သတ္ေတာ့တာပါပဲ။

ဒီလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ နန္းတြင္းေရးဟာ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္လာပါတယ္။ အခါမ်ားစြာမွာလည္း သိုဟန္ဘြားရဲ႕ ယံုၾကည္အားထားရတဲ့ လူရမ္းကားေတြက ျမန္မာအမွဴးအမတ္ေတြကို မထီမဲ့ျမင္နဲ႔ ေလွာင္ေျပာင္ျပက္ရယ္ျပဳပါတယ္။ ၾကာေတာ့ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္လာတဲ့ ျမန္မာေတြက မင္းႀကီးရန္ေနာင္ကို တုိင္ပါတယ္။ ဒီပံုျဖင့္ ႏိုင္ငံပ်က္ေတာ့မယ့္အေရးကို ၾကံဳရႏုိင္တာမို႔ ဒီအတုိင္းျဖင့္ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ေတြးၿပီး မင္းႀကီးရန္ေနာင္ ၾကံပံုက။

သကၠရာဇ္ ၉ဝ၄ ခုႏွစ္ “မေနာ္ရမၼာ” ဥယ်ာဥ္မွာ ယာယီစံနန္းေတာ္ေဆာက္လုပ္ေစၿပီး သိုဟန္ဘြားကို ျမန္မာဘုရင္တို႔ ျပဳျမဲထံုးစံျဖစ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ကာ ပင့္ဖိတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ မပင့္ဖိတ္ခင္မွာ ျမန္မာအမွဴးအမတ္တို႔ကိုမွာပံုက မင္းတို႔စြဲသည့္ဓားကို အမွတ္အသားျပဳ၍ ကိုယ့္ေနရာမွာ ကိုယ္ဝွက္ထားၾက၊ ကိုယ့္ဓားေပၚမွာ ကိုယ္ရွိၾကေစ။ ငါကထ၍ ဦးစြာခုတ္လွ်င္ မင္းတို႔လည္း မတရားမင္း၏ အသင္းအပင္းတို႔ကို ခုတ္ၾကေတာ့ဟု မွာထားေလသည္။

အခ်ိန္က်၍ သိုဟန္ဘြားေရာက္လာလွ်င္ ျမန္မာတို႔လည္း လက္နက္မပါ အယဥ္အေက်းလိုက္၍ ရာထူးအေလ်ာက္ ခစားၾကေလသည္။ မင္းႀကီးရန္ေနာင္လည္း မိမိလက္သို႔ဓားေရာက္ေအာင္ တစ္မ်ဳိးၾကံေဆာင္ပံုကား သုိဟန္ဘြားႏွင့္ ဓားအေၾကာင္းကစ၍  စကားေႏွာေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး၏အစ္ကို အရွင္နရပတိ၏ ဓားသည္ အင္မတန္ျပတ္ရွလြယ္၏။ ဆင္ေပၚမွ လူကိုခုတ္သည္ရွိေသာ္ လူကိုျခမ္း၍ ဆင္ကကိုပါျပတ္ကာ ဆင္ကိုပင္ထိသည္ဆိုေသာ္ သိုဟန္ဘြားလည္း ဓားေကာင္းေပပဲဟုခ်ီးမြမ္းကာ အကယ္၍ ထုိဓားကို ျမင္သည္ရွိေသာ္ မွတ္မိပါဦးမည္ေလာဟုေမး၏။ အရွင့္ဓားကိုကြ်ႏု္ပ္စြဲကိုင္ရသည္သာ မ်ားသည္။ ျမင္ ေသာ္မွတ္မိ၏ဆိုသျဖင့္ မင္းစဥ္သံုးဓားအစုကို ယူ၍ျပေစ၏။ ဤတြင္ မွ ေရႊနန္းေၾကာ့ရွင္သံုးေသာဓားသည္ ဤဓားပါပဲဟုဆိုကာ အပံုထဲမွ  ေကာက္ယူ၍ ၫႊတ္ကိုင္းဟန္ျပဳကာ ခုတ္ေလေတာ့သည္။ လူကိုျခမ္း၍ ဝါးပိုးတုိင္ႏွင့္တကြ ၾကမ္းငါးေခ်ာင္းပါျပတ္ေသာဟူ၏။ ဤတြင္ျမန္မာတို႔လည္း နီးရာမတရားမင္း၏ အသင္းအပင္းတို႔ကို ေသာေသာ႐ုတ္႐ုတ္ခုတ္ၾကေလရာ သုိဟန္ဘြား၏ နန္းဆက္ျပတ္ရေလေတာ့သည္။

သိုဟန္ဘြား အနိစၥေရာက္၍ က်န္လူအမ်ားေျပးၾကလွ်င္ အမွဴး အမတ္တို႔က မင္းႀကီးရန္ေနာင္ကို မင္းျပဳေတာ္မူပါဟုေလွ်ာက္၏။ အလြန္ရေတာင့္ရခဲစည္းစိမ္ျဖစ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း မင္းႀကီးရန္ေနာင္ကား မင္းစည္းစိမ္ကို အလိုရွိသူမဟုတ္။ တုိင္းသူျပည္သားတို႔၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို မျမင္ရက္သျဖင့္သာ ဒီအေရးအခင္းတြင္ ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ရေသာ္လည္း သစၥာေစာင့္သူျဖစ္၏။ ေတာ္တည့္ေျဖာင့္မွန္သူျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ပြဲလန္႔တုန္း ဖ်ာခင္းလိုစိတ္ အလ်င္းမရွိေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အင္းဝထီးနန္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ႏွင့္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္မည္ဟုအထင္ရွိသည့္ အုန္းေဘာင္ခံုမႈိင္းကို မင္းျပဳေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္၏။ အုန္းေဘာင္ခံုမႈိင္းလည္း အင္းဝထီးနန္းကို သကၠရာဇ္ ၉ဝ၄ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလတြင္တက္၍ မင္းျပဳစိုးစံေလသည္။

အံုးေဘာင္ခံုမႈိင္းလည္း ရွမ္းလူမ်ဳိးသာျဖစ္ေလရာ ျမန္မာတို႔၏စိတ္တြင္ မည္သည့္လူမ်ဳိးဟူ၍အစြဲမရွိ။ တိုင္းျပည္ေကာင္းလွ်င္ ၿပီးစတမ္းဟူ၍သာ သေဘာထားခဲ့ေၾကာင္း ေပၚလြင္လွေပေတာ့သည္။ ဤကား သမုိင္းတြင္ ျမန္မာႏွင့္ရွမ္းတို႔ ခ်စ္ခင္စြာအတူတကြ တိုင္းျပည္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သမိုင္းမွတ္တမ္းေပတည္း။ ထုိသမိုင္းကို ျမန္မာျပည္သူမ်ားကပင္ ေရးခဲ့ေၾကာင္းေပၚလြင္လွ၏။ 

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment