Thursday, July 24, 2014

ခမာျပည္ကအျပန္




 
ခမာျပည္ကအျပန္

(written by : နႏၵ၀င္း(ေဆး-၁))


ကြ်န္ေတာ္ ဆရာဝန္ျဖစ္တာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္လို႔ ေနာက္တစ္ခုရဲ႕ တစ္ဝက္နီးပါးကို ခ်ဥ္းကပ္ေနပါၿပီ။ တစ္ခါေသာအခါမွာမွ နာမည္ႀကီးၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ တာဝန္ မထမ္းေဆာင္ခဲ့ရဖူးပါဘူး။ အေစာပိုင္းက ကိုယ့္ဘဝကိုကိုယ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ကိုယ္တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ ေတာမက် ျမဳိ႕မက် နယ္ကေလးေတြမွာ ေနရတာကိုပဲ ပိုလုိ႔ ႏွစ္သက္လာမိပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို ေတာေပ်ာ္ေလး ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားကို ေလ့လာေရးသြားဖို႔ ေရြးခ်ယ္ခံရတယ္လို႔ အေၾကာင္းၾကားျခင္းခံရတဲ့အခါ အံ့ဩဝမ္းသာစြာႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္လိုက္တာ ပါးစပ္ေတာင္ေစ့မရေတာ့ပါဘူး။ အေၾကာင္းၾကားလာသူဆရာက ႏိုင္ငံကေတာ့ သိပ္မေကာင္းဘူး။ ကေမၻာဒီးယားဆိုလည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြက ရပ္မသြားခဲ့ပါဘူး။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေတာေပ်ာ္တစ္ေယာက္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားခရီးဆိုတာ ခ်ီးေျမွာက္မႈ တစ္ခုပါပဲ။

အဲဒီလိုႏွင့္ပဲ ကြ်န္ေတာ္ ခမာတို႔တုိင္းျပည္ ကေမၻာဒီးယားဆီကို အလည္တစ္ေခါက္ အေရာက္သြားခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္သြားခဲ့တဲ့ေခါင္းစဥ္က အားလံုးပါဝင္ေသာပညာေရး ျဖစ္ပါတယ္။ မသန္စြမ္းျဖစ္ေနလည္း ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမ်ားဆီ အေရာက္လာေစေရးအတြက္ က်န္းမာေရးဌာနက ပ့ံပိုးေပးႏိုင္တာေလးေတြကို ေလ့လာႏိုင္ရန္ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးကိစၥရပ္မ်ားကိုေလ့လာရန္ ပညာေရးဌာန ကိုယ္စားလွယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥမ်ားကို ေလ့လာရန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနကိုယ္စားလွယ္တို႔အျပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေဆာင္ရြက္မယ့္ က႐ုဏာျမန္မာကအဖြဲ႕ေတြလည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ဖႏြမ္းပင္ၿမိဳ႕ကိုစေရာက္ကတည္းက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အတြက္ သိပ္မစိမ္းသလို ခံစားရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဆီက မြန္တိုင္းရင္းသားေတြ၊ ကယားတုိင္းရင္းသားေတြ၊ ရွမ္းမ်ဳိးႏြယ္စုေတြႏွင့္ ႐ုပ္ခ်င္းအေတာ့္ကို ဆင္တူၾကပါတယ္။ ဖႏြမ္းပင္ဟာ လမ္းက်ယ္က်ယ္၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားမ်ား၊ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုေတြထက္ ႐ံုးခန္းျပခန္း က်ယ္က်ယ္ေတြႏွင့္ မႏၱေလးကိုေရာက္ေနသလိုပါပဲ။ သူတို႔ဆီမွာ ပိုဆိုးတာက ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ေနာက္တြဲဆိုင္ကယ္(တုတ္တုတ္)ေတြက ေမာင္းခ်င္သလို ေမာင္းေနၾကတာပါပဲ။တို႔ႏိုင္ငံႏွင့္ သိပ္မကြာပါဘူးကြာဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ဟာ ညေနခင္းအေရာက္မွာပဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းအားေနတဲ့ ညေနဆိုေတာ့ မဲေခါင္ျမစ္နံေဘးကို သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ရာမွ စတာပါပဲ။ ျမစ္မေရာက္ခင္ လမ္းမွာကတည္းက ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာ ျပည္သူေတြအနားယူဖို႔ ေနရာက်ယ္ေတြ ျမက္ခင္းစိမ္းေတြကို ေတြ႕ရတာပါပဲ။ ျမစ္ကမ္းနံေဘးေတာက္ေလွ်ာက္မွာလည္း အနားယူစရာ အားကစားလုပ္စရာ ေနရာေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔လုပ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။ ေျပးေဆာ့ေနတဲ့ကေလးေတြ၊ ၾကက္ေတာင္႐ိုက္သူေတြ၊ ေဘာလံုးဂိုးက်ဥ္းကန္ေနၾကသူေတြ၊ လမ္းေလွ်ာက္ေန၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနတဲ့ မိသားစုေတြကိုၾကည့္ၿပီး မိုးျမင့္တုိက္ခန္းႀကီးေတြ၊ ကုန္တိုက္ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက အမ်ားအနားယူရန္ ပန္းျခံေနရာေတြကို ႏွေျမာေနမိပါေသးတယ္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးရဲ႕အလံေတြကိုလည္း ျမစ္ကမ္းနားေတာက္ေလွ်ာက္ စိုက္ထူေပးထားတာကိုလည္း ဗဟုသုတရဖြယ္ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။

ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို တာဝန္ခံေခၚယူေပးတဲ့ CRS(Catholic Relief Service) အဖြဲ႕ႏွင့္ လုပ္ငန္းအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၿပီး သူတို႔ႏိုင္ငံမွာ ေရွ႕ေျပးလုပ္ကာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ျပည္နယ္တစ္ခုကို သြားေရာက္ေလ့ေလာေစခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖႏြမ္းပင္ကေန ကီလို ၇ဝ ေက်ာ္သာေဝးတဲ့ တကာအိုျပည္နယ္ကေလးဟာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ အေဝးေျပးလမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခုႏွင့္ ရထားလမ္းေၾကာင္းတစ္ခုတုိ႔ကို အသံုးျပဳ ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ၿမိဳ႕ကေလးေတြ ေတြ႕လုိက္၊ လယ္ကြင္းေတြေတြ႕လိုက္၊ ျမင္ကြင္းေတြဟာ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ သိပ္မကြာလွပါဘူး။တစ္ခုကေတာ့ သူတို႔လယ္ယာလုပ္ငန္းဟာ စက္မႈလယ္ယာဘက္ကို ပိုၿပီး ေရွ႕ေရာက္ေနတယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ခမာမိတ္ေဆြကေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းတဲ့ေနရာေတြမွာ စက္မႈလယ္ယာျဖစ္ကုန္ၾက ၿပီး ေဝးလံေခါင္ဖ်ားတဲ့ေနရာေတြမွာေတာ့ လက္မႈလယ္ယာ လုပ္ၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

နယ္ၿမိဳ႕ကေလးေတြ တစ္ခုသိတာကေတာ့ အမႈိက္ကင္းၿပီး ေျမာင္းေတြကလည္း ေရစီးေရလာေကာင္းေနတာပါပဲ။ ျပည္နယ္ပညာေရးဌာနကိုေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ရာခိုင္ႏႈန္း၃ဝေက်ာ္သာ ေက်ာင္းဆရာမေတြျဖစ္ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာအရ မိန္းကေလးမ်ားကို ပညာတတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားမေပးၾကဘူးဆိုတာကို ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီး စာတတ္ေျမာက္ႏႈန္းစတဲ့ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးလုပ္ငန္းေတြမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ က အျပတ္ကိုသာပါတယ္။

ျမန္မာျပည္က ပညာေရးက႑ေတြမွာ အေသးစိတ္မသိေပမယ့္ စိတ္ပါဝင္စားမႈအရ သိရသေလာက္ႏွင့္ သူတို႔ပညာေရးကို ႏိႈင္းယွဥ္မိပါတယ္။ ကေမၻာဒီးယားမွာ မူလတန္းေက်ာင္းေတြရဲ႕တည္ေနရာက တစ္မူထူးျခားလွပါတယ္။စာသင္ေက်ာင္းေတြအားလံုးကို သက္ဆိုင္ရာရြာက ကိုးကြယ္တဲ့ ေစတီ၊ ပုထုိး၊ ေက်ာင္း၊ တန္ေဆာင္းဝန္းက်င္မွာ တည္ေဆာက္ထားျခင္းပါပဲ။ အေၾကာင္းရင္းကိုေမးၾကည့္တဲ့ အခါ ေက်ာင္းအက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ေကာ္မတီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေဂါပကလူႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ဥပမာ ဥပုသ္ေန႔လိုေန႔မ်ဳိးမွာ ဥပုသ္လာေစာင့္ရင္း ေက်ာင္းအတြက္ပါ တစ္ပါတည္းၾကည့္႐ႈသြားႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားတာလည္း တစ္ခ်က္ပါပါတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာ ေရရရွိေရး၊ အိမ္သာအသံုးျပဳေရးစတဲ့ အခ်က္ေတြမွာ သူတို႔က ကြ်န္ေတာ္တို႔ထက္ ေရွ႕ေရာက္ေနပါတယ္။ က်န္တဲ့ အေျခခံအေဆာက္အအံုပိုင္းေတြကေတာ့ ပိန္မသာ လိမ္မသာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အဓိက လာေရာက္ေလ့လာတာျဖစ္တဲ့ မသန္စြမ္းကေလးငယ္မ်ား ပညာသင္ယူမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာရသေလာက္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလ့လာတဲ့ေက်ာင္းမွာ မသန္စြမ္းကေလး ကိုးေယာက္ ေက်ာင္းတက္ေနပါတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ မ်က္မွန္လိုအပ္တဲ့ ကေလးေတြပါဘဲ။ ဥာဏ္ ရည္နိမ့္သူတခ်ဳိ႕ႏွင့္ စကားမေျပာႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကိုလည္း ေက်ာင္းတက္ေနတာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
စာသင္ရင္း သူတို႔ကိုပါ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးတြဲသင္သြားတာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ မ်က္စိအားနည္းတဲ့ကေလးေတြအတြက္ ပံုမွန္ကေလးႏွင့္အတူ စာအတူတူတြဲဖက္တဲ့ သင္ၾကားမႈေတြ စကားမေျပာႏိုင္တဲ့ကေလးေတြ အတြက္ အတန္းေရွ႕က ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ တစ္ဦးခ်င္း အေျဖေတြထြက္ေရးတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ စတာေတြႏွင့္ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈရွိတဲ့ကေလးေတြဟာ ခြဲျခားခံရျခင္းမရွိဘဲ အားလံုးႏွင့္တန္းတူ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ သင္ၾကားေနၾကပါတယ္။ ေတာ္တဲ့ကေလးေတြကို ခ်ီးေျမွာက္ပံုကလည္း အားက်စရာပါ။ ေတာ္တဲ့ကေလးတစ္ေယာက္၊ စာေကာင္းေကာင္းေျဖႏိုင္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ ကေလးတစ္စုကို အတန္းေရွ႕ထြက္ရပ္ခိုင္းၿပီး က်န္ကေလးေတြက ခံုကိုၿပိဳင္တူတစ္ခ်က္ပုတ္ လက္ခုပ္တစ္ခ်က္ၿပိဳင္တူတီး လက္မေလးေတြ ေလထဲေထာင္ျပ မင္းေတာ္တယ္။ေနာက္ခံုကို ပုတ္ လက္ခုပ္တစ္ခ်က္ တီး။ ေလထဲမွာ အသဲပံုေလးဆြဲျပ။မင္းကိုတို႔ ခ်စ္တယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ခုံကို ပုတ္။ လက္ခုပ္တစ္ခ်က္တီး။ လက္ႏွစ္ဖက္လံုးေရွ႕ဆန္႔မ င္းလုိျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားမယ္ဆိုၿပီး သံၿပိဳင္ေအာ္ရပါတယ္။ ေကာင္းလိုက္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေလးပါပဲ။ ေတာ္တဲ့ကေလးကို ဂုဏ္ျပဳျခင္းျဖစ္သလို က်န္ကေလးေတြကိုပါ တပါတည္းႀကိဳးစားခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးေတြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တဲ့ သင္ၾကားနည္းစနစ္ေလးကို မွတ္မွတ္ရရသိလိုက္ရပါတယ္။ အနားမွာတစ္ပါတည္းပါလာတဲ့ ျပည္နယ္ဆရာအတတ္သင္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကို ခ်က္ခ်င္းလက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရင္း ဂုဏ္ျပဳခ်ီးမြမ္းစကားေျပာခဲ့မိပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ သူတို႔လို အကူအညီမရေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ မသန္စြမ္းကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ပိုလုိ႔ေရာက္ရွိေနတာကို ႏိႈင္းယွဥ္မိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တာဝန္က်တဲ့ အဂၤပူၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုတည္းမွာပင္ မသန္စြမ္းကေလး ၈၄ ဦးဟာ ေက်ာင္းအသီးသီးမွာ ႏိုင္ငံတကာအေထာက္အပံ့မရဘဲ စာသင္ၾကားလ်က္ရွိတယ္
ဆိုတာကို ျပန္ေျပာႏိုင္တဲ့အခါ သူတို႔ေတြ အံ့ဩသြားၾကပါတယ္။ ကူညီမယ့္ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းေတြကို ေျပာျဖစ္တာကေတာ့ မင္းတုိ႔လာမကူခင္ေတာင္ ငါတို႔ႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုအေျခအေနဆိုရင္ မင္းတုိ႔လာကူလုိက္ရင္ ပိုမိုေအာင္ျမင္သြားပါလိမ့္မယ္လို႔ဆိုေတာ့ စဥ္းစားေပးပါ့မယ္ဆိုတဲ့အေျဖကို ရခဲ့ပါတယ္။

မသန္စြမ္းလ်က္ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ကေလးေတြကို ေလ့လာရင္း တစ္စြန္းတစ္စသိ ခြင့္ရတာကေတာ့ သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေစာင့္ေရွာက္ေရးအစီအစဥ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဆင္းရဲတယ္လို႔ သက္ဆိုင္ရာ ေက်းရြာ၊ ရပ္ကြက္ ေအာက္ေျခအဆင့္က ေထာက္ခံခ်က္ေပးလုိက္ရင္ စိစစ္တဲ့အဖြဲ႕က အိမ္တိုင္ရာေရာက္လာၿပီး စစ္ေဆးပါတယ္။ ေျမႏွင့္ အိမ္ရာပိုင္ဆိုင္မႈ၊ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂ အသံုးအေဆာင္ပိုင္ဆိုင္မႈအားလံုးကို စနစ္တက် စစ္ေဆးၿပီးလွ်င္ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းပါ မိသားစုအားလံုး ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံရပါတယ္။ ဆင္းရဲျခင္းအဆင့္ကို ႏွစ္ဆင့္သတ္မွတ္ထားၿပီး Poor 1 လို႔သတ္မွတ္တဲ့ ဆင္းရဲျခင္းအဆင့္ ၁ရယ္၊ Poor 2 လို႔သတ္မွတ္တဲ့ ဆင္းရဲျခင္း အဆင့္ ၂ရယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆင့္ ၁ က ပိုဆင္းရဲပါတယ္။ ဓာတ္ပံုပါတဲ့သူတို႔ လက္မွတ္ ကေလးေတြကိုျပၿပီး ေဆးအခမဲ့ကုခြင့္၊ ေဆး႐ံုအခမဲ့တက္ခြင့္၊ ယာဥ္ေမာ္ေတာ္တခ်ဳိ႕ကိုအခမဲ့၊ တခ်ဳိ႕ကို တန္ဖိုးနည္းစြာေပးၿပီးစီးခြင့္ အခမဲ့ပညာသင္ယူခြင့္၊ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ စတာေတြရတဲ့အျပင္ ရံဖန္ရံခါေထာက္ပံ့တဲ့ လူမႈေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈေတြမွာလည္း ထိပ္ဆံုးက ရယူပိုင္ခြင့္ေတြရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဆင္းရဲတာေတာ့ အမွန္တကယ္ကို ဆင္းရဲတာျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ေတြမွာ မြဲေတမႈမရိွဘူးလို႔ ဆင္းရဲတဲ့အိမ္ေတြကို ေလ့လာရင္း ခံစားရပါတယ္။ အတုယူဖြယ္စနစ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက ဆားမေလာက္ ေတာင္သူလယ္သမားေဆး႐ံုလိုမ်ဳိး ခပ္ဆင္ဆင္တူတဲ့ Takeo Caritas မ်က္စိေဆး႐ံုကိုလည္း ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ လယ္ရိတ္သိမ္းခ်ိန္မွာ မ်က္စိထဲကို စပါးခြံစူးၿပီး မ်က္ၾကည္လႊာပ်က္စီးကာ အျမင္အာ႐ံုဆံုး႐ံႈးရတာေတြရွိလို႔ မ်က္စိက်န္းမာေရးလုပ္သားေစတနာ့ ဝန္ထမ္းေတြ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးၿပီးေတာ့ မ်က္စိဆုိင္ရာ ေရွးဦးျပဳစုျခင္းလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ေက်းလက္မွာ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္ဆိုတာကေတာ့ လူထုက်န္းမာေရးလုပ္သားေတြေမြးထုတ္ေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ သင္ခန္းစာေတြ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တာဝန္က်ရာၿမိဳ႕ကေလးမွာလည္း မရွိ၍ မလင္းသူမရွိေစရလို႔ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး အတြင္းတိမ္လူနာေတြကို အလွဴရွင္ေတြႏွင့္ ေပါင္းစပ္ခြဲစိတ္ခဲ့တာ မ်က္လံုးေပါင္း ၁ဝဝဝ နီးပါးရွိေနၿပီျဖစ္လုိ႔ က်န္တဲ့သူတို႔ဆီက ခြဲစိတ္ပံုကုသပံု ျပဳစုပံုေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာမိတဲ့ အခါ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာင္ ကြ်မ္းက်င္မႈ သတ္ခပ္မႈ သန္႔ရွင္းမႈ ေဆးဝါးသံုးစြဲမႈေတြမွာ သာပါေသးတယ္။

ေရာဂါမွတ္တမ္းေတြကို WHO အသိအမွတ္ျပဳ ICD code ႏွင့္ထားတာ ေဆးေပးေဆးယူမွတ္တမ္းကအစ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ စာရင္းသြင္းတာ စတဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေမာ့ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ အေနအထားေတြပါပဲ။ က်န္းမာေရးအာမခံစနစ္ စတင္ေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ အားနည္းေနေသးကာ ေအာင္ျမင္မႈ မရွိေသးတာကိုလည္း သိခဲ့ရပါတယ္။ ေတြ႕ဆံုမိတဲ့တစ္ခဏမွာ ေမးျမန္းသံုးသပ္ခ်က္အရ ေအာင္ျမင္မႈမရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုကေတာ့ က်န္းမာေရးဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ လစာမေလာက္ငျခင္းႏွင့္ အဂတိလုိက္စားျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ ျပည္သူလူထု ယံုၾကည္မႈမရွိျခင္းဆိုတာကို နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။

ၾကံဳႀကိဳက္လို႔ ကိုယ္တုိင္သံုးစြဲရင္းသိခြင့္ရတာကေတာ့ သူတို႔ႏုိင္ငံက အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အင္တာနက္ကို အခမဲ့သံုးခြင့္ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးထားပါတယ္။ အတူသြားေရာက္ေလ့လာခဲ့တဲ့ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုက မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဆိုရင္ သူကိုင္ထားတဲ့ i Phone ကို အဆင့္ျမွင့္တင္ဖို႔ IOS Software ကို အင္တာနက္ကရယူဖို ႔ရွိေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ ရယူမယ္ဆိုရင္ ၃၂ နာရီ ၾကာျမင့္မွာျဖစ္ၿပီး ၾကားကာလမွာ တယ္လီဖုန္းလံုးဝသံုးလို႔ မရပါဘူးတဲ့။ ကေမၻာဒီးယားမွာေတာ့ မနက္စာစားရင္း အမွတ္မထင္သူရယူလုိက္တာ သံုးမိနစ္ပဲၾကာလို႔ အံ့ဩတႀကီး ေျပာေလာက္ေအာင္ကို အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းက ျမင့္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက ကြ်န္ေတာ့္တယ္လီဖုန္းမွာ အင္တာနက္မိႏႈန္းကို 200 K bite ေလာက္ျပရင္ ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဟိုမွာ 72 M bite ေလာက္ ျပေနေတာ့ အင္မတန္ကို အ့ံဩေနမိပါေတာ့တယ္။ စိတ္သြားတိုင္းပါေနတဲ့ အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းမွာ ေပ်ာ္ေနေတာ့တာပါပဲ။

ေနာက္ဆံုးေန႔မွာ အင္မတန္သြားခ်င္တဲ့ အင္ေကာဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို အခ်ိန္မေလာက္ငမႈေၾကာင့္ မသြားခဲ့ရပါဘူး။ အသြားအျပန္တစ္ရက္ခရီးျဖစ္လို႔ ေန႔တစ္ဝက္သာ အခ်ိန္ပိုရတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ သြားခြင့္မသာေတာ့ပါဘူး။ ရတဲ့အခ်ိန္ကေလးမွာ နာမည္ေက်ာ္ Killing field ကို သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္ျမဴနစ္ေတြ အာဏာရခဲ့တဲ့ ၁၉၇၆ ကေန ၁၉၇၉ ၾကားကာလမွာ သူတို႔ ႏုိင္ငံတစ္လႊားမွာ မ်ိဳးသုဥ္းေလာက္ေအာင္ လူသတ္ပြဲေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ လူသတ္ကြင္းေပါင္း ႏုိင္ငံတစ္လႊားမွာ သံုးရာေက်ာ္ ရွိခဲ့ပါ တယ္။
အဲသည့္အခ်ိန္က လူဦးေရ ရွစ္သန္းရွိတဲ့ သူတို႔ႏုိင္ငံမွာ လူသံုးသန္းေက်ာ္ဟာ အသတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ တစ္နည္းဆုိရရင္ လူေလးေယာက္မွာ တစ္ေယာက္အသတ္ခံရျခင္းပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့တဲ့ လူသတ္ကြင္းကေတာ့ အမွတ္တရႏွင့္ ျပတုိက္လုပ္ထားတဲ့ ေနရာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဖႏြမ္းပင္ကေန နာရီဝက္ေလာက္ တုတ္တုတ္စီး သြားရပါတယ္။ ဝင္ေၾကး သံုးေဒၚလာေပးရၿပီး နားၾကပ္ကေလးေတြတပ္ အမွတ္အသားလုပ္ထားတဲ့ေနရာေလးေတြမွာ နံပါတ္ႏွိပ္ရင္ သမုိင္းေၾကာင္းကို ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ ဘာသာစကားႏွင့္ ရွင္းျပတဲ့အသံကို ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီနားၾကပ္ေလးေတြ ငွားခ်င္ရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ သံုးေဒၚလာ ထပ္ေပးရပါတယ္။ ျပတုိက္ရဲ႕ဝင္ေငြဟာ တစ္ႏွစ္ကို ေဒၚလာတစ္သန္းေက်ာ္ရွိတယ္လို႔ သိခဲ့ရပါတယ္။ ရွင္းျပတဲ့ အသံေလးၾကားမွ တကယ့္ကို ဆို႔နင့္ဖြယ္ပါ ပဲ။ တုိင္းျပည္ကို ျပန္တည္ေဆာက္မယ္။ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ဆရာဝန္ေတြ သူနာျပဳေတြ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္ေတြ ေက်ာင္းဆရာေတြ လိုအပ္တယ္။ ထၾက ေနရာသစ္မွာ သြားေရာက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမယ္။ မိသားစုပါေခၚခဲ့ဆိုၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ကို ေသနတ္ ဓားထုတ္စတာေတြ အသံုးျပဳၿပီး သတ္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ မေသမရွင္ေတြကို စုပံုျမွဳပ္ခဲ့ကာ ေသခ်ာေအာင္ အေပၚက DDT စတဲ့ ပိုးသတ္ေဆးျပင္းေတြကို ေလာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ ေအာ္သံေတြကို ေဘးကမၾကားရေအာင္ အသံခ်ဲ႕စက္ေတြ တစ္ညလံုး ဖြင့္ထားခဲ့ပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြကို ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းကကိုင္ သစ္ပင္ႏွင့္ ႐ုိက္သတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေသသူေတြကို ျမွဳပ္ထားတဲ့ သခ်ိဳင္းေနရာေတြ ဦးေခါင္းခြံေတြကို စုၿပံဳၿပီး စနစ္တက် ေသနတ္ေၾကာင့္ေသေသာ ဦးခြံ ဝါးခြ်န္ေၾကာင့္ေသေသာ ဦးခြံ တုတ္ႏွင့္အ႐ိုက္ခံရေသာ ဦးခြံ စသည္ျဖင့္ မွန္ေပါင္သြင္း ျပထားပါေသးတယ္။ ျပတုိက္ဝင္းထဲက ထြက္လာတဲ့အခါ ရင္ထဲမွာ မြန္းက်ပ္မႈက ပါလာပါေသးတယ္။ ေနာက္ေန႔ျပန္လာတဲ့လမ္းအထိ လူသတ္ကြင္းကေတြ႕ခဲ့တဲ့ ပံုရိပ္ေတြက စိတ္ထဲ စြဲေနခဲ့ပါတယ္။

အျပန္ေလယာဥ္ေပၚမွာေတာ့ ခရီးစဥ္ကို အစအဆံုး သံုးသပ္မိပါတယ္။ အင္မတန္တန္ဖိုးရွိခဲ့တဲ့ အခုိက္အတန္႔ေလးပါပဲ။ ႏုိင္ငံျခင္းယွဥ္တဲ့အခါေတာ့ သိပ္မကြာေပမယ့္ သူတို႔က ႏွာတစ္ဖ်ားမကသာေနတဲ့ ေနရာေတြ ရွိေနတာကို ဝန္ခံရပါမယ္။ ဥပမာ GDP က အစ သူတို႔က ကြ်န္ေတာ္တို႔ထက္ သာေနပါ ၿပီ။ ေနာက္ဆံုးအေတြးထဲကို မေတြးဘဲဝင္ ေရာက္လာတာကေတာ့ လူသတ္ပြဲေတြ လူသတ္ကြင္းေတြအေၾကာင္းပါပဲ။ စိတ္ထဲ ျပန္မြန္းသြားပါတယ္။ ဘဝတူဆရာဝန္ေတြ သူတို႔ မိသားစုေတြ ပညာတတ္ေတြ အကုန္နီးပါး ေသခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ဘယ္လုိဘဝကံပါလိမ့္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးပိုသည္ထက္ ပိုမြန္းၾကပ္မိတာကေတာ့ အေတြးတစ္စေၾကာင့္ပါပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလးဆယ္ မျပည့္တဲ့ကာလက ပညာတတ္ အရြယ္ေကာင္းေတြအားလံုး အသတ္ခံလုိက္ရတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ခုက ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ လြတ္လပ္ေရးရကတည္းက ပညာတတ္ေတြကို အားေပးပါတယ္ဆိုၿပီး တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံကို ေက်ာ္တက္သြားပါပေကာလား။

မြန္းၾကပ္တာသာမက ေခါင္းကိုက္မႈေတြပါ ပိုလာတဲ့ ကြ်န္ေတာ္သံုးသပ္မိတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ အသက္မေသေပမယ့္ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ေသေနခဲ့သည္လည္း အသတ္ခံခဲ့ရလည္းဆိုတာကို သံုးသပ္ၿပီး အျမန္ျပင္ဆင္သင့္တဲ့ အေၾကာင္းကိုပါပဲ။

(ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံ ျမင္ကြင္း (Photo : AFP))

No comments:

Post a Comment