

တကၠသိုလ္ပညာေရး
(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ)
(၁)
“ကိုဘသစ္ေရ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ ဘာလိုသလဲ”
“တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္တယ္ဆိုရင္ပဲ ပညာသင္ၾကားရာဌာနျဖစ္တဲ့ တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ အတန္းတစ္ခုတက္ဖို႔ မွတ္ပံုတင္ရတယ္။ အတန္းတက္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ျဖစ္ၿပီပဲ”
“တကၠသိုလ္ေက်ာင္း ဘယ္ႏွမ်ဳိးရွိလဲ”
“ႏွစ္မ်ိဳးေပါ့၊ တစ္ခုက ေက်ာင္းတက္ရတယ္၊ ေနာက္တစ္ခုက အေ၀းသင္ေပါ့။ အတန္းမွာ လာမတက္ဘဲ စာေပး၊ စာယူနည္းနဲ႔ ေလ့လာတာမ်ဳိးပါပဲ။ ယေန႔ေခတ္မွာ online ကေန သင္ယူတာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္”
“ေက်ာင္းမတက္ဘဲ အဆင္ေျပပါ့မလား”
“ဆရာဆရာမေတြက အင္တာနက္ကေန၊ ဒါမွမဟုတ္ စီဒီေတြနဲ႔ ပို႔ခ်တာေတြ ရွိတယ္။ ေမးတာေတြကုိ ေျဖရတာေတြ ရွိတယ္။ အေျဖလႊာမ်ား (Assignment) ေတြကို တင္ရတာေတြ ရွိတယ္”
“ဘြဲ႕ဘယ္လိုရလဲ”
“တကၠသိုလ္တက္ၿပီး သတ္မွတ္တဲ့စာေမးပြဲေတြ အဆင့္ဆင့္ေအာင္ရင္ ဘြဲ႕ရတာပဲ”
“စာေမးပြဲေျဖ႐ံုပဲလား”
“အခ်ိဳ႕ကေတာ့ စာတမ္းေတြျပဳစုရတာမ်ဳိးေတြလ ည္း ရွိတယ္”
“စာေမးပြဲေအာင္ ဘြဲ႕ရေတာ့ ပညာတတ္ျဖစ္ေရာလား”
“ခင္ဗ်ားေမးတာ ကြၽန္ေတာ္သေဘာေပါက္ပါတယ္။ လူေတြေျပာေနၾကတဲ့ ဘြဲ႕ရပညာမတတ္ ဆိုတာမ်ိဳးလား”
“အဓိကကေတာ့ စနစ္ေနာက္ ေမ်ာေနၾကတာကို ေျပာတာပါ။ တစ္ခ်ိန္က တကၠသိုလ္ကို ျပန္ၾကည့္ရေအာင္ဗ်ာ”
(၂)
“ကိုဘသစ္ေရ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ဆရာေတြ ရွားလြန္းေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသား ဆရာေတြကိုေခၚၿပီး သင္ယူရတယ္။ ခုေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ဆရာေတြ ေပါမွေပါပဲ”
“ဟုတ္ပါ့။ ပညာေရးမွာ အရမ္းကို တိုးတက္လာတဲ့ေခတ္ ေရာက္ေနတယ္။ တကၠသိုလ္ထဲကို ၀င္သြားလိုက္ရင္ ေတြ႕သမွ်လူ ပါရဂူ၊ ျမင္ျမင္သမွ် ပါေမာကၡလို႔ေတာင္ ေျပာစမွတ္ျပဳတယ္”
“ဒါေကာင္းတာလား၊ မေကာင္းတာလား” “ေကာင္းတာေပါ့” “ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ တစ္ခုပဲရွိတယ္။ ေနာက္မွ မႏၲေလးတကၠသိုလ္က သီးျခားျဖစ္လာတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေအာက္မွာ ေမာ္လၿမိဳင္ ဥပစာေကာလိပ္ဆိုတာ ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္မွ ပုသိမ္ေကာလိပ္ ေပၚေပါက္လာတယ္။ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ လက္ေအာက္မွာ မေကြးေကာလိပ္ ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေတာင္ႀကီးနဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားေကာလိပ္ေတြ ေပၚလာတယ္။ ခုေခတ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေတြ ၁၆၉ ခုေတာင္ရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္”
“ဒါဆိုရင္ ပညာေရးတကၠသိုလ္၊ ေဆးတကၠသိုလ္၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္၊ စက္မႈတကၠသိုလ္ေတြ မေပၚေသးဘူးေပါ့”
“အဲဒါေတြက မဟာဌာနအေနနဲ႔ တည္ရွိတယ္။ Falculty ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းမွ ဒါေတြကို တကၠသိုလ္အေနနဲ႔ ေျပာင္းလဲလိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနက တကၠသိုလ္ေတြကို သူတို႔လက္ေအာက္ ထည့္လိုက္တယ္”
(၃)
“ဒါေကာင္းတာလား၊ မေကာင္းတာလား”
“ခင္ဗ်ားက ဒီလိုပဲ ေမးတတ္တာလား ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာကိုး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က သင္ၾကားပို႔ခ်ေနေတာ့ ပညာေရးလက္ေအာက္မွာပဲ ရွိသင့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို မဟာဌာနမ်ား Falculties အေနနဲ႔သာ ထားသင့္တယ္။ ဥပမာ ေဆးတကၠသိုလ္တက္ခ်င္တဲ့သူဟာ တကၠသိုလ္မွာ အေျခခံပညာအေနနဲ႔ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒတို႔ကို သင္ယူထားဖို႔ လိုတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာတကၠသိုလ္ကို တက္ခ်င္ရင္လည္း အေျခခံပညာအေနနဲ႔ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ သခ်ၤာတို႔ကို သင္ယူထားဖို႔ လိုတယ္”
“ခုလည္း သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္ေတြမွာ သင္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားနည္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕မွာ မသင္ေတာ့တာေတြေတာင္ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုလိုတာက အရင္ေခတ္ကလို ပထမႏွစ္ႏွစ္မွာ ၀ိဇၨာ၊ သိပၸံ ဘာသာရပ္ကို သင္ယူသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ျမန္မာစာနဲ႔ အဂၤလိပ္စာတို႔ကိုလည္း ပံုမွန္အတိုင္း ထိထိေရာက္ေရာက္ ထူးထူးခြၽန္ခြၽန္ျဖစ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးဖို႔လိုတယ္။ ေခတ္ႀကီးဟာ ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ ဆရာ၀န္ေတြဆိုရင္ ပစၥည္းကိရိယာေတြ သံုးေနရတယ္။ ဥပမာ Laser လိုမ်ိဳး MRI လိုမ်ဳိးေပါ့။ ဒါေတြရဲ႕ အေျခခံေတြဟာ ႐ူပေဗဒေလ။ ေဆး၀ါးေတြဆိုင္ရာ ဆိုရင္လည္း ဓာတုေဗဒအေျခခံ လိုျပန္တယ္”
(၄)
“ဒါေပမဲ့ ဆရာ၀န္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ျဖစ္လာၾကတဲ့အခါ သူတို႔က ဆရာ၀န္ပညာ အင္ဂ်င္နီယာပညာေပါ့ေလ၊ အဲဒါေတြကို အသံုးခ်႐ံုပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ပညာရွင္ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အေျခခံကုိ သိထားရတယ္။ ကြန္ပ်ဴ တာတကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ Processor ဆိုတာ ဘာအလုပ္လုပ္လဲ။ Chips တို႔၊ IC တို႔ ဆိုတာေတြထဲမွာ ဘာေတြပါ၀င္လဲဆိုတာ သိသင့္တယ္။ အဲဒီထဲကမွ ပညာရွင္ဆိုတာေတြကို ေမြးထုတ္ႏိုင္မွာေပါ့။ သူမ်ားလုပ္ထားတာေတြကို သံုးတတ္႐ံု သံုးတတ္တဲ့သူေတြဟာ ပညာရွင္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ Technician အဆင့္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ဆိုတယ္”
“တကယ္ေရာ ပညာရွင္အဆင့္ေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား”
“ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ အဲဒီအခ်က္ပါပဲ။ ပညာဆိုတာ လူအမ်ားအတြက္ ဆီမီးႀကီးပါ။ သူက မွန္ကန္တဲ့လမ္းကို ညႊန္ျပပါတယ္။ ဥေရာပတို႔၊ အေမရိကတို႔က လူေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အာဖရိကတို႔၊ အာရွကလူေတြလည္း ထူးခြၽန္ၾကတာ ခင္ဗ်ားသိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္ တစ္ေခတ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီက ႐ူပေဗဒပညာရွင္တို႔၊ ဓာတုေဗဒပညာရွင္တို႔၊ အင္ဂ်င္နီယာတို႔ဟာ ႏိုင္ငံတကာမွာ ၀င္ဆံ့ပါတယ္”
“ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ”
“အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ဆီလီကြန္ေတာင္ၾကားက ျမန္မာ႐ူပေဗဒပညာရွင္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြဆိုရင္ ဟိုမွာ ကြန္ပ်ဴတာဆိုင္ရာ ထိပ္တန္းအရာရွိေတြ ျဖစ္ေနၿပီး လစာ ေဒၚလာသိန္းခ်ီ ရွိၾကတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ကုမၸဏီေတြနဲ႔ သန္းၾကြယ္သူေဌးေတြ ျဖစ္လို႔ေနၾကတယ္။ ကေနဒါက ျမန္မာ႐ူပေဗဒပညာရွင္တစ္ေယာက ္
ဆိုရင္လည္း ႏိုဘဲယ္လ္ဆုကို အဆိုျပဳလႊာ (Nomination) တင္တာ
သံုးႀကိမ္ရွိၿပီလို႔ ဆိုတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြဟာ တစ္ခ်ိန္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က
ဆရာေတြပါပဲ”
(၅)
“ဒါဟာ ပညာနဲ႔ ဆိုင္တာပဲေပါ့ေနာ္”
“ဟုတ္ပါတယ္၊ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္ေတြမွာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုရွိတယ္။ ပညာကို အေျခခံကေန ေျခေျချမစ္ျမစ္ သင္ေပးဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ေနာက္စာအုပ္ေတြလည္း စံုလင္ဖို႔အေရးႀကီးတယ္”
“ဒါေပမဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ Text Book ေတြဟာ အင္မတန္ ေစ်းႀကီးတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္။ တစ္ေခတ္က ေဆးေက်ာင္းကလူေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းက လူေတြဟာ Text Book ေတြကို မိတၱဴကူး Photocopy ေတြ ဖတ္ရတယ္။ စာအုပ္ေတြက ရွားတယ္။ ေစ်းႀကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပန္ေတြရွိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္”
“ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စကားရပ္ေတြဆိုရင္ေကာ၊ ဘာသာျပန္လို႔ မလြယ္ဘူး မဟုတ္လား”
“ဒါကေတာ့ အသံဖလွယ္ ေမြးစားလိုက္တာေပါ့။ ဂ်ပန္တို႔၊ တ႐ုတ္တို႔၊ ထိုင္းတို႔မွာေတာင္ ေန႔စဥ္ ဘာသာျပန္စာအုပ္ေတြ ထြက္ေနတယ္။ အေနာက္တိုင္းက စာအုပ္တစ္အုပ္ ထြက္လာရင္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဘာသာျပန္တာေတြေတာင္ ရွိတယ္”
“ဒါေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာစကားနဲ႔ဆိုရင္ ပိုၿပီးသေဘာေပါက္ နားလည္ႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ခုေခတ္မွာ အဂၤလိပ္လို သင္ေနေပမယ့္ အတန္းထဲမွာ ဆရာေတြက ျမန္မာလိုပဲ ရွင္းျပေနတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာစာအုပ္ရွိရင္ ေက်ာင္းသားေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္လို႔ ရတာပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာျပန္စာအုပ္ဟာ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္”
(၆)
“ပညာေရးကို ျပဳျပင္တယ္ဆိုတာ အင္မတန္ ခက္ခဲတာပဲ”
“ဒါေပါ့ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ပညာေရး စီမံခ်က္ဟာ အရင္းက နည္းနည္းယမ္းလိုက္တာနဲ႔ အဖ်ားက ယိုင္သြားတာမ်ဳိး ရွိတယ္”
“ဒါဆို အေကာင္းဆံုးက ဘယ္လိုစမလဲ”
“စာအုပ္ေတြ ဘာသာျပန္၊ စာအုပ္ေတြေရး၊ ေက်ာင္းသားေတြကုိ အေျခခံကုိ သင္ေပးေပါ့”
“ေက်းဇူးပါပဲ ကိုဘသစ္ေရ၊ ပညာေရးကို ေနာက္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့”
“ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာညိဳ။ ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္သြားရင္ ပန္းတိုင္ကိုေရာက္မွာ မလြဲပါဘူး”
(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမေဆာင္ကုိ ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေအးပပ))
(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ)
(၁)
“ကိုဘသစ္ေရ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္
“တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္တယ္ဆိုရင္ပဲ ပညာသင္ၾကားရာဌာနျဖစ္တဲ့ တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ အတန္းတစ္ခုတက္ဖို႔ မွတ္ပံုတင္ရတယ္။ အတန္းတက္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ျဖစ္ၿပီပဲ”
“တကၠသိုလ္ေက်ာင္း ဘယ္ႏွမ်ဳိးရွိလဲ”
“ႏွစ္မ်ိဳးေပါ့၊ တစ္ခုက ေက်ာင္းတက္ရတယ္၊ ေနာက္တစ္ခုက အေ၀းသင္ေပါ့။ အတန္းမွာ လာမတက္ဘဲ စာေပး၊ စာယူနည္းနဲ႔ ေလ့လာတာမ်ဳိးပါပဲ။ ယေန႔ေခတ္မွာ online ကေန သင္ယူတာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္”
“ေက်ာင္းမတက္ဘဲ အဆင္ေျပပါ့မလား”
“ဆရာဆရာမေတြက အင္တာနက္ကေန၊ ဒါမွမဟုတ္ စီဒီေတြနဲ႔ ပို႔ခ်တာေတြ ရွိတယ္။ ေမးတာေတြကုိ ေျဖရတာေတြ ရွိတယ္။ အေျဖလႊာမ်ား (Assignment) ေတြကို တင္ရတာေတြ ရွိတယ္”
“ဘြဲ႕ဘယ္လိုရလဲ”
“တကၠသိုလ္တက္ၿပီး သတ္မွတ္တဲ့စာေမးပြဲေတြ အဆင့္ဆင့္ေအာင္ရင္ ဘြဲ႕ရတာပဲ”
“စာေမးပြဲေျဖ႐ံုပဲလား”
“အခ်ိဳ႕ကေတာ့ စာတမ္းေတြျပဳစုရတာမ်ဳိးေတြလ
“စာေမးပြဲေအာင္ ဘြဲ႕ရေတာ့ ပညာတတ္ျဖစ္ေရာလား”
“ခင္ဗ်ားေမးတာ ကြၽန္ေတာ္သေဘာေပါက္ပါတယ္။ လူေတြေျပာေနၾကတဲ့ ဘြဲ႕ရပညာမတတ္ ဆိုတာမ်ိဳးလား”
“အဓိကကေတာ့ စနစ္ေနာက္ ေမ်ာေနၾကတာကို ေျပာတာပါ။ တစ္ခ်ိန္က တကၠသိုလ္ကို ျပန္ၾကည့္ရေအာင္ဗ်ာ”
(၂)
“ကိုဘသစ္ေရ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ဆရာေတြ ရွားလြန္းေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသား ဆရာေတြကိုေခၚၿပီး သင္ယူရတယ္။ ခုေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ဆရာေတြ ေပါမွေပါပဲ”
“ဟုတ္ပါ့။ ပညာေရးမွာ အရမ္းကို တိုးတက္လာတဲ့ေခတ္ ေရာက္ေနတယ္။ တကၠသိုလ္ထဲကို ၀င္သြားလိုက္ရင္ ေတြ႕သမွ်လူ ပါရဂူ၊ ျမင္ျမင္သမွ် ပါေမာကၡလို႔ေတာင္ ေျပာစမွတ္ျပဳတယ္”
“ဒါေကာင္းတာလား၊ မေကာင္းတာလား” “ေကာင္းတာေပါ့” “ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ တစ္ခုပဲရွိတယ္။ ေနာက္မွ မႏၲေလးတကၠသိုလ္က သီးျခားျဖစ္လာတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေအာက္မွာ ေမာ္လၿမိဳင္ ဥပစာေကာလိပ္ဆိုတာ ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္မွ ပုသိမ္ေကာလိပ္ ေပၚေပါက္လာတယ္။ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ လက္ေအာက္မွာ မေကြးေကာလိပ္ ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေတာင္ႀကီးနဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားေကာလိပ္ေတြ ေပၚလာတယ္။ ခုေခတ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေတြ
“ဒါဆိုရင္ ပညာေရးတကၠသိုလ္၊ ေဆးတကၠသိုလ္၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးတကၠသိုလ္၊ စက္မႈတကၠသိုလ္ေတြ မေပၚေသးဘူးေပါ့”
“အဲဒါေတြက မဟာဌာနအေနနဲ႔ တည္ရွိတယ္။ Falculty ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းမွ ဒါေတြကို တကၠသိုလ္အေနနဲ႔ ေျပာင္းလဲလိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနက တကၠသိုလ္ေတြကို သူတို႔လက္ေအာက္ ထည့္လိုက္တယ္”
(၃)
“ဒါေကာင္းတာလား၊ မေကာင္းတာလား”
“ခင္ဗ်ားက ဒီလိုပဲ ေမးတတ္တာလား ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာကိုး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က သင္ၾကားပို႔ခ်ေနေတာ့ ပညာေရးလက္ေအာက္မွာပဲ ရွိသင့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို မဟာဌာနမ်ား Falculties အေနနဲ႔သာ ထားသင့္တယ္။ ဥပမာ ေဆးတကၠသိုလ္တက္ခ်င္တဲ့သူဟာ တကၠသိုလ္မွာ အေျခခံပညာအေနနဲ႔ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒတို႔ကို သင္ယူထားဖို႔ လိုတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာတကၠသိုလ္ကို တက္ခ်င္ရင္လည္း အေျခခံပညာအေနနဲ႔ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ သခ်ၤာတို႔ကို သင္ယူထားဖို႔ လိုတယ္”
“ခုလည္း သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္ေတြမွာ သင္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားနည္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕မွာ မသင္ေတာ့တာေတြေတာင္ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုလိုတာက အရင္ေခတ္ကလို ပထမႏွစ္ႏွစ္မွာ ၀ိဇၨာ၊ သိပၸံ ဘာသာရပ္ကို သင္ယူသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ျမန္မာစာနဲ႔ အဂၤလိပ္စာတို႔ကိုလည္း ပံုမွန္အတိုင္း ထိထိေရာက္ေရာက္ ထူးထူးခြၽန္ခြၽန္ျဖစ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးဖို႔လိုတယ္။ ေခတ္ႀကီးဟာ ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ ဆရာ၀န္ေတြဆိုရင္ ပစၥည္းကိရိယာေတြ သံုးေနရတယ္။ ဥပမာ Laser လိုမ်ိဳး MRI လိုမ်ဳိးေပါ့။ ဒါေတြရဲ႕ အေျခခံေတြဟာ ႐ူပေဗဒေလ။ ေဆး၀ါးေတြဆိုင္ရာ ဆိုရင္လည္း ဓာတုေဗဒအေျခခံ လိုျပန္တယ္”
(၄)
“ဒါေပမဲ့ ဆရာ၀န္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ျဖစ္လာၾကတဲ့အခါ သူတို႔က ဆရာ၀န္ပညာ အင္ဂ်င္နီယာပညာေပါ့ေလ၊ အဲဒါေတြကို အသံုးခ်႐ံုပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ပညာရွင္ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အေျခခံကုိ သိထားရတယ္။ ကြန္ပ်ဴ တာတကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ Processor ဆိုတာ ဘာအလုပ္လုပ္လဲ။ Chips တို႔၊ IC တို႔ ဆိုတာေတြထဲမွာ ဘာေတြပါ၀င္လဲဆိုတာ သိသင့္တယ္။ အဲဒီထဲကမွ ပညာရွင္ဆိုတာေတြကို ေမြးထုတ္ႏိုင္မွာေပါ့။ သူမ်ားလုပ္ထားတာေတြကို သံုးတတ္႐ံု သံုးတတ္တဲ့သူေတြဟာ ပညာရွင္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ Technician အဆင့္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ဆိုတယ္”
“တကယ္ေရာ ပညာရွင္အဆင့္ေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား”
“ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ အဲဒီအခ်က္ပါပဲ။ ပညာဆိုတာ လူအမ်ားအတြက္ ဆီမီးႀကီးပါ။ သူက မွန္ကန္တဲ့လမ္းကို ညႊန္ျပပါတယ္။ ဥေရာပတို႔၊ အေမရိကတို႔က လူေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အာဖရိကတို႔၊ အာရွကလူေတြလည္း ထူးခြၽန္ၾကတာ ခင္ဗ်ားသိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္ တစ္ေခတ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီက ႐ူပေဗဒပညာရွင္တို႔၊ ဓာတုေဗဒပညာရွင္တို႔၊ အင္ဂ်င္နီယာတို႔ဟာ ႏိုင္ငံတကာမွာ ၀င္ဆံ့ပါတယ္”
“ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ”
“အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ဆီလီကြန္ေတာင္ၾကားက ျမန္မာ႐ူပေဗဒပညာရွင္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြဆိုရင္ ဟိုမွာ ကြန္ပ်ဴတာဆိုင္ရာ ထိပ္တန္းအရာရွိေတြ ျဖစ္ေနၿပီး လစာ ေဒၚလာသိန္းခ်ီ ရွိၾကတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ကုမၸဏီေတြနဲ႔ သန္းၾကြယ္သူေဌးေတြ ျဖစ္လို႔ေနၾကတယ္။ ကေနဒါက ျမန္မာ႐ူပေဗဒပညာရွင္တစ္ေယာက
(၅)
“ဒါဟာ ပညာနဲ႔ ဆိုင္တာပဲေပါ့ေနာ္”
“ဟုတ္ပါတယ္၊ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္ေတြမွာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုရွိတယ္။ ပညာကို အေျခခံကေန ေျခေျချမစ္ျမစ္ သင္ေပးဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ေနာက္စာအုပ္ေတြလည္း စံုလင္ဖို႔အေရးႀကီးတယ္”
“ဒါေပမဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ Text Book ေတြဟာ အင္မတန္ ေစ်းႀကီးတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္။ တစ္ေခတ္က ေဆးေက်ာင္းကလူေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းက လူေတြဟာ Text Book ေတြကို မိတၱဴကူး Photocopy ေတြ ဖတ္ရတယ္။ စာအုပ္ေတြက ရွားတယ္။ ေစ်းႀကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပန္ေတြရွိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္”
“ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စကားရပ္ေတြဆိုရင္ေကာ၊ ဘာသာျပန္လို႔ မလြယ္ဘူး မဟုတ္လား”
“ဒါကေတာ့ အသံဖလွယ္ ေမြးစားလိုက္တာေပါ့။ ဂ်ပန္တို႔၊ တ႐ုတ္တို႔၊ ထိုင္းတို႔မွာေတာင္ ေန႔စဥ္ ဘာသာျပန္စာအုပ္ေတြ ထြက္ေနတယ္။ အေနာက္တိုင္းက စာအုပ္တစ္အုပ္ ထြက္လာရင္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဘာသာျပန္တာေတြေတာင္ ရွိတယ္”
“ဒါေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာစကားနဲ႔ဆိုရင္ ပိုၿပီးသေဘာေပါက္ နားလည္ႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ခုေခတ္မွာ အဂၤလိပ္လို သင္ေနေပမယ့္ အတန္းထဲမွာ ဆရာေတြက ျမန္မာလိုပဲ ရွင္းျပေနတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာစာအုပ္ရွိရင္ ေက်ာင္းသားေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္လို႔ ရတာပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာျပန္စာအုပ္ဟာ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္”
(၆)
“ပညာေရးကို ျပဳျပင္တယ္ဆိုတာ အင္မတန္ ခက္ခဲတာပဲ”
“ဒါေပါ့ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ပညာေရး စီမံခ်က္ဟာ အရင္းက နည္းနည္းယမ္းလိုက္တာနဲ႔ အဖ်ားက ယိုင္သြားတာမ်ဳိး ရွိတယ္”
“ဒါဆို အေကာင္းဆံုးက ဘယ္လိုစမလဲ”
“စာအုပ္ေတြ ဘာသာျပန္၊ စာအုပ္ေတြေရး၊ ေက်ာင္းသားေတြကုိ အေျခခံကုိ သင္ေပးေပါ့”
“ေက်းဇူးပါပဲ ကိုဘသစ္ေရ၊ ပညာေရးကို ေနာက္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့”
“ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာညိဳ။ ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္သြားရင္ ပန္းတိုင္ကိုေရာက္မွာ မလြဲပါဘူး”
(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမေဆာင္ကုိ
No comments:
Post a Comment