စာသင္ေက်ာင္းတို႔တြင္ ဆရာက သင္ျပသူ၊ ေက်ာင္းသားတို႔က တပည့္ခံ သင္ယူသူေတြ။ ဆရာသည္ တပည့္တို႔ကို ေက်ာင္းစာသင္ေပးလိုက္႐ံုမက အက်င့္ေကာင္းေတြကိုပါ သင္ၾကားညႊန္ျပေပးလိုက္သူ ျဖစ္သည္။ သြန္သင္သည္ဆိုေသာ စကား အဓိပၸာယ္မွာ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမသည္ဟု ဖြင့္ဆိုပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ဆရာသည္ စာသင္ေပးသလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို မုန္႔လည္း ေကြၽးသည္။ တုတ္လည္း ေကြၽးခဲ့ပါသည္။ ေက်ာင္းမွ ဆရာက ကိုယ့္သားသမီးကို မုန္႔ေကြၽးလိုက္သည္ဟု သိရေသာ မိဘ၏ မ်က္ႏွာမွာ ျပံဳးသြားသကဲ့သို႔ တုတ္ေကြၽးခံရသည္ကို သိေတာ့လည္း
ကိုယ့္သားသမီးမ်က္ႏွာကုိ ေစ့ေစ့ၾကည့္ကာ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လုပ္ျပသည္။ အဲဒါ မွတ္ထားေပ့ါ။ ကိုယ္မွားတာရွိရင္ သိၿပီးျပင္ေပါ့ဆိုသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာတို႔၏ ၾသဇာသည္ သူတို႔၏ ေမတၱာေစတနာအေလ်ာက္ ထူေထာင္ၿပီး ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ အပိုသင္ေပးဖို႔လိုသည့္ တပည့္၊ စေကာလားရွစ္ ၀င္ေျဖရမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ အိမ္သို႔ ေခၚသင္ေပးသည္။ ထမင္းဟင္းႏွင့္ မုန္႔ကိုပါ ေကြၽးေသးသည္။ ဆရာ့အိမ္မွာ ဖဆပလ ရပ္ကြက္ထဲမွ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ခန္း က်ဥ္းက်ဥ္းကေလး။ စာမရသူ၊ ခိုင္းလိုက္တာ ၿပီးစီးေအာင္ လုပ္မလာသူေတြကိုေတာ့ ႐ိုက္ပါသည္။
တာေမြေစ်း (ဟိုးယခင္ေစ်းေဟာင္း) ထဲ ေစ်း၀ယ္ၿပီး အိမ္ျပန္သည္ကို လမ္းတစ္ဖက္မွ လွမ္းျမင္လိုက္ေသာ ဆရာသည္ ေနာက္ေန႔နံနက္တြင္ အိမ္သို႔ေရာက္ခ်လာၿပီး ‘ေနာင္ ကြၽန္ေတာ့္တပည့္ကို ေစ်းမခိုင္းပါနဲ႔’ ဟု ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာခဲ့သည္။ အေမက ‘ဟုတ္ကဲ့’ ဟုသာ ၀န္ခံရေတာ့သည္။ ခိုင္းသူမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဘြားေအ။ အဘုိးကလည္း ဤသို႔ပင္ မခိုင္းေစခ်င္ခဲ့။ အခု ဆရာလာေျပာေတာ့မွ ဆရာၾသဇာသာ တည္ခဲ့သည္။ ကေလးကို ေစ်း၀ယ္ခိုင္းပါ မ်ားသည့္အခါ အက်င့္ပ်က္မွာစိုးလို႔ဟု ေနာက္ေတာ့ နားလည္ခဲ့ရပါသည္။ ၾသဇာဆိုသည္မွာ ‘ခြန္အားျဖစ္ေစသည့္ အဆီအႏွစ္’ ဟူေသာ အနက္လည္း ရွိသည္။ အပင္ကိုျဖစ္ထြန္းေစေသာ ေျမဆီေျမႏွစ္ ေျမၾသဇာဟူ၍လည္း ဖြင့္ပါသည္။
ဆရာအမြန္တို႔သည္ တပည့္မ်ားအား လိမ္ညာေျပာဆိုတတ္၊ လိုခ်င္မ်က္စိရွိတတ္ ခိုးတတ္၀ွက္တတ္သြားမွာကို မလုိလားၾကေခ်။ အခ်င္းခ်င္း လူေပၚလူေဇာ္လုပ္၊ ႏိုင္ထက္စီးနင္းျပဳ ကိုယ္တစ္ကုိယ္ေကာင္းသာဖုိ႔ခ်ည္း ျပဳမူက်င့္ၾကံ တတ္သြားၾကမွာကိုလည္း မလိုလားၾကေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ဆံုးမေပးခဲ့တတ္ၾကပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ‘ဆရာတပည့္’ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ေလာကကိုလွေစသည့္ စကားအသံုးတစ္ခု ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။
သို႔ေသာ္ ဤစကားအသံုးကိုပင္တည္ကာ အက်ည္းတန္ေစသည့္ စကားတစ္လံုး ရွိျပန္ပါသည္။ ‘ဆရာေမြး တပည့္ေမြး’။
ဤစကားက ေဆာင္ယူသည့္ အဓိပၸာယ္မွာ စုတ္ပဲ့ယုတ္ညံ့ေသာ အျပဳအမူမ်ားကို ယူထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤစကားမွ ဆရာဆုိသည္က သိၾကသည့္အတိုင္း အစိုးရဌာန၊ အလုပ္ခြင္ အဖြဲ႔အစည္းတို႔မွ အထက္လူ၊ အထက္လူႀကီး။ တပည့္ဆိုသည္က ေအာက္လူငယ္သား။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္။ ေက်ာင္းမွ ဆရာကတပည့္ကို အက်င့္ေကာင္း သင္ျပေပးေသာ္လည္း ဌာနအလုပ္ခြင္ေလာကမွ ဤအထက္လူ ဆရာကေတာ့ မေကာင္းက်င့္ မေကာင္းၾကံကို သင္ေပးသူျဖစ္သည္။
အစိုးရဌာန အလုပ္ခြင္မ်ားတြင္ ဆရာက တပည့္ေမြး၊ တပည့္က ဆရာေမြးႏွင့္ အျပန္အလွန္ျဖစ္သည္။ ဌာန၏ အလုပ္၊ ရာထူး၏ တာ၀န္ကို အတူတူ လုပ္ေနၾကရာတြင္ မေလ်ာ္သည့္ ခံစားခြင့္ႏွင့္ အခြင့္အလမ္းကိုေမွ်ာ္ကာ အထက္လူႀကီး အႀကိဳက္ကို မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ လုပ္ေပးတတ္ၾကသူေတြ ရွိသည္။ လူႀကီးျဖစ္သူက သေဘာေတြက်ၿပီး လက္ခံသည့္အခါ ဆရာတပည့္ေမြးၿပီးသား ျဖစ္သြားပါသည္။
တစ္ခါ အထက္လူႀကီးျဖစ္သူ ဆရာကိုယ္တိုင္က ရွာေဖြေမြးယူတာလည္း ရွိျပန္ပါသည္။ ဤတပည့္ေမြးတာက ပို၍မ်ားမည္ပင္ ထင္ပါသည္။ ဌာနမ်ားသို႔ အထက္မွ မိုးက်ေရႊကိုယ္မ်ားသည္ တပည့္ေမြး ဆရာေမြးမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ အမွန္က ဌာန၏ အလုပ္မ်ားကို ေျချမစ္စြာ တတ္ကြၽမ္းပိုင္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ခန္႔ခြဲႏိုင္လွ်င္ ဦးေဆာင္ႏိုင္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ အလုပ္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္သူေတြ အေၾကာင္းကို အတူတကြ လုပ္ကိုင္ရင္းႏွီးလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိလူမ်ဳိးတို႔က မေလ်ာ္သည့္နည္းျဖင့္ သိခ်င္ၾကသည္။ မေလ်ာ္ၾသဇာျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္ၾကသည္။ ထိုအခါ ေမြးယူ၍ရမည့္လူကို မုန္႔ေကြၽးသည္။ အခြင့္အေရးေပးသည္။ ေနာက္ေတာ့ ရာထူးပါေပးၿပီး တပည့္အရင္းႀကီး လုပ္ခုိင္းပါေတာ့သည္။ ယေန႔ ဌာနဌာနတို႔၌ စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပားေနၾကသည္မ်ားမွာ ထိုဆရာေမြး တပည့္ေမြး သံသရာေၾကာင့္ ကူးစက္ပ်က္ျပားၾကျခင္း အမ်ားအျပား ပါ၀င္သည္။ အမွန္မွာမူ ေအာက္လက္က ဆရာေမြးဖို႔ လာသည္ကိုပင္ အေမြးမခံဘဲ သမာဓိျဖင့္ ထိန္းသိမ္းၾကပ္မတ္ရမွာ ျဖစ္သည္။ ယခင္ကတည္းက ရွိၿပီးေနခဲ့လွ်င္လည္း ပေပ်ာက္ေအာင္ ျပဳသင့္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ လူႀကီးႀကီးဆိုသည့္ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ခပ္ေျပာင္ေျပာင္ တပည့္ေမြး လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္ျဖစ္ေတာ့ ကမ္းကုန္ပါသည္။ မေကာင္းေသာ ယုတ္ညံ့သည့္ ရည္ရြယ္မႈေၾကာင့္ အထက္ဆရာေရာ ေအာက္တပည့္ပါ အက်င့္မတည္ၾကည္၊ မ႐ိုးမေျဖာင့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။ ျပဳယူတာ ကုိယ့္အတြက္ ဖ်က္ပစ္တာ အမ်ားသို႔ ျဖစ္ေတာ့၏။
ထုိအခါ သူတို႔တင္ အက်င့္ပ်က္႐ံုမကဘဲ သူတုိ႔၏ ဒဏ္ခံၾကရသည့္ အရာထမ္း အမႈထမ္းတို႔မွာလည္း စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပားၾကရသည္။ သူတို႔ႏွင့္ မဆက္ဆံခ်င္၊ အတူတူ မလုပ္ကိုင္ခ်င္ ျဖစ္ၾကသည္။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ေရွာင္သည္။ မေရွာင္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ အမွန္တရားကိုင္စြဲကာ ထိပ္တိုက္တိုးရင္ဆိုင္ေတာ့ ညစ္တာကိုခံရၿပီး အေၾကာင္းရွာကာ ႏွိပ္ကြပ္တာကို ခံၾကရေတာ့သည္။ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈမွာ ၀န္ထမ္း၊ ဌာနႏွင့္ ျပည္သူပါ သံုးဖက္စလံုး ျဖစ္ပါသည္။
ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲ တစ္ခုတြင္ ဆရာႀကီးတစ္ဦး ေရးေပးခဲ့ဖူးေသာ ၾသ၀ါဒစကားတစ္ခြန္းကို သတိရမိသည္။ ‘ကိုယ့္အထက္လူႀကီးကို အာမခံနဲ႔၊ တစ္သက္လံုး ခံရတတ္တယ္၊ မယံုမရွိႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔’ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီးသည္ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ ၉၀ နီးပါး၊ ယေန႔တိုင္ သက္ရွိထင္ရွား ရွိပါေသးသည္။ ထိုပူေဇာ္ပြဲအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးကို ဆရာမ်ား၏ ၾသ၀ါဒႏွင့္တကြ ေရးေတာ့ စာေပစိစစ္ေရးက ေနာက္စကားႏွစ္လံုးကို ျဖဳတ္ခိုင္းလိုက္သျဖင့္ ၾသ၀ါဒေပးသူ ဆရာႀကီးခမ်ာမွာ အမိန္႔အာဏာၾသဇာေပးသူ ျဖစ္သြားရေတာ့သည္။ ‘ကုိယ့္အထက္လူႀကီးကို အာမခံနဲ႔’ လို႔ေျပာသူ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။
အာဏာရွင္မ်ားကို ေၾကာက္ၾကရေတာ့ ၀န္ႀကီးဆိုသူမ်ားပင္ သူအားကိုးရသူမ်ားကို ဌာနမွ အၿငိမ္းစားယူခ်ိန္ အသက္ျပည့္သည့္တိုင္ အထပ္ထပ္ခန္႔ Extension မ်ား ခန္႔ခဲ့သည့္ကာလ ေခတ္စားခဲ့ေသးသည္။ ဒီေတာ့ ေအာက္လူမ်ားမွာလည္း ရာထူးမတက္ႏိုင္။ အဆင့္ဆင့္တက္လမ္းမ်ား ပိတ္ဆုိ႔ကုန္ေတာ့သည့္အခါ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖင့္ အလုပ္ကို ေတာ္စြေလ်ာ္စြ လုပ္ေတာ့သည္။ အထက္လူနမူနာအတိုင္း အၾကံအဖန္သာ လုပ္ေတာ့သည္။
အထက္လူႀကီးဆိုသည္မွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ ေအာက္လက္ငယ္သားတို႔က ခန္႔ညားေလးစားေနေအာင္ လုပ္ကိုင္ေျပာဆို ျပဳမူသင့္ၾကသည္။ ယခုမူ သူ႔ကို လိုအပ္သလုိလာၿပီး ေဖာ္လံမဖားသူကို ၾကည့္မရဟုဆိုကာ ‘အဲဒီေကာင္မ်ဳိးေတြ ငါ့ေရွ႕ကေတာင္ လမ္းျဖတ္မေလွ်ာက္ေစနဲ႔’ ဟုေျပာသည့္လူမ်ဳိး ရွိခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ခါ ‘ငါဒီရာထူးမွာ ရွိေနသမွ် ဒီေကာင္ ဘယ္ေတာ့မွ ရာထူးမတက္ေစရဘူး’ ဟု ေျပာထြက္ေျပာရက္သည့္ အရာရွိႀကီးမ်ဳိးလည္း ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ထိုလိုမ်ဳိး အက်င့္တန္ေသာ လူႀကီးမ်ဳိးသည္ ကိုယ္လိုပင္ အက်င့္တန္ေသာ ခိုင္းတာအကုန္ရမည့္ တပည့္ကိုသာ ေမြးၾကေတာ့သည္။
၀န္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ား အလုပ္ဌာနမ်ား ဆိုသည္မွာ အဆင့္မ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ အလုပ္တာ၀န္ အသီးသီးကို တာ၀န္သိစိတ္ႏွင့္ ေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကသူမ်ားလည္း အမ်ားအျပား ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ေတြသည္ ကိုယ္ေကာင္းလွ်င္ ေခါင္းဘယ္မေရြ႕ဟု က်င့္သံုးကာ ဌာနအလုပ္ လုပ္ကိုင္ၾကသူမ်ားမို႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရင္း သင့္ေတာ္သည့္ လုပ္သက္ကာလတြင္ ရာထူးအဆင့္မ်ား တိုးျမႇင့္ေပးၾကရမည္။ ခံစားခြင့္ရသင့္ၾကသည္။ အလြန္အမင္းလည္း မၾကာေစသင့္။ သို႔ေသာ္ ပညာေရးကိုကိုင္ခဲ့သူ ၀န္ႀကီးေဟာင္းတစ္ဦး လက္ထက္တြင္ အႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္နီးပါး အျပစ္တစ္စံုတစ္ရာမရွိ၊ မထိမခိုက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္လာခဲ့သည့္ အရာထမ္း အမႈထမ္းမ်ားကို ရာထူးေလး တစ္ဆင့္ တိုးျမႇင့္ရာတြင္ တစ္ႏွစ္အစမ္းခန္႔ ဆိုတာကို ျဖတ္သန္းခိုင္းခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ပင္စင္သာသြားရသည္။ အမိန္႔ထပ္မထြက္လာသျဖင့္ တိုးျမႇင့္လစာ မခံစားလိုက္ရသည္မ်ား ရွိခဲ့ၾကေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ ေၾကကြဲဖြယ္ပင္။ နာယကဂုဏ္ဆိုတာႏွင့္ လားလားမွ မျပည့္စံုၾကသူေတြပါပဲ။
မၾကာမတင္ ကာလဆိုလွ်င္ ဌာနမ်ားတြင္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အသစ္မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည့္ သတင္းမ်ားကို ၾကားသိရသည္။ အျမဲတမ္း အတြင္း၀န္မ်ားကို ခန္႔အပ္ကာ တာ၀န္ေပး ေဆာင္ရြက္သြားၾကမည္ဟုလည္း ၾကားသိေနရသည္။ ဆရာေမြး တပည့္ေမြးမ်ားကိုပါ ပေပ်ာက္ကင္းရွင္းစြာ ဖြဲ႕စည္းျပင္ဆင္ပါရဲ႕လားဟု ေစာေၾကာေနမိပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment