ကြယ္လြန္သူ ျပည္သူ႔စာေရးဆရာႀကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ႏိႈင္းရဓမၼတရား စာအုပ္ကို ေရးခဲ့ဖူးသည္။ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ရသည္၊ ႏိႈင္းယွဥ္ဖို႔လိုအပ္သည္ဆိုသည္မွာ ေနဗဟိုျပဳ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအတြက္ အသက္တမွ် အေရးႀကီးေသာ အေျခခံသေဘာတရား တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ဤအေျခခံသေဘာတရားအေပၚမူတည္ကာ ကမာၻႀကီးသည္ ဆက္လက္ရွင္သန္ ရပ္တည္ေနႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိႈင္းယွဥ္ဖို႔ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုလိုက္သျဖင့္ ဤ စႀကာဝဠာတြင္ တစ္ခုထက္မကေသာ အျခား အျခားေသာ အရာမ်ားသည္လည္း တည္ရွိေနၾကသည္ ဟူသည့္ အဓိပၸာယ္ကို ဝန္ခံၿပီးသားျဖစ္သည္။
ၿခံဳငံုၿပီးေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ မိမိတို႔သည္ ထိုအေျခခံသေဘာတရား အေပၚရပ္တည္ကာ မိမိတို႔ ၾကာရွည္စြာ ရပ္တည္ေနႏိုင္ျခင္းသည္ ဗဟုအေနအထား ဗဟုအေျခခံျဖင့္ ရပ္တည္ေနေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု အခိုင္အမာ ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သည္ႏွစ္ပိုင္းမ်ားအတြင္း မိမိတို႔တိုင္းျပည္တြင္ ဗဟုဝါဒ သေဘာကို ဆန္႔က်င္သည့္ ဧကဝါဒ အယူအဆမ်ား ေခါင္းေထာင္ထလာေနသည္ကို ေတြ႕ေနၾကရပါသည္။
အထက္က ေျပာဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္မွသာ ၾကာရွည္သျဖင့္ တည္ၿငိမ္ရပ္တည္ေနလို႔ ရသည္ဆိုသည့္ အေျခခံသေဘာတရားကို ဆန္႔က်င္ကာ ႏွစ္ခုအနက္ တစ္ခုသာ က်န္ရွိရမည္၊ တစ္ခုရွိလွ်င္ ၿပီးသည္၊ တစ္ခု သို႔မဟုတ္ ဧကသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည္ဟူသည့္ ဧကဝါဒ အယူအဆ ေခါင္းေထာင္ ထလာေနသည္မွာ မ်ားစြာစိုးရိမ္ဖြယ္ ျဖစ္သည္။
အတိအလင္းေျပာရလွ်င္ ထို ႏွစ္ခုအနက္ တစ္ခုတည္းသာ မွန္သည္၊ တစ္ခုသာရပ္တည္မည္၊ ေနာက္တစ္ခုကို ဖ်က္ဆီးပစ္ရမည္ဟူေသာ အယူအဆမွာ အမွန္တကယ္ေတာ့ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း ႀကံစည္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဧကဝါဒသည္ အႏၲရာယ္ အႀကီးဆံုး အယူအဆပင္ျဖစ္သည္။
ေဟတုပစၥေယာ သေဘာအရ ဘယ္အရာမဆို ဆက္စပ္မႈ ရွိေနသည္။ တစ္ခုထက္မက အမ်ားအျပားရွိေန၊ ျဖစ္ေန တည္တန္႔ေနျခင္း ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္တည္ရွိဖို႔ လိုအပ္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး တစ္ခုမရွိလွ်င္ အျခားတစ္ခုလည္း မရွိႏိုင္ဟူသည္အထိ ဆက္စပ္ေနမိၾကရသည္။ ဥပမာ ထင္သာျမင္သာသည့္ အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုကို ျပပါဆိုလွ်င္ မိမိတို႔သည္ သစ္ပင္မ်ားကို လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုၿပီး ခုတ္ထြင္ပစ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ သစ္ပင္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ရပ္တည္ေနေသာ ရာသီဥတုကို ဖ်က္ဆီးပစ္သလို ျဖစ္ၾကရသည္။
ထိုအခါ အျခား ဆက္စပ္ေနေသာ သဘာဝ ျဖစ္တည္မႈမ်ားသည္လည္း ဆက္စပ္ေနသည့္အတြက္ ပ်က္စီးကိန္းႀကံဳရသည္။ ယုတ္စြအဆံုး သစ္ပင္ခုတ္သူ လူသားမ်ားသည္လည္း သစ္ပင္မ်ား မရွိသည့္ေနာက္ဆံုး ပ်က္စီးျခင္းကိန္း ဆိုက္ရမည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲေခ်။ ဆိုလိုသည္မွာ မိမိတို႔သည္ တစ္ခုမရွိလွ်င္ က်န္တစ္ခုလည္း မရွိႏိုင္ေတာ့ေခ် ဟူသည့္ အင္မတန္ ခိုင္မာၿပီး အေျခခံအက်ဆံုး အယူအဆ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ဗဟုဝါဒကို ပစ္ပယ္လိုက္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ စီးပြားေရး နယ္ပယ္တြင္လည္း သည္အတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေရာင္းသူႏွင့္ ဝယ္သူ၊ အစိုးရႏွင့္ အတိုက္အခံ၊ ဘာသာအယူဝါဒ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ရပ္ေရးရြာေရးကိစၥ၊ မည္သူမဆို တစ္ဖက္သပ္တည္း က်န္ရွိေအာင္လုပ္လို႔မရေခ်။ ေရာင္းသူခ်ည္းပဲ က်န္ေအာင္လုပ္ျခင္း၊
အတိုက္အခံကို အျပဳတ္တိုက္ကာ အစိုးရခ်ည္းပဲ ရွိေနေစျခင္း၊ ဘာသာတစ္ခုတည္းပဲ လြန္ကဲစြာ ခြင့္ျပဳၿပီး အျခားဘာသာမ်ားကို ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ရြာလြန္ရြက္တိုက္ျခင္း အစရွိေသာ အျပဳအမူ အယူအဆမ်ားမွာ တကယ္ေတာ့ မွားယြင္းေသာ အယူအဆမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
မိမိကိုယ္တိုင္သည္လည္း ပ်က္စီးျခင္းကို မလြဲမေသြ ေရာက္ရွိေစမည့္အျပင္ ရပ္ကြက္ ေက်းရြာတစ္ခု တိုင္းျပည္တစ္ခု ကမာၻတစ္ခု ပ်က္စီးကိန္း ဆိုက္မည္ျဖစ္သည္။ အမိုက္မဲဆံုးအျဖစ္မွာ လူသားတို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ ေသေၾကာင္းႀကံစည္ေနျခင္းသာျဖစ္သည္၊ ကမာၻႀကီးကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္က ဖ်က္ဆီးေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္ကို မသိႏိုင္၊ သတိမျပဳႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ငါတည္းဟူေသာ အတၱဝါဒ၊ ဧက ဒႆနအေပၚ ဖင္ခုထိုင္ေနၾကသည့္ အျဖစ္မွာ တုန္လႈပ္ဖို႔ေကာင္းလွသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိသည္လည္း အဆံုးစြန္တြင္ ပ်က္စီးကိန္းဆိုက္မွာ ေသခ်ာလွသည့္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးမွ ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွ ကိုယ့္တိုင္းျပည္၊ ကိုယ့္ဘာသာမွ ကုိယ့္ဘာသာ၊ အစြန္းေရာက္ စြဲလန္းျမႇင့္တင္လိုျခင္း ဧကဝါဒကို အသိရွိရွိ အျမင္က်ယ္က်ယ္ ေဝဖန္သံုးသပ္ၾကဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း
တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။
Credit - Mizzima News
No comments:
Post a Comment