Saturday, April 4, 2015

၀န္ထမ္းလစာတိုးတာနဲ႔ သႀကၤန္ကို အေၾကာင္းျပၿပီး တက္ရိပ္ျပလာတဲ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ တရားခံဘယ္သူလဲ

– ေအာင္ထြန္းလင္း
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အဓိကကေတာ့ အစိုးရကို မယံုၾကည္တာပါပဲ။ အဲဒီလို မယံုၾကည္တဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာ ဘယ္ကိစၥကိုမဆို သံသယနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကရၿပီး တစ္ခုခု (လစာတုိးတာ၊ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္တာ၊ လူႀကီးအေျပာင္းအလဲျဖစ္တာ စသည္ စသည္ျဖင့္) ျဖစ္လိုက္တာနဲ႔ အရင္ဆံုး သူတို႔ၾကည့္ၾကတာက …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ သတင္းေထာက္ဘ၀ အေတြ႕အႀကံဳ)

အစိုးရ ၀န္ထမ္းနဲ႔ စစ္သားေတြအတြက္ တုိးျမႇင့္မယ့္လစာကို လႊတ္ေတာ္ႀကီးက အတည္ျပဳ ေပးလိုက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ ျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ျဖတ္သန္းေနက်ျဖစ္တဲ့ ႏွစ္ကူးကာလ
သႀကၤန္ကို ျဖတ္သန္းရေတာ့မွာပါ။ သႀကၤန္ကာလ ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ကိစၥတစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သႀကၤန္ကာလတြင္း ေရာင္းေရး၀ယ္တာ ခက္တာမို႔ ထံုးစံအတုိင္း အေျခခံ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းေတြ ေခတၱေစ်းတက္တတ္တာပါ။

ဒီႏွစ္ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား အစိုးရ၊ အစိုးရ၀န္ထမ္းနဲ႔ စစ္မႈထမ္းေတြကို လစာတုိးေပးလိုက္တယ္ဆိုေတာ့ ဘာေတြမ်ား ထူးျခားလာမလဲဆိုၿပီး ေစ်းကြက္သတင္းေလးဘာေလး ေမးျမန္းၾကည့္ခဲ့မိတယ္။

စားေနက် ထမင္းဆုိင္မွာ ေမးၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေစ်းဆိုင္အန္တီႀကီးက ထူးထူးျခားျခား ေျပာလိုက္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေျခခံ စားေသာက္ကုန္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဆန္၊ ဆီ၊ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္ကို မေျပာေသးဘဲနဲ႔ လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့ သခြားသီးကိုျပရင္ ““အခု ဒီသခြားသီးက တစ္လံုး ၄၀၀(က်ပ္)။ အရင္က ဒီေလာက္ အရြယ္(လူႀကီးလက္တစ္၀ါးစာ) သခြားသီး ၀ယ္ရင္ တစ္လံုးမွ ၁၀၀ ပဲရွိတာ။ အခုက ၄၀၀””တဲ့။ ဒါနဲ႔ ေဘးနားက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကလည္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ။ ဟုတ္တယ္တဲ့။ အရင္က ေက်ာက္ပြင့္၀ယ္ရင္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ကေန ၃၀၀၀ ေက်ာ္အထိ တက္ကုန္လို႔တဲ့။ ေက်ာက္ပြင့္ ဆုိတာကလည္း ေရရွည္ခံဆိုေတာ့ လူသံုးမ်ားတဲ့ ပစၥည္းထဲမွာ ပါတယ္ မဟုတ္ပါလား။

တိုက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ပဲ ၃၀ မတ္လထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာ ““ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား တည္ၿငိမ္ လ်က္ရွိ”” ဆုိတဲ့သတင္းတစ္ပုဒ္ ပါလာေသးသဗ်။ အဲဒီမွာဆိုရင္ ““၀န္ထမ္းမ်ား လစာတိုးေပးေသာ္လည္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား အျမင့္ေစ်းမွာ ရွိလာႏုိင္သျဖင့္ စားသံုးသူအမ်ားအျပား စိုးရိမ္ေနၾကရာ ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ မူလအေျခအေနတြင္ တည္ရွိေနၿပီး အတာသႀကၤန္ နီးကပ္လာသျဖင့္ ကုန္စည္ဒိုင္မ်ားမွာ ပိုမို၀င္ေရာက္ လာသည့္အျပင္ အေရာင္း အ၀ယ္ အားေကာင္း””လို႔ ေဖာ္ျပထားသလို ““ကုန္ေစ်းႏႈန္းမွာ ၀န္ထမ္းလစာတိုးေပးလို႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား တက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ သႀကၤန္ကာလ နီးကပ္လာလို႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ၀န္ထမ္းလစာ မတိုးခင္ကတည္းက ဆန္ေစ်းသာ အနည္းငယ္ ျမင့္တက္ေနၿပီး အျခားစားေသာက္ကုန္မ်ားႏွင့္ ရတနာမ်ားမွာလည္း ၀ယ္ယူ သိုေလွာင္သူမ်ားက ၀ယ္လိုအား ျမင့္တက္လာသျဖင့္ ေစ်းႏႈန္းမွာ ယခင္ကထက္ အနည္းငယ္ေလာက္သာ ျမင့္တက္လ်က္ရွိ””လို႔လည္း ေဖာ္ျပထားျပန္ပါတယ္။

ဒီသတင္းကိုၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ ၀န္ထမ္းလစာတိုးတာနဲ႔ သႀကၤန္ကာလေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း တက္ရိပ္ျပလာၿပီဆိုတာ ျငင္းလို႔မရတဲ့ အခ်က္ဆုိတာ ပရိသတ္လည္း ျမင္ၾကမွာပါ။

ကၽြန္ေတာ့္ အသက္အရြယ္အရ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း တက္ၿပီေဟ့ဆိုရင္ ၀န္ထမ္း လစာတိုးတာေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ အေရးအခင္းတစ္ခုခု ျဖစ္တာေၾကာင့္လား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အခ်ိန္ကာလေၾကာင့္ တက္တာလား ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မိဘေဆြမ်ဳိးေတြက ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။ သႀကၤန္ဆိုရင္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္း တက္ေလ့ရွိတယ္၊ သီတင္းကၽြတ္ကာလဆိုရင္ မုန္႔ဘူးေတြ အ၀ယ္လိုက္လို႔ ေစ်းတက္တတ္တယ္ စသျဖင့္ အခ်ိန္ကာလကိုမွီၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္းအတက္ အက်ရွိတတ္တာကို သင္ေပးခဲ့ ဖူးပါတယ္။ ထုိ႔နည္းတူ အစိုးရကေတာ့ လစာတိုးလိုက္ၿပီ၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္း တက္ေတာ့မယ္၊ အစိုးရက ေငြေတြ သိမ္းလိုက္ၿပီ ကုန္ေစ်းႏႈန္း တက္ေတာ့မယ္၊ ဟိုေနရာ ဟိုေဒသမွာေတာ့ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ေနၿပီ၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက တက္မလား မသိဘူး၊ ႀကိဳ၀ယ္ထားမွ စတဲ့စကားေတြက မျပတ္ဆုိသလို ၾကားခဲ့ရ၊ သိခဲ့ရ၊ ႀကံဳခဲ့ရဖူးၿပီဆုိေတာ့ လူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ သံသယနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္က သီးျခား မီးေမာင္းထိုး ေျပာစရာကို လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕စီးပြားေရး အေျခအေနေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ တက္ၿပီးေစ်းျပန္ မက်တဲ့ ေစ်းကြက္ရဲ႕ သေဘာတရားပါ။ ၀န္ထမ္းလစာတိုးလည္းတက္၊ ပဋိပကၡတစ္ခု ျဖစ္လည္းတက္နဲ႔ ရာသီခ်ိန္ ေရာက္လို႔ အတက္အက်ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာကို ဆန္႔က်င္ၿပီး တက္ၿပီးရင္း တက္တတ္တဲ့ သေဘာကို ေတြ႕ေနရတာ ႏွစ္ေပါင္း ဆယ္နဲ႔ခ်ီေနပါၿပီ။ ဒါကဘာလဲဆုိရင္ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ အရာရာကို ခ်င့္ခ်ိန္ေနရတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္အခံေၾကာင့္ပါပဲ။ ဒီေတာ့ တိုင္းျပည္မွာ တစ္ခုခုျဖစ္ၿပီဆုိရင္ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔စုၾကေဆာင္းၾကျဖစ္ ၾကတာ မဟုတ္ပါလား။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုၾကားျဖတ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းဆိုတာကို အစိုးရက တားလို႔မရဘူး ဆုိတာပါ။ ကုန္ေစ်းႏႈန္း အတက္အက်နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ပတ္သက္ေနတဲ့ ကုန္သည္နဲ႔ စားသံုးသူကသာ စီမံခန္႔ခြဲလို႔ ရတယ္ ဆိုတာ ေဘာဂေဗဒရဲ႕ သေဘာတရားေတြမွာလည္း ပါၿပီးသားပါ။ ၀ယ္လုိအား၊ ေရာင္းလိုအား မွ်ေျခေတြနဲ႔သာ တြက္ခ်က္ၿပီး ေစ်းကြက္ကို မျမင္ရတဲ့ လက္မည္းႀကီးကသာ စီမံခန္႔ခြဲေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အစိုးရက ကုန္ေစ်းႏႈန္းရဲ႕ တည္ၿငိမ္မႈကို ယိမ္းယိုင္ေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတြလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕သေဘာ သဘာ၀အရ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ပိ္ု႔ကုန္သြင္းကုန္ က႑နဲ႔ပတ္သက္လို႔ လက္တစ္လံုးျခား လုပ္မႈေတြကို မႏွိမ္နင္းႏုိင္တာ၊ အျခားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ထက္အာဏာပိုင္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ခ႐ိုနီစီးပြားေရး သမားေတြကို လက္သိပ္ထိုး လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးတာေတြ အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါက အေျခခံ သေဘာတရား အရပဲ ေျပာျပတာပါ။ ထားေတာ့။

ေနာက္ထပ္ ဆုိးတာတစ္ခုကေတာ့ လူေတြရဲ႕သံသယပါ။ အဲဒါကလည္း အစိုးရရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အေပၚမွာ မယံုၾကည္မႈကေနစၿပီး အေျခခံတယ္ဆုိရင္ လက္သင့္ခံႏုိင္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးသံသယ စိတ္ရွိရတဲ့ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ အဓိကကေတာ့ အစိုးရကို မယံုၾကည္တာပါပဲ။ အဲဒီလို မယံုၾကည္တဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာ ဘယ္ကိစၥကိုမဆို သံသယနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကရၿပီး တစ္ခုခု (လစာတုိးတာ၊ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္တာ၊ လူႀကီးအေျပာင္းအလဲျဖစ္တာ စသည္စသည္ျဖင့္) ျဖစ္လိုက္တာနဲ႔ အရင္ဆံုး သူတို႔ၾကည့္ၾက တာက ကုန္ေစ်းႏႈန္းပါ။ ဒါဟာအထက္မွာ တင္ျပခဲ့သလို ယံုၾကည္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတဲ့ သံသယေတြပါ။

ဒီသံသယကို ေျဖေဖ်ာက္ဖုိ႔အတြက္ ဆိုတာကေတာ့ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို ျပည္သူ ယံုၾကည္တဲ့ အစိုးရျဖစ္ဖုိ႔က အဓိကပါပဲ။ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္တုိင္း အစိုးရကိုမယံုတဲ့ စိတ္အခံက ျဖစ္လာတဲ့ သံသယက ကုန္ေစ်းႏႈန္းအျပင္ အျခားေသာ ကိစၥရပ္ေတြမွာလည္း ျပည္သူေတြကို ႐ိုက္ခတ္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ျပည္သူယံုၾကည္တဲ့ အစိုးရသာျဖစ္ခဲ့မယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ အခုလို ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ မယံုၾကည္မႈရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြ ကို ေရွာင္လႊဲႏုိင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္ရပါတယ္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment