![]() |
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၁၉ ရက္ (အာဇာနည္ေန႔) က ျပည္ၿမိဳ႕ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေက်ာက္႐ုပ္တုအား ေဒသခံမ်ား အေလးျပဳေနၾကစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ေ၀လင္း၊ ျပည္) |
(၁)
■ ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
မင့္၏သားငယ္၊ မင့္သက္လွယ္ကို
အဘယ္တရား ေဟာမည္နည္း။
■ ဆန္း၏သတၱိ၊
ဆန္း၏သမာဓိ၊ ဆန္း၏ပညာ
ေဟာစရာကား၊ အလြန္မ်ား၏၊
မင့္သားအရြယ္၊ သက္ႏွစ္ဆယ္တြင္
လူငယ္ေအာင္ဆန္း၊ သူ႔အစြမ္းကို
ပန္းေကာင္းတစ္ပြင့္၊ ပန္ဆင္တင့္သုိ႔
မင့္သား သိေစခ်င္လွ၏။
■ သူ႔အစြမ္းကား၊ အျခားမဟုတ္
အအုပ္ခ်ဳပ္ခံ၊ မ်ိဳးျခားဒဏ္မွ
ျမန္မာလြတ္လမ္း၊ ခရီးၾကမ္း၀ယ္
ဗန္းျပအလွ၊ ပကာသနကို
ျပာက်ေလာင္ၿမိဳက္၊ သူ မီးတုိက္၏
ေခတ္လုိက္ခါညီ၊ ေခတ္မီပညာ
ႀကဳံရာဘ၀၊ မုတလုံေလာက္
ခံၿမိဳ႕ေဆာက္၏။
ထုိ႔ေနာက္တစ္ဆင့္၊ မုိးထိလြင့္ေအာင္
႐ုိးက်င့္ျမင့္ၾကံ၊ သူ႔အလံတည့္
ပ်ံတလူလူ၊ သူထူခဲ့ေၾကာင္း
ေခါင္းေဆာင္သေဘာ၊ မင့္သားေခ်ာကို
ေျပာလုိက္ပါဘိ ေဟာပါဘိ။
၁၉၆၆ ခုႏွစ္က လမ္းစဥ္သတင္းတြင္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေရးသားခဲ့ေသာ ‘သခင္ေအာင္ဆန္းတရား’ အမည္ရွိ ကဗ်ာ ျဖစ္ပါသည္။
(၂)
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ဤကဗ်ာသည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းကို ရွင္းခနဲ၊ ျပတ္ခနဲ၊ လင္းခနဲ၊ လက္ခနဲ ခံစားၾကည္ညိဳမႈတုိ႔ကို ႏႈိးဆြေပးႏုိင္ေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။ ‘လူငယ္ေအာင္ဆန္း၊ သူ႔အစြမ္းကို၊ ပန္းေကာင္းတစ္ပြင့္၊ ပန္ဆင္တင့္သုိ႔၊ မင့္သားသိေစခ်င္လွ၏’ ဆုိသည့္ အပုိဒ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္မိသည့္ အခါတုိင္း မလုံမလဲႏွင့္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္သည္မွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ။ အသက္ႏွစ္ဆယ္အရြယ္ လူငယ္ကေလး ေအာင္ဆန္း၏ အစြမ္းမ်ားကား အံ့မခန္း။ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္းထေလာက္စရာ။ သူ႔အစြမ္းမ်ားကား ပန္းတစ္ပြင့္ ပန္ဆင္ထားလုိ႔ တင့္တယ္ေနသကဲ့သုိ႔ တင့္တယ္လွသည္။ လွပလြန္းသည္။ ဒါေတြကို ဆရာေျပာသလုိ ကြၽန္ေတာ့္သားအား သိေစခ်င္လွပါသည္။
‘ဆန္း၏သတၱိ၊ ဆန္း၏သမာဓိ၊ ဆန္း၏ပညာ၊ ေဟာစရာကား၊ အလြန္မ်ား၏’ တဲ့။ ဟုတ္ပါသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ လက္႐ုံးရည္၊ ႏွလုံးရည္ သတၱိမ်ား၊ ျပည္သူ႔ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ အစစ္ေဆးခံ၀့ံေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ သိကၡာ၊ သမာဓိမ်ား၊ ရာဇ၀င္ကို သိ႐ုံသာမဟုတ္ ရာဇ၀င္ကို ဖန္တီးႏုိင္သူအျဖစ္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ အသိပညာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား။ ဘယ္႐ႈေထာင့္၊ ဘယ္နယ္ပယ္ဘက္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ေဟာစရာ ေျပာစရာ တရားမ်ားကား အလြန္တရာ မ်ားျပားလွပါသည္။ ‘ေဟာရင္းသာ လဲေသသြားႏုိင္သည္’။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းတရားမ်ားကား ေျပာမကုန္။ ေဟာမကုန္။
‘ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း၊ မင္း၏သားငယ္၊ မင့္သက္လွယ္ကို၊ အဘယ္တရား ေဟာမည္နည္း။’ ဒီအပိုဒ္ကို ဆုိမိတုိင္း ကြၽန္ေတာ္သည္ ေမာင္သစ္ဆင္း အၿမဲျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း မ်ားျပားလွေသာ ေဟာစရာတရားေတြကုိ သားျဖစ္သူအား ေျပာျပလုိက္ခ်င္သည္။ ေဟာျပလုိက္ခ်င္သည္။ သားျဖစ္သူကို နာစမ္းေစခ်င္သည္။ အထူးသျဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္ညီ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထူေထာင္အားထုတ္ခဲ့သည့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကို အားက်ေစခ်င္သည္။ အတုယူေစခ်င္သည္။ စာအလြန္ဖတ္ခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏စာဖတ္ပုံကို အရိပ္ခုိေစခ်င္သည္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တရားကို သက္လွယ္သားေမာင့္ကို ေဟာခ်င္လွပါသည္။ ေျပာခ်င္လွပါသည္။
(၃)
သုိ႔ေသာ္ သားျဖစ္သူသည္ ဆာတာကုိပဲ ေျပာတတ္သည္။ စာအေၾကာင္း မေျပာတတ္ပါ။ စာကိုေတာ့ ဖတ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လုိ စာအုပ္စာေပမ်ားကို ဖတ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္က စာမ်ားကိုသာ ဖတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ လက္႐ုံးရည္၊ ႏွလုံးရည္ သတၱိမ်ား၊ ျပည္သူ႔ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ အစစ္ေဆးခံ၀့ံေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ သိကၡာ၊ သမာဓိမ်ား၊ ရာဇ၀င္ကို သိ႐ုံသာမဟုတ္ ရာဇ၀င္ကို ဖန္တီးႏုိင္သူအျဖစ္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ အသိပညာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား . . . . .
ဒူးေထာက္လက္ေျမႇာက္ ေခါင္းငုံ႔တုိင္း ျပည္ဘ၀မွ ဒူးမေထာက္လက္မေျမႇာက္ ေခါင္းေမာ့တုိင္းျပည္ျဖစ္ေအာင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္က လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သက္လွယ္သားေမာင့္ငယ္ႏွင့္ သမီးသက္လွယ္ အမ်ားစုတုိ႔သည္ ဒူးမေထာက္ေသာ္လည္း လက္ကိုေျမႇာက္ကာ ေခါင္းငုံ႔သူမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ဆီမွာပဲ ၾကည့္လုိက္ၾကည့္လုိက္ သူတုိ႔ေတြကို ဖုန္းေလးတစ္လုံးႏွင့္ လက္ကေလးေျမႇာက္၊ ေခါင္းေလးတငုံ႔ငုံ႔ ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။ ဒါေတြကို ျမင္ရေလတုိင္း ေခါင္းေမာ့ႏုိင္ေအာင္၊ လက္မေျမႇာက္ရေလေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးေလခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကို မ်က္ႏွာပူမိပါသည္။
(၄)
တစ္ခါတေလ စိတ္ခ်ဥ္ေပါက္ေပါက္ႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို တီထြင္ခဲ့သူ မက္ခ္ဇူကာဘတ္ ဘယ္သူ႔ကို ပိုခ်စ္သလဲ။ ကြၽန္ေတာ့္သား အပါအ၀င္ သူႏွင့္ အလားတူ လူငယ္မ်ားကို ေမးၾကည့္ခ်င္စိတ္ တဖြားဖြား ေပၚေလ့ရွိပါသည္။ ‘ရင္ထဲရွိတဲ့အတုိင္း အမွန္အတုိင္း ေျဖပါ’ ဟု အတိအက် ေမးလုိစိတ္လည္း ျဖစ္မိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ မေမးရဲပါ။ သူတုိ႔ရင္ထဲက အေျဖမွန္ကို ၾကားရဲႏိုင္စြမ္း မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
(၅)
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုိင္ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ေခတ္ သူတုိ႔အခါ သူတုိ႔ကံဇာတာ၏ အေၾကာင္းထင္ အက်ိဳးေပးမ်ား ျဖစ္ေလရာ သုံးရေကာင္းလားဟု (ေျပာခ်င္ေသာ္လည္း) မေျပာ၀့ံပါ။ မဆုိ၀ံ့႐ုိး အမွန္ပါ။ သူတစ္ပါးကို မဆုိထားႏွင့္ ကိုယ့္သားကိုပင္ မေျပာ၀့ံပါ။ ေျပာသင့္သေလာက္ ေျပာမိေသာ္လည္း နားမေထာင္သျဖင့္ မေျပာရဲသည့္အဆင့္သုိ႔ ေရာက္လာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့အျမင္၊ ကမၻာ့မ်က္စိႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ သုံးသင့္သည့္အရာအျဖစ္ လက္ခံရမည္သာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အတြက္ေပးေသာ အခ်ိန္မ်ားမွာ လုိတာထက္ ပိုလြန္းေနသည္မွာ အႏၲရာယ္ဟု ထင္သည္။
အလုပ္ခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ စာက်က္ခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ အနားယူရမည့္ အခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ ထမင္းစားခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ ကိုယ္ပုိင္အခ်ိန္ေရာ သူတစ္ပါးပိုင္ အခ်ိန္ေတြပါ ရသမွ် အခ်ိန္အားလုံးသည္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အခ်ိန္မ်ား ျဖစ္လာသည္။
ဤသုိ႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ေဟာစရာ ေျပာစရာ မ်ားျပားလွေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တရားကို ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ေဟာလုိ႔ရပါေတာ့မည္နည္း။ သူတစ္ပါး၏ သားသမီးမ်ားကိုေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။ ကုိယ့္သားသမီး ကိုယ့္နီးနား၀န္းက်င္ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔ကို ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ၿဗိတိသွ်ႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔ကို ေအာင္ျမင္စြာ ေတာ္လွန္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အသုံးလြန္ ေတာ္လွန္ေရးကုိမူ လက္ေလွ်ာ့ရလိမ့္မည္ ထင္သည္။
(၆)
လြန္ခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၃ ရက္က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔နားက ၄၉ လမ္းတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္ စာေပေဟာေျပာပြဲကို သြားေရာက္နားေထာင္ျဖစ္ပါသည္။ ေဟာေျပာသူမ်ားကလည္း နာမည္ေက်ာ္ ဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္ရာ ပရိသတ္ေပါင္း ေျခာက္ရာေက်ာ္ ခုနစ္ရာနီးပါးတြင္ လူငယ္ပရိသတ္က သုံးပုံႏွစ္ပုံခန္႔ ပါ၀င္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည့္အတြက္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးမိပါသည္။ (ကြၽန္ေတာ့္သားေတာ့ မပါ၀င္ပါ။)
(၇)
အုိအခ်င္း ကုိယ့္ဆရာအေပါင္းတုိ႔။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ အသင္တုိ႔ အကြၽႏု္ပ္တုိ႔ကို သူ႔ကြၽန္ဘ၀မွ ကယ္တင္ေပးႏုိင္ရန္ ေခတ္လုိက္ခါညီ၊ ေခတ္မီပညာ၊ ၾကံဳရာဘ၀၊ မုတလုံေလာက္၊ ခံၿမိဳ႕ေဆာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါ၏။ ႐ုိးက်င့္ျမင့္ၾကံ အလံတံခြန္ကို ပ်ံတလူလူ ထူျပခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာျပသျခင္း၊ သိေစျခင္း၊ နားလည္ေစျခင္းျဖင့္ မက္ခ္ဇူကာဘတ္၏ လက္ထဲမွ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားကို ကယ္တင္ေပးၾကပါကုန္ေလာ့။ ေခတ္လုိက္ခါညီ၊ ေခတ္မီပညာ၊ ၾကံဳ ရာဘ၀၊ မုတလုံေလာက္၊ ခံၿမိဳ႕ေဆာက္တတ္သူေတြျဖစ္ေအာင္ ေျပာလုိက္ၾကပါဘိ။ ေဟာလုိက္ၾကပါဘိေလာ့။
■ ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
မင့္၏သားငယ္၊ မင့္သက္လွယ္ကို
အဘယ္တရား ေဟာမည္နည္း။
■ ဆန္း၏သတၱိ၊
ဆန္း၏သမာဓိ၊ ဆန္း၏ပညာ
ေဟာစရာကား၊ အလြန္မ်ား၏၊
မင့္သားအရြယ္၊ သက္ႏွစ္ဆယ္တြင္
လူငယ္ေအာင္ဆန္း၊ သူ႔အစြမ္းကို
ပန္းေကာင္းတစ္ပြင့္၊ ပန္ဆင္တင့္သုိ႔
မင့္သား သိေစခ်င္လွ၏။
■ သူ႔အစြမ္းကား၊ အျခားမဟုတ္
အအုပ္ခ်ဳပ္ခံ၊ မ်ိဳးျခားဒဏ္မွ
ျမန္မာလြတ္လမ္း၊ ခရီးၾကမ္း၀ယ္
ဗန္းျပအလွ၊ ပကာသနကို
ျပာက်ေလာင္ၿမိဳက္၊ သူ မီးတုိက္၏
ေခတ္လုိက္ခါညီ၊ ေခတ္မီပညာ
ႀကဳံရာဘ၀၊ မုတလုံေလာက္
ခံၿမိဳ႕ေဆာက္၏။
ထုိ႔ေနာက္တစ္ဆင့္၊ မုိးထိလြင့္ေအာင္
႐ုိးက်င့္ျမင့္ၾကံ၊ သူ႔အလံတည့္
ပ်ံတလူလူ၊ သူထူခဲ့ေၾကာင္း
ေခါင္းေဆာင္သေဘာ၊ မင့္သားေခ်ာကို
ေျပာလုိက္ပါဘိ ေဟာပါဘိ။
၁၉၆၆ ခုႏွစ္က လမ္းစဥ္သတင္းတြင္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေရးသားခဲ့ေသာ ‘သခင္ေအာင္ဆန္းတရား’ အမည္ရွိ ကဗ်ာ ျဖစ္ပါသည္။
(၂)
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ဤကဗ်ာသည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းကို ရွင္းခနဲ၊ ျပတ္ခနဲ၊ လင္းခနဲ၊ လက္ခနဲ ခံစားၾကည္ညိဳမႈတုိ႔ကို ႏႈိးဆြေပးႏုိင္ေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။ ‘လူငယ္ေအာင္ဆန္း၊ သူ႔အစြမ္းကို၊ ပန္းေကာင္းတစ္ပြင့္၊ ပန္ဆင္တင့္သုိ႔၊ မင့္သားသိေစခ်င္လွ၏’ ဆုိသည့္ အပုိဒ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္မိသည့္ အခါတုိင္း မလုံမလဲႏွင့္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္သည္မွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ။ အသက္ႏွစ္ဆယ္အရြယ္ လူငယ္ကေလး ေအာင္ဆန္း၏ အစြမ္းမ်ားကား အံ့မခန္း။ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္းထေလာက္စရာ။ သူ႔အစြမ္းမ်ားကား ပန္းတစ္ပြင့္ ပန္ဆင္ထားလုိ႔ တင့္တယ္ေနသကဲ့သုိ႔ တင့္တယ္လွသည္။ လွပလြန္းသည္။ ဒါေတြကို ဆရာေျပာသလုိ ကြၽန္ေတာ့္သားအား သိေစခ်င္လွပါသည္။
‘ဆန္း၏သတၱိ၊ ဆန္း၏သမာဓိ၊ ဆန္း၏ပညာ၊ ေဟာစရာကား၊ အလြန္မ်ား၏’ တဲ့။ ဟုတ္ပါသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ လက္႐ုံးရည္၊ ႏွလုံးရည္ သတၱိမ်ား၊ ျပည္သူ႔ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ အစစ္ေဆးခံ၀့ံေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ သိကၡာ၊ သမာဓိမ်ား၊ ရာဇ၀င္ကို သိ႐ုံသာမဟုတ္ ရာဇ၀င္ကို ဖန္တီးႏုိင္သူအျဖစ္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ အသိပညာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား။ ဘယ္႐ႈေထာင့္၊ ဘယ္နယ္ပယ္ဘက္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ေဟာစရာ ေျပာစရာ တရားမ်ားကား အလြန္တရာ မ်ားျပားလွပါသည္။ ‘ေဟာရင္းသာ လဲေသသြားႏုိင္သည္’။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းတရားမ်ားကား ေျပာမကုန္။ ေဟာမကုန္။
‘ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း၊ မင္း၏သားငယ္၊ မင့္သက္လွယ္ကို၊ အဘယ္တရား ေဟာမည္နည္း။’ ဒီအပိုဒ္ကို ဆုိမိတုိင္း ကြၽန္ေတာ္သည္ ေမာင္သစ္ဆင္း အၿမဲျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း မ်ားျပားလွေသာ ေဟာစရာတရားေတြကုိ သားျဖစ္သူအား ေျပာျပလုိက္ခ်င္သည္။ ေဟာျပလုိက္ခ်င္သည္။ သားျဖစ္သူကို နာစမ္းေစခ်င္သည္။ အထူးသျဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္ညီ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထူေထာင္အားထုတ္ခဲ့သည့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကို အားက်ေစခ်င္သည္။ အတုယူေစခ်င္သည္။ စာအလြန္ဖတ္ခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏စာဖတ္ပုံကို အရိပ္ခုိေစခ်င္သည္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တရားကို သက္လွယ္သားေမာင့္ကို ေဟာခ်င္လွပါသည္။ ေျပာခ်င္လွပါသည္။
(၃)
သုိ႔ေသာ္ သားျဖစ္သူသည္ ဆာတာကုိပဲ ေျပာတတ္သည္။ စာအေၾကာင္း မေျပာတတ္ပါ။ စာကိုေတာ့ ဖတ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လုိ စာအုပ္စာေပမ်ားကို ဖတ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္က စာမ်ားကိုသာ ဖတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ လက္႐ုံးရည္၊ ႏွလုံးရည္ သတၱိမ်ား၊ ျပည္သူ႔ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ အစစ္ေဆးခံ၀့ံေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ သိကၡာ၊ သမာဓိမ်ား၊ ရာဇ၀င္ကို သိ႐ုံသာမဟုတ္ ရာဇ၀င္ကို ဖန္တီးႏုိင္သူအျဖစ္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ အသိပညာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား . . . . .
ဒူးေထာက္လက္ေျမႇာက္ ေခါင္းငုံ႔တုိင္း ျပည္ဘ၀မွ ဒူးမေထာက္လက္မေျမႇာက္ ေခါင္းေမာ့တုိင္းျပည္ျဖစ္ေအာင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္က လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သက္လွယ္သားေမာင့္ငယ္ႏွင့္ သမီးသက္လွယ္ အမ်ားစုတုိ႔သည္ ဒူးမေထာက္ေသာ္လည္း လက္ကိုေျမႇာက္ကာ ေခါင္းငုံ႔သူမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ဆီမွာပဲ ၾကည့္လုိက္ၾကည့္လုိက္ သူတုိ႔ေတြကို ဖုန္းေလးတစ္လုံးႏွင့္ လက္ကေလးေျမႇာက္၊ ေခါင္းေလးတငုံ႔ငုံ႔ ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။ ဒါေတြကို ျမင္ရေလတုိင္း ေခါင္းေမာ့ႏုိင္ေအာင္၊ လက္မေျမႇာက္ရေလေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးေလခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကို မ်က္ႏွာပူမိပါသည္။
(၄)
တစ္ခါတေလ စိတ္ခ်ဥ္ေပါက္ေပါက္ႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို တီထြင္ခဲ့သူ မက္ခ္ဇူကာဘတ္ ဘယ္သူ႔ကို ပိုခ်စ္သလဲ။ ကြၽန္ေတာ့္သား အပါအ၀င္ သူႏွင့္ အလားတူ လူငယ္မ်ားကို ေမးၾကည့္ခ်င္စိတ္ တဖြားဖြား ေပၚေလ့ရွိပါသည္။ ‘ရင္ထဲရွိတဲ့အတုိင္း အမွန္အတုိင္း ေျဖပါ’ ဟု အတိအက် ေမးလုိစိတ္လည္း ျဖစ္မိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ မေမးရဲပါ။ သူတုိ႔ရင္ထဲက အေျဖမွန္ကို ၾကားရဲႏိုင္စြမ္း မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
(၅)
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုိင္ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ေခတ္ သူတုိ႔အခါ သူတုိ႔ကံဇာတာ၏ အေၾကာင္းထင္ အက်ိဳးေပးမ်ား ျဖစ္ေလရာ သုံးရေကာင္းလားဟု (ေျပာခ်င္ေသာ္လည္း) မေျပာ၀့ံပါ။ မဆုိ၀ံ့႐ုိး အမွန္ပါ။ သူတစ္ပါးကို မဆုိထားႏွင့္ ကိုယ့္သားကိုပင္ မေျပာ၀့ံပါ။ ေျပာသင့္သေလာက္ ေျပာမိေသာ္လည္း နားမေထာင္သျဖင့္ မေျပာရဲသည့္အဆင့္သုိ႔ ေရာက္လာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့အျမင္၊ ကမၻာ့မ်က္စိႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ သုံးသင့္သည့္အရာအျဖစ္ လက္ခံရမည္သာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အတြက္ေပးေသာ အခ်ိန္မ်ားမွာ လုိတာထက္ ပိုလြန္းေနသည္မွာ အႏၲရာယ္ဟု ထင္သည္။
အလုပ္ခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ စာက်က္ခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ အနားယူရမည့္ အခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ ထမင္းစားခ်ိန္သည္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အခ်ိန္။ ကိုယ္ပုိင္အခ်ိန္ေရာ သူတစ္ပါးပိုင္ အခ်ိန္ေတြပါ ရသမွ် အခ်ိန္အားလုံးသည္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အခ်ိန္မ်ား ျဖစ္လာသည္။
ဤသုိ႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ေဟာစရာ ေျပာစရာ မ်ားျပားလွေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တရားကို ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ေဟာလုိ႔ရပါေတာ့မည္နည္း။ သူတစ္ပါး၏ သားသမီးမ်ားကိုေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။ ကုိယ့္သားသမီး ကိုယ့္နီးနား၀န္းက်င္ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔ကို ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ၿဗိတိသွ်ႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔ကို ေအာင္ျမင္စြာ ေတာ္လွန္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အသုံးလြန္ ေတာ္လွန္ေရးကုိမူ လက္ေလွ်ာ့ရလိမ့္မည္ ထင္သည္။
(၆)
လြန္ခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၃ ရက္က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔နားက ၄၉ လမ္းတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ ရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္ စာေပေဟာေျပာပြဲကို သြားေရာက္နားေထာင္ျဖစ္ပါသည္။ ေဟာေျပာသူမ်ားကလည္း နာမည္ေက်ာ္ ဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္ရာ ပရိသတ္ေပါင္း ေျခာက္ရာေက်ာ္ ခုနစ္ရာနီးပါးတြင္ လူငယ္ပရိသတ္က သုံးပုံႏွစ္ပုံခန္႔ ပါ၀င္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည့္အတြက္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးမိပါသည္။ (ကြၽန္ေတာ့္သားေတာ့ မပါ၀င္ပါ။)
(၇)
အုိအခ်င္း ကုိယ့္ဆရာအေပါင္းတုိ႔။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ အသင္တုိ႔ အကြၽႏု္ပ္တုိ႔ကို သူ႔ကြၽန္ဘ၀မွ ကယ္တင္ေပးႏုိင္ရန္ ေခတ္လုိက္ခါညီ၊ ေခတ္မီပညာ၊ ၾကံဳရာဘ၀၊ မုတလုံေလာက္၊ ခံၿမိဳ႕ေဆာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါ၏။ ႐ုိးက်င့္ျမင့္ၾကံ အလံတံခြန္ကို ပ်ံတလူလူ ထူျပခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာျပသျခင္း၊ သိေစျခင္း၊ နားလည္ေစျခင္းျဖင့္ မက္ခ္ဇူကာဘတ္၏ လက္ထဲမွ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားကို ကယ္တင္ေပးၾကပါကုန္ေလာ့။ ေခတ္လုိက္ခါညီ၊ ေခတ္မီပညာ၊ ၾကံဳ ရာဘ၀၊ မုတလုံေလာက္၊ ခံၿမိဳ႕ေဆာက္တတ္သူေတြျဖစ္ေအာင္ ေျပာလုိက္ၾကပါဘိ။ ေဟာလုိက္ၾကပါဘိေလာ့။
No comments:
Post a Comment