Thursday, January 29, 2015

သတင္းေကာင္းလား၊ ေထာင္ေခ်ာက္လား

ေဆာင္းပါးရွင္ --- ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း

ဇန္န၀ါရီ ၂၆ ရက္က က်င္းပခဲ့သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းကို ေတြ႕ရစဥ္


တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုသည္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲကို အေကာင္းဘက္သို႔ ေဆာလ်င္စြာေျပာင္းလဲေရာက္ရွိႏိုင္ေရး စိတ္အားထက္သန္လ်က္ ရွိသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွေဒသ၏ အဆင္းရဲ၊ အမြဲေတဆံုး ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ရန္ တုံ႔ဆိုင္းအံု႔မႈိင္းေနမည္ဆိုလွ်င္ စီးပြားေရးအေျပာင္းအလဲႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား အလွမ္းေဝးၿပီး အေျပာင္းအလဲသည္ လူထုအတြက္ မျဖစ္ လူတစ္စုအတြက္သာ ျဖစ္ေနမည္။ ျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ သတင္းေကာင္းမ်ားသည္သာ လူထုကို ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏြံမွ ကယ္ထုတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ ေထာင္ေခ်ာက္မ်ားသည္ လူထု၏ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို ပိုမိုနစ္မြန္းေစမည္ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္) ကို ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းအား ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၄၃၄) ႏွင့္အညီ မၾကာမီရက္ပိုင္းအတြင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ တင္သြင္းမည္ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၄၃၅) အရ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏  ရာခိုင္ႏႈန္း ၂ဝ က တင္ျပလာလွ်င္ အဆိုပါဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးရမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ခ်က္ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းၿပီးသည္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးမည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ႏွင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ တုိ႔ကို ျပင္ဆင္ရန္ ထည့္သြင္းထားသည္ဟု သတင္းမီဒီယာမ်ားက ေဖာ္ျပၾကသည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)တို႔ကို ျပင္ဆင္ရန္ ထည့္သြင္းျခင္းအေပၚ သတင္းေကာင္းဟု ယူဆသူမ်ားရွိသည့္နည္းတူ သတိႀကီးႀကီးထား ေစာင့္ၾကည့္သူမ်ားလည္း ရွိေနသည္။ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ ငါးသန္းခန္႔က လက္မွတ္ေရးထိုးလ်က္ ျပင္ဆင္ရန္ အဆိုျပဳထားေသာ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ သမၼတေရြးခ်ယ္ တင္ေျမွက္ခံပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) တို႔ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ထည့္သြင္းျခင္းသည္ အျပင္ပန္းအားျဖင့္ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ပုဒ္မႏွစ္ခု ျပင္ဆင္ေရးကို ျမန္မာျပည္သူလူထုသာမက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ၊ ဥေရာပသမဂၢအပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းကပါ စိတ္ဝင္စားေနသည့္အေလ်ာက္ ပုဒ္မႏွစ္ခုျပင္ဆင္ေရးကို ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ထည့္သြင္းခဲ့ျခင္းအေပၚ ႏိုင္ငံတကာ၏ ေကာင္းခ်ီးေပးသံမ်ား၊ ႀကိဳဆိုသံမ်ားႏွင့္ အေကာင္းဘက္ဦးတည္သည့္ ေျခလွမ္းမ်ားအျဖစ္ ေကာက္ခ်က္ျပဳသံမ်ား က်ယ္ေလာင္လာႏိုင္ေျခရွိသည္။

တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) တို႔ကို မူလအတိုင္းထားရွိရန္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ အဆိုျပဳခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္း အစီရင္ခံစာအေပၚ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားတြင္ သာမက၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ကို မူလအတိုင္းထားရွိရန္ အၾကံျပဳ၊ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဠာန္းခ်က္မ်ားအရ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) တို႔ကို ျပင္ဆင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ေထာက္ခံရမည့္အျပင္ ျပည္လံုးကြ်တ္ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပၿပီး ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူထက္ ဝက္ေက်ာ္က ေထာက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ကနဦးေထာက္ခံခ်က္ကို ရရွိႏိုင္ရန္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ဆႏၵမဲသည္ အဆံုးအျဖတ္ျဖစ္လာသည္။ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ကို မျပင္ဆင္လိုေၾကာင္း တူးတူးခါးခါး ျငင္းဆန္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ အာဏာရပါတီအေနျဖင့္ အဆိုပါပုဒ္မမ်ား ျပင္ဆင္ေရးကို ဥပေဒမူၾကမ္း၌ ထည့္သြင္းျခင္းသည္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ခံစားမႈတစ္ခုကို ရရွိေစသည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ သံတူေၾကာင္းကြဲ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္တစ္ခုမွာ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းပင္ ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းအခ်ဳိ႕၏သေဘာထားမ်ားအား ရယူလ်က္ ေရးဆြဲၿပီး၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ၿငိမ္းစုစီ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းတြင္ လူေျပာသူေျပာမ်ားေနေသာ ကန္႔ကြက္႐ႈတ္ခ်မႈမ်ားခံေနရေသာ ပုဒ္မ ၁၈ ကို ပယ္ဖ်က္ရန္ ျပဠာန္းခ်က္လည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ေဆြးေႏြးၿပီး ဆႏၵမဲခြဲဆံုး ျဖတ္ခဲ့ေသာအခါ ပုဒ္မ ၁၈ ပယ္ဖ်က္ေရးကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုက ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ရာတြင္ ပုဒ္မ ၁၈ ကို ပယ္ဖ်က္မည့္အေယာင္ျပၿပီး မူလအတိုင္းထားရွိခဲ့သည့္ ပုံစံတူ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ) တို႔ကိုလည္း က်င့္သံုးႏိုင္ေျခ ျမင့္မားသည္။ အာဏာရျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီထဲတြင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ျပင္ဆင္လိုေသာ အစုအဖြဲ႕မ်ား၊ အစိတ္အပိုင္းမ်ားရွိေနေၾကာင္း အေမရိကန္၊ ဥေရာပသမဂၢအပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအတိုက္အခံမ်ားထံ သြယ္ဝိုက္သတင္းစကား ပါးလိုရင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယကသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)တို႔ကို ထည့္သြင္းျခင္းျဖင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္၊ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးအတိုက္အခံတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ နားလည္မႈပိုမိုရရွိေအာင္ ဗ်ဴ ဟာေျမာက္လမ္းထြင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ကို ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္သင့္သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယကအေနျဖင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ တို႔ကို ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပါရွိေအာင္ ညိွႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အၿပီးသတ္အဆံုးအျဖတ္ကို ရယူရာတြင္ ကိုယ္စားလွယ္ ေလးပံုသံုးပံုေက်ာ္၏ ေထာက္ခံမႈကို မရရွိသျဖင့္ ျပင္ဆင္ရန္ ဆႏၵျပင္းျပလင့္ကစား လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရသည့္အသြင္ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားခဲ့သည့္အသြင္ ဗ်ဴဟာဆင္လာႏုိင္သည္ကိုလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ပါ။

သို႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)တို႔ ပါရွိျခင္းသည္ သတင္းေကာင္းျဖစ္ဖို႔ထက္ ေထာင္ေခ်ာက္ျဖစ္ဖို႔ဘက္ ပိုမ်ားေနသည္ဟု အရွိအတိုင္း သံုးသပ္လိုပါသည္။ အစိုးရအႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ လက္ရွိေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ၿပီး၊ အာဏာရျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ား ႀကီးႀကီးမားမားရွိႏိုင္ေျခ နည္းပါးသည့္အခ်က္ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မွသာ သတင္းေကာင္းလား၊ ေထာင္ေခ်ာက္လားကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာရာတြင္ ပိုမိုထိေရာက္ အက်ဳိးရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) တို႔ကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ထည့္သြင္းျခင္းအေပၚ တိုးတက္မႈဆီ ဦးတည္ေသာေျခလွမ္းသတင္းေကာင္းစသျဖင့္ အေကာင္းျမင္ သံုးသပ္မေစာၾကရန္ တိုက္တြန္းလိုပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးပရိယာယ္ဆင္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးလွည့္ကြက္ဆင္ျခင္းႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံေရးအရ သနပ္ခါးလိမ္း ပန္းပန္ျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ပကတိအေနအထား ျဖစ္သည္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အၾကံျပဳသည့္ မူလအတိုင္းထားရွိေရးအဆံုးအျဖတ္ အေကာင္အထည္ေပၚလာပါက ႏိုင္ငံေရးအတိုက္အခံမ်ားအေနျဖင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို လံုးလံုးမျပင္ဆင္ႏိုင္သည့္အေျခအေနအလြန္ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းကို စဥ္းစားသံုးသပ္ ျပင္ဆင္သင့္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းေဆာ္ဩလိုက္ရပါသည္။

Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment