အေျခခံပညာအဆင့္ တြင္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာအခ်ိဳး ကြာဟမႈ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ၂၀၁၅- ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ ႏိုင္ငံတစ္၀န္း အေျခခံ ပညာဆရာ၊ ဆရာမ ခုနစ္ေသာင္းခန္႔ထားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း ရရိွသည္။
လက္ရိွတြင္ ဆရာအေရအ အတြက္နည္းပါးၿပီး ေက်ာင္း သားအေရအတြက္မ်ားျပားေန သျဖင့္ ယင္းကြာဟမႈကို ေလွ်ာ့ခ် ရန္ အထက္ပါအတုိင္းခန္႔အပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း (၁၂) ႀကိမ္ေျမာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းသုိ႔တင္သြင္းထား သည့္ ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းတြင္ ထည့္သြင္းေရးဆဲြထားသည္။
‘‘ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး က႑ေတြမွာ ပိုမုိသံုးစြဲဖုိ႔ စီမံ ကိန္းမွာ ထည့္သြင္းေရးဆဲြထား ပါတယ္။ ပညာေရးက႑မွာ လည္း ေက်ာင္းသား၊ ဆရာအ ခ်ိဳးက်ဥ္းေျမာင္းဖို႔အတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမ ခုနစ္ေသာင္းကို ခန္႔အပ္ ဖုိ႔ ဥပေဒၾကမ္းမွာ ထည့္သြင္းထား ပါတယ္’’ဟု အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာနျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာကံေဇာ္ကေျပာသည္။
မူလတန္းအဆင့္တြင္ ေက်ာင္းသား ၃၄ ဦးလွ်င္ ဆရာတစ္ဦးႏႈန္းမွ ၂၄ ဦးလွ်င္ ဆရာတစ္ဦးႏႈန္းသုိ႔လည္းေကာင္း၊ အလယ္တန္းအဆင့္တြင္ ေက်ာင္းသား ၃၄ ဦးလွ်င္ ဆရာတစ္ဦးႏႈန္းမွ ၁၉ ဦးလွ်င္ ဆရာ တစ္ဦးႏႈန္းသုိ႔လည္းေကာင္း တုိးျမႇင့္ခန္႔အပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ထို႔အျပင္ အထက္တန္းအ ဆင့္တြင္ ေက်ာင္းသား ၂၅ ဦးလွ်င္ဆရာတစ္ဦးႏႈန္းမွ ၁၇ ဦးလွ်င္ ဆရာတစ္ဦးႏႈန္းအထိ တုိးျမႇင့္ကာေက်ာင္းသား၊ဆရာ အခ်ိဳးကြာဟ မႈ က်ဥ္းေျမာင္းေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားစီ မံကိန္းဥပေဒၾကမ္းတြင္ ထည့္ သြင္းေရးဆဲြထားသည္။
Credit - 7DAY DAILY
No comments:
Post a Comment