Tuesday, January 27, 2015

ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးနဲ႔ တပ္မေတာ္ ျပင္ခ်င္ၾကပါရဲ႕လား (ေဆာင္းပါး)

စည္သူေအာင္ျမင့္ (ေဆာင္းပါး)

လက္ရွိက်င္းပေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးႀကီးအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး အလုပ္တစ္ခုကေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးပါ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းက ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုထားၿပီး ျဖစ္သလို အမတ္အမ်ားစုကလည္း လက္ခံထားၾကၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုး သိၾကၿပီး ျဖစ္တဲ့အတုိင္း ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး ႏွစ္တစ္ႏွစ္ပါ။ အေၾကာင္းကေတာ့ ေအာက္တိုဘာ၊ ႏိုဝင္ဘာမွာ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီး က်င္းပေတာ့မွာ ျဖစ္သလို လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ အပစ္ရပ္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ စတင္ႏိုင္ေရး
အေျဖတစ္ခုခုရေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ့္ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလို ကိစၥအားလံုးအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျဖရလဒ္ ထြက္ေပၚလာႏုိင္ေရးဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ဘယ္ေလာက္ျပင္ႏိုင္မလဲဆိုတဲ့ အေပၚမူတည္ေနပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရး ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးသလဲ၊ ဘယ္အဆင့္ ေရာက္ေနၿပီလဲ၊ ဘာျဖစ္လာႏိုင္သလဲ ေဆြးေႏြးၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။

တကယ္ေတာ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုတာဟာ အရင္စစ္အာဏာရွင္ေတြ စိတ္တိုင္းက် ေရးဆြဲအတည္ျပဳထားတဲ့ စစ္ဘုရင္မင္းဆက္ တည္ေထာင္ဖို႔ ႀကံရြယ္ထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုလို႔ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ ဘာ ဒီမိုကေရစီ အေငြ႔အသက္မွ မရွိသလို ဘယ္လို ျပည္ေထာင္စုမ်ဳိးကိုမွ တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရး ဆိုတာကို အတိုက္အခံေတြ၊ တိုင္းရင္းသားေတြတင္မက သမၼတ၊ တပ္ ခ်ဳပ္၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒အင္အားစု အားလံုးက ေျပာဆိုလာၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေျပာဆိုေနၾကပံုခ်င္းေတာ့ မတူပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က ဖြဲ႔စည္းပံုကို တကယ္ျပင္ခ်င္တာ ရွိသလို၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ျပင္ေရးေျပာၿပီး တကယ့္အေရးႀကီးတာ ဘာမွ မျပင္ခ်င္ပါ ဘူး။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ျပင္ေရးဆိုေပ့မယ့္ တစ္ခုလံုးကို အသစ္နီးပါး ျပန္ျပင္ခ်င္တာမ်ဳိးပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရး လိုအပ္ေနတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မျငင္းပယ္ၾကပါဘူး။

လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းမွာ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ေရး ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးေနသလဲ ဆက္ၾကည့္ၾကရ ေအာင္ပါ။ သိပ္မၾကာခင္ ေအာက္တိုဘာ၊ ႏိုဝင္ဘာမွာ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီး တစ္ခု က်င္းပပါေတာ့မယ္။ အဲဒီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးကို ျပည္သူေတြ အားလံုးက စိတ္ဝင္စားေနၾကသလို၊ ကမၻာကလည္း အေတာ္ေလးကို အာ႐ံုစိုက္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တမႈရွိစြာ က်င္းပ၊ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ရလဒ္အတိုင္း ျပည္သူေတြက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္လိုက္တဲ့ အမတ္ေတြက ေရြးခ်ယ္တဲ့ သမၼတတစ္ေယာက္ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္၊ ျပည္သူ႔ ဆႏၵကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အစိုးရ တစ္ရပ္ေပၚလာ၊ အာဏာလဲႊေျပာင္းေရး အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ခဲ့ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ စေရာက္ၿပီလို႔ သတ္မွတ္ႏုိင္မွာမို႔  ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ျပႆနာအႀကီးႀကီး ရွိေနပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျပင္ဆင္မထားတဲ့ အရင္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအတုိင္းသာ က်င္းပခဲ့မယ္ဆိုရင္ လြတ္လပ္ျပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲအျဖစ္ ေခၚႏိုင္မွာ မဟုတ္လို႔ပါပဲ။ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအတုိင္းသာဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးလို စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ပါတီက အမတ္ေနရာ ၃၄ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ရ႐ံုနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္ေနၿပီးသား တပ္ မေတာ္သား အမတ္ေတြနဲ႔ေပါင္း၊ သမၼတတစ္ေယာက္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္၊ အစိုးရဖြဲ႔ႏုိင္မွာ ျဖစ္ေပမယ့္၊ အင္န္အယ္လ္ဒီ လို ပါတီအတြက္ကေတာ့ ၆၇ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ အႏုိင္ရမွ သမၼတ တင္ႏုိင္၊ အစိုးရဖြဲ႔ႏိုင္ ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးဟာ လံုးဝ ဒီမိုကေရစီ မက်ဘူး၊ မမွ်တဘူးဆိုတာ လူတိုင္းနားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္အိမ္ နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာမွလည္း ဒီလိုဖြဲ႔စည္းပံုမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ ဒီအတြက္ ပုဒ္မ ၆ဝ (င)လိုမ်ဳိးကို ျပင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

အလားတူ ႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ရင္ေသြးျဖစ္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို လူကိုေတာင္ သမၼတျဖစ္ခြင့္မေပးတဲ့ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) လိုမ်ဳိး ျပ႒ာန္းထား တာဟာ တရားမွ်တမႈ ရွိတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ခြင့္ရေအာင္ျပင္သင့္ ပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္း တိုင္းရင္းသားပါတီေတြဟာ ကိုယ့္ျပည္နယ္အတြင္း ကိုယ္အႏိုင္ရခဲ့ရင္ေတာင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိတာမ်ဳိးကလည္း တရားမွ်တမႈ မရွိသလို ျပည္ေထာင္စု အသြင္လည္း မေဆာင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပုဒ္မ ၂၆၁ လိုမ်ဳိးကို ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးအတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ႏုိင္ေရး အလြန္အေရးၾကီးတယ္လို႔ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အခုဆုိရင္ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ တစ္တုိင္းျပည္လံုးဆုိင္ရာ အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုးေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ စတင္ႏုိင္ေရး ႀကိဳးစားေနတဲ့ ကာလလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ တစ္တုိင္းျပည္လံုး အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ႀကီး လက္မွတ္ ေရးထိုးႏုိင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ စတင္ ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး အဲလို ႏုိင္ငံေရးအရ ေဆြးေႏြးမႈကေန ႏွစ္ဖက္သေဘာတူႏုိင္တဲ့ အေျဖတစ္ရပ္ မရမခ်င္း ၾကားကာလတစ္ခု ဆိုတာကို ျဖတ္သန္းရပါလိမ့္မယ္။ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္လား ေလး၊ ငါး ႏွစ္လား မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ဒီအတြက္ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုေနတာ ၾကားကာလ အာမခံခ်က္ပါ။ လက္ ရွိ အေျခအေနအတုိင္းသာဆိုရင္ ၾကားကာလ ကို ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံုက ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအ က်င္းအတိုင္းပဲ ျဖတ္သန္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အေျခအေနမ်ဳိး ဘယ္လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသား ေတြကမွ မလိုလားပါဘူး။ ဒီအတြက္ မလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရမယ့္ ၾကားကာလအတြက္ ျပည္နယ္ေတြ အ ခြင့္အေရး ပိုရေစမယ့္၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ပံုစံ ပိုနီးစပ္မယ့္ အေနအထားေရာက္ေအာင္ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာ ဖြဲ႕စည္းပံုပါ ျပည္နယ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုေပးတာ၊ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ကို ေရြး ေကာက္ခံ အမတ္ေတြ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြ မျပင္ဆင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ တစ္တုိင္း ျပည္လံုးဆိုင္ရာ အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုးဖို႔ လြယ္ကူမွာ မဟုတ္ပါ။

ေျပာရရင္ အဲလိုလတ္တေလာ လိုအပ္ေနတာေတြ ဖြဲ႔စည္းပံုမွာ ျပင္ဖို႔တတ္ႏုိင္သူေတြဟာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေနရာအမ်ားစု ရထားတဲ့ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီနဲ႔ တပ္မေတာ္သား အမတ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အင္အား စု ႏွစ္ခုဟာ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္၊ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု က်င္းပေနတဲ့ သက္တမ္းအတြင္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳး အမတ္ေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္သား အမတ္ေတြဟာ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို လိုလားသလား၊ မလုိလားဘူးလား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုခ်င္သလား၊ မလိုခ်င္ဘူးလား အဲဒီအတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံုထဲက လိုအပ္တာေတြကို ျပင္မလား မျပင္ဘူးလား ျပည္သူေတြ ျမင္ေတြ႔ၾကရေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ ေရာက္လာၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

Credit - Mizzima News

No comments:

Post a Comment