ျပည္သူ႔အက်ဳိးျပဳ ဆိုသည္မွာ ဟစ္ေႂကြး႐ုံႏွင့္မရ။ အလုပ္သမား၊
လယ္သမားႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ပေပ်ာက္ေရး စကားလံုးမ်ား ထပ္တလဲလဲ
ေျပာေန႐ုံႏွင့္ ျပည္သူ႕အက်ဳိးျပဳ ျဖစ္လာမည္ မဟုတ္ . . .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(နိဒါန္း)
…ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ ေတာင္သူလယ္ သမားေတြ၊ ဥပေဒမဲ့ (လယ္၊ လက္လြတ္
ဆံုး႐ႈံး) သြားၿပီး ဥပေဒမဲ့ (လယ္၊ လိုက္သိမ္း) ေနတဲ့သူေတြေၾကာင့္ ျဖစ္
လာမယ့္ ေနာက္ဆက္တြဲျပႆနာရပ္က စိုက္ပ်ဳိးကုန္ထုတ္လုပ္မႈနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး
ထိခိုက္ႏိုင္တယ္။
…ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ လယ္ယာေျမအျငင္းပြားမႈဆိုင္ရာ
ေကာ္မတီေတြ၊ လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခြဲ မႈဆိုင္ ရာ ေကာ္မတီေတြဟာ
တရားသူႀကီးေတြကဲ့သို႔ ဆံုးျဖတ္ရန္ တာ၀န္ရွိပါလ်က္ မဆံုးျဖတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
မို႔လို႔ မွ်တတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ဆံုးျဖတ္ေပးဖို႔ တင္သြင္းထားတာေတြ ရွိေပမယ့္
မဆံုးျဖတ္ၾကဘူး။
…စစ္ေၾကာၾကားနာတဲ့ နည္းလမ္း ေတြ၊
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ မရွိခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ အျငင္းပြားေနတဲ့ ေတာင္သူ
လယ္သမားမ်ားအတြက္ မွ်တတဲ့ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္တစ္ရပ္ခ်မွတ္ျခင္းခံယူရဖို႔ အလြန္ခဲ
ယဥ္းေနဦးမယ္လို႔ ထင္ တယ္။
(လယ္ယာေျမအေရးလိုက္လံ ေဆာင္ရြက္ေနသူ ဥပေဒအတိုင္ပင္ခံ ကိုဖိုးျဖဴ)…
ေျပာရလွ်င္ မိုးေအာက္ေျမျပင္ဘံု လယ္တစ္ခြင္၏ လယ္ယာေျမအသိမ္းခံရမႈ ျပႆနာမ်ားကား တိုင္းျပည္ တစ္ ၀န္းမွာ ညံစီေနသလိုပင္။
ေလွ်ာက္လွမ္းစျပဳၿပီဟု မယံုရဲယံုရဲ ထင္ရေသာ ဒီမိုကေရစီခရီးလမ္းအစမွာပင္ လူမႈတိုုက္ပြဲသည္ ထက္ျမက္ ျပင္း ထန္ လ်က္ရွိေနသလိုပင္။
လူ႕ေဘာင္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မွာ လူမႈ တိုက္ပြဲအဟုန္ကို တိုးတက္ျမႇင့္တင္ၿပီး လူမႈျပႆနာမ်ား အား ေျဖရွင္း ေပး ရန္ျဖစ္၏။
ျပည္သူ႕အက်ဳိးျပဳဆိုသည္မွာ ဟစ္ေႂကြး႐ုံႏွင့္မရ။ ျပည္သူ႕အက်ဳိးျပဳဆိုသည္မွာ
အလုပ္သမား၊ လယ္ သမား ႏွင့္ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမႈပေပ်ာက္ေရးစကားလံုးမ်ား ထပ္
တလဲလဲေျပာေန႐ုံႏွင့္ ျပည္သူ႕ အက်ဳိးျပဳ ျဖစ္လာမည္ မဟုတ္။
ခါေတာ္မီပင္မင္းေပးကာ အ၀တ္လဲလိုက္ျခင္းျဖင့္ အတြင္းအႏွစ္သာရေျပာင္း လဲသြားမည္မဟုတ္။
တကယ္အားျဖင့္ အသိတရားသာလွ်င္ အေရးႀကီး၏။
အသိတရားဆိုသည္မွာ မွန္ကန္ေသာ အသိတရား။ လူထု၏လူမႈလက္ေတြ႕ဘ၀အား မွန္ကန္စြာသံုးသပ္ႏိုင္ ေသာ အသိတရား။
လူ႕က်င့္၀တ္ဆိုသည္မွာ လူသားတို႔က ဖန္တီးေသာအရာ။
ယင္းမွာတကယ္ရွိေနေသာ လူသား တို႔၏ လုိအပ္ခ်က္၊ လိုအင္ဆႏ္ၵ၊ ေမွ်ာ္လင့္
ခ်က္စသည္တို႔ကို အမွီျပဳျဖစ္ ေပၚလာသည့္ စိတ္ဓာတ္၏အေရာင္႐ိုက္ခတ္မႈ။
ယင္းအေရာင္႐ိုက္ခတ္မႈသည္ ဘ၀၏ ဒိ႒ရွိေနေသာ လက္ငင္းအေျခအေနအတြင္းမွ အၿမဲသျဖင့္ ေပၚထြက္ လာေလ့ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
မိမိတို႔ဘ၀အတြက္ မရွိလွ်င္မျဖစ္ ေသာအရာ၀တၳဳမ်ားကို (ဥပမာ စပါးစိုက္ ျခင္း၊
စက္႐ုံကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ ကိုင္ျခင္းစသည့္)လူသားတို႔ထုတ္လုပ္သည့္
တကယ့္ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ လူမႈဆက္ဆံေရး၏ အေရာင္႐ိုက္ခတ္မႈ။
ထို႔ေၾကာင့္လူတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အသိတရားခံယူခ်က္သည္ ဘ၀၏႐ုပ္၀တၳဳ အေျခအေနေျပာင္းလဲသည္ႏွင့္ အမွ် လိုက္လံေျပာင္းလဲေလ့ရွိ၏။
လူ႕ေလာက၏ စီးပြားေရးအေဆာက္အအံုတြင္ ကုန္လုပ္စြမ္းအားစုႏွင့္
ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးေျပာင္းလဲ သည္ ႏွင့္အမွ် လူတို႔ ၏အသိတရားႏွင့္
လူ႕က်င့္၀တ္အသြင္ သဏၭာန္သည္ ေျပာင္းလဲလာ၏။
အဓမ္ၼ၀ါဒီ၊ အဓမ္ၼသမားတို႔
ႂကြား၀ါ ေနသည့္လူ႕က်င့္၀တ္ဆိုသည္မွာ တကယ္ အားျဖင့္ ၎တို႔အက်ဳိးအတြက္
အသံုးခ် ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ားအေရးအား လံုး၀ထည့္တြက္ျခင္းမရွိေၾကာင္း
၎တို႔၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ ရြက္ေနမႈျဖစ္ရပ္၊ သာဓက မ်ားက သက္ေသျဖစ္ေန၏။
ခုလက္ရွိ လူ႕ေဘာင္၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ျပည္သူတို႔ခံစားေနရသည္ကို ထင္ဟပ္ထားေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အား ကၽြန္ေတာ္ ဒီေနရာမွာ သတိရျဖစ္သည္။
ကဗ်ာအမည္က ပုရြတ္ဆိတ္။ ကဗ်ာ ဆရာက ေအာင္ထက္။ ကဗ်ာကိုထည့္ သြင္းေဖာ္ျပခဲ့တာက
ဗမာႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂ္ၢမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ထုတ္ ေ၀ေသာ
အိုးေ၀မဂ္ၢဇင္းအတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၀၊ ကဗ်ာကို ဦးစြာ ေဖာ္ျပလိုသည္။
ပုရြတ္ဆိတ္။
…ခင္ဗ်ားရဲ႕ေျခေထာက္ တြင္း၀က
မဖယ္ေသးသမွ်
အဆက္ဆက္ ဆက္ၿပီး အံုႂကြ
ကိုက္ေနရဦးမွာ။
ယင္းကဗ်ာအား ဖတ္႐ႈၫႊန္းဖြ႕ဲေရးသား တင္ျပလာသူက ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္။
ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ က ေအာင္ထက္ဟာ ဒီေန႔မဂၢဇင္းႀကီးေတြရဲ႕ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ
အၿမဲေတြ႕ေနရတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြထဲက တစ္ ေယာက္ေတာ့ ဟုတ္မယ္မထင္။ ဗ.က.သ
အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ေက်ာင္းသားတစ္ ေယာက္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လႈပ္ရွား တက္ႂကြ သူ
ရဲေဘာ္(Activist) တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သူ ကဗ်ာေရးတယ္။ သူေရး တဲ့ကဗ်ာဟာ
တန္ဖိုးရွိတယ္။ အဲဒီတန္ဖိုးက ႏိုင္ငံေရးတန္ဖိုး။
သည္ကဗ်ာဟာ နိမိတ္ပံု (Image) ကဗ်ာပဲ။
ပုရြက္ဆိတ္ရယ္၊ ပုရြက္ဆိတ္တြင္းရယ္၊ တြင္း၀ကိုနင္းဖိထားတဲ့ ေျခေထာက္ ရယ္၊ ၀ိုင္းအံုကိုက္ခဲေနၾကတဲ့ ပုရြက္ဆိတ္ေတြရယ္။
တြင္း၀ကို ဖိနင္းထားတဲ့ ေျခေထာက္ႀကီးကို ၀ိုင္းအုံကိုက္ခဲေနၾကတဲ့
ျမင္ကြင္း ဟာ တိုက္႐ိုက္က်တယ္။ ကဗ်ာ ကေပးလိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ (Message)
ေပၚလြင္တယ္။
..က်ဳပ္တို႔အေပၚမွာ မတရားဖိႏွိပ္ ထားသမွ်
က်ဳပ္တို႔အဖိႏွိပ္ခံေတြက အံုႂကြတြန္း လွန္တိုက္ခိုက္ေနဦးမွာ…။
ဆိုတဲ့ Message ျဖစ္တယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခုကာလအလုပ္သမား အခြင့္အေရးရပိုင္မႈ နစ္နာခ်က္ ေတာင္းဆို
ဆႏၵျပမႈမ်ား လယ္သမားမ်ား၊ ေျမယာ အသိမ္းခံရမႈ ျပႆနာမ်ားကား တစ္စ တစ္စ
အနာရင့္လာသလိုပင္။
ကုစားရန္ျဖစ္ရပ္မ်ားမွာ အမ်ားစု ခံရသည္မွာ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူသာ။
(နိဂုံး)
…နိဂုံးအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္စာစုအား ဗကသေက်ာင္းသားေရးသည့္ ပုရြက္ဆိတ္
ကဗ်ာအေပၚ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ ေအာင္၏ ၫႊန္းဆိုခ်က္ျဖင့္ နိဂံုးျပဳလိုသည္။
သူ႕ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာမဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္တယ္။ ေျပာရရင္ ေနရာတိုင္းမွာ အားႀကီးသူက အားနည္းသူကို ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ္ေနတယ္။
ေက်းလက္ေတာရြာေတြမွာ လယ္တဲ ယာတဲမွာ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံေတြမွာ
ေစ်းထဲမွာ ကုန္တင္ကုန္ခ် ဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္တင္ကုန္ခ် ကားဂိတ္မွာ
႐ုံးခန္းထဲမွာ ကုမၸဏီအစည္းအေ၀း အခန္းထဲမွာ အေႏွးယာဥ္ ဆိုက္ကားဂိတ္မွာ
ေလွဆိပ္၊ လွည္းဆိပ္၊ ကားဂိတ္ ေတြမွာ။…မိတ္ေဆြစဥ္းစားၾကည့္ပါ။
စဥ္းစားလို႔ရသမွ် ေနရာတိုင္းမွာ အားႀကီးသူက အားနည္းသူကို ဖိႏွိပ္ေနတယ္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန- http://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment