အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ
====================
အဂတိတရားေလးပါး ကင္းရွင္းပါေစ
====================
မင္းနန္(ေမာ္ကြၽန္း)
''ရဟန္းတို႔ အဂတိလိုက္စားမႈတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔ တည္း။ အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔ နည္းဟူမူ
(၁) ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ အဂတိ လိုက္စားျခင္း၊
(၂) မုန္းျခင္းေၾကာင့္ အဂတိလိုက္စားျခင္း၊
(၃) မသိ ျခင္းေၾကာင့္ အဂတိလိုက္စားျခင္း၊
(၄) ေၾကာက္ရံြ႕ျခင္းေၾကာင့္ အဂတိ လိုက္စားျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။
ရဟန္းတို႔ အၾကင္သူသည္ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ မုန္းျခင္းေၾကာင့္
လည္းေကာင္း၊ မသိျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းေၾကာင့္
လည္းေကာင္း၊ တရားကိုေက်ာ္လြန္၍ က်င့္၏။ ထုိသူ၏ အၿခံအရံအေက်ာ္အေစာသည္
လဆုတ္ပကၡ၌ လကဲ့သို႔ ဆုတ္ယုတ္ေလ၏။
(စတုတၴနိပါတ္၊ ဓရဝဂ္၊ ပထမအဂတိဂမနသုတ္)
ခ်မ္းမႈသည္ အစဥ္လွပေနသည္ ( Peace is always beautiful )ဟု အေမရိကန္သမၼတ ''ဂ်က္ဖာဆန္''က ေျပာခဲဖူးပါသည္။
ဤေလာက၌ လွပေသာအရာ မ်ားစြာရွိပါ၏။ ထုိလွပေသာအရာမ်ားစြာထဲတြင္ ''ၿငိမ္း ခ်မ္းမႈ''သည္ အလွပဆံုးအရာျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု တည္ၿငိမ္သာယာေရးမွာ ထုိလူ႕အဖဲြ႕အစည္းအတြင္းတြင္ သာတူညီမွ်ျဖစ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ မွန္ကန္ျခင္း စေသာ ေလာကပါလတရားမ်ား ထြန္းကားျပန္႔ ပြားျခင္း ရွိ-မရွိအေပၚ တည္မွီလ်က္ရွိပါသည္။
အၾကင္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုတြင္ ေလာကပါလတရားမ်ား အၾကင္မွ်ေလာက္ ထြန္းကားပါအ့ံ။ အၾကင္မွ်ပင္ ထုိလူ႔ အဖဲြ႕အစည္းသည္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေပလိမ့္မည္။ ထုိမွ်ေလာက္ ထြန္းကားပါ အံ့။ ထုိမွ်ပင္ ထုိလူ႔အဖဲြ႕အစည္းသည္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေပလိမ့္မည္။
ထိုေလာကပါလတရားမ်ား ပြင့္လင္းထြန္းကားႏုိင္ရန္မွာ
လူ႔အဖဲြ႕အစည္း ဝင္ျဖစ္ေသာ လူတိုင္းသည္ အမွန္တရားကို သိတတ္ ျမင္တတ္
ျမတ္ႏိုးတတ္ရမည္။ အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးရမည္။ အမွန္တရားဘက္မွ
ရပ္တည္ကာကြယ္ ရဲရမည္။ အမွန္တရားကို ျဖန္႔ေဝရဲရမည္။ အမွန္တရား
ပြင့္လင္းထြန္းကားမွသာ ေလာကပါလတရားေတြလည္း ဖံြ႕ၿဖိဳးေဝစည္ပါလိမ့္မည္။
စင္စစ္ အမွန္တရားဟူ သည္ အသိပညာအားလံုး၏ အေျခခံျဖစ္ၿပီး လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏
အာမခံလည္းျဖစ္ ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထိုအမွန္တရားကို ပိတ္ဖံုးထားေသာအရာမ်ားရွိပါ၏။ အဂတိ တရားထြန္းကားေနေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ အမွန္တရား အလင္းေရာင္ ေပ်ာက္ ဆံုးေနမည္။
တရားမမွ်တျခင္းမ်ား၊ အမွန္တရားခ်ိန္ခြင္လွ်ာကို လြတ္လပ္စြာ မလႈပ္ရွားေစမႈ
မ်ား၊ အမွန္တရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္းမ်ား၊ အမွန္တရားကို မူးတင္းပဲတင္း
လိုတိုး ပိုေလွ်ာ့လုပ္ျခင္းမ်ား၊ အမွန္တရားကို ဖံုးကြယ္ျခင္းမ်ားသည္
ေပါင္းပင္မ်ားပမာ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ရွင္သန္အားေကာင္းလ်က္ရွိပါသည္။
အာဏာရွင္စနစ္ဆိုး၏ ဖိစီးလႊမ္းမိုးမႈကိုခံရေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ တရားစီရင္ေရးအာဏာရွိသူအမ်ားစုသည္ အဂတိတရားေလးပါး မကင္းရွင္းခဲ့။ ဆယ္စုႏွစ္ငါးစုနီးပါးကာလတစ္ေလွ်ာက္၊
ေငြမ်ား တရားႏိုင္သည္ဆိုေသာစကား မွာ ဆို႐ိုးစကားပမာ
တြင္က်ယ္ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ေပသည္။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိေသာ တရား
စီရင္မႈႀကီးစိုးခဲ့ေသာ ကာလမ်ားတြင္ အဂတိတရားတို႔က ေခါင္းေထာင္ ရင္ေကာ့
ေနၿပီး အမွန္တရားက ေျမာင္းထဲအပို႔ခံခဲ့ရသည္။ တရား႐ံုးတို႔တြင္ ဓနအင္အား
ႀကီးမားသူ၊ ရာထူးအရွိန္အဝါႀကီးမားသူတို႔က
ၿပိဳင္သမွ်ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ရိကၡာ မ်က္ႏွာကိုသာ ၾကည့္လ်က္၊ သိကၡာကိုမငဲ့ဘဲ
အဂတိလိုက္စားေသာ တရားေရး ဝန္ထမ္းမ်ား၏ တရားစီရင္ခ်က္မ်ားသည္
အားနည္းခ်ဳိ႕တဲ့သူ၊ အညၾတျပည္သူ မ်ားအေပၚ ႏူရာဝဲစဲြ လဲရာသူခိုးေထာင္း
ဆိုသကဲ့သို႔ ဖိေထာင္းခဲ့ၾကေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျပည္သူမ်ားက ေငြမ်ားတရားႏိုင္သည္ဟူေသာ စကားကို ရင္ နာနာႏွင့္ေျပာခ့ဲၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏။ စင္စစ္ ေငြမ်ားတရားႏိုင္သည္ဟူေသာစကား သည္ မမွန္ကန္ေလပါ။ ေငြမ်ားေသာေၾကာင့္ မတရားႏိုင္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။
အထက္ပါစတုတၴနိပါတ္၊ ဓရဝဂ္၊ ပထမအဂတိဂမနသုတ္တြင္ ျမတ္ စြာဘုရားက
အဂတိတရားေလးပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ၏။ ပထမဦးဆံုး အဂတိတရားမွာ
''ဆႏၵာဂတိ''ျဖစ္ပါ၏။ မိမိႏွင့္ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္သူေတြ၊
ရင္းႏွီး ခင္မင္သူေတြ၊ မိမိကို တံစိုးလက္ေဆာင္ လာဘ္လာဘေပးသူေတြအေပၚ အမွန္
တရားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿပီး မိမိ၏လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို လြဲလြဲမွားမွားအသံုးခ်လ်က္
အခြင့္ အေရးေပးျခင္းသည္ ဆႏၵာဂတိပင္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏ေဆြမ်ဳိးျဖစ္သူက 'မွား'
ေန ပါလ်က္ မိမိ၏ေဆြမ်ဳိးကို တရားႏိုင္ေပးလိုက္ျခင္းသည္ ဆႏၵာဂတိေၾကာင့္ျဖစ္
ပါသည္။ မိမိအား ေငြေၾကးလာဘ္လာဘ မ်ားမ်ားစားစားေပးေသာေၾကာင့္
ထုိ သူကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူရမည့္အေျခအေနတြင္ မိမိ၏အရွိန္အဝါ ျဖင့္
အကာအကြယ္ေပးျခင္းသည္ လည္း ဆႏၵာဂတိပင္ျဖစ္ပါ၏။ ဆႏၵာ ဂတိတို႔တြင္ လာဘ္လာဘအေပၚ
တည္ မွီၿပီးျဖစ္ထြန္းေသာ ဆႏၵာဂတိက အ မ်ားဆံုးျဖစ္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕တရားေရး
ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ မိစၧာအာဇီဝမႈျဖင့္ မတရား ႀကီးပြားခ်မ္းသာေသာ ဘာ
သာျခားလူမ်ဳိးျခားထံမွ လာဘ္လာဘ ရယူလ်က္ တရားသျဖင့္စီးပြားရွာကာ
ႏြမ္းပါးခ်ဳိ႕ငဲ့့ရွာေသာ အညၾတ တိုင္း ရင္းသားတို႔အေပၚ တစ္ဖက္သတ္ ႏိုင္
ထက္စီးနင္း တရား႐ႈံးေစခဲ့ျခင္းမွာ ဆႏၵာဂတိေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါ၏။
တံစိုးလက္ေဆာင္လာဘ္လာဘတို႔သည္ အဖ်က္စြမ္းအားႀကီးမား၏။ လာဘ္လာဘျဖင့္ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းမႈကိုခံရေသာအခါ
ဥပေဒလုပ္ထံုးလုပ္နည္း မ်ားသည္ ပီပီျပင္ျပင္အသက္မဝင္ေတာ့
မူးတင္းပဲတင္းျဖစ္လာသည္။ ေလ်ာ့ရိ ေလ်ာ့ရဲျဖစ္လာသည္။ လူခင္ေသာအခါ
မူျပင္လာသည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ရွိသူမ်ားသာ မဟုတ္ေလပါ။
သာမန္ျပည္သူမ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္လည္း မေျပာပေလာက္ေသာ
ေငြေၾကးလာဘ္လာဘရယူၿပီး တရား႐ံုးမ်ားတြင္ မမွန္ သက္ေသ
ထြက္ဆိုျခင္းမ်ားရွိပါသည္။ ထုိလူမ်ားသည္ ဆႏၵာဂတိေၾကာင့္ သူ
တို႔၏ကိုယ္က်င့္သိကၡာႏွင့္ နာမည္ဂုဏ္သတင္းကို ေငြစေၾကးစလာဘ္လာဘျဖင့္
မီးေလာင္တိုက္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
စင္စစ္ 'ဆႏၵာဂတိ' ေတြ ထြန္းကားေနသမွ် တန္ခိုးလာဘ္လာဘေတြ တန္ခိုးထြားေနသမွ် လူ႔အ ဖဲြ႕အစည္းတြင္ အမွန္တရားဆိတ္သုဥ္းေနမည္သာျဖစ္ ပါ၏။ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းျဖစ္မႈမ်ား၊ မတရားအသာ စီးယူမႈမ်ား၊ တရားမမွ်တမႈ မ်ားျဖင့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းသည္ ခါးသီးဖြယ္အက်ည္းတန္ေနေပလိမ့္မည္။ တကယ္ ေတာ့ ဆႏၵာဂတိလိုက္စားသူမွန္သမွ် လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြက္ အဆိပ္အဆူးသာ ျဖစ္ပါ၏။
ဒုတိယေျမာက္အဂတိတရားမွာ ''ေဒါသဂတိ''ျဖစ္ပါ၏။ အတြင္းသႏၲာန္ တြင္ အျခားလူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚ ျပင္းျပင္းထန္ထန္မုန္းတီးျခင္း
ရန္ၿငိဳး ထားျခင္း၊ အာဃာတထားျခင္းတို႔ကို ေမြးျမဴသိမ္းဆည္းထားသူသည္
သူမုန္းတီး ရန္ၿငိဳးထားသူအေပၚ တရားမမွ်တစြာ တစ္ဖက္သတ္ဖိႏွိပ္ျခင္း၊
အႏိုင္အထက္ ျပဳမူ ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွာ ေဒါသဂတိေၾကာင့္ျဖစ္ပါ ၏။
အတြင္းသႏၲာန္၌ အမ်က္ေဒါသ ဟုန္းဟုန္းၾ<ြကေသာအခါ အမွန္တရားကိုမျမင္ေတာ့။
ဆင္ျခင္တံု တရားလည္း လက္လြတ္လာသည္။ လူတစ္ဦးအေပၚ အမုန္းအၿငိဳးအာဃာတ ေၾကာင့္
တစ္ဖက္သူက 'အမွန္'အတိုင္းေဆာင္ရြက္သည့္တုိင္
'အမွား'ဟု တစ္လဲြ ထင္ျမင္ဆံုးျဖတ္တတ္ၾကသည္။ မိမိတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ
တစ္စံုတစ္ရာရွိ လွ်င္ မိမိမုန္တီးသူအဖို႔ ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးကို
မိမိအရွိန္အဝါသံုး လ်က္ မရေစျခင္းမ်ဳိးမွာ ေဒါသဂတိ၏တြန္းအားပင္ျဖစ္ပါ၏။
ေဒါသဟူသည္ မေကာင္းမႈအားလံုးတို႔၏ ပင္မအေျခခံေရေသာက္ ျမစ္သံုးသြယ္တြင္
တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ အတြင္းသႏၲာန္ တြင္ ေဒါသေၾကာင့္
အမုန္းမီးလွ်ံတို႔ေတာက္ေလာင္ေသာအခါ
ထုိသူ၏ႏွလံုးသား သည္ မသန္႔စင္ေတာ့။ မၿငိမ္းခ်မ္းေတာ့။
အၿငိဳးအေတးအာဃာတျဖင့္ ပူေလာင္ ညစ္ေထးလာသည္။ ေဒါသကို အမွီျပဳလ်က္ ေဒါသဂတိ
ေပါက္ဖြားလာသည္။ အမွန္ေတာ့ ေဒါသဂတိသည္ ကာယကံရွင္ႏွင့္တကြ
ထုိသူက်င္လည္ရာလူ႔အဖဲြ႕ အစည္းကို ဆိုးက်ဳိးသာျဖစ္ေပၚေစပါသည္။
ေဒါသဂတိေၾကာင့္ မမွန္မကန္ ေဆာင္ရြက္မႈမွန္သမွ်သည္ အႏိုင္က်င့္အေစာ္ကားခံ
အဖိႏွိပ္ခံရသူတို႔၏ ရင္ တြင္းတြင္ နာၾကည္းမႈမ်ား၊
ရြံ႕ရွာမုန္းတီးမႈမ်ားကိုျဖစ္ေပၚေစပါသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ေဒါသဂတိသည္ အျပန္အလွန္အမုန္းႏွင့္ အာဃာတမ်ားကို
ဖန္တီးျဖစ္ေပၚေစ ျခင္းအားျဖင့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကို
ထိပါးေစႏိုင္ပါသည္။ ေဒါသဂတိျဖင့္ မုန္းတီးသူအေပၚ
မတရားအႏိုင္က်င့္ဖိႏွိပ္ျခင္းသည္ ႀကီးမား ေသာ အကုသိုလ္မႈျဖစ္ပါ၏။ အကုသိုလ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အကုသိုလ္၏သဘာဝ၊ ပစၥဳပၸန္သံသရာႏွစ္ျဖာတြင္ မေကာင္းက်ဳိးသာေပးပါလိမ့္မည္။
တတိယေျမာက္အဂတိတရားမွာ ''ေမာဟဂတိ'' ျဖစ္ပါ၏။ အမွားႏွင့္ အမွန္၊
အေကာင္းႏွင့္အဆိုး၊ အက်ဳိးႏွင့္အျပစ္ကို ခဲြျခားေဝဖန္ႏိုင္ေသာ အသိ
ဥာဏ္ကင္းမဲ့ျခင္းေၾကာင့္၊ တာဝန္ဝတၱရားႏွင့္အညီ တရားမွ်တမွန္ကန္စြာ ေဆာင္
ရြက္ႏိုင္မႈမရွိျခင္းသည္ ေမာဟဂတိျဖစ္၏။ ေမာဟ၏သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားမွာ
အမွန္တရားကို မျမင္ႏိုင္ျခင္း၊ အေကာင္းအဆုိး မေဝခြဲတတ္ျခင္း၊ ေတြေဝျခင္း၊
မည္သည့္အရာကိုမွ် ေကာင္းစြာခြဲခြဲျခားျခားမသိျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
အသိÓဏ္ ပညာအေတြးအေခၚခ်ဳိ႕တဲ့သူသည္ ေမာဟဖံုးလႊမ္းျခင္း ခံရေသာေၾကာင့္
မိမိ၏တာဝန္ဝတၱရားမ်ား၊ လုပ္ငန္းမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္
အက်ဳိးရွိရွိအရာထင္ထင္ျဖစ္ ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္။ ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစား
ဥာဏ္ကင္းမဲ့ေသာေၾကာင့္ သူတစ္ပါး လာေျပာသမွ် 'အမွန္ခ်ည္း' ထင္တတ္ ၏။
အနီးကပ္ေနသူတို႔၏ စကားေအာင္ တတ္၏။ ေမာဟ ေရွ႕ေဆာင္ေသာ ေၾကာင့္
မွန္မွန္ကန္ကန္မဆံုးျဖတ္တတ္။
မွန္ မွန္ကန္ကန္ မေဆာင္ရြက္တတ္။ အေကာင္းကိုအဆုိးဟုထင္သလုိ အ ဆိုးကိုပင္
အေကာင္းဟုထင္တတ္ၾက သည္။ ေမာဟဂတိေရွ႕ေဆာင္ၿပီး ျပဳ သမွ် အရာအားလံုးသည္
ကေမာက္ ကမ၊ ကေျပာင္းကျပန္၊ ပရမ္းပတာ ျဖစ္ေနေလေတာ့သည္။
စတုတၴေျမာက္အဂတိတရားမွာ ''ဘယာဂတိ'' ျဖစ္ပါ၏။ အေၾကာက္ တရား၏
လႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္၊ ဖိစီးႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ အင္အားႀကီးမားသူ အဓမၼဝါဒီ
တို႔အလိုက် မမွန္မကန္၊ မမွ်မတေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ဘယာဂတိပင္ျဖစ္ပါ၏။
စင္စစ္အေၾကာက္တရားဟူသည္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါ၏။ ေၾကာက္သင့္ေၾကာက္အပ္ေသာ
အေၾကာက္တရားႏွင့္ မေၾကာက္သင့္မေၾကာက္အပ္ေသာ အေၾကာက္တရား ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္ျပဳရမည္ကို
ေၾကာက္ျခင္း၊ ကိုယ္က်င့္သီလ ခ်ဳိးေဖာက္ရမည္ကို ေၾကာက္ျခင္း၊
မိမိ၏အမည္ဂုဏ္သတင္း ညိႇဳးမွိန္မည္ကိုေၾကာက္ ျခင္းတို႔သည္
ေၾကာက္သင့္ေၾကာက္အပ္ေသာ အေၾကာက္တရားျဖစ္ပါ၏။ မိမိ က
အမွန္တရားကိုသိျမင္ပါလ်က္ အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္ခ်င္ပါလ်က္ ဓန
ဥစၥာအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ရာထူးအရွိန္အဝါအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
ျမင့္မား သူတို႔၏ဖိအားေပးမႈကို မလြန္ဆန္ဝံ့ေသာေၾကာင့္၊ မမွန္တရားဘက္မွ
ရပ္တည္ ျခင္းမွာ မေၾကာက္သင့္ မေၾကာက္အပ္ေသာ အေၾကာက္တရားအေပၚ အမွီျပဳ လ်က္
အမွန္တရားကို သစၥာေဖာက္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
အေၾကာက္တရား၏ ဖိစီးလႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ သူ၏ပင္ကိုအသိႏွင့္ဆန္႔
က်င္ျပဳမူေနေလရာ ထုိသူသည္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ပင္ ယံုၾကည္မႈေပ်ာက္ဆံုးေနေပ သည္။
မိမိကုိယ္ကိုယ္ လိပ္ျပာမသန္႔ေတာ့ေပ။ ျပင္သစ္ဘာသာေရးပညာရွင္
''ဂြၽန္ကယ္လ္ဗင္'' က ''လိပ္ျပာမသန္႔ရွင္းျခင္း၏ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းမႈသည္ အ
သက္ရွင္လ်က္ႏွင့္ ငရဲေရာက္ရျခင္းျဖစ္သည္''ဟု ဆိုခဲ့ဖူးပါ၏။
အဂတိတရားေလးပါးသည္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကို အက်ည္းတန္ေစေသာ အရာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ တရားကိုသတ္ေသာအရာမ်ားျဖစ္ပါ၏။ တရားကို သတ္ ေသာေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ တရား၏ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ျခင္းကို မလြဲမေသြခံရ ေပလိမ့္မည္။ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းဝင္တိုင္းသည္ အဂတိတရားေလးပါးကင္းရွင္းစြာ ျဖင့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအေပၚ သစၥာေစာင့္သိၾကလွ်င္ ဤကမၻာေျမသည္ ပိုမို၍တရား မွ်တလြတ္လပ္ေပလိမ့္မည္။
#TheFlowerNews
Credit - Yangon Media Group
No comments:
Post a Comment