Monday, November 3, 2014

သမၼတ၊ ကာလံုႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဖ်က္သိမ္းျခင္း

Written By - ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း

အာဏာသံုးရပ္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား ယိုယြင္းလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ေထာက္ခံအၾကံျပဳခ်က္ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားကိုဖ်က္သိမ္းႏိုင္ၿပီး ရက္ေပါင္း ၉၀ အတြင္း ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ျပန္လည္က်င္းပရမည့္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအား တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္လိုျခင္းသည္ တပ္မေတာ္ေကာင္စီ၀င္အမ်ားစုပါ၀င္ေသာ ကာလံုအေနျဖင့္ ျပည္သူလူထု၏ဆႏၵမဲျဖင့္ ဒီမိုကေရစီနည္းက် ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားသည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားအေပၚ အသာစီးပိုမိုရယူလိုမႈ၊ လက္ဦးမႈရယူလိုမႈတို႔ကိုေပၚလြင္ေစၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၏ အေငြ႕အသက္မ်ားအား ထပ္မံသြတ္သြင္းသည့္သေဘာလည္း သက္ေရာက္ႏိုင္သည္။


ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၀ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာအေပၚ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီ၏ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မႈအစီရင္ခံစာကို တင္သြင္းခဲ့သည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္႐ုံး၏ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၃ ရက္ ရက္စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္(၂၀/၂၀၁၄)ျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၁ ဦးပါ၀င္လ်က္ ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရွိ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္ကိုးဦးကို ေကာ္မတီအစည္းအေ၀းမ်ားသို႔တက္ေရာက္၍ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ အဆိုပါအစီရင္ခံစာတြင္ မူလအတိုင္းထားရွိရန္ စဥ္းစားသင့္သည့္အခန္းႏွင့္ ပုဒ္မမ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္ရန္စဥ္းစားသင့္သည့္အခန္းႏွင့္ ပုဒ္မမ်ားဟူ၍ က႑ႏွစ္ရပ္ခြဲျခား ျပဳစုတင္ျပထားသည္။

၃၁ ဦးေကာ္မတီ၏အစီရင္ခံစာတြင္ တပ္မေတာ္သား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေလ့လာဆန္းစစ္ႏိုင္ရန္လိုအပ္သည္။ တပ္မေတာ္သား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အခန္း(၅)အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအခန္း၊ ပုဒ္မ ၂၀၁ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဖြဲ႕စည္းျခင္းကို အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ တာ၀န္ဟုျပင္ဆင္ရန္ အၾကံျပဳခဲ့သည့္အျပင္ ပုဒ္မ ၂၀၁ကို(က) ႏွင့္(ခ)ဟုျဖည့္စြက္လ်က္ ပုဒ္မ ၂၀၁ (ခ)တြင္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏တာ၀န္ငါးရပ္ကို ထပ္မံျဖည့္စြက္ရန္ အၾကံျပဳခဲ့သည္။

တပ္မေတာ္သား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအၾကံျပဳခဲ့ေသာ ကာလံု၏တာ၀န္မ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အလိုအေလ်ာက္ေနရာရယူမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ထက္ အစိုးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္၏အခန္းက႑ကို ပိုမိုျမႇင့္တင္လိုမႈလြန္ကဲေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အကယ္စင္စစ္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီဖြဲ႕စည္းပံုကို ေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ အဓိကလိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ ေကာင္စီအဖြဲ႕၀င္ ၁၁ ဦးအနက္ ေလးဦးသာ ေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္းအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္လ်က္ ေကာင္စီကိုေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုျဖင့္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္မွသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမည္ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မွခန္႔အပ္ေသာ ေကာင္စီ၀င္ဦးေရကို ေလွ်ာ့ခ်ထိန္းညိႇႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာ အစိုးရတြင္ တပ္မေတာ္၏ ၾသဇာလိုသည္ထက္ ပိုမိုလႊမ္းမိုးမႈမ်ားကို ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏တာ၀န္မ်ားအျဖစ္ ပုဒ္မ ၂၀၁ (ခ)တြင္ ျဖည့္စြက္ရန္ တပ္မေတာ္သား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အၾကံျပဳခဲ့သည္။ အဆိုပါအၾကံျပဳခ်က္မ်ားမွာ -

(၁) အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား လိုအပ္ေသာအၾကံဥာဏ္ေပးရမည္။
(၂) ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လြတ္ျၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးလိုသည့္အခါ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား လိုအပ္သည့္ေထာက္ခံခ်က္မ်ားေပးရမည္။
(၃) ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရး၊ လံုျခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အၾကံဥာဏ္ေပးရမည္။
(၄) အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား ယိုယြင္းလာသည့္အခါ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို အၾကံေပးရမည္။
(၅) ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္အထက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လစ္လပ္သြားပါက လႊတ္ေတာ္ကိုဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အၾကံေပးရမည္။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ အခန္း (၁၁) အေရးေပၚကာလဆိုင္ရာျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားတြင္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပုဒ္မမ်ား အဓိကပါ၀င္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီႏွင့္ညိႇႏိႈင္းၿပီး ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္သည့္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္၍ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာႏိုင္ျခင္း၊ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာခ်က္ကို သက္တမ္းတိုးႏိုင္ျခင္း၊ အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာခ်က္ကို ဖ်က္သိမ္းႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔ကို အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ အခန္း(၁၁)ပါ ကာလံုႏွင့္ပတ္သက္ေသာျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ေနဆဲကာလတြင္ ကာလံု၏တာ၀န္မ်ားကို ထပ္မံျဖည့္စြက္ရန္အၾကံျပဳျခင္းသည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မႈအားနည္းၿပီး ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ခ်ည့္နဲ႔ေစလိမ့္မည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို အၾကံေပးရမည္ဟုေဖာ္ျပထားေသာ ျပင္ဆင္ရန္အၾကံျပဳခ်က္သည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေျဗာင္က်က် ဖီလာဆန္႔က်င္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲအေပၚ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္း၏ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ တန္ဖိုးထားမႈတို႔ကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္သည့္ အၾကံျပဳခ်က္ျဖစ္သည္။ ကာလံုအေနျဖင့္ အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈကို ေစာင့္ၾကည့္၊ ဆန္းစစ္၊ အကဲျဖတ္ႏိုင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းေနရာကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ရယူလာႏိုင္မည့္ အဆိုပါအၾကံျပဳခ်က္သည္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၏ အေငြ႕အသက္မ်ား ပိုမိုလႊမ္းျခံဳေရးဘက္ကို တြန္းအားေပးေနသည္ဟု ေယဘုယ်ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးပါ၀င္ေသာ သမၼတေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ေရးအဖြဲ႕က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတေလာင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ဒုတိယသမၼတသံုးဦးအနက္ မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ ဒုတိယသမၼတတစ္ဦးကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအျဖစ္ ဆႏၵမဲေပးေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ရမည္ဟု ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၆၀ (င)တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ၿပီး၊ သမၼတသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၀၁ အရ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီကို ဦးေဆာင္ဖြဲ႕စည္းသည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ သမၼတက ဦးေဆာင္ဖြဲ႕စည္းသည့္ကာလံုသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္း သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို အၾကံေပးႏိုင္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးအရ အဆီအေငၚမတည့္သည့္အျပင္ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္လည္း ဖီလာဆန္႔က်င္ေနသည္ဟု ေယဘုယ်ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၈၅၊ ပုဒ္မ ၁၂၈ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၅၅ တို႔အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တို႔တြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္စုစုေပါင္းဦးေရ၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ဦးေရတက္ေရာက္လွ်င္ ယင္းအစည္းအေ၀းအထေျမာက္ၿပီး အစည္းအေ၀းေရႊ႕ဆိုင္းၿပီးေနာက္ က်င္းပေသာအစည္းအေ၀းမ်ားႏွင့္ အထေျမာက္ၿပီးေနာက္ က်င္းပေသာအစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္စုစုေပါင္း၏ သံုးပံုတစ္ပံုတက္ေရာက္လွ်င္ အစည္းအေ၀းအထေျမာက္သည္ဟု ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ သံုးပံုတစ္ပံုႏွင့္အထက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္လစ္လပ္သြားပါက အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုဖ်က္သိမ္းရန္ သင့္၊ မသင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား အၾကံေပးရမည္ဟူေသာ တပ္မေတာ္သားျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ျပင္ဆင္လိုသည့္အႀကံျပဳ ခ်က္သည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မႈမရွိသည့္အျပင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈမရွိဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳသံုးသပ္ႏိုင္သည္။

တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၂၁၂ တြင္ အပိုဒ္ ခြဲ(ဆ)အျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အာဏာသံုးရပ္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား ယိုယြင္းလာသည့္အခါ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ေထာက္ခံအၾကံျပဳခ်က္ျဖင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုျဖစ္ေစ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုျဖစ္ေစ၊ ဖ်က္သိမ္းၿပီး ရက္ေပါင္း ၉၀ အတြင္း ေရြးေကာက္ပြဲျပန္လည္က်င္းပေပးရမည္ဟု ျဖည့္စြက္ျပ႒ာန္းသင့္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳခဲ့သည္။ ကာလံုအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ဖ်က္သိမ္းျခင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲျပန္လည္က်င္းပျခင္းအထိ လက္တံရွည္ရွည္ၾသဇာတည္ေဆာက္လာမည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲသည္ ကြၽမ္းထိုးေမွာက္ခုံျဖစ္လာႏိုင္ေျချမင့္မားသည္ဟု ေယဘုယ်သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရႏွင့္ တရားစီရင္ေရးဟုဆိုႏိုင္သည့္ အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ေရးသည္ တိုင္းျပည္၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈတို႔တြင္ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ဖြဲ႕စည္းသည့္ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ားကို ဖ်က္သိမ္းသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳႏုိင္ျခင္းႏွင့္ သမၼတအေနျဖင့္ ကာလံု၏ေထာက္ခံအၾကံျပဳခ်က္အေပၚတြင္ အေျချပဳလ်က္ လႊတ္ေတာ္မ်ားကိုဖ်က္သိမ္းလ်က္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားျပန္လည္က်င္းပႏိုင္ျခင္းသည္ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ားအေပၚ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီဖြဲ႕စည္းထားျခင္းမရွိေသာ ကာလံုက ၾသဇာသက္ေရာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား ယိုယြင္းလာျခင္းကို အာဏာသံုးရပ္ပိုင္ရွင္ျဖစ္ေသာ အစိုးရမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္တို႔အေနျဖင့္ အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျပဳျပင္ရမည္ျဖစ္သည္။ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း ၀ိုင္း၀န္းေဆာ္ၾသၾကသည့္နည္းတူ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္လည္း ၀ိုင္း၀န္းထိန္းေက်ာင္းရမည္သာျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီအေနျဖင့္ အာဏာသံုးရပ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား ယိုယြင္းလာျခင္းကိုအေၾကာင္းျပဳလ်က္ သမၼတကိုေထာက္ခံအၾကံျပဳၿပီး လႊတ္ေတာ္မ်ားဖ်က္သိမ္းႏိုင္ေရးႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားျပန္လည္က်င္းပႏိုင္ေရးကို အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရရွိႏိုင္ရန္ ေရွ႕တိုးေဆာင္ရြက္လာမည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲ၏ စိုးရိမ္ေရမွတ္သည္ ျမင့္သထက္ ျမင့္တက္လာႏိုင္ေျခရွိပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္


Credit - Eleven Media Group


(ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္ကက်င္းပေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းကို ေတြ႔ရစဥ္)

No comments:

Post a Comment