Written by - ညီေအာင္ညီ
အသစ္ေတြ ဘယ္လုိေကာင္းေကာင္း ‘အေဟာင္း’
ဆုိသည့္ အရာမ်ားကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မေမ့ႏုိင္ခဲ့ၾကေပ။ လူ႔သဘာ၀အရ
‘အသစ္ေတြ႕လွ်င္ အေဟာင္းကုိ ေမ့တတ္ၾကသည္’ ဟု ေ၀ဖန္ေျပာဆုိတတ္ၾကပါ၏။
အမွန္စင္စစ္ အေဟာင္းဆုိသည္မွာ ‘တစ္ခါတုန္းက’ အသစ္ျဖစ္ခဲ့သလုိ
အသစ္ဆုိသည္မွာလည္း ‘ေဟာင္းႏြမ္းျခင္း၏အစ’ ပင္ျဖစ္ေလသည္။
အိမ္သစ္၊
အိမ္ေဟာင္း၊ ယာဥ္အုိ၊ ယာဥ္ေဟာင္း စသည္ျဖင့္ သက္မဲ့၀တၳဳမ်ားကုိ
ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္၍ ‘အေဟာင္းစာရင္း’ သြင္းတတ္ၾကေသာ္လည္း လူဆုိသည့္
သတၱ၀ါကုိေတာ့ ‘လူႀကီး၊ လူလတ္၊ လူငယ္’
ဟူ၍ ယဥ္ေက်းစြာ အသုံးျပဳထားပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ဤကမၻာ၊ ဤေလာကတြင္ အေဟာင္းမျဖစ္၍ မရပါ။ ‘အေဟာင္းသံသရာ’ ကုိ
လြန္ဆန္၍မရႏုိင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလုံး အေဟာင္းဆုိသည့္
သေဘာတရားကုိ ေမ့ထား၍ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ဤသည္ကား အေဟာင္းႏွင့္ဆက္စပ္၍ ‘စကားခ်ီး’
ခဲ့မိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အေဟာင္းစားသူမ်ားဟု ေခါင္းစဥ္ေပးခဲ့မိပါသည္။
ထုိစကားက ကြၽန္ေတာ့္ကုိယ္ပုိင္စကား မဟုတ္ပါ။ ‘၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီး’ ၏
ဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိေလ့လာရင္း ‘ဓမၼပဒ’ စာအုပ္ထဲမွ ရရွိခဲ့ေသာ အေတြးစမ်ားပင္
ျဖစ္ပါသည္။ “အေဟာင္းစားသူ” ဆုိေသာ စကားလုံးကုိ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးက
‘လွလွပပ ပညာသားပါပါ’ သုံးစြဲထားခဲ့ပါသည္။ ၀ိသာခါဆုိလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုက
သိၾကသည္။
တစ္ပါးတျခားေသာ အယူ၀ါဒရွိေသာ ‘မိဂါရ’ သူေဌးႀကီးကုိ ၀ိသာခါ
အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးက ေယာကၡမေတာ္ထားသည္။ အေကာင္းစား ‘ယာဂု’ ကုိ
ထုိင္၍ေသာက္ေနေသာ ေယာကၡမကုိ ၀ိသာခါက အနီးတြင္ ထုိင္၍ယပ္ခတ္ေပးေနစဥ္
ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ဆြမ္းခံၾကြလာ၏။ မိဂါရသူေဌးက မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေန၏။
ထုိျဖစ္စဥ္ကုိသိေသာ ၀ိသာခါက “ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေယာကၡမဟာ
အေဟာင္းပဲစားတတ္တာပါ” ဟု ေလွ်ာက္ထားလုိက္ပါသည္။
၀ိသာခါ၏စကားကုိ
အဓိပၸာယ္အေကာက္လြဲသြားၿပီး အိမ္မွႏွင္ထုတ္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။
“အရွင္သူေဌးမင္းဟာ ဒီဘ၀မွာ ေကာင္းမႈျပဳဖုိ႔ မစဥ္းစားဘဲနဲ႔
ေရွးကံအက်ဳိးေပးေၾကာင့္ ရလာတဲ့ ခ်မ္းသာသုခကုိပဲ ထုိင္စားေနတာဟာ
‘အေဟာင္းကုိစားျခင္း’ ျဖစ္သည္” ဟု သူေဌးႀကီးလက္ခံႏုိင္ေအာင္
၀ိသာခါအမ်ဳိးသမီးက ေျပာျပႏုိင္ခဲ့သည္။
(၂)
ထိထိမိမိရွိခဲ့ေသာ
‘အေဟာင္းစားသူ’ ဆုိေသာ စကားတစ္ခြန္းက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ အေတြးေတြ
အမ်ားႀကီးရခဲ့သည္။ ပစၥဳပၸန္အတြက္ျဖစ္ေစ၊ သံသရာအတြက္ျဖစ္ေစ ၀ိသာခါ၏
‘အေဟာင္းစားသူ’ ဆုိေသာ စကားတစ္ခြန္းက အသိဉာဏ္အတြက္ အလင္းတစ္ခု
ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ဓမၼနိယာမအရ ေကာင္းမႈကံအသစ္မ်ားကုိလည္း မျပဳလုပ္။
ေရွးကံအတုိင္းသာ စီးေမ်ာသြားမည္ဆုိလွ်င္ အဲဒီသူကုိ အေဟာင္းစားသူဟုပင္
ဆုိရပါလိမ့္မည္။ အေဟာင္း၏သတၱိမ်ား ကုန္ခန္းသြားမည္ဆုိလွ်င္ ထုိသူဟာ
ဒုကၡႏြံထဲမွာ နစ္ေတာ့မည္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိသေဘာတရားကုိ နားလည္သူတုိင္းက
ဘ၀အဆက္ဆက္ ေကာင္းစားေစဖုိ႔ရာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္တည္းဟူေသာ ကံအသစ္မ်ားကုိ
စုိက္ထူၾကသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ နားလည္ထားၾကပါသည္။
အမွန္စင္စစ္
အေဟာင္းစားသည္ဆုိသည့္စကားက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈႏွင့္ ဆက္စပ္၍ေျပာဆုိခဲ့သည့္
စကားျဖစ္ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလုံး၏ လူမႈေလာကႀကီးႏွင့္
ဆက္စပ္တုိက္ဆုိင္ၾကည့္ေစလုိ႔ ရပါသည္။ လူမႈေလာကႀကီးထဲတြင္
အသစ္ဖန္တီးသူမ်ားရွိသလုိ အေဟာင္းစားေနသူ၊ အေဟာင္းကုိ ျဖဳန္းတီးေနသူမ်ားလည္း
ရွိေလသည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္တံ့လာခဲ့သည့္
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံထဲတြင္ ေတာ၊ ေတာင္၊ ေရ၊ ေျမ၊ ကြၽန္းသစ္၊ သဘာ၀သယံဇာတ၊
ဓာတ္ေငြ႕ စသည္ျဖင့္ တန္ဖုိးႀကီးမားသည့္အရာေတြ မ်ားစြာရွိေနခဲ့သည္။
ထုိတန္ဖုိးႀကီးမားေသာ အရာမ်ားကုိ သဘာ၀တရားႀကီးကလည္း ေပးစြမ္းခဲ့သည္။
ျပဳျပင္၊ ထိန္းသိမ္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းမ်ားျဖင့္လည္း ရရွိခဲ့သည္။
လြယ္လြယ္ကူကူ လုပ္ယူဖန္တီး၍ရေသာ အရာ၀တၳဳမ်ား မဟုတ္ေပ။
ကုန္လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္သကၠရာဇ္မ်ားထဲတြင္ ေတာေတာင္ေရေျမ၊ ကြၽန္းသစ္၊
သဘာ၀သယံဇာတမ်ားသည္ အေဟာင္းစာရင္းထဲတြင္ ပါရွိသည္။
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ စာရင္းထဲတြင္ ပါရွိပါသည္။ ထုိအေဟာင္းမ်ားကုိ
ျဖဳန္းတီးေနသူ၊ အလြဲသုံးစား လုပ္ေနသူမ်ားသည္ ‘အေဟာင္းစားသူ’ လူတန္းစားမ်ား
ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရပါလိမ့္မည္။ ပ်က္စီးျပဳန္းတီးသြားသည့္ အရာေတြကုိ
စား႐ုံသာစားတတ္ၿပီး ျပန္လည္းမျဖည့္၊ သဘာ၀တရားကုိလည္း မငဲ့ကြက္ဘူးဆုိလွ်င္
‘စား႐ုံသာစားတတ္ေသာ’ အေဟာင္းစားသူမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏
သဘာ၀တရား ထုိသဘာ၀တရားႏွင့္ ဆက္စပ္ျဖစ္ထြန္းေနေသာ သယံဇာတတည္းဟူေသာ
အဖုိးအနဂၣထုိက္တန္ေသာ တန္ဖုိးႀကီးအေဟာင္းမ်ားကုိ စားသုံးတတ္သူမ်ားေၾကာင့္
တုိင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူျပည္သားတုိ႔အတြက္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ား ရွိေနသည္မွာ
‘မလြဲဧကန္၊ အမွန္ပင္’ ျဖစ္ေလသည္။
အေဟာင္းဆုိသည္မွာ
သုံးစြဲျခင္းျဖင့္ ျပဳျပင္ရသည္လည္းရွိ၏။ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖင့္
ဆက္လက္တည္တံ့ရသည္လည္း ရွိပါသည္။ ေဟာင္းပင္ေဟာင္းျငားေသာ္လည္း
တန္ဖုိးရွိေနသည့္အရာေတြ အမ်ားႀကီးပင္။ ထုိအေဟာင္းမ်ားကုိ
တရားလြန္ေလာဘေဇာတုိက္၍ ကုိယ္က်ဳိးရွာေနၾကမည္ဆုိလွ်င္ တုိင္းျပည္ႏွင့္
ျပည္သူျပည္သားတုိ႔ မ်ားစြာထိခုိက္ နစ္နာရမည္ျဖစ္ေလသည္။ ထုိအခ်က္ကုိ
တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူမ်ား အျမဲသတိျပဳသင့္ပါသည္။
ရွိၿပီးသားအေဟာင္းမ်ားကုိ ထုိင္စား၊ ထုိင္အသုံးခ်ေန၍ မျဖစ္ေသးေခ်။
မပ်က္စီး၊ မကုန္ခန္းေအာင္လည္း ဂ႐ုစုိက္ရပါဦးမည္။ ျပန္လည္အားျဖည့္
အစားထုိးၾကရပါဦးမည္။ ႏြားႏုိ႔ညႇစ္ေသာ ဥပမာကဲ့သုိ႔ပင္ ႏြားမႀကီးတြင္
ရွိေနေသာႏုိ႔ကုိ အကုန္ညႇစ္၍ မျဖစ္ေသးေခ်။ ႏြားသားေပါက္ေလးမ်ား စုိ႔ရန္လည္း
ခ်န္ထားရပါဦးမည္။
ပစၥဳပၸန္တြင္ျဖစ္ေစ၊ သံသရာတြင္ျဖစ္ေစ
မည္သည့္ဘက္ကၾကည့္ၾကည့္ အလြန္အကြၽံမစားသင့္။ အေဟာင္းကုိပံ့ပုိးမႈ၊
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ားျဖင့္ မိမိကုိယ္မိမိလည္း ကယ္တင္ႏုိင္သည္။
လူအမ်ားကုိလည္း ေဘးဒုကၡမွလြတ္ေစႏုိင္သည္။ သဘာ၀တရားကုိလည္း
ေစာင့္ေရွာက္ရာက်သည္ဆုိေသာ သင္ခန္းစာတစ္ခုကုိ ရရွိခဲ့ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလုံးအေနျဖင့္ အေဟာင္းခ်ည္းသက္သက္ စားသုံးေနသူမ်ား
မျဖစ္သင့္ပါ။ အေဟာင္းဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ တရားလြန္ မပစ္ပယ္သင့္ပါ။
ေစာင့္ေရွာက္သင့္ေသာ တန္ဖုိးႀကီးအေဟာင္းမ်ား လူမႈေလာကထဲတြင္
ရွိေနေၾကာင္းကုိ ႐ုိးသားစြာ ေဖာ္ျပမိပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment