Wednesday, July 30, 2014

သူ႔လိုႏိုင္ငံေရးသမား ရွားသြားၿပီ


[ Opinion ]
သူ႔လိုႏိုင္ငံေရးသမား ရွားသြားၿပီ
ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးအစ သခင္ေခတ္က လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္ျဖစ္ရတဲ့ ဘဝကို မေက်နပ္လို႔ “သခင္” လို႔ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ရွိတဲ့ လူငယ္ေတြ ေျမႇာက္ေပးတဲ့သူေတြထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သခင္ဘေသာင္းဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးကို သေဘာက်မိတယ္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္းလို ပုဂၢဳိလ္ႀကီးကေတာင္ သခင္ဘေသာင္းကို သခင္အဖြဲ႕ကို ဖန္ဆင္းတဲ့ “ထာဝရဘုရားသခင္” ဆိုၿပီး တင္စားေခၚေဝၚ ခဲ့ရသူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ သမၼာက်မ္းမွာ ထာဝရဘုရားက စၾကဝဠာႀကီး နဲ႔တကြ လူသတၱဝါအေပါင္းကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာလည္း သခင္လို႔အမည္ တပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ လုပ္ေဆာင္တဲ့ သခင္ေအာင္ဆန္းတို႔လို လူငယ္မ်ဳိးေတြ ေပၚေပါက္လာေစဖို႔ သခင္စိတ္နဲ႔ ျမႇင့္တင္ေပးခဲ့သူ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သခင္ဘေသာင္းကို ကြၽန္ေတာ္ အလြန္ၾကည္ညဳိ ေလးစားမိပါတယ္။
သခင္ဘေသာင္းဟာ သခင္ဝါဒကို ဖန္တီးသူ၊ တို႔ဗမာသီခ်င္းကို ဝိုင္အမ္ဘီ သခင္တင္နဲ႔ ပူးေပါင္းဖန္တီးသူ၊ ပန္းသာမစာဥဝတၳဳ ေရးသားသူ၊ ဆရာဝန္ပါပဲ ျပဇာတ္ကိုေရးသားသူ၊ ဗုဒၶစၾကဝဠာ က်မ္းကို ဘာသာျပန္ဆို ေရးသားခဲ့သူ၊ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းပါတီကို ထူေထာင္ခဲ့သူ၊ ျမန္မာျပည္ စာအုပ္အသင္းက ႀကီးမွဴးက်င္းပတဲ့ ဘာသာျပန္စာေပဆုကို ၅ ႀကိမ္ ရရွိခဲ့သူ၊ ၁၀ တန္းမေအာင္ဘဲ တကၠသိုလ္တြင္ ဘာသာျပန္နည္းျပ အျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသူ၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္း ဝင္းအတြင္း လံခ်ားစီးၿပီး ဝင္လာစဥ္ ဂိတ္ေစာင့္ကုလားက ႐ိုင္းပ်စြာ တားဆီးသျဖင့္ ကုလားရင္ဝကို ဖေနာင့္ျဖင့္ ေဆာင့္ကန္ခဲ့သူ၊ ၁၉၂၀ မႏၲေလးေက်ာင္းသား သပိတ္ကုိ ဦးေဆာင္ခဲ့သူ၊ “လာမည့္ေဘး၊ ေျပးေတြ႔” ဆိုတဲ့ သခင္က်င့္ဝတ္ကို တီထြင္ခဲ့သူ၊ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးကို စတင္ထူ ေထာင္သူအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ရမယ့္သူ တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ အဂၤလိပ္အစိုးရကို သူ႔လို တစ္ေယာက္တည္း ရဲဝံ့စြာ အာခံရဲသူ ရွားပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္ ကုလား-ဗမာ အဓိက႐ုဏ္း ျဖစ္ခ်ိန္၊ သခင္ဘေသာင္းဟာ ေအာက္ပါေၾကညာခ်က္ကို ႐ိုက္ႏွိပ္ၿပီး ေစာင္ေရတစ္ေသာင္းကို ရဲဝံ့စြာ ထုတ္ေဝခဲ့တယ္။
ဗမာျပည္သည္ ဒို႔ျပည္
ဒို႔ျပည္ကို ခ်စ္ပါ။
ဗမာစကားသည္ ဒို႔စကား
ဒို႔စကားကို ေလးစားပါ။
ဗမာစာသည္ ဒို႔စာ
ဒို႔စာကို ခ်ီးျမႇင့္ပါ။
အထက္ပါ ရဲရဲေတာက္ ေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ဝံ့တဲ့ သူ႔ရဲ႕သတၱိကို ဘယ္လို ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ဳိးႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ ရမွာလဲ။
သခင္ဘေသာင္းဟာ အဦးဆုံး၊ အေစာဆုံး၊ အစဆုံးေတြကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေပမယ့္ သူဟာ ေနရာယူတတ္သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး။ သခင္သမိုင္းမွာ သခင္ဗစိန္၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ႏု၊ သခင္႐ႈေမာင္ ဆိုသူေတြသာ ထိပ္တန္း ႏိုင္ငံရဲ႕ေနရာေတြကို ေရာက္လာၾကေပမယ့္ သခင္ေဝါဟာရနဲ႔ သခင္ဝါဒကို စတင္ ပ်ဳိးေထာင္ခဲ့တဲ့ သခင္ဘေသာင္းကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ေရွ႕တန္းကို မထြက္ဘူး။ သခင္ပါတီကို သူကိုယ္တိုင္ စေထာင္ေပမယ့္ သူ႔ပါတီမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ဝင္မလႈပ္ ရွားေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း လုပ္ႏိုင္သူေတြ လုပ္ၾကတာပဲ။ သခင္ဘေသာင္းဟာ ဒီလို လူစားမ်ဳိးပါ။
တစ္ေခတ္ကလူေတြဟာ တစ္ေခတ္ တစ္ေယာက္ဆိုသလို ထူးခြၽန္ ေျပာင္ေျမာက္ၾကပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဘာေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ရသလဲ။ သူကြယ္လြန္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၇ ႏွစ္တိုင္ ၾကာခဲ့တာေတာင္ ျပည္သူေတြဘာေၾကာင့္ အေလးအျမတ္ ျပဳေနရသလဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ “မစားဘဲ စြန္႔ခဲ့လို႔” ဆိုတဲ့ အေျဖေလးကို ကြၽန္ေတာ္ႀကဳိက္တယ္။
ဟုတ္တယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာမစားဘဲ စြန္႔ခဲ့တာေၾကာင့္ ျပည္သူေတြက ၾကည္ညဳိၾကတာ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ဳိး၊ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ဳိး ေနာက္ထပ္ေပၚဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဒီလိုပါပဲ သိကၡာရွိေအာင္ ေနၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကို စြန္႔စား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေပမယ့္ ဘာအခြင့္အေရးမွ မယူဘဲစြန္႔ခဲ့တဲ့ သခင္ဘေသာင္းလို ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးေတြ ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဂုဏ္ျပဳေဖာ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။
ဒီေခတ္ ႏိုင္ငံေရးသမား ဆိုတဲ့သူေတြကို ကြၽန္ေတာ္တစ္ခု ေမးခ်င္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိး၊ သခင္ ဘေသာင္းလို ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးေတြ လုပ္ခဲ့သေလာက္ ေျခဖ်ားျမဴမႈန္ေလာက္ မီေအာင္ လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသလား။ သူတို႔လို စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾက ပါသလား။ လိပ္ျပာသန္႔သန္႔နဲ႔ ျပန္ေျဖ ေစခ်င္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ ေခတ္သစ္ႏိုင္ငံေရးကို သုံးသပ္ၾကည့္ရင္ “လုပ္ျပၿပီး စားရသူေတြက လုပ္ျပၿပီး စားေနၾကတယ္။ ႐ုပ္ျပၿပီး စားရသူေတြက ႐ုပ္ျပၿပီး စားၾကတယ္။ ဒုကၡျပၿပီး စားသူေတြက စားၾကတယ္။ ဗုဒၶျပၿပီး စားသူေတြက စားၾကတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မညာႏိုင္ပါဘူး။ လိပ္ျပာသန္႔ တယ္ထင္ရင္ ဆက္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ္ေရးၾကပါတယ္” ဆိုတဲ့ Facebook ေပၚက စာသားေလးတစ္ခု ကိုသာ ညႊန္းခ်င္ပါတယ္။
ရည္ညႊန္း ။ နမ္းၾကာညဳိ လက္ေ႐ြး စင္စာမ်ား၊ ညဳိျမ
(ေက်ာ္ဗလ)
(ဤက႑တြင္ ေဖာ္ျပေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ၿပီး The Voice ၏ အာေဘာ္မဟုတ္ပါ)

No comments:

Post a Comment