အရည္အေသြးမမီ ေသာ စက္သုံးဆီမ်ားေၾကာင့္ မိုဒယ္ ျမင့္ကားမ်ားကုိ အသုံးျပဳ၍ ခရီးသည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးျပဳလုပ္ေနေသာ ယာဥ္ မ်ား၏ အင္ဂ်င္ပုိင္းပ်က္စီးမႈမ်ား ႀကဳံေတြ႕ေနရေၾကာင္း မုံရြာကားေလး ကြင္းမွ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက ေျပာ သည္။
''ခုေနာက္ပုိင္း ကားေတြက ေခတ္မီလာတယ္။ ၂ဝ၁ဝ အထက္ မိုဒယ္ေတြျဖစ္လာေတာ့ ထည့္တဲ့ဆီ ေတြကလဲ အရည္အေသြးမီမွ အင္ ဂ်င္ပုိင္း အပ်က္အစီးနည္းမွာ။ အခု ဃြၽီႈ အင္ဂ်င္စနစ္နဲ႔ကားေတြ ဆုိရင္ ကြာလတီမမီတဲ့ဆီေတြ ထည့္ သုံးရေတာ့ ပလပ္ေတြ ေခ်းပိတ္တယ္။ ပန္႔ေတြ၊ ေနာ္ဇယ္ေတြ တစ္ခါလဲရ ရင္ ၁၅သိန္းေလာက္ကုန္က်တာမုိ႔ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ စက္သုံးဆီနဲ႔ကုိက္ေအာင္ အင္ဂ်င္အသစ္ကိုျဖဳတ္ၿပီး အရင္က အင္ဂ်င္ေတြကုိ ျပန္လဲထည့္ေနရ တာ'' ဟု မုံရြာ-မႏၲေလး ေျပးဆြဲ ေပးေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ ငယ္အသင္းမွ ကားပုိင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားကုိ ႏုိင္ငံ ေတာ္မွ ပုဂၢလိကသုိ႔ လႊဲေျပာင္းေပး ၿပီးသည့္ ေနာက္ပုိင္း စက္သုံးဆီဆုိင္ ႀကီးမ်ားကုိ ဆီအခ်င္အတြယ္ မွန္ ကန္မႈရွိမရွိအတြက္သာ စစ္ေဆးမႈ မ်ားရွိၿပီး ဆီသားအရည္အေသြး ျပည့္မီမႈ ရွိမရွိကုိ စစ္ေဆးမႈမ်ား မရွိ ေသးေၾကာင္း ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားက ေျပာ သည္။
''မိုဒယ္ျမင့္ကားေတြ ေပါလာ လဲ ပစၥည္းသက္တမ္းမီေအာင္ သုံး ခ်င္ေပမယ့္ စက္သုံးဆီေၾကာင့္ မသုံး ႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ပါဝါျမင့္တဲ့ အင္ဂ်င္နဲ႔ဆုိ ဆီစားသက္သာေပ မယ့္ အင္ဂ်င္ျပန္ျပင္ရမယ့္ေငြေၾကာင့္ ဆီပုိကုန္တဲ့ အင္ဂ်င္အစုတ္ပဲ ျပန္ တပ္သုံးေနရတာ။ စက္သုံးဆီကုိ ေငြ ပုိေပးရင္ ေပးရပါေစ၊ အရည္အေသြး ျပည့္မီေၾကာင္းကုိ အာမခံေပးတဲ့ဆုိင္ က ဆီကုိပဲ အသုံးျပဳခ်င္တာပါ''ဟု မုံရြာၿမိဳ႕ ကားေလးကြင္းရွိ ကား အသင္းပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
KTS
#Democracytoday

No comments:
Post a Comment