ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ က်ိန္စာသင့္ ပညာေရး
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ယေန႔ေခတ္ ပညာေရးနိမ့္က်သြားရတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပင္ပပညာရွင္ေတြနဲ႔ အစိုးရရဲ႕ ပညာေရးအသုိင္းအ၀ိုင္းထဲက ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးငယ္ေတြကုိယ္တုိင္
သူတို႔ႀကံဳရသမွ်ေတြကို မီဒီယာမ်ားစြာကေန ႐ႈေထာင့္အဖံုဖံုနဲ႔
တင္ျပေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႀကီးခမ်ာ
ငုိင္မေနသာေတာ့ဘဲ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ဆိုၿပီး ဘတ္ဂ်က္ေတြမႀကံဳစဖူး ထူးကဲစြာခ်ေပးလိုက္တာ ခုဆိုရင္ တကၠသုိလ္ေတြမွာ ပါ/
ခ်ဳပ္ေတြကစလို႔ သူ႔ရဲ႕အေပါင္းပါ စီမံခန္႔ခြဲတည္ေဆာက္ျပဳျပင္
အာဏာရွင္အလတ္စားမ်ားပါ ကားေတြ၀ယ္စီးကုန္ၾကတာကုိ မုဒိတာပြား
၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာေတြ႔ျမင္ၾကရပါၿပီ။
အဲ . . ပညာေရးႀကီးကေတာ့ မိဒၶ၀ိႏၵကထံုး ႏွလံုးမူၿပီး ငရဲပန္းကုိ
နတ္ပန္းထင္ဆဲ တေရြးသားမွ် ေျပာင္းမသြား ေသးေၾကာင္းပါ။
မေျပာင္းမယ့္သာမေျပာင္းတာပါ၊
ပညာေရးေျပာင္းလဲ တုိးတက္ဖုိ႔ရယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ၁၂ ရပ္ ေဘာင္ခတ္ၿပီး
ႏွစ္စဥ္ ေနျပည္ေတာ္၊ ရန္ကုန္၊ ေတာင္ႀကီး၊ ေမာ္လၿမိဳင္ စတဲ့အရပ္ေတြမွာ
၀န္ႀကီး ဦးေဆာင္တဲ့ အခြင့္ထူးခံအရာရွိႀကီးေတြ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ခဲ့ၾကတာ ဆယ္စုႏွစ္တစုခြဲေလာက္ရွိပါၿပီ။
ဒါေတာင္မွ က်ဆင္းေနတဲ့ ျဖစ္တဲ့ ပညာေရးအတြက္ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိပါသလဲ။
အားလံုးကေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ (ေစတနာ)ေကာင္း (၁၂)ရပ္ႀကီးေတာင္ ေရွ႕ထားၿပီး
လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတာမို႔ ဘယ္သူ႔ကုိမွ အျပစ္ေတြ ပံုမခ်သာပါဘူး။ အဓိကတရားခံက
အဂၤလိပ္ခင္ဗ်။ ဒီေကာင္က ဟုိတုန္းက ႏွစ္တရာမက က်ဴးေက်ာ္ၿပီး
ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ ဒုကၡေပးခဲ့တာ အားမရလို႔ လြတ္လပ္ေရးေပးလိုက္
ရၿပီးမွ ခုတခါ တေက်ာ့ျပန္ ဒုကၡေတြေပးခဲ့ျပန္တာ ႏွစ္ေပါင္းအစိတ္
ေလာက္ရွိပါၿပီ။ ဟုိတုန္းက လက္နက္နဲ႔က်ဴးေက်ာ္ဒုကၡေပးတာျဖစ္ၿပီး ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က သူတုိ႔ကုိပင့္ဖိတ္ကာ ဒုကၡအေပးခံတာျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ Lecture တပုဒ္(ကုိယ့္အာေဘာ္သံုးသပ္ခ်က္အပါအ၀င္) ေျဖာင့္ေအာင္မေရးႏုိင္တဲ့ ကူးေရးဖတ္ျပ ဆရာ/မေတြက
ေက်ာင္းၿပီးဖို႔သာ အဓိက ပညာေရးဟာ သာမညဆိုတဲ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀တ္
ဆံပင္ေဆးဆိုး တတ္တူးထုိးလူငယ္ေတြကုိ ျမန္မာစာကလြဲလို႔ ေက်ာင္းသင္ဘာသာ
ရပ္အားလံုး အဂၤလိပ္လုိ သင္ေပးၾကသတဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြႀကီး (ဟုိတုန္းက)
ေျခာက္ထပ္ကြမ္း လူရည္ခၽြန္(ခုေတာ့) က်န္းမာေရး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး
ကုိေဖသက္ခင္(**ရာထူးမွ ႏူတ္ထြက္သြားသည္မွာ ရက္ပိုင္းသာရွိေသးသည္**)က
ေျပာဖူးပါတယ္။ ““တို႔ႏုိင္ငံကလူေတြ ဟာ က်ယ္ရမယ့္အရာက မက်ယ္ဘဲ မက်ယ္ရမဲ့အရာက
က်ယ္ေနတယ္။ အဲဒါ မ်က္လံုးနဲ႔ဖင္ေခါင္း””တဲ့ခင္ဗ်။ ျမန္မာ့အားကစား ကမၻာကုိလႊမ္းရ မည္ဆိုတာလိုေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ျမန္မာ့ပညာေရး ကမၻာကုိေမႊးေစရမယ္ထင္ၿပီး ျဖတ္လမ္းနည္းသံုးေနၾကတာလို႔ ပါ/ခ်ဳပ္ တခ်ဳိ႕က ကြယ္ရာမွာ ဟားေနၾက ပါတယ္။
ယေန႔မ်ားမွာ ေတြ႕ေနရတာကေတာ့ ၀ိဇၨာ၊ သိပၺံ၊ ဥပေဒနဲ႔ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ
စာတမ္းေတြကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔သာ တင္ခြင့္ျပဳၿပီး အဲဒီစာတမ္း ေတြကို
အဂၤလိပ္စာပါေမာကၡက ဦးစြာတည္းျဖတ္ေ၀ဖန္စာ အေရးအသား မွန္ကန္ေၾကာင္း
သီးသန္႔ေထာက္ခံေပးေနရတာခင္ဗ်။ ဒါဟာ စာတမ္းရွင္ရဲ႕ အဂၤလိပ္လို ကၽြမ္းက်င္မႈ အားနည္းခ်က္ကို အကဲျဖတ္ဒုိင္က ႀကိဳတင္ အဆင့္ခ်ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥက ပါေမာကၡနဲ႔ ပါ/ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕
Level မွာကုိ ျဖစ္ေနတာခင္ဗ်။ ေအာက္ဆင့္ေတြကုိေတာ့ ထည့္ေတာင္ေျပာဖုိ႔
မလိုေတာ့ပါဘူး။ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အျဖစ္လုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးနဲ႔
သုေတသနလုပ္ငန္းေတြဆိုတာ တကၠသုိလ္စာၾကည့္တုိက္ေတြထဲက စာၾကမ္းပိုး
ဖုန္မႈန္႔ေတြ အသိဆံုးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဟုိပင္သည္ပင္ကူးပါလို႔ ပညာ
ေရးေမ်ာက္ႀကီးက်ယ္ျဖစ္ေနၾကဆဲကာလေတြမွာ ဂ်ပန္ကုိလွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့
““၁၉၄၅ ခု ဒုတိယကမၻာစစ္တြင္ ဂ်ပန္တုိ႔ စစ္႐ႈံးသြားၿပီးေနာက္
ဂ်ပန္ဘုရင္မင္းျမတ္ ဟီ႐ုိဟီတုိသည္ တုိင္းျပည္၏အဖိုးတန္ရတနာ
အနာဂတ္လူငယ္မ်ားအား အေကာင္းဆံုးႏွင့္ ပထမတန္းစား ပညာရပ္မ်ား
သင္ၾကားေပးႏုိင္ရန္ နယ္ပယ္စံုမွ ပညာရွင္မ်ား၏ အကူအညီကုိရယူၿပီး
ပညာေရးစီမံကိန္းမ်ား စံနစ္တက် ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ေစခဲ့၏။ ပညာေရး
ဆိုင္ရာမူ၀ါဒမ်ားကုိ ပညာရွင္မ်ားစိတ္ႀကိဳက္ အေသးစိတ္ေရးဆြဲအေကာင္
အထည္ေဖာ္ေစခဲ့ရာ ပညာရွင္မ်ားကလည္း တုိင္းျပည္အေပၚ သစ္ၥာရွိရွိ လြတ္လပ္စြာ
ေစတနာထားေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾက၏။ အေျခခံပညာမွစ၍ တိက် ေသာမူ၀ါဒမ်ား၊
ေခတ္မီေသာသင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းမ်ား
ျပ႒ာန္းကာ ၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္နယ္၊ တုိင္းအလိုက္ မူ၊ လယ္၊ ထက္
သင္ၾကားေရးစာအုပ္မ်ားကုိ ေဒသခံပညာရွင္မ်ားက ျပဳစုထုတ္ေ၀လ်က္ ၿမိဳ႕နယ္၊
ျပည္နယ္၊ တုိင္း အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ဆုိင္ၾကၿပီး အဆင့္ျမင့္အရည္အေသြးျမင့္
ပညာေရးျဖစ္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေလသည္””ဆိုၿပီး
ေလ့လာမွတ္သားရပါတယ္။ ဂ်ပန္ေတြဟာ အဲဒီေခတ္ကတည္းက ယေန႔တုိင္ေအာင္
ကမၻာနဲ႔ရင္ေဘာင္တန္းဖို႔ ေက်ာင္းသင္ပညာရပ္ေတြကုိ
အဂၤလိပ္လုိသင္မွျဖစ္မယ္ဆိုၿပီး ဆရာ/မကုိေရာ၊
ေက်ာင္းသားကုိပါ Language Barrier နဲ႔ နပန္းလံုး အခ်ိန္ျဖဳန္းေစမယ့္
႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္အေတြးမ်ဳိး တခါမွ်မေတြးခဲ့ၾကဖူးပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း
သူတုိ႔ႏိုင္ငံဟာ ကမၻာ့ထိပ္သီးစက္မႈႏုိင္ငံႀကီးျဖစ္
လာရတာ မဟုတ္ပါလား။ ပညာရွင္နဲ႔ လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အထူးအေလးထားခဲ့တဲ့
အလြန္မတန္ေလးစားထုိက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈအစီ အမံေတြျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပုိင္း ဆယ္စု ႏွစ္ေတြကစလို႔ လူငယ္ေက်ာင္းသားေလးေတြကုိ ႏွိပ္ကြပ္လာလိုက္တာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ျဖစ္သြားသလဲဆုိရင္
ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ၿပီးစကေန ယေန႔ထိပညာေရးသမိုင္းဟာ
ေက်ာက္သားေသြးနဲ႔ေရးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမိုင္း ျဖစ္သြားရတဲ့အထိပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ သဘာ၀တရားႀကီးရဲ႕ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ေတြကုိ ယံုၾကည္ပါတယ္။ တပါးသူကုိ
သြားထိခတ္ခဲ့ရင္ ကုိယ့္ဆီကုိ ျပန္သက္ေရာက္လာမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားအေနနဲ႔ပါ။
အဲဒီသေဘာ တရားေၾကာင့္ပဲ ပညာေရးနဲ႔ ေက်ာင္းသားကုိ ညစ္ေထးေစခဲ့မႈေတြအတြက္
က်ိန္စာဟာ ထက္ၾကပ္မကြာ လုိက္ပါလာတာ အားလံုးအသိျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ၊ ေၾကညာခ်က္ေတြ၊ က်ီးဘုတ္ေျမႇာက္
ဘုတ္က်ီးေျမႇာက္ေတြ ပလူပ်ံေနၾကေပမယ့္ အႏွစ္သာရကေတာ့ ဗလာ ပါပဲ။ အဲဒါဟာ
ေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အဖုိးတန္ရတနာလူငယ္ မ်ားနဲ႔ ပညာေရးကုိ
ႏွိပ္ကြက္ခဲ့လို႔ဆိုတာ ထူးေျပာစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး။
ေက်ာင္းသားကုိ ႏွိပ္ကြက္ခဲ့ၾကသူေတြထဲမွာ ဆရာေတြကုိယ္တုိင္ပါေနခဲ့
ၾကတာကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ဆရာဘ၀နဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရတာမုိ႔ အေတာ့္ ကုိ
အံ့ၾသမဆံုး ယူက်ဳံးမရျဖစ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
၁၉၉၃ ဇူလုိင္လကပါ။
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးရဲ႕ အမိန္႔တရပ္ထြက္လာပါ တယ္။ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားကို ဖမ္းေပးရင္
ပ႐ုိမိုးရွင္းတုိးေပးမတဲ့။ အဲဒီ အေၾကာင္း လံုၿခဳံေရးအတူတြဲက်ေနတဲ့
ကုိေ၀မင္းက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဘယ္လိုသေဘာရသလဲလုိ႔ေမးလာပါတယ္။ ကုိယ္မေရးႏုိင္တဲ့သမိုင္းကုိ
ေက်ာင္း သားေတြ ေရးၾကတာေရးပါေစ။ အဲဒီပ႐ုိမိုးရွင္းကုိလည္း
မလိုခ်င္ပါဘူးလို႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ သူကေတာ့ လိုခ်င္တယ္တဲ့။
႐ိုး႐ုိးအတုိင္းဆုိရင္ ေနာက္ ငါးႏွစ္ၾကာမွ ပ႐ိုမိုးရွင္းရမွာတဲ့။
မေစာင့္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ အခြင့္အေရးရတုန္း လက္လြတ္မခံႏုိင္ဘူးတဲ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္
တိတ္တိတ္ပဲေနလုိက္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဆဲဗဲန္းဇူလုိင္ေန႔မွာေတာ့ ေက်ာင္းသား/သူေလးအခ်ဳိ႕
ဆႏ္ၵျပၾကပါတယ္။ ကုိသန္းျမင့္ တာ၀န္က်ရာ နားေနေဆာင္ဘက္ကစ,ျပတာပါ။
ကုိသန္းျမင့္က တားရင္း ေခါင္းေဆာင္ေကာင္ေလးကုိ ၀င္ဖက္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသူေလးေတြက ကုိသန္းျမင့္ကုိ ၀ုိင္းဆြဲဖယ္ၾကပါတယ္။ ေခါင္း
ေဆာင္ေကာင္ေလး လြတ္သြားၿပီး ခြပ္ေဒါင္းအလံလႊင့္၊ ေႂကြးေၾကာ္သံ တုိင္ရင္း
ဆႏၵဆက္ျပၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကုိစုိးလြင္တုိ႔၊ ကုိထြန္းႏုိင္ တုိ႔
ဆရာေလး၊ ငါးေယာက္ ႏွစ္ထပ္ေပၚကေျပးဆင္းလာကၿပီး ေက်ာင္း သားေတြေနာက္
အျမန္လိုက္ၾကပါတယ္။ ကုိထြန္းႏုိင္က အလံကုိလု၊ ကုိစိုးလြင္က
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္ေလးကုိ အတင္း၀င္လံုးၿပီးဖမ္းပါတယ္။
ကုိေ၀မင္းက ေက်ာင္းသားေလး ႐ုန္းထြက္လို႔မရေအာင္ ပူးၿပီးကာထားေပး ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ နယ္ေျမေဘာင္းဘီ၀တ္ေတြေရာ၊ ေမာ္ကြန္း
ထိန္း႐ံုးကလူေတြေရာေရာက္လာၿပီး ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေကာင္ေလး
ကုိ ၀ိုင္းထုိး၊ ၀ိုင္း႐ုိက္ၾကပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆက္မၾကည့္
ရက္ေတာ့တာမို႔ သူတုိ႔ဆီကုိေျပးသြားၿပီး ၀င္တိုးဟန္ေဆာင္ရင္း တုတ္ေတြ၊
လက္သီးေတြကုိ တြန္းလႊတ္ဖယ္ရွားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဖူးေရာင္ေန တဲ့
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္ေလးကုိ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး႐ံုးခန္းရွိရာ ပထမထပ္ ေပၚ ၀ိုင္းခ်ဳပ္ၿပီးေခၚသြားပါေတာ့တယ္။ သူ႔ေနာက္က ေက်ာင္းသား/သူေတြ
အားလံုးကေတာ့ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားၾကပါတယ္။ သက္ေသခံ စာရြက္စာတမ္း၊
ခြပ္ေဒါင္းအလံနဲ႔ သူ႔ေက်ာင္းသားကတ္ကေလးကုိ စားပြဲ ေပၚတင္လိုက္ေတာ့
ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ထားလုိက္ပါတယ္။ ေမာင္ၪာဏ္၀င္းေအာင္၊ ဒုတိယႏွစ္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၊ လႈိင္နယ္ေျမတဲ့။ လိပ္စာက အင္းစိန္ဆိုတာေလးပဲ ျမင္လိုက္ရေသးတယ္။ မ်က္ႏွာစိမ္းေတြ ေရာက္လာလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး႐ံုးခန္းထဲက အသာထြက္လာခဲ့ ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က က်ဴတာေပါက္စေလ။ ဘာမွ်အေရးပါတဲ့ ေကာင္ မဟုတ္ေတာ့ ေမာင္းထုတ္ခံရမွာေၾကာက္ရတာကုိ။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ ၈-၇-၉၃ မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ က်ဴတိုရီယယ္လ္ရွင္းျပေနတဲ့ လက္ခ်ာခန္း ကုိ ေမာ္ကြန္းထိန္းဦးေဆာင္ၿပီး နယ္ေျမကလူေတြနဲ႔လာ၀ိုင္းၾကပါေတာ့ တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေက်ာင္းသားေတြကုိ စံနစ္တက်ထြက္ခိုင္းရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သိမ္ေမြ႕စြာဖမ္းလုိက္ပါေတာ့တယ္။
အဲဒီဖမ္းတဲ့သူေတြထဲမွာ အဖဲြ႕ အစည္းလုိ႔ အနက္ထြက္တဲ့ ပါဠိအမည္နဲ႔
ဒီကေန႔ထုတ္ေ၀ေနတဲ့ ဂ်ာနယ္ႀကီးတေစာင္မွာ အယ္ဒီတာလည္းလုပ္၊
ပင္တုိင္ေဆာင္းပါးရွင္လည္းျဖစ္ေနတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးေတာင္ တက္ႂကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့ပါေသးတယ္။
Eco ေက်ာင္းသားေတြက သြပ္ဆူးႀကိဳးၿခံစည္႐ုိးေလးသာျခားတဲ့
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းထဲ၀င္ ဆႏၵျပရာမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသူဆုိတဲ့ စြဲခ်က္နဲ႔
ကၽြန္ေတာ့္ကုိဖမ္းတာပါ။ မေန႔ကလိုပဲ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး႐ံုးခန္းထဲမွာ
ေထာက္လွမ္းေရးေတြနဲ႔ အတူ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးအပါအ၀င္ ဌာနမွဴးအခ်ဳိ႕နဲ႔ပါ
ကၽြန္ေတာ့္ကုိစစ္ေဆး ၾကပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ
႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ေကာင္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္နဲ႔ ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဌာနနာမည္ ပ်က္ေအာင္လုပ္တဲ့ေကာင္ဆုိၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဘာက်ဴတိုရီယယ္လ္မွ ေပးမ၀င္ေတာ့ဘဲ ဂ်ဴတီေတြခ်ည္း လွိမ့္ေစာင့္ခိုင္းထားခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ ၪာဏ္၀င္းေအာင္ေလးကုိ ၀ုိင္းထုိး၊ ၀ုိင္း႐ုိက္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြသာ ရင္ထဲမွာ နာက်င္စြာေဖ်ာက္မရေအာင္ျဖစ္ၿပီး
ညဘက္ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ေ၀ဒနာကုိ လနဲ႔ခ်ီခံစားခဲ့ရပါတယ္။ သူ႔ကို
၀ုိင္းဖမ္းေပးလိုက္ သူေတြကေတာ့ တပတ္အတြင္းမွာပဲ ရာထူးေတြတုိးသြားၾကပါတယ္။
ကုိေ၀မင္းတေယာက္ ဆုေတာင္းျပည့္သြားၿပီး ကုိစုိးလြင္၊ ကုိသန္းျမင့္နဲ႔
ကုိထြန္းႏုိင္တုိ႔ ဆရာတသုိက္လည္း ရာထူးတုိး။ အျခားပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးငယ္ေတြ လည္း
ရာထူးတိုး။ သူတုိ႔အထဲက အခ်ဳိ႕ဆို ဘာမွဴး၊ ညာမွဴး၊ ဘာခ်ဳပ္၊ ညာခ်ဳပ္ေတြထိ
ရာထူးႀကီးေတြအဆင့္ဆင့္တုိးသြားၾကပါေတာ့တယ္။ ၪာဏ္၀င္းေအာင္ေလးတေယာက္ေတာ့ ဘယ္ေသာင္ဘယ္ကမ္း ဘယ္ စခန္းကုိ ဆိုက္သြားတယ္ဆိုတာ ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္မသိရေတာ့ပါဘူး။
ဒါေလးက တကၠသိုလ္ဆရာဘ၀မွာ ကၽြန္ေတာ္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့
မ်ားစြာေသာအေျခအေနေတြထဲက တခုေသာျဖစ္ရပ္ကေလးပါ။ အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္တုိင္း
ဒီျဖစ္ရပ္ကေလးကုိ သတိရေနမိၿပီး ပညာေရး ႀကီးဟာ က်ိန္စာဆိုးေတြသင့္ေနရတာပါလား။ ဒီက်ိန္စာေတြ မကုန္ဆံုး မခ်င္းေတာ့ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္တဲ့
ပညာရပ္၀န္းတရပ္ေပၚ လာႏုိင္မယ္မဟုတ္ဘူးလို႔သာ ထင္ျမင္ေနမိပါတယ္။
တဆက္တည္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ဂ်ပန္တုိ႔ရဲ႕ စစ္ပညာနည္းနာကုိ ယေန႔အထိ
အသံုးခ်ေနၾကပါလ်က္ ဂ်ပန္တုိ႔ရဲ႕ ပညာေရးနည္းနာကုိေတာ့
ဘာေၾကာင့္ယူမသံုးၾကသလဲဆိုတာေတြးရင္း မ႐ိုးသားၾကေတာ့တာလား။ အမွားေတြ၀န္ခံဖို႔ သတ္ၲိ မရွိၾကတာလား။ အေျဖရွာမရႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနရေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ကုိမာေက်ာ
မွတ္ခ်က္- ပုဂိၢိဳလ္ေရးမထိခိုက္မိေစရန္ ဆရာမ်ား၏ အမည္မ်ားကို လႊဲထားသည္။
No comments:
Post a Comment