(ေဆာင္းပါးရွင္ - ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း)
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါးကာလ၊ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ အမ်ဳိးသားညီလာခံ
အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲရာ၌ အေျခခံရမည့္မူမ်ားကို
ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပည္ေထာင္စုပံုစံ
ဖြဲ႕စည္းေရးႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳခ်က္မ်ားလည္း ပါ၀င္ခဲ့သည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူကို အၾကံျပဳခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူသည္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုပံုစံကို ဆိုလိုခဲ့သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အမ်ဳိးသားညီလာခံအလြန္၊
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္
ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူကိစၥအား ဆက္လက္အဆိုျပဳေနျခင္းသည္ လက္ရွိျပည္ေထာင္စုပံုစံ ဖြဲ႕စည္းမႈ၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ စၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားညီလာခံတြင္ ေရြးေကာက္ခံ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုတို႔သည္
ႏိုင္ငံေရးအရ အေက်ာေပး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကရသည္။ ကိုယ္စားလွယ္အစု
အဖြဲ႕ရွစ္ခုအနက္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕ႏွင့္
ေရြးေကာက္ခံကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕မွလြဲလွ်င္ က်န္အစုအဖြဲ႕ေျခာက္ခုသည္ သေဘာထားနီးနီးစပ္စပ္၊ တစ္ထပ္တည္းနီးပါး ရပ္တည္ခဲ့သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစု၏ သေဘာထားအျမင္မ်ားသည္ အနည္းစုအျမင္၊ အနည္းစုသေဘာထားအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရသည္။
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္
ေရြးခ်ယ္ခံထားရေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ေတာင္သူလယ္သမား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အလုပ္သမား
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊
ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ အျခားဖိတ္ၾကားသင့္သည့္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟု အစုအဖြဲ႕ရွစ္ဖြဲ႕ ပါ၀င္တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ
အမ်ဳိးသားညီလာခံတြင္ ေရြးေကာက္ခံလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၀၇ ဦး၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီကိုယ္စားလွယ္
၄၉ ဦးအနက္အမ်ားစုႏွင့္ အျခားဖိတ္ၾကားသင့္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္အခ်ဳိ႕တို႔သည္
အမ်ဳိးသားညီလာခံက်င္းပေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို စနစ္တက်သံုးသပ္လ်က္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ၊ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ေသာမူမ်ားကို အဆိုျပဳခဲ့ၾကေသာ္လည္း က်န္အစုအဖြဲ႕ အားလံုးနီးနီးသည္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ၊ တစ္သေ၀မတိမ္းနီးနီး ရပ္တည္ခဲ့သည္ဟု ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
၁၉၉၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီ ၉ ရက္မွ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္၊ မတ္ ၃၁ ရက္အတြင္း၊
အမ်ဳိးသားညီလာခံ အစည္းအေ၀းမ်ားကို ေျခာက္ႀကိမ္က်င္းပခဲ့သည္။ တတိယအႀကိမ္
အမ်ဳိးသားညီလာခံ အစည္းအေ၀းမ်ားကို ၁၉၉၃ ခုႏွစ္၊ ဇြန္ ၇ ရက္မွ စက္တင္ဘာ ၁၆
ရက္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌က်င္းပခဲ့ၿပီး စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္တြင္ ညီလာခံအစည္းအေ၀းမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။ အစည္းအေ၀းမ်ား တစ္ခန္းရပ္ခဲ့ျခင္းသည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ား အေနျဖင့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကို အဆိုျပဳခဲ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္ဟု
ဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ဟုတ္၊ မဟုတ္ အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိေပ။ ႏိုင္ငံေတာ္
ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ ညီလာခံက်င္းပေရးေကာ္မရွင္တို႔ အေနျဖင့္လည္း ညီလာခံတစ္ခန္းရပ္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းကို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရွိ ထုတ္ျပန္ရွင္းလင္းခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။
တတိယေျမာက္ အမ်ဳိးသားညီလာခံ အစည္းအေ၀းတြင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား
ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ဥကၠ႒ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္၊ သီေပါမဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁)
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးခြန္ထြန္းဦး၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားသည္လည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စုထဲက ခြဲထြက္တာဟာ ျပည္ေထာင္စုၿပိဳကြဲေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ
ဆန္႔က်င္ထိုက္ပါတယ္။ ဒါတင္မကပါဘူး။ စည္းလံုးညီညြတ္တဲ့၊ တရားမွ်တတဲ့၊
ခုိင္ျမဲတည္တံ့တဲ့၊ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ပံုစံကို မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တာဟာလည္း ျပည္ေထာင္စုၿပိဳကြဲေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုျဖစ္လို႔၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဒီအခ်က္ကို သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္စင္စစ္ တန္းတူညီမွ်မႈ မရွိျခင္းဟာလည္း ျပည္ေထာင္စုၿပိဳကြဲေစႏိုင္တဲ့ အႏၲရာယ္တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္ဟု ဦးခြန္ထြန္းဦးက ေထာက္ျပေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ မရွိလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုမွခြဲထြက္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စု ၿပိဳကြဲေစႏိုင္သည္။ အျခား႐ႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္၊ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ပံုစံကို မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စုၿပိဳကြဲေစႏိုင္ေသာ
အဓိကတြန္းအားတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားအၾကား ႏွစ္ကာလရွည္ၾကာ
ေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့သည့္ တန္းတူရည္တူမႈကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္မွသာ၊
တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရးတို႔အတြက္ ပိုမိုအဓိပၸာယ္ရွိမည္ဟုလည္း ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ မၿပိဳကြဲေရးတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ပံုစံ သို႔မဟုတ္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုပံုစံစစ္စစ္ တည္ေဆာက္ေရး၏ အေရးပါပံုကို ဆက္စပ္ေထာက္ျပ ေဆြးေႏြးလိုရင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိသည္။
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏
အၾကံျပဳခ်က္စာတမ္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ တန္းတူရည္တူျဖစ္ေသာ ကခ်င္၊ ကယား၊
ကရင္၊ ခ်င္း၊ ဗမာ၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္း အစရွိေသာ
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားႏွင့္
ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး၊ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးက
တစ္မ်ဳိးကိုလည္းေကာင္း၊ လူမ်ဳိးႏြယ္စု အခ်င္းခ်င္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊
လႊမ္းမိုးျခင္း၊ အက်ပ္ကိုင္ျခင္း၊ ခ်ဳိးႏွိမ္ျခင္း၊ မတရားျပဳျခင္း၊
ေခါင္းပံုျဖတ္ျခင္း အလွ်င္းမရွိေစရဟု လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအတြင္းရွိ
ျပည္နယ္မ်ားသည္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရွိေစရမည္ဟုလည္းေကာင္း
ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ား အေနျဖင့္ တန္းတူရည္တူရွိမႈ၊ လြတ္လပ္မႈ၊ တရားမွ်တမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းမႈတို႔ကို အျပည့္အ၀၊ အစစ္အမွန္ ရရွိေရးအား အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ အေလးအနက္ အႀကံျပဳတိုက္တြန္း အဆိုျပဳခဲ့သည္။
တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီက တိုင္းရင္းသားအားလံုး မခြဲမခြာထာ၀ရ လက္တြဲေနထိုင္ၾကမည့္ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံေတာ္တြင္ အဆင့္အတန္းတူညီၿပီး ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိေသာ ျပည္နယ္ ၁၄ ခုပါ၀င္လ်က္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕၀င္မ်ားအၾကား အာဏာခြဲေ၀က်င့္သံုးရာ၌ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ၊ တန္းတူရည္တူရွိမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိမႈ၊
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးအေနျဖင့္ ရွင္သန္ရပ္တည္ခြင့္ရွိမႈ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ
စသည့္အခ်က္မ်ားအေပၚတြင္ အေျခခံသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ၏ အေမြခံပါတီျဖစ္ေသာ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီ
(တစညပါတီ)သည္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူကို ေထာက္ခံရန္
အဆင္သင့္မျဖစ္ခဲ့သည့္အျပင္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကိုလည္း အထူးသတိထား
ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ တစညပါတီ၏ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္အရာရွိႀကီးေဟာင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ
တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ အစုိးရႏွင့္ တစညပါတီအၾကား ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မူ၀ါဒေရးရာအရ
အလြမ္းသင့္မႈ အမ်ားအျပား ရွိေကာင္းရွိႏိုင္သည္ဟု မွန္းဆ၊ သံုးသပ္မႈမ်ား
ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ဖက္အၾကား အလြန္နီးစပ္ေသာ ဆက္ဆံေရးကို
အတည္ျပဳႏိုင္ရန္ လိုအပ္ဆဲျဖစ္သည္။
တတိယေျမာက္
အမ်ဳိးသားညီလာခံ အစည္းအေ၀း၏ အၾကံျပဳခ်က္စာတမ္းမ်ားတြင္ ရွမ္းျပည္ကိုးကန္႔
ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွ ဦးတီခြန္က်င့္ (ေခၚ)ဦးတင္ဂ်ဳံးလြမ္း၏
ေဆြးေႏြးခ်က္သည္လည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုႀကီးသည္ စစ္မွန္ေသာ
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္လာရန္ ျပည္သူလူထုကို ေလးစားရမည္။
ဤေလးစားမႈေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲႏိုင္သကဲ့သို႔
တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈလည္း
မၿပိဳကြဲႏိုင္ေၾကာင္း၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ျပည္သူလူထုလက္၀ယ္တြင္ ရွိရမည္။
ဤကဲ့သို႔ ရွိမွသာလွ်င္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တ့ံခိုင္ျမဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထုက စိတ္တိုင္းက် ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာလွ်င္ လႊတ္ေတာ္မ်ားဖြဲ႕စည္းႏိုင္ၿပီး
၎လႊတ္ေတာ္မ်ားကပင္ ျပည္သူမ်ားမွ ေပးအပ္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို က်င့္သံုး၍
ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရး တာ၀န္မ်ားကို
ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္းတို႔ကို ဦးတီခြန္က်င့္(ေခၚ)ဦးတင္ဂ်ဳံးလြမ္းက ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ
မၿပိဳကြဲေရး၊ ျပည္သူလူထုကို အေလးထားေရး၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္
ျပည္သူလူထုလက္၀ယ္တြင္ စစ္စစ္မွန္မွန္ရွိေရး၊ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားဖြဲ႕စည္းေရး၊ အဆိုပါလႊတ္ေတာ္မ်ားက အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို က်င့္သံုးႏိုင္ေရးတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္မႈမ်ားသည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲအတြက္ ႏိုင္ငံေရးဗီတာမင္မ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္သည္။
တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပည္ေထာင္စုစနစ္သည္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစံုအား
တစ္စုတစ္စည္းတည္း ေနထိုင္ေစၿပီး ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေစေသာ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု
ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ အကယ္စင္စစ္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈကို ၿပိဳကြဲေစသည္မွာ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္သာျဖစ္ၿပီး
တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္၏ ျမင့္မားေသာ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ႏွင့္ ယင္း၏အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္
တိုင္းျပည္မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္းတို႔ကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
လူမ်ဳိးေပါင္းစံုပါ၀င္ေသာ တန္းတူရည္တူရွိသည့္ ျပည္နယ္မ်ားျဖင့္
စုေပါင္းထားၿပီး၊ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ က်င့္သံုးသည့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ တည္ေဆာက္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္သည္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူ၏
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အေရးပါမႈကို ထပ္မံ မီးေမာင္းထိုးျပခဲ့သည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူ၀ါဒ ကင္းမဲ့ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္
အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡၡမ်ားဆီ ဦးတည္ခဲ့ရၿပီး တိုင္းျပည္ႏွင့္
ျပည္သူလူထုကို အက်ဳိးနည္းေစခဲ့ေၾကာင္း ပိုမိုသိသာ ျမင္သာေစခဲ့သည္။
ၿမိဳ(ေခၚ) ခမိအမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရး အဖြဲ႕ကလည္း တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလံုးသည္ ႏိုင္ငံေရးတန္းတူရည္တူမႈစသည့္ မည္သည့္အရာတြင္မဆို တန္းတူရည္တူရွိမႈႏွင့္ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ေရးအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိရမည္ဟု
လည္းေကာင္း၊ ေဒသအလိုက္ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ အျပည့္အ၀ ရရွိေစရန္
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေဒသမ်ား
တည္ေထာင္ေပးရမည္ဟု လည္းေကာင္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
တတိယေျမာက္ အမ်ဳိးသားညီလာခံ အစည္းအေ၀းမ်ားအတြင္း ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳခ်က္မ်ားတြင္
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕၊ ေတာင္သူလယ္သမား
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕၊ အလုပ္သမားကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕၊
အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ား အစုအဖြဲ႕ႏွင့္ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရန္၊
လက္ရွိျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း ၁၄ ခုကို အဆင့္အတန္းတူညီေသာ ျပည္နယ္ႀကီးမ်ားအျဖစ္
ဖြဲ႕စည္းၿပီး ျပည္နယ္မ်ားအတြင္း သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ
စီရင္စုမ်ား လိုအပ္ပါက ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ ဖြဲ႕စည္းရန္၊ ျပည္ေထာင္စုမွ
မည္သည့္ျပည္နယ္မွ ခြဲထြက္ခြင့္မရွိေစရန္တို႔ကို တညီတညြတ္တည္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။
တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားအေနျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊
ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ခြင့္တို႔ကို လက္ေတြ႕က်က်၊ စာထဲမွာသာမက ဘ၀ထဲမွာပါ က်င့္သံုးေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္
အခင္းအက်င္းကို ရည္ညႊန္းလ်က္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူကို အထပ္ထပ္အၾကံျပဳ
ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ဟု ေဖာ္ျပလင့္ကစား၊ လက္ေတြ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားကို ျပ႒ာန္း၊ က်င့္သံုးရာ၌
ဖားတစ္ပိုင္းငါးတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနမည့္ အေနအထားမ်ဳိးကို
စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကသည့္အေလ်ာက္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ဟု အဆက္မျပတ္ ေဆြးေႏြးၾကျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္အတြင္း အမ်ဳိးသားညီလာခံ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုကို
စစ္စစ္မွန္မွန္ ကိုယ္စားျပဳေသာ ပါတီမ်ား တက္ေရာက္အၾကံျပဳ
ေဆြးေႏြးခဲ့သျဖင့္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲအလြန္
ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းႏွင့္
ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားမ်ားကို မ်ားစြာထင္ဟပ္ခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု အက်ပ္အတည္းကို
ယေန႔အခ်ိန္အထိ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာရန္ လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္
အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား၊
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနျဖင့္ လက္ခ်င္းျမဲျမဲခ်ိတ္လ်က္
ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူ သို႔မဟုတ္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုမူကို လက္ေတြ႕က်က်
က်င့္သံုးႏိုင္ေရး ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က
စာမ်က္ႏွာမ်ားကိုလည္း ျပန္လည္သံုးသပ္ ကိုးကားႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္
ပိုမိုအားေကာင္း ေမာင္းသန္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ႏိႈးေဆာ္တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
(ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၾသဂုတ္ ၁၈ ရက္ကျပဳလုပ္သည့္ အစိုးရ၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔
ႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ သံုးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲကို ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေအာင္ေဇာ္ထြန္း))
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment