Thursday, July 31, 2014

လူမေျပာင္း မူမေျပာင္း ေရွ႕သို႔ခ်ီမည့္လမ္းေၾကာင္း

ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕တြင္ ေဘာ္လီေဘာအသင္းတသင္းရွိသည္။ အသင္းေခါင္းေဆာင္မွာ ကိုမႈန္ႀကီးျဖစ္သည္။ ကိုမႈန္ႀကီးေဘာ္လီေဘာ အသင္းေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာပံုမွာ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားသို႔ သြားေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္တိုင္း အသင္းအတြက္ ခရီးစရိတ္၊ တည္းခိုခ၊ ကုန္က် စရိတ္အ၀၀ကိုစိုက္ထုတ္ေလသျဖင့္ ေဘာ္လီေဘာအရည္အခ်င္း ဘာမွ ဟုတ္ဟုတ္ျငားျငားမရွိေသာ္လည္း အသျပာတန္ခိုးေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ တက္ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔အသင္းသည္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ပဲခူးသို႔ သြားေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ေသာ္လည္း တခါမွ ႏိုင္ပြဲမရဘဲ အၿမဲတမ္းလိုလို ႐ႈံးနိမ့္ၿပီးသာ အရွက္တကြဲျပန္လာရစၿမဲျဖစ္သည္။ ဒီႏွစ္႐ႈံးသျဖင့္ ေနာက္ ႏွစ္မၿပိဳင္ေတာ့ဘူးဟု ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားကထင္ေသာ္လည္း အခ်ိန္တန္ ေသာအခါ ကိုမႈန္ႀကီးတို႔ ေဘာ္လီေဘာအသင္းမွာ ေရွ႕သို႔ထြက္လာ စၿမဲျဖစ္သည္။ ကိုမႈန္ႀကီးသည္ အသင္းအတြက္လူေရြးတိုင္း အျခားသူ မ်ားကို အလွည့္က်ေရြးေလ့ရွိေသာ္လည္း အသင္းေခါင္းေဆာင္ေနရာ ကိုမူ သူမွတပါး မည္သူ႔ကိုမွ်လႊဲအပ္ျခင္းမျပဳေပ။ လူေရြးသူမွာလည္း သူပဲျဖစ္သျဖင့္ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ကစားသမားမ်ား၊ သူႏွင့္ပလဲနံပသင့္သူမ်ား၊ သူ႔ကိုဖားႏိုင္သူမ်ားသာ ၿပိဳင္ပြဲသို႔ေခၚသြားေလ့ရွိသည္။ ၿပိဳင္ပြဲနီးလာတိုင္း ကိုမႈန္ႀကီးသည္ လူေရြးခ်ယ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤကဲ့သို႔ေျပာဆိုေလ့ ရွိသည္။

“ငါတို႔အသင္း အၿမဲတမ္း႐ႈံးေနတာရပ္တန္႔ဖို႔ ဒီႏွစ္ေတာ့ လူေရြး တဲ႕ေနရာမွာ ေသေသခ်ာခ်ာဂ႐ုစိုက္ၿပီး ေရြးမွျဖစ္ေတာ့မယ္ေဟ့၊ အဲဒီ ေတာ့ကြာ ငါရယ္၊ ၾကည္ျမင့္ရယ္၊ စိုးေအာင္ရယ္၊ ေမာင္တိုးရယ္”
ထိုႏွစ္ကမေအာင္ျမင္ေသာအခါ ေနာက္တႏွစ္တြင္ ကိုမႈန္ႀကီးသည္ ဤသို႔ေျပာျပန္သည္။
““ဒီႏွစ္ေတာ့ လူေကာင္းေတြပဲေရြးမွျဖစ္ေတာ့မယ္။ ၿပိဳင္ဘက္ေတြ က လြယ္တာမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ကြာ ငါရယ္၊ ေဇာ္ႀကီးရယ္၊ ဂ်ာဂ်ား ရယ္၊ ေအာင္ျမင့္ရယ္၊ ေအာင္ဆန္းမင္းရယ္””

ေနာက္တႏွစ္လည္း မေအာင္ျမင္။ ထိုအခါ လူေရြးျပန္သည္။ ထံုးစံ အတိုင္း ငါရယ္ဟုအစခ်ီသည္။ သူဤသို႔လူေရြးသည္ကို မည္သူမွ် မအံ့ၾသ။ ေအာင္ျမင္မွာလည္းမဟုတ္သည္ကို အားလံုးကသိေနသည္။ ၿမိဳ႕မွာေတာ့ အသင္းအဖြဲ႕ေတြမွာ လူေရြးၾကလွ်င္ ကိုမႈန္ႀကီး၏လက္သံုး စကားျဖစ္ေသာ “အဲဒီေတာ့ ငါရယ္”ဟူေသာစကားကို ရယ္ပြဲဖြဲ႕ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ငါရယ္ဟု ပါးစပ္ကထုတ္မေျပာေသာ္လည္း ကိုမႈန္ႀကီး ၏ေပၚလစီကို လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးၾကသည္။ ဒီႏွစ္ ငါဥကၠ႒၊ ေနာက္ႏွစ္လဲ ငါပဲဥကၠ႒၊ ေနာက္လာမည့္ကာလမ်ားအတြက္မူ ငါ့ကိုပင္ ငါက ရည္မွန္းထားသည္။

ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ကိုမႈန္ႀကီးလုပ္ေပါက္မ်ဳိးက ေခတ္ စားေနသည္။ ၁၉၆၂ ခု မတ္လတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းေခါင္းေဆာင္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဟု တက္ႂကြစရာနာမည္ေပးထားသည္။ စစ္အစိုးရ တက္လာသည္။ အရင္းရွင္စံနစ္ ဘာစံနစ္ညာစံနစ္ကို ၿငီးေငြ႕စိတ္ပ်က္ ေနေသာျပည္သူလူထုကို မ်က္လွည့္ျပပံုမွား႐ိုက္သည့္အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီဟူေသာ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ျဖင့္ စကားလံုးအႀကီး ႀကီးသံုးကာ ဆြဲေဆာင္ခဲ့သည္။ လူႏွင့္႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္၏ အညမည သေဘာတရား ဘာညာျဖင့္ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေတြသံုးကာ ၀ါဒမႈိင္း တိုက္ခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းသည္ ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒကို ေရာ၊ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကိုေရာ ယံုၾကည္သူမဟုတ္။ အာဏာသည္ ေသနတ္ ေျပာင္း၀မွလာသည္ (Political power grows out of the barrel of a gun.) ဟူေသာ ေမာ္စီတုန္း၏ အာဏာရွင္၀ါဒကိုသာ ယံုၾကည္သူျဖစ္ သည္။ ထိုယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ တိုင္းျပည္ကို စစ္ဖိနပ္ေအာက္သို႔သြင္းကာ ၁၉၆၂ မွ ၁၉၈၈ အထိ ၂၆ ႏွစ္လံုးလံုးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါသည္။ ထို ၂၆ ႏွစ္ တာကာလအတြင္း တ႐ုတ္-ကုလားကိုအျပဳတ္တိုက္မည့္ အမ်ဳိးသား ေရး၀ါဒီလိုလို၊ ဆိုရွယ္လစ္စံနစ္ျဖင့္ ေလာကနိဗၺာန္ဘံုသို႔ ခ်ီတက္ေတာ့ မလို၊ တိုင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲက်ရန္ လက္ႏွစ္လံုးပဲလိုေတာ့သျဖင့္ ကယ္တင္ခဲ့ သလိုလိုျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္၀ါဒကိုသာ ထူေထာင္ခဲ့ပါသည္။ ဦးေန၀င္း ဘုန္းမီးေနလေတာက္ပခဲ့စဥ္အတြင္း ႏိုင္ငံပိုင္ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ား ေရာင္းခ်ျခင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ပစ္ၥည္းကိုေရာင္း၀ယ္သည့္ပံုစံျဖစ္ေနပါသည္။ ကမၻာ့ဘဏ္တြင္ ျမန္မာေငြမ်ားခိုင္မာေစရန္ ေရႊေခ်ာင္းမ်ား အာမခံတင္ထား သည္ကို အရင္းရွင္ကို အားမေပးဟုဆိုကာ ျပန္လည္ထုတ္ယူခဲ့ပါသည္။ ထိုေရႊေခ်ာင္းမ်ား ဘယ္ေနရာေရာက္သြားသလဲ ယခုအထိ တိက်ေသာ အေျဖမေပၚေတာ့ေပ။ ဆြစ္ဇာလန္ဘဏ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြစာရင္းဖြင့္လွစ္ ထားသည္ဟုလည္း ေျပာၾကပါသည္။ တခ်ိန္က ခ်မ္းသာခဲ့ေသာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းဆင္းရဲမြဲေတလာကာ ကမ္ၻာ႕ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအနိမ့္ဆံုး (LDC) ႏိုင္ငံအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံလိုက္ရပါေတာ့သည္။ ၾကာၾကာ၀ါးမွ ခါးမွန္းသိေသာ ျပည္သူမ်ားက တတိုင္းတျပည္လံုး ၁၉၈၈ တြင္ ေတာ္ လွန္ခဲ့ၾကရာ ဦးေန၀င္းႏွင့္တကြ ၆၂ အာဏာရွင္စံနစ္နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ၁၈-၉-၁၉၈၈ တြင္ လူသစ္တက္လာပါသည္။ ထိုလူ သစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပည္သူမ်ားေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေသာ လူသစ္ေတာ့မဟုတ္။ အစိမ္းေရာင္ယူနီေဖာင္း၀တ္ထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတေယာက္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တက္တဲ့ ေမာင္ပုလဲဒိုင္း၀န္ထက္ကဲ၊ ပထမဘုန္းႀကီးက ေခါင္း တခ်က္ေခါက္ၿပီး ေနာက္ဘုန္းႀကီးက ႏွစ္ခ်က္ေခါက္သည္ဟုဆိုရမလို။ ေနာက္တက္လာသူသည္လည္း စစ္အာဏာရွင္ျဖစ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း ထက္ကဲကာ သူ႔ကိုယ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေစာေမာင္ဟု အမည္သညာ ေခၚတြင္ေစခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေစာေမာင္သည္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ ပြဲကို လြတ္လပ္၍တရားမွ်တစြာ က်င္းပေပးၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးလွ်င္ တပ္မေတာ္သည္ စစ္တန္းလ်ားသို႔ျပန္မည္၊ အေျခခံဥပေဒကိုေရြးေကာက္ ပြဲအႏိုင္ရပါတီကေရးဆြဲရမည္၊ တပ္မေတာ္သည္ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲရာ တြင္ပါ၀င္ျခင္းျဖင့္ သမိုင္းတရားခံအျဖစ္မခံႏိုင္ဟု ျပတ္သားရဲ၀ံ့စြာေၾကညာ ခဲ့သည္။ ထိုစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသည္လည္း သူ၏မွတ္ခ်က္စကားကို လက္မခံႏိုင္သူ တစု၏လက္ခ်က္ျဖင့္ အၿငိမ္းစားယူရကာ ေနာက္ထပ္ စစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးတေယာက္တက္လာခဲ့ျပန္၏။ ထိုမွတစ္ဖန္ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူ၊ ရဟန္းရွင္လူမ်ား အစဥ္တစိုက္ အံုႂကြေတာင္းဆို မႈမ်ားေၾကာင့္ မေျပာင္းလွ်င္မျဖစ္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒကို နာဂစ္မုန္တိုင္းၾကားမွ ဇြတ္အတည္ျပဳကာ ဒီမိုကေရစီေယာင္ ေယာင္ စစ္အစိုးရေယာင္ေယာင္ေခတ္သို႔ ေရာက္လာေပ၏။ တကယ္ တမ္းသံုးသပ္ၾကည့္ေသာအခါ သမၼတသည္လည္း စစ္တပ္မွ ပုဂ္ၢိဳလ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥက္ၠ႒မွာလည္း စစ္တပ္မွ ပုဂ္ၢိဳလ္သာျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွာလည္း စစ္တပ္မွ ထြက္လာသူျဖစ္ သည္။ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးသည္လည္း အရပ္သားမဟုတ္၊ ျပည္ထဲ ေရး၀န္ႀကီးသည္လည္း အရပ္သားမဟုတ္၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မွာ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးတို႔ထက္ အဆင့္ျမင့္ေသာ တပ္မေတာ္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးျဖစ္ေနသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒မွာလည္း တပ္မွထြက္လာေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တေယာက္ျဖစ္ေနသည္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလည္း စစ္သားေတြရွိေနသည္။ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ အဖြဲ႕ထဲမွာလည္း စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြပါေနသည္။ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ထဲ တြင္လည္း စစ္သားမ်ားပါေနသည္။ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မွာလည္း တပ္မေတာ္သားမ်ားပါသည္။

ယခင္က စစ္အစိုးရသည္ ယခုအခါတြင္လည္း ဒီမိုကေရစီဟုေျပာ သည့္တိုင္ စစ္အစိုးရဟုသာေျပာရမလိုျဖစ္ေနသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစကာ တိုင္းျပည္ကိုတာ၀န္ယူအုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့ေသာ စစ္တပ္မ်ဳိးဆက္သည္ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနဆဲပင္ရွိေသးသည္။ ျပည္သူလူထုသည္ ထိုအေျခအေနကိုၿငီးေငြ႕ေနပါၿပီ။ စစ္အာဏာရွင္စံနစ္ သက္ဆိုး ရွည္ေစမည့္ မည္သည့္ပံုစံကိုမွ် ျပည္သူလူထုကမလိုလားေတာ့ပါ။ ထိုအခ်က္ကို ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္တခ်က္၊ ၂၀၀၇ သံဃာအေရး အခင္း (ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး)တြင္တခ်က္၊ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြး ေကာက္ပြဲတြင္တခ်က္၊ ၂၀၁၄ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ ဆင္ေရးလက္မွတ္ေရးထိုးလွုပ္ရွားမႈတြင္တခ်က္ ပါ၀င္ျပသခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ထပ္မံ၍ ရွင္းေအာင္ေျပာပါရေစ။ ျမန္မာျပည္သူလူထုအမ်ားစုသည္ စစ္အာဏာရွင္စံနစ္ကိုအလိုမရွိပါ။ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ အဆြယ္ အပြားပါတီမ်ားကို မႏွစ္သက္ပါ။ စစ္တပ္ႏွင့္စစ္တပ္အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစကာ ယေန႔အခ်ိန္အထိ အာဏာကို လက္မလြတ္စတမ္း နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ခ်ဳပ္ကိုင္လာခဲ့သည္ျဖစ္ရာ တိုင္းျပည္သည္ တိုးတက္ သလား မတိုးတက္ဘူးလား၊ ျပည္သူေတြ ဆင္းရဲသလားခ်မ္းသာသလား ဆိုတာ ေ၀းေ၀းသြားမၾကည့္ပါႏွင့္ ေစ်းထဲမွာပင္ အိမ္ရွင္မမ်ားကိုေမးၾကည့္ လွ်င္ အေျဖသိႏိုင္ပါသည္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား၏ တဦးခ်င္း၀င္ေငြ၊ လုပ္အားခ၊ ပညာသင္ၾကားႏိုင္မႈ၊ ႏိုင္ငံ၏ဥစ္ၥာဓန၊ အေျခခံအေဆာက္ အဦတို႔ကို ႏွိုင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ သိႏိုင္ပါသည္။ တိုင္းျပည္ကို အရပ္သား ပညာတတ္အစိုးရက အုပ္ခ်ဳပ္ပါမွ ကမ္ၻာ့အလယ္တြင္ ရင္ေဘာင္တန္း ကာ တိုးတက္မႈအသီးအပြင့္မ်ားျမင္ရေပမည္။ ေသနတ္ကိုင္ထားေသာ လူမ်ားအုပ္ခ်ဳပ္သည္ထက္ Lap Top ကိုင္ထားေသာ ကြန္ပ်ဴတာကိုင္ ထားေသာ အရပ္သားပညာရွင္မ်ားအုပ္ခ်ဳပ္တာက တိုးတက္မႈလမ္း ေၾကာင္းေပၚသို႔ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း လီကြမ္ယုႏွင့္ ပညာတတ္အရပ္သား မ်ားအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ စကၤာပူက သက္ေသျပေနပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသည္ တိုင္းျပည္ကိုၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေအာင္ေတာ့ လုပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ တိုးတက္ခ်မ္းသာေအာင္ေတာ့မလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ျမန္မာ၊ ေျမာက္ကိုရီးယား၊ အီရတ္၊ က်ဴးဘား၊ လစ္ဗ်ား၊ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားတို႔က သက္ေသျပေနပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အုပ္ခ်ဳပ္လာေသာ တပ္မေတာ္မ်ိဳးဆက္တစ္ခုသည္ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းျဖင့္ ဒီမိုကေရစီသေဘာကိုလည္း လက္ခံသည့္အေနႏွင့္ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ေသာ အရပ္သားအစိုးရတရပ္ကို ၂၀၁၅ တြင္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးေတာ့မလားဟု တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက မဲေပးရန္ အားခဲေနၾကပါသည္။ လက္ရွိ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္(ေဟာင္း)၊ လက္ရွိ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္(သစ္)တို႔သည္ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္မည့္ အရပ္သားေခါင္းေဆာင္တေယာက္ကို လက္သင့္ခံျခင္းျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ အလွည့္အေျပာင္းကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပံုေဖာ္ခြင့္ေပးၾကေစခ်င္ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၆၂ အာဏာရွင္မ်ဳိးဆက္သည္ ၅၂ ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ ေသာ္လည္း အေျပာင္းအလဲကိုမလိုလားေသးမွန္း စိတ္မေကာင္းစြာ ေတြ႕ေနရပါသည္။

၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ၏ ေအာင္ျမင္ႏိုင္စြမ္းကို တစိမ့္စိမ့္ေတြး ေၾကာက္လာေသာ အာဏာရပါတီႏွင့္ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ယခုထက္တိုင္ တရားမရႏိုင္ေသးဘဲ အာဏာကိုဆက္ကိုင္ထားရန္ ေျခ လွမ္းျပင္လာသည္ကို စိတ္မေကာင္းစြာေတြ႕ေနရပါသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာအဆို၊ အနိမ့္ဆံုးလုပ္ခ လစာသတ္မွတ္ေရးအဆို၊ တပ္မေတာ္မွ သိမ္းထာေသာလယ္ယာေျမမ်ား ျပန္လည္ေပးအပ္ေရးအဆို၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားကို တာ၀န္မွျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္းႏိုင္ေသာ ဥပေဒျပ႒ာန္းေရးအဆို၊ အစိုးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္အမတ္ မ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈဥစ္ၥာဓနမ်ား ေဖာ္ထုတ္ေၾကညာေရးအဆို၊ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႕စည္းေရးအဆိုမ်ားႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ေႏွးေကြးေလးလံစြာ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိေသာ လႊတ္ေတာ္ႀကီးသည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္းအခန္းက႑တြင္ မပါ၀င္ေသာ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳစံနစ္ (PR စံနစ္)ျဖင့္ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးေရးအဆို တင္သြင္းရာတြင္မူ သူမတူေအာင္ ဂ်က္ေလယာဥ္ႏႈန္းျဖင့္ ေရွ႕သို႔ခ်ီတက္ ေနတာေတြ႕ရေပသည္။ ထိုျမႇဳပ္ကြက္၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ၂၀၁၅ ေရြး ေကာက္ပြဲတြင္ N.L.D ပါတီ မဲအမ်ားစုရကာ အစိုးရဖြဲ႕ျဖစ္သြားမည္ကို တားဆီးလိုေသာ ဆႏၵကအဓိကေနရာမွပါေနေၾကာင္း ထမင္းစားသူမွန္ သမွ် စဥ္းစား၍ရေနၾကေပသည္။

အာဏာရွိသူမ်ားသာ ရိုးသားခဲ့ၾကပါက ထိုအခ်ဳိးက် ကိုယ္စားျပဳ ဟူေသာစံနစ္ကို ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ႀကိဳတင္မဲအမ်ားစုျဖင့္ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီမွ မဲဆႏ္ၵနယ္အေတာ္မ်ားမ်ာတြင္ႏိုင္ခဲ့စဥ္က က်င့္သံုးဖို႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ တခြန္းမွမဟဘဲ ယခုမွ ကေယာင္ကတန္းျဖင့္ ဖုတ္ပူမီး တိုက္ပြဲထုတ္လာသနည္း။

႐ႈံးေတာ့မည္မွန္းသိ၍ ကစားပြဲတြင္ စည္းမ်ဥ္းကိုျပင္ျခင္းေလာ။ စာေမးပြဲတြင္ အမွတ္ ၄၀ ရမွာ မေသခ်ာေတာ့ေသာအခါမွ ေအာင္မွတ္မွာ ၁၀ မွတ္ရလဲေအာင္သည္ဟု ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ခိုင္းျခင္းကား ကိုယ့္ အရည္အခ်င္းကို ကိုယ္ေဖာ္ျပရာေရာက္ေနေပ၏။ အမွန္စင္စစ္ ကိုယ့္ တုန္းက ရဲရဲႀကီးအလွည့္ယူခဲ့သလို အရပ္သားမ်ားအာဏာရလာမွာကို လည္း ရဲရဲႀကီးအလွည့္ေပးသင့္ပါသည္။ စစ္တပ္ကိုယံုလွ်င္ လူေတြက စစ္တပ္ကို မဲေပးမည္။ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီကိုယံုလွ်င္ လူေတြက ႀက့ံခိုင္ေရး ကိုမဲေပးမည္။ N.L.D ကိုယံုလွ်င္ N.L.D ကိုမဲေပးမည္။ ရခိုင္ပါတီကို ယံုလွ်င္ ရခိုင္ပါတီကိုမဲေပးမည္။ ရွမ္းအမ်ိဳးသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ကိုယံုလွ်င္ ရွမ္းကိုမဲေပးမည္။ သူ႔မဲဆႏၵနယ္ေျမတြင္ သူ႔ကိုယ္စား လွယ္ကို သူ႔ျပည္သူေတြက ေရြးခ်ယ္ျခင္းစံနစ္ေဟာင္းသည္ ဘာမွအျပစ္ ဆိုဖြယ္ရာ ႀကီးႀကီးမားမားမရွိ။ လူႀကိဳက္နည္း၍႐ႈံးရသူတေယာက္ ျပဳတ္ က်န္ေနျခင္းသည္ ဘာမွ၀မ္းနည္းေနစရာမလို။ PR စံနစ္အရဆိုလွ်င္ အမတ္ေလာင္းကိုေရြးေကာက္ခြင့္မရဘဲ ပါတီကိုသာေရြးခ်ယ္ခြင့္ရေတာ့ မည္။ တဖန္ပါတီကမွ မဲအခ်ဳိးအစားရရွိမႈကိုမူတည္၍ လႊတ္ေတာ္တက္ မည့္ ကိုယ္စားလွယ္ေရြးေပးရမည္ျဖစ္ရာ လူေတာ္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ေရြး ခြင့္ နည္းသြားမည္ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္မဲဆႏၵနယ္ကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ အမတ္က ဘယ္သူမွန္းပင္မသိရသျဖင့္ တာ၀န္ခံမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈ နည္း သြားမည္းစံနစ္၊ မည္သူ႔အေဖေခၚရမွန္းမသိသည့္စံနစ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ နဂိုကတည္းကမွ လႊတ္ေတာ္တြင္ တပ္မေတာ္မွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေနရာ ယူထားၿပီးျဖစ္ရာ က်န္ေသာ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြက္သာ ျပဳလုပ္မည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ထပ္မံ၍ ရာခိုင္ႏႈန္းစံနစ္ျဖင့္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေနဦးမည္ ဆိုပါက အားေကာင္းေသာအစိုးရတရပ္ ျဖစ္ေပၚမလာေတာ့ဘဲ ၫြန္႔ေပါင္း အစိုးရျဖစ္ေပၚလာေပမည္။ ထိုအခါ အစိုးရအဖြဲ႕ထဲတြင္ တဖြဲ႕ကိုတဖြဲ႕ ကန္႔လန္႔တိုက္ေနၾကတာႏွင့္ ေနာက္ထပ္(၅)ႏွစ္ တိုင္းျပည္မွာ ေရစုန္ ေမ်ာေပဦးမည္။

အံ့ၾသစရာေကာင္းသည္မွာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ PR စံနစ္ကို က်င့္သံုးေရးအဆိုကို NLD ပါတီမွ ေဒၚခင္၀ိုင္းၾကည္က စတင္ အဆိုတင္သြင္းစဥ္က တိုင္းရင္းသား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္အတူ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးက တညီတၫြတ္တည္း ကန္႔ကြက္မဲေပးခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ PR ေရြးေကာက္ ပြဲစံနစ္ကိုေထာက္ခံသူမွာ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီ၀င္မ်ားႏွင့္ NDF ပါတီ၀င္မ်ား သာရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအဆိုကိုပင္ ဇူလုိင္လ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရာ၌ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ဆႏၵမဲခြဲစဥ္ တုန္းကလို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မႈမျပဳေတာ့ ေထာက္ခံမဲေပးခဲ့ၾကသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ကန္႔ကြက္မဲေပးခဲ့ၾကသည္။ ကန္႔ကြက္မဲ ၄၂ မဲရွိၿပီး တိုင္းရင္း သားကိုယ္စားလွယ္ (၂၀)ဦးခန္႔က PR အဆိုကို ကန္႔ကြက္ေသာအားျဖင့္ ထိုေန႔တြင္ လႊတ္ေတာ္သို႔မလာေရာက္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။

ဤေနရာ၌ သေဘာထားေျပာင္းသြားေသာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ မ်ား၏ရပ္တည္မႈမွာ အံ့အားသင့္ဖြယ္ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွ တပ္မေတာ္သားမ်ားက PR ကိုဆန္႔က်င္သည္။ ရက္အနည္းငယ္ၾကာ ေသာအခါ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ တပ္မေတာ္သားမ်ားက PR ကို ေထာက္ခံသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ သူတို႔ဘက္ေျပာင္းသြားသနည္း။ တခုပဲရွိသည္ အဖြဲ႕ ၂ ဖြဲ႕မွ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား လူမသိသူမသိ ေတြ႕ဆံုညႇိႏႈိင္းမႈတခုလုပ္လုိက္သည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ PR စံနစ္ေၾကာင့္ မဲမ်ားျပန္႔က်ဲသြားလွ်င္ တပ္မေတာ္မွေရြးခ်ယ္လိုက္ ေသာ သမၼၼတေလာင္းသည္ သမၼတျဖစ္ဖို႔လမ္းစမ်ားသည္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္က တပ္မေတာ္၏ေထာက္ခံခ်က္ကိုရရွိႏိုင္ဖို႔ မက္လံုးတခု ျဖစ္လာႏိုင္ေပသည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ တပ္မေတာ္သည္ စိတ္ေျပာင္းကာ PR စံနစ္က်င့္သံုးမည့္အဆိုကို ကန္႔ကြက္မႈ ႐ုပ္သိမ္းခဲ့ ျခင္းျဖစ္ဟန္တူေပသည္။ တပ္မေတာ္သည္ အရပ္သားသမၼတ၏ၾသဇာကို နာခံလိုပံုမေပၚေပ။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒအရ လုပ္ပိုင္ခြင့္ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴးရထားေသာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမွ သမၼတျဖစ္လာသူ ဦးသိန္းစိန္အမိန္႔ကိုပင္ နာခံသူမဟုတ္ဟု အခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ေနၾကရာ အရပ္သားတေယာက္သမၼတျဖစ္လာမည္ကို လိုလားမည္ မဟုတ္ေခ်။

ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္တပ္မေတာ္ စိတ္တူကိုယ္တူ ေပါင္းစည္းကာ ပီအာစံနစ္တြင္ ေထာက္ခံလိုက္ျခင္းျဖစ္ဟန္တူေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အရပ္သားအစိုးရတက္လာႏိုင္မည့္လမ္းေၾကာင္းကို ပူးေပါင္းပိတ္ဆို႔လိုက္ျခင္းဟုဆိုလွ်င္ ဆိုႏိုင္ပါ၏။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အရပ္သားမ်ားကိုအလွည့္မေပးဘဲ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ား၊ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ လက္ရွိမ်ားသာ ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးထားေရးမူ၀ါဒ၊ တနည္းေျပာရလွ်င္ လူ မေျပာင္း မူမေျပာင္း ေရွ႕သို႔ခ်ီမည့္လမ္းေၾကာင္းကို ခ်ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

တိုင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္ လူေရြးေသာအခါ အႀကိမ္ႀကိမ္ လူႀကိဳက္နည္းခဲ့ေသာ အဖြဲ႕ကိုေတာ့ အစားထိုးေျပာင္းလဲမွေကာင္းေပလိမ့္ မည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုသို႔ေျပာင္းလဲမႈသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ လူထုအတြက္ ဦးတည္ကာေျပာင္းလဲမည္လား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕မွ ကိုမႈန္ႀကီး ေဘာ္လီေဘာအသင္းလူေရြးသလို “ဒီႏွစ္ေတာ့ ငါရယ္ . . .” ဆိုေသာ ငါမပါဘယ္အခါမွမၿပီး စစ္၀ါဒပဲေခါင္းေထာင္လာဦးမွာလား ဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနပါေၾကာင္း။

သရ၀ဏ္(ျပည္)


 

No comments:

Post a Comment