Saturday, July 4, 2015

၄ ပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္ကို တာ၀န္ယူေစလိုသည့္အတြက္ NNER က သမၼတထံ စာပို႔ျခင္းျဖစ္

 ရန္ကုန္၊ ဇြန္ ၂၉

အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဇြန္လ ၂၉ ရက္ ရက္စြဲျဖင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ထံ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲေရး ႏိုင္ငံ လံုးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္(NNER)က သေဘာထားမွတ္ ခ်က္ ေပးပို႔ျခင္းမွာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ၏ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားကို ျပည္သူလူထုကို အသိေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး အစိုးရအေနျဖင့္ ၄ ပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္ကို တာ၀န္ယူေစ လိုသည့္အတြက္ ေမးခြန္း ထုတ္ျပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း NNER အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူက ဇြန္လ ၃၀ ရက္တြင္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒအား ဇြန္လ၂၅ ရက္က ျပ႒ာန္းလိုက္ရာ ယင္းဥပေဒပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားတြင္ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အဖြဲ႕၀င္မ်ားကို ပညာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္မႈအား ျငင္းပယ္ထားျခင္း၊ ေဒသဆိုင္ရာ ပညာေရးလုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပူးေပါင္းမႈကို ျငင္းပယ္ထားျခင္း၊ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒေကာ္မရွင္ ပါ၀င္လာျခင္းႏွင့္ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သံုးစြဲရမည့္ အခ်ိန္ကာလကို
သတ္မွတ္ မေပးထားျခင္းမ်ားအတြက္ NNER က သမၼတထံ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ေပးပို႔ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယခုကဲ့သို႔ ေျပာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။

““ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့အခါမွာ အရွိ္န္အဟုန္က အရမ္းနည္းေနေသးတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့အခါမွာ ပညာေရးကို အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ျမင့္ျမင့္မားမား လုပ္သင့္တယ္လို႔ တြက္တယ္။ အခုကေတာ့ သေဘာတူညီခ်က္ကို လက္မွတ္ ထိုးခဲ့ေပမယ့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ လုပ္တဲ့အခါမွာ ဥပေဒက အကန္႔အသတ္နဲ႔ လာျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ အေျပာတျခား အလုပ္တျခား လုပ္တာက ျပႆနာ ျဖစ္သြားႏိုင္လို႔ အနာဂတ္မွာ ေရွ႕ဆက္သြားဖို႔ ဒီ ဥပေဒက အကန္႔အသတ္မ်ား ျဖစ္ေန မလားဆိုတဲ့ ဟာမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က သံုးသပ္လို႔ရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ လာကိုင္ေတာ့ ျပႆနာ တက္ေနတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေနနဲ႔ သူက မူလတန္း အဆင့္ပဲ ေျပာထားတဲ့ အခါမွာ အလယ္တန္း အဆင့္အထိ သူက မသြားႏိုင္ဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ျပင္သင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကလည္း ပါလာတယ္။ ပါလာတဲ့အခါမွာ အဆင့္ဆင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာထားတဲ့အတြက္ အလယ္တန္း အဆင့္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ ဥပေဒက ဘာျပႆနာမွ မရွိဘူး။ ဥပေဒကို ဆန္႔က်င္ရာလည္း မေရာက္ဘူး။ အဲဒီျပႆနာရဲဲ႕ ကြဲလြဲခ်က္ ကို ျပည္သူလူထုကို အသိေပးခ်င္တယ္။ က်န္တဲ့လူေတြကိုလည္း အသိေပးခ်င္တယ္။ ဒါကို ထုတ္ျပန္ခ်က္ထုတ္တာပါ။ ျပည္သူလူထုကို အသိေပးတာ။ ၄ ပြင့္ ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္ကို အစိုးရက တာ၀န္ယူဖို႔လိုတဲ့ဟာကို ေမးခြန္း ထုတ္ျပတဲ့သေဘာပဲ””ဟု ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူက ေျပာသည္။

လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္မွာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ က်င့္သံုးသည့္ လြတ္လပ္၍ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မရွိသည့္ ပညာေရးစနစ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ား ရွိေနသည့္ ပညာေရးစနစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနျခင္းအေပၚ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ သမဂၢမ်ား ပါ၀င္သည့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၊ ျပည္တြင္းရွိ ပညာေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားပါ၀င္သည့္ NNER တို႔က အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား ပါ၀င္သည့္ ၄ ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပဲြ မွတစ္ဆင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒအား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒကို ၄ ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြး ခဲ့ၿပီးေနာက္ ဇြန္လ ၂၅ ရက္တြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒအား ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့သည္။

ယခု NNER က သမၼတထံ ေပးပို႔သည့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ဗကသ)၏ သေဘာထားကို ေမးျမန္းရာ ““NNER ဆိုတာကေလ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီကြန္ရက္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗကသကလည္း အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု အေနနဲ႔ ထဲထဲ၀င္၀င္ ပါ၀င္ထားၿပီးသားပါ။ ေသခ်ာတာက NNER နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အၿမဲတမ္း လက္တဲြၿပီး ေတာ့ အလုပ္လုပ္ေန တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈလို တစ္နည္းအားျဖင့္ သက္ေရာက္ေန ပါတယ္””ဟုဗကသ ဒုဥကၠ႒ ကိုလင္းထက္ႏိုင္(ခ)ဂ်ိမ္းက ေျပာသည္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမွာ ၄ ပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးခဲ့စဥ္က သေဘာတူညီခဲ့သည့္ အခ်က္အလက္ပါ၀င္မႈ နည္းပါးသည့္အတြက္ ဗကသအေနျဖင့္ ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ တစ္ရပ္ကို ထုတ္ျပန္သြားရန္ စီစဥ္ေနၿပီး အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ ရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ားကလည္း ခ်ီတက္မႈမ်ား ျပန္လည္ ျပဳလုပ္ မည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုမႈမ်ား ရွိေနသည္။

NNER က သမၼတထံ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ေပးပို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သမၼတ႐ံုးအား ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းရာ ““သမၼတႀကီး သေဘာထားကေတာ့ လက္မွတ္ထိုးတာက ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က အခ်ိန္ယူၿပီး ျပင္ဆင္ေရးဆြဲ ထားတာကို သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ သေဘာတူတယ္။ တစ္စံုတစ္ရာ ကန္႔ကြက္တဲ့ မွတ္ခ်က္မရွိဘူး။ ဒါကိုအတည္ျပဳၿပီး လက္မွတ္ထိုးေပးတယ္။ အဲဒီေတာ့ NNER က အိတ္ဖြင့္ေပးစာမကလို႔ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပးေပး၊ တကယ့္ဥပေဒ ျပင္ဆင္ခြင့္ အခြင့္အာဏာရွိတာက လႊတ္ေတာ္ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ NNER က ဘယ္လိုကေန စတင္ေပါက္ဖြား လာတယ္ဆုိတာက သူတို႔သိပါတယ္။ အဲဒီ သူတို႔ရဲ႕အဆက္အစပ္ေတြ ကလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရွိတာပဲ။ အဲဒါေတြကတစ္ဆင့္ ျပန္ၿပီးေလာ္ဘီလုပ္လို႔ ရပါတယ္””ဟု သမၼတ႐ံုး ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္ေဌးက ေျပာသည္။

MH-0030

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

No comments:

Post a Comment