Tuesday, June 30, 2015

မေျပာခ်င္လည္း ေျပာမွျဖစ္မယ္ – ပ႑ိတေရးသည္ အသက္ႀကီးပါၿပီ ဘဘရယ္

“တစ္ခ်ိန္က အဘ၊ ခုေတာ့ ငပြေတာ့ အျဖစ္မခံပါနဲ႔ ဦးခင္ညြန္႔ေရ။ စိတ္ပုတီးနဲ႔ ရိပ္ႀကီးခိုရမယ့္ အရြယ္မွာ ႏႈတ္စီးလို႔ ငပြႀကီးေတာ့ အျဖစ္မခံပါနဲ႔ကြယ္႐ို႕ ပ႑ိတက ေစတနာ ဗရပြနဲ႔ ေျပာပါရေစ လို႔။ ေနာက္ေၾကာင္း မျပန္ေရးဆိုတာက အဘတို႔ရဲ႕ မူဆိုတာ အေျခခံဥပေဒမွာ အထင္း သား ေတြ႕ရ ပါရဲ႕။ မည္သည့္ ဥပေဒမွ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသက္ေရာက္ၿပီး အေရးယူလုိ႔ မရေအာင္ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ကတည္းက ခ်ည္ၿပီး၊ တုတ္ၿပီး ထည့္သြင္းထားတာ ပ႑ိတတို႔ သိပါ ရဲ႕ …”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပ႑ိတတို႔လည္း တစ္ပတ္တေလေလာက္ မေျပာမဆိုဘဲ ေနခ်င္ပါတယ္။ မရပါဘူးကြယ္။ ဘဘတို႔က ပ႑ိတ ေျပာရ၊ ဆိုရေအာင္ တယ္လုပ္ၾကသကိုး။

ပ႑ိတလည္း ဗုဒၶဘာသာပီပီ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြရဲ႕ အညီေနခ်င္ပါရဲ႕။


ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကလည္း ေမတၱာသုတ္မွာ ေဟာထားပါရဲ႕။ ““ေယန – အၾကင္ကာယစေသာ သုံးပါးေသာ ဒုစ႐ုိက္ေၾကာင့္၊ ၀ိညဴ – ပညာရွိသည္၊ ပေရ – သူတစ္ပါးတို႔ကုိ၊ ဥပ၀ေဒယုံ – ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို၊ ကိဥိၥ – စုိးစဥ္းမွ်ေသာ၊ ခုဒံၵ – အနည္းငယ္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ တံ – ထိုဒုစ႐ုိက္ကုိ၊ နစအာစေရ – မက်င့္ရာသည္သာတည္း”” တဲ့။

အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ပညာရွိတို႔သည္ သူတစ္ပါးတုိ႔ုအား ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို အနည္းငယ္မွ် မျပဳသင့္ဘူး။ ေမတၱာ ဘာ၀နာပဲ ပြားသင့္တယ္လို႔ ေျပာထားတာပါ။

သို႔ေပမယ့္လည္း ပ႑ိတကုိ တရားနဲ႔အညီ မေနႏုိင္ေအာင္ ဘဘတို႔က တယ္ရမယ္ရွာၾကသကိုး။

““ေတာဂႏုိင္ ဆန္းၾကယ္ လိုက္ခဲ့ပါလားလို႔ ညိဳညိဳစန္းက ေခၚမယ္။

…. အသက္မႀကီးေသးပါ ေမာင္ရယ္ ထန္းရြက္ ပုတီးေလးဆြဲဖို႔ ေရႊစာရံကုိ အေရာက္သြားစုိ႔ကြယ္””

နာမည္ေက်ာ္ အၿငိမ့္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၊ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြနဲ႔ အလွမ္းေ၀းေပမယ့္ အရြယ္ေတာ္တစ္ ဆိတ္ဟုိင္း ၇၀ ေက်ာ္လုိ႔ သခၤ်ဳိင္းကုိ ေျခတစ္ဖက္လွမ္းလုလု၊ မ်က္ေစာင္းထိုးလုလုေတြ အတြက္ေတာ့ နား၀င္ ပီယံရွိလွတဲ့ ထန္းရြက္ပုတီး အမည္ရွိတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ နားေထာင္ရင္း ပ႑ိတရဲ႕ ဖြဘုတ္စာမ်က္ႏွာႀကီးကုိ ေမႊေနာက္ရွာေဖြေနစဥ္ …

““ငါေျပာမယ္။ မီဒီယာကုိေတာ့ ငါေျပာခ်င္တယ္။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္တာမ်ဳိး မလုပ္နဲ႔။ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္တာ သည္ တုိင္းျပည္တုိးတက္ေအာင္ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေ၀ဖန္ေရး သက္သက္လုပ္တာ။ ေ၀ဖန္ေရးလုပ္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ အရင္ေ၀ဖန္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သူမ်ားကို ေ၀ဖန္ရမယ္””

(ဖုန္း၊ ဖုန္း၊ ဖုန္း၊ ဖုန္း) မိုဘုိင္းလ္ဖုန္းေၾကာ္ျငာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ ဦးခင္ညြန္႔ရဲ႕ အားမာန္ပါပါ ရင္ဘတ္ ပုတ္လိုက္တဲ့အသံပါ။

““ဒါ စနစ္နဲ႔ စနစ္၊ စနစ္ခ်င္း မတူဘူးကြ””

ဆက္ေျပာရင္း ေဒါသတႀကီးနဲ႔ တရမ္းရမ္းလုပ္ေနတဲ့ ဦးခင္ညြန္႔ရဲ႕လက္ညိႇဳးႀကီးက မိုဘုိင္းလ္စခရင္ကေန ပ႑ိတ မ်က္လုံးႀကီးကုိ ထိုးမိေတာ့ မလိုလို။

““စနစ္ေပၚမွာ မူတည္တယ္ကြ။ ငါတို႔ကလည္း အရင္တုန္းက စစ္အစုိးရေလ။ စစ္အစုိးရဆိုေတာ့ အစုိးရပုံစံ အတိုင္း လုပ္ရတာဟ။ အခုက ဒီမိုကေရစီစနစ္ေလ။ ဒီမိုကေရစီစနစ္အတုိင္း သြားတယ္။ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း တုိ႔ ဒီမိုကေရစီစနစ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ့ ဒီမုိကေရစီစနစ္ပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါပဲ။ ဟုိက အေမရိကန္ကုိ အတုခိုးလို႔ မရဘူးေနာ္။ အဂၤလိပ္ကို အတုခုိးလုိ႔မရဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါပဲ ငါေနာက္ဆုံးေျပာခ်င္တယ္””

မ်က္ခုံးတပင့္ပင့္၊ လက္မတေထာင္ေထာင္နဲ႔ မာန္၀င့္ေနလိုက္တာ အာဏာရွင္ေဟာင္းႀကီးရဲ႕ လက္သုံးေတာ္ ဓားေဟာင္းႀကီးက သံေခ်းတက္ေပမယ့္ ၿခိမ္းေျခာက္ ဟိန္းေဟာက္ႏိုင္တုန္းပဲကုိး

ပ႑ိတရဲ႕ နားထဲကုိ အလႊားလုိက္ အလႊားလိုက္ တုိး၀င္လာတဲ့ ေမွာ္၀န္းသားႀကီး ဦးခင္ညြန္႔ရဲ႕ စကားလုံးေတြ၊ စကားလုံးေတြ ဆိုတာေလ။

တစ္မိနစ္ခြဲစာ ဗီဒီယုိေလးက သမိုင္းမွတ္တမ္း တစ္ပုဒ္ ျဖစ္သြားျပန္ပါေရာလား။

ႏုိင္ငံေရး မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ဦးခင္ညြန္႔၊ ဘာသာေရးပဲ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ ဦးခင္ညြန္႔၊ ဘုန္းႀကီး၀တ္ျပခဲ့တဲ့ ဦးခင္ညြန္႔၊ ေမွာ္၀န္းသားဦးခင္ညြန္႔ဆိုၿပီး ေဖာ္ေကာင္ဘညြန္႔လိုလို လုပ္ျပခဲ့တဲ့ ဦးခင္ညြန္႔၊ သူကုိးကြယ္တဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္မွာပဲ သူကုိယ္တိုင္ ေထာင္နန္းစံခဲ့တဲ့ ဦးခင္ညြန္႔ …

အာဏာရွင္စိတ္ မကုန္ေသးတာလား။ အဘကုိ ခ်စ္ေၾကာက္႐ုိေသစိတ္ မကုန္ေသးတာလား။ ပ႑ိတေတာ့ ကြဲကြဲျပားျပား မသိေတာ့ပါလား။

ဦးခင္ညြန္႔မဟုတ္ဘဲ အျခားလူတစ္ေယာက္သာ ေျပာရင္ေတာ့ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚက ပ႑ိတတို႔ရဲ႕ နက္တီဇင္မ်ား က အဘဟ၀ွါ,မတယ္ဆိုလား ေျပာၾကမယ္ထင္ရဲ႕။

ဦးခင္ညြန္႔မွာ အရင္တုန္းကေတာ့ ဒီလုိ အဘကုိ ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသစိတ္ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာကေတာ့ အမ်ားတကာ သိၿပီးသားပါ။

အရင္တုန္းက မဟုတ္ပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကမွ ထုတ္ခဲ့တဲ့ ေမွာ္၀န္းသားႀကီး ဦးခင္ညြန္႔ ကုိယ္တိုင္ေရးစာအုပ္ မွာေတာင္ အဘအေၾကာင္း ေကာင္းေၾကာင္းေတြ ေ၀ေ၀စည္စည္ ထည့္သြင္းေရးသားခဲ့တာ အထင္းသား ဖတ္မိခဲ့ပါရဲ႕။

သူကုိယ္တိုင္ ေထာင္က်ခဲ့တာေတာင္ အဘသေဘာထား မဟုတ္သေယာင္ ၀ိနည္းလြတ္ ေရးထားတာကုိ ပ႑ိတရဲ႕ပရိသတ္ ျပန္လည္ဖတ္႐ႈႏုိင္ဖုိ႔ ေဖာက္သည္ခ်လိုက္ပါဦးမယ္။

““ကၽြန္ေတာ့္ကို အေရးယူလုိက္သည္ ဆိုရာတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး၏ သေဘာဆႏၵတစ္ခုတည္း မျဖစ္ႏိုင္။ ယင္း၏ ရွိရင္းစြဲ သေဘာထားကုိ ယိမ္းယိုင္ေအာင္ ေဘးတီးေပးသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အေရးယူျဖစ္ေအာင္ ၀ုိင္း၀န္း ဖန္တီး ၾကသည့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ား ရွိေနသည္ဟု သိရွိရပါသည္”” တဲ့။

အဘစကားဆို ေျမ၀ယ္မက် နားေထာင္ေၾကာင္းကုိလည္း ““ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ၏ ေပးအပ္ေသာ တာ၀န္မ်ားကို ေလးစားခ်စ္ခင္မႈျဖင့္ ဦးလည္မသုန္ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္၊ အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ ႀကိဳးစား ခဲ့သည္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါသည္”” ဆိုၿပီးကုိ ေဖာ္ျပထားေလတယ္။

ေမွာ္၀န္းသား ဦးခင္ညြန္႔ရဲ႕ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရဘ၀ အေထြေထြက အဘေပၚ သံေယာဇဥ္ မကုန္လွတဲ့ ဦးခင္ညြန္႔ရဲ႕ စိတ္ထားကုိ အထင္းသား ဖြင့္ဟၾကည့္ႏုိင္ပါရဲ႕။

ပရိသတ္ေတြ ေမွ်ာ္မွန္းထားသလို အတြင္းေရးေတြ ေဖာ္ထုတ္ထားတာမ်ဳိးထက္ အေပၚယံ ဟန္ျပေရးထား တာကုိ အထင္းသားေတြ႕ရပါရဲ႕။

အမွန္ေတာ့ ဦးခင္ညြန္႔ဆိုတာကလည္း ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲပါပဲ။ ဘာမွထူးျခားလွတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

မီဒီယာေတြကို ရန္စြယ္တေငါေငါနဲ႔ မဟုတ္တ႐ုတ္ေတြ ေျပာတာကလည္း ဒါပထမဦးဆုံး အႀကိမ္မွမဟုတ္တာ။

ေဖေဖာ္၀ါရီဆန္းပုိင္းက အဓိပတိ ဂ်ာနယ္နဲ႔တုန္းက အင္တာဗ်ဴးမွာလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ““ဘဘတို႔ႏုိင္ငံဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံကြ၊ ဘုရားမွန္သမွ် ေရႊရွိရမယ္။ ပုဂံဘုရားေပါင္းမ်ားစြာ ငါျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းလာတာ ….ယူနက္စကုိက ေျပာတုိင္း မလုပ္ႏုိင္ဘူး””ဆိုၿပီး ေဒါသတႀကီး ရန္ေတြ႕ခဲ့တာပါပဲ။

ပုဂံက ဘုရားေပါင္းမ်ားစြာက ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈေတြ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္ႀကီးရဲ႕ ေဒါသတႀကီး ရန္ေတြ႕ခဲ့မႈလုိ႔ပဲ ျမင္ရပါရဲ႕။

ဦးခင္ညြန္႔တို႔ အထိန္းအသိမ္း ေကာင္းခဲ့ပုံမ်ား ပုဂံေရာက္တုန္းက ပ႑ိတ ကုိယ္ေတြ႕ ျမင္ခဲ့တာေလးပါ။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာထဲမွာပါတဲ့ ရာဇကုမာရ္ေက်ာက္စာ (ျမေစတီေက်ာက္စာ)ကုိ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းတာတစ္ခုကေတာ့ ေက်ာက္စာအက်ဳိးကို ဘိလပ္ေျမေတြနဲ႔ ဆက္ထားရာမွာ လက္တစ္၀ါးစာေလာက္ ဘိလပ္ေျမ အပုံလိုက္ ေက်ာက္စာေပၚမွာ အထင္းသား မညီမညာရွိေနခဲ့တာပါ။ ေက်ာက္စာမွာ ေရးထြင္းထားတဲ့ စာလုံးေတြေပၚကုိ ဖုံးအုပ္ၿပီး ဖာထားတာပါ။ ေက်ာက္စာကို အဲလို ဆက္ ရတယ္လို႔ အဘတို႔က လမ္းစဥ္ခ်ခဲ့ပုံ ရတယ္ေနာ္။

ဘုရားျမင္တုိင္း ေရႊခ်ရမယ္လို႔ ဘယ္အဘေတြက ေျပာခဲ့သလဲ မသိ။ ခုေတာ့ ထုံးျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးနဲ႔ ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားကုိေတာင္ လိေမၼာ္ေရာင္ ေျပာင္းထားတဲ့အထိ ေရႊၪာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္ၾကပါေပတယ္။ (ေရႊမခ်ႏိုင္ေသးေတာ့ ေရႊနဲ႔အနီးစပ္ဆုံးအေရာင္ သုတ္ထားတယ္ထင္ပါ့)။

ပ႑ိတတို႔လည္း မေျပာခ်င္ေပမယ့္ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွဆိုသလို ပညာရွိ၊ ပညာရွင္တို႔အေနနဲ႔ ေျပာဖုိ႔ရာ ရွိလာၿပီဆိုရင္ တုံ႔ဆိုင္း ႏႈတ္ဆိတ္ေနလို႔မရေတာ့ကာ ေျပာရပါဦးမယ္။

ဦးခင္ညြန္႔ဆိုတာက ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၀၄ ခုႏွစ္အထိ န၀တအစုိးရရဲ႕ အေကာင္းဆုံး လက္ကုိင္တုတ္၊ ျပည္သူေတြကုိအဖိႏွိပ္ႏုိင္ဆုံး ယႏၲရားရဲ႕ ပင္မဗဟုိခ်က္ပါ။

ကုိယ္ေဖာ္တဲ့ေဆး ကုိယ္ေသာက္ရင္း မ႐ွဴႏုိင္ မကယ္ႏိုင္ ေထာင္က်သြားခဲ့လို႔ သနားတတ္တဲ့ ျပည္သူအခ်ဳိ႕က ခြင့္လႊတ္ေပးထားေပမယ့္ ဦးခင္ညြန္႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ ပုံရိပ္ေတြက ေမ့ေဖ်ာက္လို႔ေတာ့ မရေသးပါဘူး။

ဒါကုိ ခုခ်ိန္အထိ အာဏာရွင္စိတ္မကုန္ေသးေတာ့ကာ မလြယ္ပါလား …. ဦးခင္ညြန္႔ရယ္။

ဒီမိုကေရစီဆိုတာက ဦးခင္ညြန္႔ေျပာသလို လုိသလို ဖန္တီးလို႔ရတဲ့ ပုံေလာင္းစက္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီပဲ ျဖစ္ရမယ္ဆိုေတာ့ရာ ဦးခင္ညြန္႔တို႔လုိ စစ္စိတ္စစ္ေသြး၊ အာဏာရွင္စိတ္ မကုန္ေသးတဲ့ အသုိင္းအ၀ုိင္းက ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ မတန္ေသးဘူးလုိ႔ ေျပာတဲ့ေလနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်ေနပါရဲ႕။

ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဦးခင္ညြန္႔ေျပာသလို စနစ္ပါပဲ။ ဦးခင္ညြန္႔တို႔လုိ ခပ္ၿပိန္းၿပိန္းလူေတြ နားလည္ေအာင္ ေျပာရင္ေတာ့ ေရပါပဲ။ ခြက္ေလးေထာင့္ထဲထည့္လည္း ဒီေရ၊ အ၀ုိင္းထဲထည့္လည္း ဒီေရပါပဲ။ ေလးေထာင့္ ပုံရွိတဲ့ေရ၊ အ၀ိုင္းပုံရွိတဲ့ေရဆိုတာ ဦးခင္ညြန္႔တို႔က ေရရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ မျမင္ႏုိင္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ယူနက္စကုိကိစၥတုန္းကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဦးခင္ညြန္႔တို႔လို လူေတြအတြက္ေတာ့ သမုိင္းရဲ႕ တန္ဖုိးကို ဘယ္နားလည္ ႏုိင္ပါ့မလဲ။ သမိုင္းေၾကာင္းမွ မေကာင္းခဲ့ရတာကုိး။

မီဒီယာေတြ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွန္တာကုိ သိပ္လည္း မစုိးရိမ္ပါနဲ႔ ဦးခင္ညြန္႔ရယ္။ အရင္ကဇာတ္ထုပ္ေတြက အမ်ားသူငါ သိၿပီးသားပါ။

ဆင္ေသကုိ ဆိတ္သားေရနဲ႔ ဖုံးလို႔မရသလို ဘြင္းဘြင္းရွင္းရွင္းႀကီး ေပၚၿပီးသားပါေနာ္။

ဒါကုိ ဆရာသန္း၀င္းလႈိင္ရဲ႕ ဦးခင္ညြန္႔ သုိ႔မဟုတ္ ရက္စက္မႈအေပါင္း သရဖူေဆာင္းခဲ့သူ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ မွာလည္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါရဲ႕။

ဦးခင္ညြန္႔ မဖတ္ရေသးရင္ ဖတ္ႏုိင္ေအာင္ အမွာစာထဲကတစ္ေၾကာင္း ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးမယ္ေနာ္။

““စစ္အာဏာရွင္ေခတ္က တစ္ခ်ိန္က ဘုန္းမီးေနလ ေတာက္ပ … အာဏာကုိ ယစ္မူးကာ ထင္တိုင္းႀကဲခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုအခါ ခ႐ုဆံကၽြတ္၊ အူႏုကၽြဲခတ္၊ ေရႊဥၾကမ္းညပ္ပမာ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး အာဏာလက္လြတ္ အျမင့္မွ ျပဳတ္က်သြားခဲ့ရေသာ္လည္း ယေန႔တုိင္ ေနာင္တတရား မရရွာေသးသည့္ လက္မရြံ႕ ေထာက္လွမ္းေရးမွဴး ေဟာင္း ဦးခင္ညြန္႔ရဲ႕ ဘ၀တေစ့တေစာင္း””တဲ့။

ေျပာလည္းေျပာေလာက္စရာပါ ဦးခင္ညြန္႔ရယ္။

တစ္ခ်ိန္က အဘ၊ ခုေတာ့ ငပြေတာ့ အျဖစ္မခံပါနဲ႔ ဦးခင္ညြန္႔ေရ။ စိတ္ပုတီးနဲ႔ ရိပ္ႀကီးခိုရမယ့္အရြယ္မွာ ႏႈတ္စီးလို႔ ငပြႀကီးေတာ့ အျဖစ္မခံပါနဲ႔ကြယ္႐ုိ႕၊ ပ႑ိတက ေစတနာဗရပြနဲ႔ ေျပာပါရေစလို႔။

ေနာက္ေၾကာင္း မျပန္ေရးဆိုတာက အဘတို႔ရဲ႕မူဆိုတာ အေျခခံဥပေဒမွာ အထင္းသားေတြ႕ရပါရဲ႕။ မည္သည့္ ဥပေဒမွ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသက္ေရာက္ၿပီး အေရးယူလုိ႔မရေအာင္ အေျခခံဥပေဒမွာ ကတည္းက ခ်ည္ၿပီး၊ တုတ္ၿပီး ထည့္သြင္းထားတာ ပ႑ိတတို႔ သိပါရဲ႕။

တစ္ဘ၀လုံး အမုိက္ေမွာင္ေတြဖုံးလို႔ အဘရဲ႕အဘ တို႔ခုိင္းသမွ် ကုန္း႐ုန္း လုပ္ခဲ့ရတာေတာင္မွ ေနာင္တ မရေသးတဲ့ ဘဘေဟာင္းႀကီးရဲ႕ မိုက္လုံးႀကီးမႈကုိပဲ ေလးစားရမလိုလိုပါ။

အဘေဟာင္းႀကီးကေတာ့ ထုံးစံအတုိင္းပဲ။ ဆရာေဟာင္းရဲ႕ မူ၀ါဒေတြကုိ ဖက္တြယ္လုိ႔ ““မေဟာင္းေသးပါဘူး … မေျပာင္းေသးပါဘူး””ပဲ တြင္တြင္ေအာ္ေနဆဲပါ။

ပ႑ိတတို႔လည္း ေနာက္ေၾကာင္းမျပန္ခ်င္ပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ ေနာက္ေၾကာင္း မျပန္လို႔ မရဘူးကုိး။ ဘဘ တို႔က အက်င့္ေဟာင္းေတြမွ မစြန္႔ခဲ့တာကိုး။

ဘဘေရ ပ႑ိတအႀကံေပးခ်င္တာက ဘဘလည္း အသက္ႀကီးပါၿပီ။ ဦးေႏွာက္ေတြက မွတ္ႏိုင္၊ ရႈႏိုင္တုန္းေလး ေဒါသဖက္ၿပီး ရတက္ေပြမေနပါနဲ႔။

ဘဘတန္ခိုးထြားခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း အာဏာရွင္က မစင္စြန္႔သလို ဘဘကုိ စြန္႔ခဲ့ၿပီးပါပေကာ။ ခုမွ ဖုတ္ဖက္ခါလို႔ မစင္တြင္း၀က ထြက္ရ႐ုံရွိေသးပါရဲ႕ ဘဘရယ္၊ ေဒါသကုိ ထိန္းမွေပါ့။

စိတ္ခ်ပါ၊ ဘဘတို႔ကုိ ခုံ႐ုံးျပန္မတင္ပါဘူး။ အဲဒီေလာက္လည္း စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ဗ်ာပါဒေတြ မ်ားမေနၾက ပါနဲ႔လို႔။

ပ႑ိတတို႔က က႐ုဏာေဒါေသာနဲ႔ တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာတတ္တာကလြဲလုိ႔ ေမတၱာအားေကာင္းလို႔ ခြင့္လႊတ္တတ္ပါတယ္။

ပ႑ိတ နားေထာင္ေနတဲ့ ထန္းရြက္ပုတီးသီခ်င္းကို ဆိုေနတဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီးကေတာ့ ““ခရီးသြားၾကေတာ့ သမီးရည္းစားဘ၀ ဘာလိုလိုရယ္ ရင္ထဲဖုိလႈိက္ေနမိတယ္ … အသက္မႀကီးေသးပါ ေမာင္ရယ္ ထန္းရြက္ပုတီးေလးဆြဲဖို႔ ေရႊစာရံကုိ အေရာက္သြားစုိ႔ကြယ္””တဲ့။

ပ႑ိတကေတာ့ ““အဆင္းလမ္းက်ေတာ့ ရင္ထဲ ဖုိလႈိက္ငိုမိမယ္။ အသက္ကေလး ႀကီးၿပီ ဘဘရယ္၊ နံ႔သာပုတီး ေလးဆြဲလုိ႔ ေမတၱာဘာ၀နာေတြပဲ ပြားသင့္တယ္””လို႔ ဘဘႀကီးအတြက္ စာသားေျပာင္း ဆို ေပးလိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment