
“ခင္ဗ်ားဘယ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့လဲ၊ ဥပမာဗ်ာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ၊ ဗိုလ္က်င္ေမာင္၊ ဖိုးသံေခ်ာင္း အစရွိ ကြန္ျမဴနစ္ ေတြနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့လား” “မေတြ႕ခဲ့ဘူး” “ဘယ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့လဲ” “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာသားေတြ နဲ႔၊ ေက်ာ္ေဇာဦး၊ ေအာင္ေက်ာ္ေဇာတို႔နဲ႔” “သူတုိ႔က ခင္ဗ်ားကို စာရြက္စာတမ္းေတြ ရန္ကုန္မွာ ျဖန္႔ေ၀ဖို႔ မေပးလိုက္ဘူးလား။ ဥပမာ မိုက္က႐ိုဖလင္နဲ႔ေပါ႔” …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
● (နိဒါန္း)
ဤေခါင္းစဥ္၏ ျပႆနာသည္ အေတာ္စဥ္းစားရမည့္ ျပႆနာျဖစ္သည္။ ေထာင္ ဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးသမားကို ေမြးထုတ္ေပးရာ ေနရာေလာ။ ေထာင္ထဲ မွာ ႏိုင္ငံေရးအရ ေထာင္က်ေနသူသည္ ႏိုင္ငံေရးအရ ျပႆနာရွိ၏။
ဥပမာအားျဖင့္ အေတြးအေခၚျပႆနာ၊ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္မႈျပႆနာ၊ လူတန္းစား ျပႆနာ၊ ေထာင္အတြင္း ရပ္တည္ မႈ ျပႆနာ။ ေထာင္အေၾကာင္း စာေရးဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ား နံပါတ္စဥ္လိုက္၊ အခန္း စဥ္လိုက္ေရး ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္က မေရးျဖစ္ပါ။
စာေရးေနေသာကၽြန္ေတာ္သည္ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာကိုမဆို အေၾကာင္းအရာခ်ည္း သက္သက္ထက္ ထိုအေၾကာင္းအရာကို အေျခခံေသာ “ရသ”ဘက္ ပို၍ အားသန္သည္။
ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးမွျဖစ္မည္။ က်န္းမာေရးအရ၊ အသက္အရြယ္အရ ကၽြန္ေတာ္ “ခ်ည့္”စျပဳလာၿပီ။ ကိုယ့္ ကိုယ္ ကိုယ္အသက္အရြယ္ ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ ၇၀နီးပါးျဖစ္ၿပီ။ လူတစ္ေယာက္လံုးကို သယ္ေဆာင္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ေျခေထာက္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒုကၡေပးေနၿပီ။…
x x x
ခင္ဗ်ားမေရးေတာ့ေကာ ဘာမႈစရာ လိုလို႔လဲဟု ထင္စရာရွိ၏။ ဤထင္ျမင္မႈႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ် သက္ဆိုင္ ပတ္သက္ျခင္း မရွိပါ။ စာဖတ္သူျပည္သူအား ကၽြန္ေတာ္ အေလးထားျခင္းႏွင့္ ကြယ္လြန္သြားေသာ ဖခင္စာေရး ဆရာ၏ မ်ိဳးဆက္ေသြးတာ၀န္ကို ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ထမ္းေဆာင္ျခင္း။
ဤထမ္းေဆာင္မႈကို ႀကိဳဆိုနားလည္ေပးမည္ဆိုပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္စာေရးရျခင္း အက်ဳိး(တစ္နည္း) လူ႕ဘ၀မွာ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရပ္တည္သြားျခင္းအက်ဳိးအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္သြား ႏိုင္လိမ့္မည္ ဟု ထင္ပါသည္။
ေျပာရလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားတက္ႂကြသူသည္ ေထာင္ထဲမေရာက္မီ ေထာက္လွမ္းေရးအက်ဥ္းစခန္းမွာ အမ်ဳိး မ်ဳိးေသာ လူမဆန္သည့္ ႏွိပ္စက္မႈ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ခံခဲ့ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ဖမ္းဆီး ႏွိပ္စက္ခံရာေနရာကား Y.M.C.A ေနာက္ မဟာဗႏၶဳလလမ္းႏွင့္ သိမ္ျဖဴလမ္းေထာင့္ရွိ S.B ေခၚ အထူးရဲတပ္ဖြဲ႕ အေဆာက္အအံုေဟာင္း။
ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာအား ေခါင္းစြပ္ေခၚ ေဆာင္လာရာမွ ကားရပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ လက္ေမာင္းႏွစ္ဖက္အား လူႏွစ္ ေယာက္ညႇပ္ ေခၚေဆာင္လာခဲ့ရာမွာ ေလွကားထစ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား (ပထမထပ္ေတာ့ ျဖစ္ဟန္ မတူေသး) ဒုတိယထပ္ဟု ထင္ရေသာအခန္းေရာက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္လက္အား လက္ေနာက္ျပန္ခတ္ထားေသာ အခ်ဳပ္ ေသာ့အိမ္ကို ဖမ္းဆြဲထားသည္။
ေနာက္ … ေသာ့ဖြင့္သံၾကားရၿပီး ေခါင္းစြပ္အားခၽြတ္ေပးကာ ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္ေက်ာ အားတြန္းထိုး၍ ကၽြန္ေတာ့္အားအခန္းထဲ တြန္းထိုးပစ္သြင္းလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ထင္သလို သံတုိင္မ်ားႏွင့္အခ်ဳပ္ ခန္းမဟုတ္၊ အခန္းက်ယ္ႀကီး။ ထိုအခန္းအား ျပန္လည္ေသာ့ခတ္သြား၏။ အခန္းကက်ယ္ေသာ္လည္း စားပြဲမရွိ၊ ကုလား ထိုင္မရွိ၊ ဘာမွ်မရွိ။ အလင္းေရာင္သည္ပင္ မွန္ျပတင္းတံခါးမ်ားအား သံုးထပ္သားပိုး ႐ိုက္ထားသျဖင့္ ေကာင္း ေကာင္းမ၀င္။
ထိုကာလ ကၽြန္ေတာ္အလိုခ်င္ဆံုးကား ေဆးေပါ႔လိပ္။ ပါးစပ္တစ္ခုလံုး (ခံတြင္း)ခ်ဥ္ေနၿပီ။ ဗိုက္လည္းဆာလွၿပီ။ ညသန္းေခါင္ေက်ာ္မွ ဖမ္းလာသည္မွ ေနာက္ေန႔ ၁၂ နာရီေက်ာ္ခန္႔မွာ တံခါးရြက္ေအာက္မွ သံပန္းကန္ျပား စုတ္ ခ်ာခ်ာႏွင့္ ထမင္းပန္းကန္၀င္လာ၏။ ထမင္းအား ပဲဟင္းရည္က်ဲဆမ္းထားၿပီး ငန္တူးေနေသာ အာၿပဲေျခာက္ ေက်ာ္ႏွင့္ ေရဘူးအေသးတစ္လံုးႏွင့္။
x x x
ည ၁၀ နာရီေက်ာ္ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အား ထုတ္စစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ကုလားထိုင္ေနာက္ ေက်ာမွာ လက္ျပန္လက္ထိတ္ ခတ္ထားသည္။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား စစ္သည့္ S.B လူႏွစ္ေယာက္ၾကား စူးရဲေသာ ဘက္ထရီမီးကို ထားထားသည္။ ဘက္ထရီမီးသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား အစဥ္မျပတ္ထိုးထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သူတို႔က ဘက္ထရီ မီးေနာက္မွာ ရွိေနသည္ျဖစ္၍ သူတို႔အား ကၽြန္ေတာ္မျမင္ပါ။
စစ္ေဆးသူတစ္ေယာက္က ထလာၿပီး စားပြဲေစာင္းမွာ တင္ပါးခ်ိတ္ထိုင္ကာ ကၽြန္ေတာ့္အားေမး၏။
““တ႐ုတ္ျပည္ ေရႊလီကို ခင္ဗ်ားသြားတာ ဘာသြားလုပ္တာလဲ””
““ေနမေကာင္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ညီဆီသြားတာ””
““ခင္ဗ်ားဘယ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့လဲ၊ ဥပမာဗ်ာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ၊ ဗိုလ္က်င္ေမာင္၊ ဖိုးသံေခ်ာင္း အစရွိ ကြန္ျမဴနစ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့လား””
““မေတြ႕ခဲ့ဘူး””
““ဘယ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့လဲ””
““ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာသားေတြနဲ႔၊ ေက်ာ္ေဇာဦး၊ ေအာင္ေက်ာ္ေဇာတို႔နဲ႔””
““သူတုိ႔က ခင္ဗ်ားကို စာရြက္စာတမ္းေတြ ရန္ကုန္မွာ ျဖန္႔ေ၀ဖို႔ မေပးလိုက္ဘူးလား။ ဥပမာ မိုက္က႐ိုဖလင္နဲ႔ ေပါ႔””
““ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွမသိဘူး။ သူတုိ႔နဲ႔လည္း တစ္ခ်ိန္က သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အျဖစ္ ေတြ႕တာ။ သူတို႔လည္း ႏိုင္ငံ ေရး မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ေက်ာ္ေဇာဦးက အဂၤလိပ္စာ၊ ဗကပ သားသမီးေတြကိုျပတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ေဇာက ေရႊလီပန္းၿခံနားမွာ ဂၽြိဳင္းလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ဖြင့္ထားတယ္။ ခုကၽြန္ေတာ္သြားတာ ကၽြန္ေတာ့္ညီအႀကီး ေကာင္ ေသအံ့ဆဲဆဲ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ သြားတာ။ အဲဒီလိုသြားခဲ့လို႔ စစ္ေထာက္ လွမ္းေရးတာ၀န္ခံဗိုလ္ႀကီး ခင္ေမာင္ ေထြးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးၿပီးၿပီ။ ဗိုလ္မွဴးႀကီးသန္းထြန္း လက္ထက္ေပါ႔။ ဒါေပမဲ့ ဗိုလ္ႀကီးခင္ေမာင္ ေထြးက ေနာက္သြားရင္ သူ႔ကိုအေၾကာင္းၾကားၿပီးသြားလို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီလိုလည္း သြားခဲ့ဖူးတယ္။ ခုတစ္ႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္သြားခြင့္ မေတာင္းမိဘူး။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို အထင္လြဲၿပီး ျပည္သူ႔တိုးတက္ေရးပါတီမွာ အတူလုပ္ခဲ့ တဲ့ ကၽြန္းျပန္ကိုသိန္းထြန္း၊ ညီညီ၊ ကဗ်ာ ဆရာ ၾကည္တင္ဦး၊ ဦးရွိန္တင္ (ေတာင္ငူေထာင္မွာ က်ဆံုးသြားပါ သည္) တို႔နဲ႔လုပ္ငန္းစဥ္ အတူလုပ္တယ္ထင္ၿပီး ဖမ္းတာ””
ထိုသို႔ေျပလည္စြာေျပာၾကားေနစဥ္ ထိုသူသည္ “ဒုန္း”ခနဲဆိုကာ စားပြဲကိုထုကာ
““ခင္ဗ်ား မိုက္က႐ိုဖလင္ေတြ ဘယ္မွာထားလဲ””
““မိုက္က႐ိုဖလင္ဆိုတာ သူတို႔လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုမျပဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ၿပီးေတာ့ ခုေခတ္က ယူဂ်ီေခတ္ဆိုတာ တစ္ေယာက္မေပၚ တစ္ေယာက္ေပၚတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္မလုပ္ဘူး။ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ မိသားစု စား၀တ္ေနေရးေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္႐ုန္းကန္ေနရတာ။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို မယံုဘူး””
““ဘာျဖစ္လို႔လဲ””
““ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြမွာ ၀င္မပါေတာ့ဘဲ ဗီဒီယို႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ၫႊန္းေတြပဲ ေရးေနတာ။ သူတို႔က မၾကည္ဘူး။ ဒါကတစ္ပိုင္း၊ ေနာက္တစ္ပိုင္းက””
““ေနာက္တစ္ပိုင္းက ဘာလဲ””
““ကၽြန္ေတာ္ အရက္ေသာက္လို႔””
x x x
ကၽြန္ေတာ့္အား အနားမေပးတမ္း၊ အိပ္ခြင့္မေပးတမ္း ၃ရက္မွ် စစ္ေမးၿပီးေသာ အခါ ““ခင္ဗ်ားဒီည စခန္းေျပာင္း ရမယ္””ဆုိကာ သံုးထပ္သားမ်ား ကာရံထားေသာ သူတုိ႔အခန္း၏ အျခားတစ္ဖက္ခန္းသို႔ ေျပာင္းလိုက္၏။ ထိုအခန္းသည္ အသံလံုသည္ထင္ရေသာ္လည္း၊ အသံမ်ားမွာ မၾကားရဟု ထင္ရေသာ္လည္း သံုးထပ္သား အခ်ိဳ႕ ကြဲအက္ေနမႈ၊ ၾကားဟေနမႈမ်ားေၾကာင့္ က်န္ရဲေဘာ္မ်ားအား စစ္ေမးသံမ်ား ကၽြန္ေတာ္ၾကားေနရၿပီ။
ကၽြန္ေတာ့္ကို စစ္ေမးၿပီးေသာအခါ (ဒုတိယကၽြန္းျပန္) ကိုကိုးကၽြန္း ကိုသိန္းထြန္း၊ ျပည္သူ႔တိုးတက္ေရး ပါတီလူငယ္တာ၀န္ခံ ညီညီ၊ ယခင္ကာလ ဗကပယူဂ်ီႀကီးဦးရွိန္တင္တုိ႔အား စစ္ေမးသံမ်ား ကၽြန္ေတာ္ၾကား ေနရၿပီ။ ေနာင္ ညီညီ့ေျပာၾကားခ်က္အရ သူ႔စပို႔ရွပ္ကို ခၽြတ္ခိုင္း၏။ လက္ေျမႇာက္၊ ေခါင္းစြပ္ခၽြတ္ရာမွာ အခၽြတ္ မခံေတာ့ဘဲ လက္ႏွင့္လက္ထိတ္တဲြသလုိ အက်ႌေခါင္းပိုင္းအား ႀကိဳးခ်ည္လိုက္၏။ ညီညီ့ကိုယ္ အထက္ပိုင္းကား အ၀တ္မပါ ဗလာ။ ထိုအခါ ထိုကိုယ္အထက္ပိုင္းအား ၀ိုင္း၀န္း ႐ိုက္ႏွက္ၾကေလေတာ့သတည္း။
ထိုအတြဲမွာ သူတို႔အမႈတြဲဟု ဖမ္းယူေခၚထားေသာ ကဗ်ာဆရာကိုၾကည္တင္ဦးအား ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုႏွိပ္ ၾကသည္မသိ။ ေနာင္ေထာင္ထဲမွာ လူခ်င္းျပန္ဆံုေသာအခါ သူေျပာျပသည္မွာ သူ႔ေအာက္ပိုင္းခၽြတ္ ေယာက္်ား (မအား)အား ၀ါးျခမ္းျဖင့္ ပင့္ပင့္႐ိုက္ႏွက္ၾကေလသတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ေထာင္သည္ တရားစခန္းမဟုတ္၊ လူဖမ္း ထားေသာေနရာ။ ထို႔ေၾကာင့္ …
x x x
သည္ေနရာမွာ ငါေထာင္ကထြက္လာတာ၊ ငါေထာင္ထဲမွာ ဘယ္လိုတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တာ ဆိုသည္မ်ားက ႁခြင္းခ်က္ ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သိလာ၏။
ထိုသူသည္ ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မျဖင့္ ေထာင္က်လာသူ။ ထိုႏိုင္ငံေရးသမားသည္ ကိုယ့္ဖမ္းထားေသာေထာင္၏ ဘာ့ ေၾကာင့္ ေထာင္မွဴးေနာက္ၿမီးဆြဲ လုပ္ရမည္နည္း။
ေန႔ခင္း ၁၂ နာရီမွ ၂ နာရီအထိ ေထာင္ပိတ္ခ်ိန္မွာ သူမ်ားမရေသာ အခြင့္အေရးသူရ၏။ ကိုယ့္ဖမ္းထားေသာ ေထာင္၏လံုၿခံဳေရးအလို႔ငွာ ညဘက္မီးအားျမႇင့္တင္မႈျဖင့္ ထိုေထာင္မွဴးေနာက္လိုက္၍မွ မီးျပင္ မီးလံုးတပ္ဆင္ ေပးစရာလိုသနည္း။ ကိုယ္သည္ ေထာင္က်ႏိုင္ငံေရး သမားရဲေဘာ္။ ကိုယ္သည္ ေထာင္က်ရဲေဘာ္ပီသစြာ ေန သင့္၏။ သူထိုသို႔လုပ္ကိုင္ေပးျခင္းျဖင့္ ဘာအခြင့္အေရးရသြားမည္နည္း။ ေထာင္မွ လြတ္ရက္နီးသြားမည္ေလာ။ ေထာင္ထဲရွိ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအားလံုး တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အေနအထားကို ကိုင္ထားသူသည္ စစ္ေထာက္လွမ္း ေရး။
ၿပီး … ၾကည့္ရဆိုးသည္မွာ ထိုႏိုင္ငံေရးသမားအား ေစခိုင္းသူေထာင္မွဴးသည္ လက္ေကာက္၀တ္မွာ အၿမဲတမ္း ပုတီးအျဖဴပတ္ထား၏။ ဘုရားစာတိုးတိုးရြတ္၏။ သူလုပ္ေနေသာ အလုပ္သည္ ဗုဒၶနည္းက်ပါရဲ႕လား။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က (စာေရး ဆရာေမာင္စိန္၀င္းအား အားနာပါသည္) ေမာင္စိန္၀င္းပုတီးကံုးဟု ေခၚေလ့ ရွိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေထာင္အေၾကာင္းေရးခဲ့ပါသည္။ ခုေရြးေကာက္ပြဲလည္းနီးၿပီ။ ထိုေရြး ေကာက္ပြဲ နီးေသာကာလမွာ သတိျပဳဆင္ ျခင္သင့္ေသာ အရာမ်ားမ်ားစြာရွိသည္ကို ၅ႏွစ္သက္တမ္း ကာလအတြင္းျပခဲ့ၿပီ။ လက္ပံေတာင္း ေတာင္အေရးအခင္းမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား မီးေလာင္တိုက္အသြင္းခံရမႈမ်ား၊ ကိုပါႀကီး၊ ေဒၚခင္၀င္းတုိ႔ တရား လက္လြတ္အသတ္ခံရမႈမ်ား၊ ခုကမၻာမွာဓာတ္ပံု ဆုခ်ိတ္သြားၿပီျဖစ္ေသာ လက္ပတ္နီရဲတုိ႔၏ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား၊ အို …ေျပာေနလွ်င္၊ ကၽြန္ေတာ္ေရးေနလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ A4 စာရြက္မ်ားစြာကုန္ကာ ဂ်ာနယ္မ်က္ႏွာ ကုိလည္း မေထာက္မညႇာက်မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ဆံုးျဖတ္သည္။
ဤကာလမွာမွ မေရးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္အခါမွ် ေထာင္ႏွင့္ေထာက္လွမ္းေရး၏ ႏွိပ္စက္မႈမ်ားကို ေရးမည္ နည္း။
ခြင့္ျပဳမည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေထာင္မွလြတ္ခါနီး ထိုင္း(တန္ေကး)ငါးဖမ္းသမားမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ား ႐ိုက္ပြဲအေၾကာင္း ေရးလိုပါေသးသည္။ ထိုင္းမ်ားထံမွ ေဒၚလာစားရေသာ ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ား အေၾကာင္း ေရးလိုပါေသးသည္။ ခြင့္ျပဳပါ။ ။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန-https://www.facebook.com/ myanmarherald
No comments:
Post a Comment