Monday, June 22, 2015

သတၱိႏွင့္ အေျမာ္အျမင္ – ေရႊကူေမႏွင္း

“ခံစားမႈမပါေသာ ႏိုင္ငံေရး စီမံကြပ္ကဲျခင္း”ဟုလည္း သူက ယူဆ၏။ ႏိုင္ငံေရးဆုိသည္မွာ ခံစားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ရေသာအရာမဟုတ္။ အေျမာ္အျမင္ႏွင့္လုပ္ရေသာကိစၥႀကီးသာ ျဖစ္သည္ဟု သူက နမူနာျပခဲ့ …

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

တိုက္ပဲြတစ္ပဲြကုိ ရင္ဆုိင္ရန္အတြက္ ““သတိၱ”” ရွိရမည္ဟု အမ်ားအားျဖင့္ ယံုၾကည္ၾကသည္။ သတိၱသည္ အရာရာကို စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ေၾကာက္လွ်င္လဲြ၊ ရဲမင္းျဖစ္ဟူေသာ ျမန္မာစကားပံု ကလည္း အုပ္စုိးသူျဖစ္ရန္ သတိၱရွိဖုိ႔ လုိသည္ဟု ၫႊန္းဆုိခဲ့၏။

အထက္ပါစကားပံုမွာ ဘုရင္ကိုသတ္သူ ဘုရင္ျဖစ္ေသာ ပေဒသရာဇ္ေခတ္မွာ မွန္ေကာင္း မွန္ပါလိမ့္မည္။ သတ္ရဲျဖတ္ရဲ တိုက္ပဲြေက်ာ္ျဖစ္လွ်င္ ဘုရင္ကလည္း ေျမႇာက္စားသည္။ ထုိသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ထုိေခတ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္က လက္နက္ လူသူအင္အား အဓိကျဖစ္ေန၍ ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ေခတ္ေျပာင္းခဲ့ၿပီ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူသည္ လက္နက္ႏွင့္ အႏိုင္ယူ၍ မရေတာ့။ လက္နက္သည္ အရာရာကို အဆံုးအျဖတ္
မေပး ႏိုင္ေတာ့။ သတိၱဆုိသည္မွာ တစ္ပဲြတုိးမွ်သာ ျဖစ္သြားၿပီ။ တကယ္တမ္း ေရရွည္ လႊမ္းမုိးႏိုင္ေရးကား ““အေျမာ္အျမင္”” ႀကီးျခင္း၌ မူတည္ေနေပသည္။

သူတစ္လူ ငါတစ္မင္းျဖစ္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ပထမဆံုးအႀကိမ္ ““ပထမျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္”” အျဖစ္ ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့သူ အေနာ္ရထာသည္ မင္းအျဖစ္ကို သတိၱျဖင့္ ရယူခဲ့ေသာ္လည္း လက္နက္ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုကား ““အေျမာ္အျမင္””ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ မိမိဖခင္္အား နန္းခ်ၿပီး ဘုရင္လုပ္ေနသူ စုကၠေတးက မိမိ မယ္ေတာ္ကို သိမ္းယူရန္ စကားစတင္ရာ အေနာ္ရထာ စိတ္ဆုိးၿပီး စုကၠေတးအား စီးခ်င္းထုိးရန္ စိန္ေခၚခဲ့၏။ စီးခ်င္းထုိးၾက၏။ အေနာ္ရထာႏိုင္၏။ ပုဂံထီးနန္းကိုရ၏။ ထိုသို႔ အေနာ္ရထာ ဘုရင္ျဖစ္လာျခင္းတြင္ သတိၱေၾကာင့္ဟု ဆံုးျဖတ္အေျဖထုတ္၍ ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပုဂံကြက္ကြက္မွ်သာ ပိုင္ခဲ့သည့္ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္ကို ေက်ာ္လြန္သည္အထိ စုစည္းခိုင္မာေအာင္ ျပဳႏိုင္ခဲ့ျခင္းမွာမူ သတိၱေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။ ေရွ႕ေနာက္ဆင္ျခင္ တုိင္းတာႏိုင္ေသာ ၪာဏ္ရည္(အေျမာ္အျမင္)ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။

အေနာ္ရထာသည္ အၿမဲတမ္း စစ္တပ္မထားႏိုင္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ အေရးႀကံဳလွ်င္ လက္နက္လူသူရႏိုင္ရန္ ရာျပဳၿမိဳ႕၊ ေထာင္ျပဳၿမိဳ႕မ်ား တည္ေထာင္ခဲ့၏။ စစ္ထြက္မည္ဆုိလွ်င္ ရာျပဳၿမိဳ႕က စစ္အင္အား ရာႏွင့္ခ်ီၿပီး ေပးရသည္။ ေထာင္ျပဳၿမိဳ႕က ေထာင္ႏွင့္ ခ်ီၿပီးေပးရသည္။ ထိုသို႔ရာျပဳ၊ ေထာင္ျပဳၿမိဳ႕မ်ားအျပင္ နယ္ျခားၿမိဳ႕မ်ားကိုလည္း တည္ခဲ့သည္။ ပုဂံနယ္၏ အေရွ႕တစ္လႊား၊ ေျမာက္တစ္လႊားတြင္ အင္အားႀကီးေသာ ရွမ္းလူမ်ဳိးတုိ႔ အစဥ္အဆက္ ရွိခဲ့ရာ ထုိနယ္မ်ား၏ က်ဴးေက်ာ္မႈကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္သည့္ အေနႏွင့္ နယ္ျခားၿမိဳ႕ ၄၃ ၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္သည္။ အေရးေပၚလွ်င္ နယ္စပ္အသီးသီး၌ မိမိလူမ်ား အသင့္ရွိေနရန္ျဖစ္၏။ ဤကား အေနာ္ရထာ နန္းတက္စမွာ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ အေျမာ္အျမင္တစ္ခုျဖစ္သည္။

က်န္စစ္သားမင္းသားအား အရိႏၵမာလွံျဖင့္ထိုးေသာ ကိစၥတြင္လည္း အေနာ္ရထာဘုရင္၏ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးမႈကို ထင္ရွားစြာ ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ဥႆာပဲခူးသို႔ စစ္ကူသြားၿပီး အျပန္တြင္ ပဲခူးဘုရင္က ေက်းဇူး ဆပ္သည့္ အေနႏွင့္ သမီးေတာ္ မဏိစႏၵာကို ဆက္သခဲ့၏။ ပဲခူးႏွင့္ပုဂံ ေျခလ်င္ခရီးအတြင္း လူငယ္ဘာ၀ က်န္စစ္သားႏွင့္ မဏိစႏၵာတုိ႔ ၿငိစြန္းခဲ့ၾကသည္။ အတူပါ ဗုိလ္ပါမ်ားက ဘုရင့္အား သတင္းပို႔သည္။ ဤကိစၥက အခ်စ္ေရး မဟုတ္။ ဘုရင့္သားဟူ၍ ခြင့္လႊတ္ေပးရန္မဟုတ္။ ဘုရင္ဟူေသာ ပံုရိပ္ကို ထိပါးျခင္းျဖစ္သည္။ ဤျပစ္ခ်က္ကို အေရးမယူလွ်င္ ေနာင္ၾသဇာေညာင္းေတာ့မည္မဟုတ္။ ေသာင္းေသာင္းအုတ္ေအာ္ ျဖစ္သြားေသာ သတင္းျဖစ္ရာ ဖံုးထား၍မေလ်ာ္။ အေနာ္ရထာ အေရးမယူ၍ မျဖစ္ေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ က်န္စစ္သားကို အေနာ္ရထာ ႏွေျမာသည္။ သူရဲေကာင္းကို ျမတ္ႏိုးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူအမ်ားအျမင္မွာလည္း တာ၀န္ ေက်ေအာင္၊ က်န္စစ္သားလည္း အသက္မေသေအာင္ ေရွ႕ေတာ္သို႔ ေႏွာင္ႀကိဳးျဖင့္ သြင္းလာေသာ က်န္စစ္ မင္းသားအား ငါကိုယ္တုိင္ ျပစ္ဒဏ္ေပးမည္ ဆုိၿပီး လွံျဖင့္ပစ္ေလ၏။ လွံက က်န္စစ္သားရင္ကို မေဖာက္ဘဲ ခ်ည္ထားေသာ ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ားကို ျဖတ္မိ သျဖင့္ က်န္စစ္သားက လွံကို ေကာက္ယူၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ ခြင့္ရသြားသည္။

ဤေနရာ၌ အေနာ္ရထာ၏ အေျမာ္အျမင္ကို ျမင္ရ၏။ စုကၠေတးအား ျမင္းႏွင့္တကြ ေခ်ာင္းထဲက်ေအာင္ လွံထုိးႏိုင္ခဲ့သူ အေနာ္ရထာသည္ ေရွ႕ ၁၀ ေပပင္ မေ၀းေသာသူအား ပလႅင္ေပၚမွ ခ်ိန္၍ထုိးရျခင္း ျဖစ္ရာ ““လက္မတည့္””ဟု မဆုိႏိုင္ပါ။ တမင္လဲႊ၍ ႀကိဳးကို ရည္ရြယ္ပစ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သူရဲေကာင္းကို ႏွေျမာစြာ အသာအယာ ဆံုးမ႐ံု ဆံုးမျခင္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ အေနာ္ရထာ ထုိသုိ႔မျပဳဘဲ ပါးကြက္အာဏာသားတုိ႔ လက္အပ္ခဲ့ပါမူ ျမန္မာ့သမုိင္း၌ ““က်န္စစ္မင္းႀကီး””ဟူေသာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တစ္ပါး ထြန္းကားခဲ့မည္ မဟုတ္ေပ။

ေခါင္းေဆာင္ဟူသည္ အေျမာ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုရန္လုိ၏။ သို႔ေသာ္ ေခါင္းေဆာင္ အမည္ခံ အမ်ားအျပားသည္ အထက္ပါ အေျမာ္အျမင္မ်ဳိး မရွိၾကေခ်။ အမ်ားအားျဖင့္ အာဏာကို အလႊတ္တမဲ့ သံုးတတ္ၾက၏။ မိမိကိုယ္မိမိ စိတ္ႀကီး၀င္မႈအရ အျမန္တံု႔ျပန္တတ္ၾက၏။ တုံ႔ျပန္မႈျမန္ျခင္းကို ““တခၤႏုပၸတိၱၪာဏ္””ဟု ခ်ီးက်ဴးေလ့ ရွိေစကာမူ တုိက္ပဲြတြင္ ေရရွည္ အသံုးမ၀င္ႏိုင္ေပ။ ခ်က္ခ်င္း တုံ႔ျပန္လိုက္ၿပီး ေနာက္မွ ျပန္ျပင္လွ်င္လည္း အမ်ားက အထင္ေသးသည္။ ႏိုင္ငံေရး တုိက္ပဲြမ်ားတြင္ သတိၱထက္ အေျမာ္အျမင္က ပို၍တန္ဖုိးႀကီးသည္။ အေျမာ္အျမင္ နည္းပါး၍ တုိင္းျပည္ပ်က္ခဲ့ရေသာ သာဓကမ်ား ကမၻာ့သမိုင္း၌ မ်ားျပားပါသည္။ အေျမာ္အျမင္ ေခါင္းပါး၍ အလ်င္အျမန္ တုံ႔ျပန္မိသျဖင့္ အသက္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရေသာ သာဓကကို ေစာလူးမင္းက ျပခဲ့ၿပီးၿပီ။

ပုဂံေစာလူးႏွင့္မြန္မ်ား စစ္ျဖစ္စဥ္ မြန္တုိ႔ဘက္က ဥပါယ္တမ်ဥ္သံုးကာ ရံႊ႕ၫြန္ထူေသာ ကြင္းထဲတြင္ ဆင္႐ုပ္ကို ခ်ထားခဲ့သည္။ ညအခါ လေရာင္မွိန္မွိန္၌ ၾကည့္လွ်င္ ရန္သူတုိ႔ စစ္ခ်ီလာဟန္ထင္ရ၏။ ေစာလူးသည္ ထုိေထာင္ေခ်ာက္အတြင္း တုိး၀င္ခဲ့သည္။ ရန္သူ႕ဆင္ဟုထင္ကာ ဆင္ခ်င္းတိုက္ရန္ ကြင္းထဲဆင္းရာ သူ႕ဆင္က ႏံြနစ္ေတာ့၏။ ႐ုန္းေလနစ္ေလျဖစ္ရာ ေစာလူးဆင္ေပၚမွ ဆင္းေျပးရသည္။ ပုန္းေအာင္းေနေသာ ရန္သူ႔တပ္မ်ားက သူ႕ကို အသာေလး လြယ္လြယ္ကူကူ ဖမ္းယူသြားခဲ့ၾကသည္။ ညဘက္ က်န္စစ္သား သြားကယ္သည္ကိုလည္း မယံုၾကည္သျဖင့္ ရန္သူ႕လက္၌ပင္ ကံကုန္သြားခဲ့ရ၏။ ဤကား ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦး၏ အေျမာ္အျမင္ကင္းပံု တစ္ခုတည္း။

ေျမျပင္၊ ေရျပင္၊ ေ၀ဟင္လက္နက္ စစ္ပဲြမ်ားအျပင္ စားပဲြေပၚ၌ တိုက္ရေသာစစ္ပဲြလည္း မ်ားစြာရွိသည္။ ဒါကို ႏွလံုးရည္တုိက္ပဲြဟု ဆုိၾက၏။ ဤႏွလံုးရည္ တိုက္ပဲြတြင္လည္း အေျမာ္အျမင္လုိသည္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ဖက္ ေျခလွမ္းကို ႀကိဳသိထားရန္ႏွင့္ မိမိဘက္မွ အခိုင္အမာ ကာကြယ္ရန္လုိသည္။ ပဲြအတြင္း တစ္ဖက္၏ ထုိးႏွက္ ခ်က္မ်ားက ျပင္းထန္ႏိုင္၏။ ဤအခါ ခံႏိုင္ရည္လုိသည္။ ““ထိုးမည့္ဆင္ ေနာက္တစ္လွမ္းဆုတ္””ဟူေသာ ျမန္မာစကားရွိ၏။ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားမွာ “resilience” ဟု ဆုိသည္။ ရန္သူကို အျပဳတ္တိုက္၊ အလဲထုိး ႏိုင္ရန္ အခြင့္အေရး ေစာင့္ျခင္းျဖစ္၏။ ႐ုတ္တရက္ ဘာမွျပန္မလုပ္ဘဲ အားစုျခင္းဟုလည္း ဆုိႏုိင္သည္။ ဤသို႔ ျပဳရန္မွာ မလြယ္ပါ။ ပုထုဇဥ္ပီပီမာန၊ ေဒါသတရားမ်ား ေပါက္ကဲြ တတ္၏။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္လိုလွ်င္ ထုိကဲ့သို႔ ေပါက္ကဲြျခင္းမ်ဳိး မရွိရပါ။ ေပါက္ကဲြျခင္းသည္ အားနည္းေၾကာင္း ျပသျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဘာမွ်မျဖစ္သလုိ ခပ္ တင္းတင္း ေနႏိုင္ရပါမည္။ စိတ္ထဲမွေဒါသကို အမူအရာျဖင့္မျပရပါ။ အခ်ိန္ယူ၍ အားျပန္စုရပါမည္။ အားျပည့္ၿပီ ဆုိမွ အႏုိင္ဂိုးကို ဂိုးေပါက္ တည့္တည့္ထဲသို႔ အျပင္းကန္သြင္းရန္ျဖစ္၏။

ႏိုင္ငံေရးမ်က္ႏွာစာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အထက္ပါ resilience အရည္အခ်င္း ျပည့္၀သူ နည္းပါးသည္။ ထိုနည္းပါးသည့္ အထဲ၌ သက္တမ္း ၃ ႀကိမ္ ဆက္တိုက္ ျပည္သူ၏ ေထာက္ခံမႈ ရရွိထားသူ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးရွိ၏။ အလြန္ထူးျခားေသာ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ဟု တစ္ကမၻာလံုးက အသိအမွတ္ျပဳရပါသည္။ ထုိအမ်ဳိးသမီးကား လက္ရွိဂ်ာမနီ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ““အင္ဂ်လာမာကယ္လ္””ျဖစ္၏။ ဂ်ီ ၈၊ ဂ်ီ ၇ ထဲတြင္ မိန္းမဆုိ၍ သူတစ္ေယာက္သာရွိ၏။ တန္းစီ မတ္တတ္ရပ္လိုက္လွ်င္ သူက ထင္းေနသည္။ သူ႕အေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရး သံုးသပ္သူမ်ား၏ အျမင္ကို ေကာက္ႏုတ္ျပခ်င္သည္။

““မာကယ္လ္သည္ အရပ္အေမာင္းကအစ ဥပဓိ႐ုပ္မွာ သားနားသည္။ မိန္းမတစ္ေယာက္လုိ ႏဲြ႕ေႏွာင္း လွပမႈမဟုတ္။ အလွမျပင္။ ဖက္ရွင္မလုပ္။ သူ႕စတိုင္လ္က ဘယ္ေတာ့မွမေျပာင္း။ သူ႕ဗီ႐ိုထဲ၌ အေရာင္ကဲြ ၀တ္စံုအျပည့္ ရွိေသာ္လည္း တစ္မ်ဳိးတည္းကိုသာ ၀တ္ဆင္သည္။ စကားကို ေ၀ေ၀ဆာဆာ ရွည္ရွည္မေျပာ။ အမ်ားအားျဖင့္ ၿငိမ္သက္စြာ အခြင့္အခါ ေစာင့္ေနေလ့ ရွိသည္။ သူေျပာရန္ရွိၿပီဆုိလွ်င္ ရွင္းလင္းစြာ ျပတ္ျပတ္ သားသားေျပာ သည္။ ေျခဟန္လက္ဟန္မွာ သူ႕အင္အားကို သူယံုေၾကာင္း ျပေနသည္။ ပိတ္ဆီးထားေသာ ႏိုင္ငံေရးစနစ္မ်ားကို သူၿဖိဳခ်ႏုိင္သည္။ အထူးသျဖင့္ သူခ်မွတ္ထားသည့္ မဟာဗ်ဴဟာကို မ်က္ျခည္ မျပတ္ေခ်””။

မာကယ္ႏွင့္တူေသာ အမ်ဳိးသမီး မရွိဟုပင္ ဆုိၾက၏။ ယေန႔ ဥေရာပသမုိင္းသည္ ““မာကယ္ေခတ္””ဟုပင္ အသိအမွတ္ျပဳၾကသည္။ သူ႕အား ေလးစားၾကသည္။ ျပည္တြင္း၌ေရာ၊ ျပည္ပကပါ သူ႕ဂုဏ္သိကၡာကို အသိအမွတ္ ျပဳၾကသည္။ ““ယူ႐ိုဇုန္အေရးအခင္း””ဟုေခၚေသာ ျပႆနာတြင္ မာကယ္လ္ စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ခဲ့မႈမ်ားသည္ သူ၏ မဟာအေျမာ္အျမင္မ်ားပင္ျဖစ္၏။ သူ႕အေျမာ္အျမင္တြင္ ဂ်ာမနီကို ေခတ္သစ္ ဂ်ာမနီျဖစ္ရန္ ေခါင္းေဆာင္ လုပ္သူသည္ အရာရာကို တည္ၿငိမ္သြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ ႀကီးမားေသာ ကိစၥမ်ားကို အထူးအာ႐ံု စူးစိုက္ျခင္း၊ ထုိအရာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လိုအပ္သည့္ အခ်ိန္ယူျခင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု ရမည္။ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္ယူျခင္းဆုိသည့္ အစိတ္အပိုင္းကို ေလွ်ာ့မတြက္ရ။ မိမိသြားလိုေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ဖုိ႔ အခ်ိန္ကို လုိအပ္သေလာက္ ယူရမည္ဟု သူကယံုၾကည္ေလသည္။ အဆုိပါ အရည္အေသြးမ်ားသည္ ““ခံစားမႈမပါေသာ ႏိုင္ငံေရး စီမံကြပ္ကဲျခင္း””ဟုလည္း သူကယူဆ၏။ ႏိုင္ငံေရး ဆုိသည္မွာ ခံစားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ရေသာ အရာမဟုတ္။ အေျမာ္အျမင္ႏွင့္ လုပ္ရေသာ ကိစၥႀကီးသာ ျဖစ္သည္ဟု သူက နမူနာျပခဲ့သည္။

ယခု ၂၀၁၅ မွာ ျဖတ္သန္းရဆဲ၊ ျဖတ္သန္းရန္ က်န္ရွိဆဲအခ်ိန္တုိ႔ သည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား လက္ထဲ၌ ရွိေနသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး လုပ္သူဆုိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ခံစားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ ခံစားခ်က္ကို ဗဟိုျပဳေသာေၾကာင့္ ေသြးဆူေလ့ရွိသည္။

ေသြးဆူျခင္းသည္ က်႐ံႈးေရးသို႔ ဦးတည္သည္။

ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမွန္လွ်င္ ေသြးမဆူၾကေပ။

အရာရာကို ၪာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ေလ့လာ၏။ ေပါက္ကဲြျခင္း အလွ်င္းမျပဳ။ မသိသလိုေန၏။ မခံစားရသလို ျပဳမူ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အၿပံဳးမပ်က္ေခ်။ resilience ဆိုေသာ ထိုးမည့္ဆင္ တစ္လွမ္းဆုတ္ သီ၀ရီကို လက္ကိုင္ ထားသည္။

အထူးသျဖင့္ ““ရလဒ္””ကို ၾကည့္သည္။

မိမိခံစားခ်က္ မည္သို႔ပင္ရွိေစ ရလဒ္ ေကာင္းမေကာင္းကိုသာ စဥ္းစားသည္။ လုပ္ခ်င္ေသာ္လည္း ရလဒ္ေကာင္း မထြက္ရန္ ေသခ်ာလွ်င္ မလုပ္ဘဲေနသည္။ ခံစားခ်က္အရ မလုပ္ခ်င္သည့္တုိင္ ရလဒ္ေကာင္း ျဖစ္ဖုိ႔ ေသခ်ာလွ်င္လုပ္သည္။ ဤကား အေျမာ္အျမင္ပင္ျဖစ္၏။

အဂၤလန္တြင္ ခ်ာခ်ီ။

ဂ်ာမနီတြင္ မာကယ္လ္ဟု သမိုင္းဆရာတို႔ မွတ္တမ္းျပဳသည္။

ထိုပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကား ေမြးကတည္းက ေအာင္ျမင္လာသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ ႐ံႈးပဲြအမ်ားအျပား၊ တိုက္ခိုက္မႈအဖုံဖုံ၊ ေ၀ဖန္မႈအစုစုၾကားမွ မိမိ၏ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ (objective)ကို မိမိတုိ႔၏ မဟာဗ်ဴဟာ (Strategy)ျဖင့္ ေရရွည္ထိန္းၿပီး ေရတုိျဖစ္ေသာ နည္းဗ်ဴဟာ (Tatics) မ်ား အလဲလဲ သံုးလ်က္ အခ်ိန္ကို လိုအပ္သေလာက္ ရယူခဲ့ၾကသျဖင့္ ကမၻာ့ထိပ္တန္း၀င္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္လာခဲ့ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment