ႏိုင္ငံတိုင္း ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ရွိသည့္အခ်က္မွာ တူညီၾကေသာ္ျငားလည္း ဖဲြ႔စည္းပံု ေရးဆြဲႏိုင္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ သမိုင္းမ်ားကမူ မတူၾကပါ။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲဖို႔ ႀကိဳးစားစဥ္ကတည္းက အေျခအေနမ်ားသည္ပင္ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ မတူၾကပါ။
တစ္ခါ အတည္ျပဳ က်င့္သံုးလက္စ အေျခခံဥပေဒမွာ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါအရ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း မ်ား ျပဳလုပ္ၾကရ သည့္ အခ်က္မ်ားတြင္လည္း တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ မတူၾကပါ။ ျပင္ဆင္ရမည့္အခ်က္မ်ား မတူၾက သလို ျပင္ဆင္ရန္ႀကိဳးပမ္းၾကရ သည့္ ႀကိဳးပမ္းမႈပံုစံမ်ားကလည္း မတူၾကပါ။
မိမိတို႔ႏိုင္ငံသည္ ယခုအခါ မည္သူက မည္ကဲ့သို႔ပင္ေျပာေျပာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အက်ပ္အတည္းကာလဟု ဆိုရပါလိမ့္မည္။ မေန႔တေန႔ကပင္ လႊတ္ေတာ္ႀကီးက လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ ဥပေဒပုဒ္မ အေတာ္မ်ားမ်ား ကို မျပင္ဆင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခ့ဲသည္။ သို႔ေသာ္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနသည့္ စိန္ေခၚခ်က္မွာ ယခုမျပင္လည္း ေနာင္တြင္ မလြဲမေသြ ျပင္ၾကရမည့္ သေဘာ ရွိေနသည္။ ျပင္ရန္အခိ်န္မွာ အကန္႔အသတ္သေဘာသာ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရွင္းလင္းသည့္ အေျဖမွာ မိမိတို႔သည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔၏ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို မလြဲမေသြ ျပင္ဆင္ၾကရ မည္သာ ျဖစ္သည္ဆိုသည့္အေျဖပင္ ျဖစ္သည္။
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးသည္ လြယ္ကူတာရွိသလို မလြဲကူတာလည္း ရိွပါသည္။ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ျပင္ဆင္ရန္ လြယ္ ကူၿပီး အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ မလြယ္ကူပါ။ အထူးသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးသည့္ ႏိုင္ငံတိုင္း လိုလိုတြင္ ျပင္ဆင္ရန္ လြယ္ကူၿပီး အာဏာရွင္စနစ္မွ ဒီမိုကေရစီသို႔ ကူးေျပာင္းရန္ ႀကိဳးစားသည့္ သို႔မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီ မရင့္က်က္ေသးသည့္ ႏိုင္ငံမ်ား တြင္မူ ျပင္ ဆင္ရန္ ခက္ခဲပါသည္။
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႀကိဳးပမ္းသည့္အခါ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ နာက်င္မႈျဖင့္ ျပင္ဆင္ ၾကရၿပီး အခ်ိဳ႕ တိုင္းျပည္မ်ားတြင္မူ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ပိုမိုစည္းလံုးညီၫြတ္ေစမႈျဖင့္ ေအာင္ျမင္သြားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ၾကရပါသည္။
ဥပမာ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ေတာင္ကိုရီးယား အစရွိေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ အခ်ိန္အမ်ားႀကီး၊ အရင္းအႏွီးႏွင့္ ေသြးထြက္သံယုိ ျဖစ္သည္အထိ ျဖတ္သန္းၾကရ ယူခဲ့ၾကရပါသည္။ ဥေရာပႏိုင္ငံ အခ်ိဳ႕တြင္မူ အနာအက်င္ကင္းစြာ ေျပာင္းလဲလို႔ ရတတ္ၾကပါသည္။
ယခုအခါ မိမိတို႔တို္င္းျပည္တြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အက်ပ္အတည္းမွာ ကမၻာသိျဖစ္လာ ပါသည္။ ယင္း အက်ပ္အတည္း ကို ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အျခားတပါးေသာ တိုင္းျပည္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားထံမွလည္းေကာင္း၊ အျခားတစ္ပါးေသာတိုင္းျပည္ မ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္မႈအေတြ႕အႀကံဳမ်ားထံမွလည္းေကာင္း မလြဲမေသြ သင္ခန္းစာယူရန္ သင္ယူရန္ အမွန္ပင္ လိုအပ္သည္။
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ ေကာင္းစားဖို႔ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ဘက္မွမဆို ေပးဆပ္ၾကရသည္ေတာ့ ရွိပါသည္။ မိမိတို႔ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးရဖို႔အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ အသက္ေသြးေခၽြး ေပးခဲ့ရၿပီး နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ တို႔သည္လည္း သူတို႔၏ လက္ရွိအက်ိဳးစီးပြားမ်ားကို ဖဲ႔ခ်လိုက္ ၾကရသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္ဘက္မွ မနာေစရဘဲ မည္သည့္ဘက္မွ မသာေစရဘဲ ႏွစ္ဘက္စလံုးအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိေသာနည္းျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး ႀကိဳးပမ္းၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။
တစ္ဘက္သတ္ အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေရး ဆုိသည့္ေခတ္ ကုန္ပါၿပီ။ တစ္ဘက္သတ္ အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေရး နည္းနာမ်ားသည္ လည္း ေခတ္မရွိေတာ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ တိုင္းျပည္ကို ေခါင္းေဆာင္ခြင့္ ရရွိေနသူမ်ား အားလံုးက မိမိတို႔ တိုင္းျပည္၏ ဖြဲ႔စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒ အက်ပ္ အတည္းကို ႏွစ္ဘက္စလံုး အက်ိဳးရွိသည့္ အေျခခံအေပၚတြင္ ရပ္တည္လ်က္ မွန္ကန္စြာ ကိုင္တြယ္ ေျဖ ရွင္းႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
Credit - Mizzima News

No comments:
Post a Comment