Saturday, June 20, 2015

ႀကံ့ခိုင္ေရး တင္သြင္းေသာ ေျခ/ဥျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေဆြးေႏြးခြင့္ရွိေသာ္လည္း ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိ

 ရန္ကုန္၊ ဇြန္ ၁၆

၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဥပေဒၾကမ္း၏ အပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီ အလိုက္ ေဆြးေႏြးခြင့္ရွိေသာ္လည္း ထပ္မံ၍ျပင္ဆင္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာ ထည့္သြင္းခြင့္ မရွိေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ဇြန္လ ၁၅ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္သည့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း (ပုဒ္မ၄၃၆၊ ပုဒ္မခြဲ-က)ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာစိစစ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာတြင္ ပါရွိသည္။ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပင္ဆင္လိုသည့္ ဥပေဒအခ်က္ အလက္မ်ားကို ေဆြးေႏြးခြင့္ရွိၿပီး ျပင္ဆင္ခြင့္ မရွိျခင္းမွာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ နည္းဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

““ဥပေဒ နည္းဥပေဒထဲမွာ ဒါကို ျပင္ဆင္တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ထုိးၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ကို တင္သြားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကေနၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ေရးထုိး ျပင္ထားတာ။
ဒီကိုယ္စားလွယ္ေတြက ျပင္ထားတဲ့ဟာကို လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေဆြးေႏြးခြင့္ ရွိတယ္။ သူတုိ႔ဟာကို သြားၿပီးေတာ့ ျပင္လုိ႔မရဘူး။ ဒီဟာက ေမာင္ျဖဴပါလုိ႔ ေျပာထား တာကို ေမာင္မဲပါလုိ႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး။ ႀကိဳက္မႀကိဳက္ကိုပဲ မဲေပးလုိ႔ရတယ္တဲ့။ နည္း ဥပေဒက အဲဒီလိုေျပာတာ””ဟု ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီမွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေစာလွထြန္းက ေျပာသည္။

ထုိ႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နည္းဥပေဒမ်ားအရ ေဆြးေႏြးရန္ အမည္စာရင္း ေပးထားေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ထဲမွ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကက သင့္ျမတ္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကသာ ေဆြးေႏြးရမည္ျဖစ္ၿပီး ဥပေဒၾကမ္းပါ အပိုဒ္မ်ားမွကိစၥရပ္မ်ားအပ အျခားမည္သည့္ ကိစၥကိုမွ် ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးျခင္း မျပဳရန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား ၿပီးဆံုးပါက ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း၏ အဆံုးအျဖတ္ကို ရယူရမည္ဟု ေရးသားထားသည္။

““ကိုယ္စားလွယ္တုိင္းက ဥပေဒကို ေဆြးေႏြးခြင့္ ရွိေစခ်င္ပါတယ္။ နာယက ခြင့္ျပဳမွ ဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ပိုၿပီးေတာ့မွ လႈပ္ေစတာက လက္မွတ္ထုိးထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရွိတယ္ မလား။ ကၽြန္မတုိ႔ဆုိရင္လည္း လက္မွတ္ထုိးလိုက္တယ္။ ဒီဖဲြ႕စည္းပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ေပးမယ္ဆုိေတာ့ ထိုးေပး လုိက္တယ္ေပါ့။ ဘယ္လုိျဖစ္လာလဲ ဆုိေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားအရ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း အပိုဒ္ တစ္ပိုဒ္ခ်င္း အလုိက္ ေဆြးေႏြးခြင့္ ရွိေသာ္လည္း ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို လက္မွတ္ ေရးထုိးထားသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ျပင္ဆင္ခ်က္ အပိုဒ္မ်ားကို ထပ္မံ၍ ျပင္ဆင္ရန္ မရွိေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါသည္ ဆုိတဲ့ဟာႀကီးက လက္မွတ္ ထုိးလိုက္မိတဲ့အတြက္ ျပင္ဆင္လုိ႔ မရေတာ့ဘူးဆုိတာမ်ဳိး ျဖစ္သြားတယ္”” ဟု အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္(NLD) မွ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခင္သႏၲာက ေျပာသည္။

ထုိ႔ျပင္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို ေဆြးေႏြးၿပီး မဲခဲြဆံုးျဖတ္ရာ၌ စက္ခလုတ္ႏွိပ္ အသံုးျပဳပါက သံသယရွိဖြယ္ရာ အခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္ လာႏိုင္ပါသျဖင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိေစရန္ ရွင္းလင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး လုိအပ္ေၾကာင္းလည္း ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက သံုးသပ္ထားသည္။

““ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စက္ခလုတ္က ၂ မ်ဳိးရွိတယ္လုိ႔ ၾကားတယ္။ တစ္မ်ဳိးက လံုး၀လွ်ဳိ႕၀ွက္ေပ့ါ။ မဲေပးလိုက္တဲ့ သူေတြရဲ႕ နာမည္စာရင္းေတြ ေမာ္နီတာမွာ မေပၚဘူး။ တစ္မ်ဳိးကေပၚတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မဲေပးခြင့္ရွိသူ ဦးေရနဲ႔ ေထာက္ခံကန္႔ကြက္၊ ၾကားေနနဲ႔ မဲစုစုေပါင္းနဲ႔ အၿမဲတမ္း ကြာဟခ်က္ေတြ႕ရတယ္။ အၿမဲလိုလို ျဖစ္တယ္””ဟု သီေပါၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းက ေျပာသည္။

အဆုိပါ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ဥပေဒၾကမ္းကို အာဏာရပါတီ ျဖစ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးပါတီက ဇြန္လ ၁၀ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၄၃ ဒသမ ၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္း လက္မွတ္ေရးထုိးကာ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆုိပါဥပေဒၾကမ္းမွာ ေျပာင္းလဲ ထားသည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း ဒီမုိကေရစီ အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီေသးေၾကာင္း အတုိက္အခံပါတီ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္(NLD) ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေ၀ဖန္ထားသည္။

၀ိုင္းေမာ္

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

No comments:

Post a Comment