ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက
လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ား အဆံုးသတ္ႏိုင္ေရး အတြက္ ႏိုင္ငံေရး နည္းျဖင့္
ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္ကို ထူေထာင္သြားမည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအရယူရန္ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားသည္ဟု တြင္တြင္ ေျပာေသာ္လည္း
တစ္ဖက္တြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္အတြက္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒေအာက္သို႔ သြတ္သြင္းလ်က္ရွိသည္ …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုေသာ စကား၏ အနက္အဓိပၸာယ္သည္ အလြန္က်ယ္၀န္း
နက္႐ိႈင္းသည္ကို စာဖတ္သူမ်ား သိၾကမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
တိုင္းျပည္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရွိသလားေမးရင္ မရွိဘူးဟု ေျဖရမွာျဖစ္ပါ သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္အတူ လံုၿခံဳေရးကိုပါ ယွဥ္တဲြၿပီး စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါ
သည္။ ဘာလံုၿခံဳေရးလဲ။ လူသား
လံုၿခံဳေရး၊ စီးပြားေရးဘ၀ လံုၿခံဳေရး၊
အစားအစာလံုၿခံဳေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးဘ၀ လံုၿခံဳေရး စသျဖင့္
လံုၿခံဳေရးေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ထိုလံုၿခံဳေရးေပါင္းမ်ားစြာ
အထိုက္အေလ်ာက္ ျပည့္စံုမွသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ တိုင္းျပည္အျဖစ္
မွတ္ယူႏိုင္မွာျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ လူသားလံုၿခံဳေရးရွိ
မရွိကို မၾကာခင္က မတရားျပဳက်င့္ခံရၿပီး သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံခဲ့ရေသာ
ကခ်င္ဆရာမေလး (၂)ေယာက္၏ အျဖစ္အပ်က္က သက္ေသ ျပေနတာ ျဖစ္ေနသလို နယ္စပ္ေဒသမွာ
ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ စစ္ေဘးေရွာင္သိန္းခ်ီ ေနသည့္ ဒုကၡသည္မ်ားက
သက္ေသခံလ်က္ရွိပါသည္။ ထို႔အတူ ထိုင္းႏွင့္မေလးရွား ႏိုင္ငံမ်ားသို႔
သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ေရႊျပည္သာ၊
လႈိင္သာယာရွိ အလုပ္သမားမ်ားက စီးပြားေရးဘ၀ လံုၿခံဳမႈ မရွိျခင္းကို
ေဖာ္ျပေနပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏ လမ္းမေပၚတြင္ ပညာမသင္
ၾကားႏိုင္ၾကဘဲ ေတာင္းစားေနၾကေသာ ကေလးမ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္၊
အရက္ဆိုင္မ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ေန ၾကရေသာ ကေလးအလုပ္သမားမ်ားက ပညာေရးဘ၀
လံုၿခံဳမႈ မရွိျခင္းႏွင့္ လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနေသာ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရး ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ားက ပညာေရးဘ၀ လံုၿခံဳမႈမရွိျခင္းကို
သက္ေသ ေဖာ္ျပေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးထဲက အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔
တိုင္းျပည္အတြက္ လတ္တေလာ အေရးတႀကီး မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေနေသာ
လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူ ေမြးဖြား ခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရးကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္ၾကမလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ျမင္သေလာက္ တင္ျပလိုပါသည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြၿပီးေနာက္ အာဏာရလာေသာ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသည္
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၈ ရက္ ေန႔ရက္ စဲြျဖင့္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ကာ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္။ ထိုအခ်က္သည္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္သည့္
ေျခလွမ္းအျဖစ္ အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ားက မွတ္ယူခဲ့ၾကသည္။ တစ္ဖက္ မွာလည္း
၁၉၉၄ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီကတည္းက အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္ခဲ့ေသာ ကခ်င္ျပည္
လြတ္ေျမာက္ေရးအဖဲြ႕ႏွင့္ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ဇြန္လ (၉)ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ တာပိန္
ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းကို အေျခခံကာ တိုက္ပဲြမ်ား ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ နအဖမွ ၂၀၁၀ ျပည့္ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပဲြ မတိုင္ခင္မွာ အပစ္အခတ္
ရပ္စဲထားေသာ လက္နက္ကိုင္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားကို နယ္ျခားေစာင့္တပ္
အသြင္ေျပာင္းေရး ဖိအားေပးမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတြင္
ျပည္တြင္း ၿငိမ္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အာဏာရအစိုးရ အဆက္ဆက္က ကမ္းလွမ္း
မႈမ်ားကို ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ လက္နက္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ
လဲလွယ္ျခင္း၊ လက္နက္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လဲလွယ္ျခင္း စသျဖင့္
ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္တြင္းစစ္ အဆံုးသတ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနသို႔ မေရာက္ရွိဘဲ
ပဋိပကၡမ်ားသာ ပိုမိုႀကီးထြား လာခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုအေျခအေနမ်ားကို
သံုးသပ္ ၾကည့္ရာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရာတြင္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္(၂)ခ်က္
ေတြ႕ရွိပါသည္။ (၁) ဘာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ
ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနရတာဆိုသည့္
ႏိုင္ငံေရးအေျခခံအခ်က္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္၊ (၂) ပါ၀င္သူမ်ား၏
စဥ္းစားမႈ စိတ္ေနစိတ္ထားေျပာင္းရန္ လိုအပ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ
မိမိတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေန သူမ်ားကို
ေသာင္းက်န္းသူမ်ား အျဖစ္ျမင္ေနျခင္း၊ ငါတို႔တပ္မေတာ္ႏွင့္
တပ္မေတာ္သားမ်ားသည္သာ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္သူ၊ တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္ေနသူ၊
တိုင္းျပည္ အက်ဳိးအတြက္ အသက္စြန္႔ ေဆာင္ ရြက္ေနသူမ်ားျဖစ္သည္၊ ငါတို႔သည္သာ
ျမင့္ျမတ္သူမ်ား ျဖစ္သည္ဟူေသာ စဥ္းစားခ်က္မ်ားကို ေျပာင္းရန္လိုအပ္ပါသည္။
သို႔မဟုတ္ပါက ဘယ္ေသာအခါမွ် ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္မည္
မဟုတ္ပါ။ ယေန႔ထက္ထိ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလမွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္အထိ
အပစ္အခတ္ရပ္စဲထားေသာ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားႏွင့္ အစိုးရ
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးၾကရာ အစိုးရဘက္မွ
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၌ ထိုအျမင္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ အ႐ိုးရွင္းဆံုး ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ ယေန႔စစ္ပဲြမ်ား
ဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္ေနပါသလဲ၊ ဘယ္သူေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေနပါသလဲ၊ ဘာေၾကာင့္
ျဖစ္ေနရပါသလဲ။ အေျဖကေတာ့ တိုင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး
စသည့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ျဖစ္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဘယ္သူေတြေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့
စစ္တပ္က ထိုေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္ကာ ထိုးစစ္ ဆင္ေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
စစ္တပ္မ်ား ထိုေဒသသို႔ မသြားပါက တိုက္ပဲြမ်ား ျဖစ္မည္မဟုတ္ပါ။ ဘာေၾကာင့္
ျဖစ္ေနရပါသလဲ။ တိုင္းျပည္ ကာကြယ္ေရးအတြက္ ဆိုေသာ အေၾကာင္းျပ ခ်က္ျဖင့္
စစ္တပ္မ်ား သြားေရာက္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ဘဲ ထိုေဒသေတြမွာ
ကာကြယ္ေရး လိုအပ္ေနသလား။ လံုၿခံဳေရး ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ တကယ္ရွိေနသလားဆိုတာ
စာဖတ္သူမ်ား ေလးေလးနက္နက္ ေ၀ဖန္စဥ္းစားၾကဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ ထုိေဒသရွိ
တိုင္းရင္းသား အင္အားစုေတြက တိုင္းျပည္ လံုၿခံဳေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္
ေနၿပီလား။ ေဒသခံမ်ား၏ လံုၿခံဳေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနၿပီလား။ တိုင္းျပည္
ကာကြယ္ေရးအတြက္ ဘယ္သူေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါသလဲ။ စစ္တပ္မွာပဲ တာ၀န္ရွိတာလား။
အျခား အင္အားစုေတြမွာေကာ တာ၀န္ မရွိေတာ့ဘူးလားဆိုတာ ေ၀ဖန္ဖို႔ႏွင့္
စဥ္းစားၾကဖို႔ လိုအပ္လာၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက လက္နက္ကိုင္
ပဋိပကၡမ်ား အဆံုးသတ္ႏိုင္ေရးအတြက္ စစ္ေရးနည္းလမ္းျဖင့္ ေျဖရွင္းျခင္းမျပဳဘဲ
ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို ႏိုင္ငံေရး နည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံေရး
ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္ကို ထူေထာင္သြားမည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအရယူရန္ သႏၷိ႒ာန္
ခ်ထားသည္ဟု တြင္တြင္ေျပာေသာ္လည္း တစ္ဖက္တြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏
တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ ျပ႒ာန္းခြင့္အတြက္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို ၂၀၀၈
ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒေအာက္သို႔ သြတ္သြင္းလ်က္ ရွိသည္ကို
ေတြ႕ရသည္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲထားေသာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး
အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အစိုးရတို႔၏ ကနဦး ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကတည္းက တိုင္းရင္းသား
လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး အဖဲြ႕အစည္းမ်ားက ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု
အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္း ခ်မ္းေရး
ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ျပင္ပတြင္သာ ျပဳလုပ္သြားရန္ ေဆြးေႏြး
ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ အစိုးရဘက္မွလည္း မူအားျဖင့္ သေဘာတူထားၿပီး ျဖစ္သည္။
ထိုအေျခအေန ေအာက္တြင္ တစ္ဖက္မွ လက္မခံႏိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားကို အတင္းတြန္းပါက
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ေ၀းေနဦးမွာ ျဖစ္သည္ကို အထူးသတိျပဳသင့္ပါသည္။
ဤေနရာတြင္ ယခင္က တပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္ေရးတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး
ေကအိုင္အိုႏွင့္ စစ္အစိုးရတို႔ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္
အရာရွိေဟာင္း ဦးေအာင္လင္းထြဋ္ ေရးသားေသာ ကတိမတည္ေသာ အစိုးရ၊
ေကအိုင္ေအႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္းပါးပါ အခ်က္အခ်ဳိ႕ကို တင္ျပေပးပါမည္။
ဦးေစာေမာင္ လက္ထက္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေကအိုင္ေအႏွင့္ န၀တတို႔
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္တြင္ စတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က ဦးေစာေမာင္၏
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူမွာ လက္နက္ကိုင္ထားၿပီး တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ယံုၾကည္မႈ
တည္ေဆာက္ၾကမည္၊ ႏိုင္ငံေရးကိစၥကို ေနာင္ျပည္သူ႔အစိုးရ တက္လာသည့္အခါ
ေဆြးေႏြးမည္။ တပ္မေတာ္သည္ ျပည္သူက ခန္႔အပ္ထားေသာ အစိုးရမဟုတ္ေသာေၾကာင့္
တိုင္းရင္းသား အေရးကို မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဟု မူခ်မွတ္ခဲ့သည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္
ဦးသန္းေရႊ အာဏာရလာၿပီးေနာက္ ေအာက္တိုဘာမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးရန္
ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ ထိုကမ္းလွမ္းခ်က္ကို အဆင့္ဆင့္ တင္ျပၿပီးေနာက္
ဦးသန္းေရႊက ဦးခင္ၫြန္႔ကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ေပးခဲ့သည္။
ထိုၫႊန္ၾကားခ်က္မွာ ““ကိုခင္ၫြန္႔ ေကအိုင္ေအကို လက္နက္ခ်ရမယ္လို႔
ေျပာလိုက္””ဆိုေသာ ၫႊန္ၾကား ခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္(၂)ဦး၏
စဥ္းစားမႈ အေျခအေနကို ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ဦးေစာေမာင္၏ စဥ္းစားခ်က္သည္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ နီးစပ္ႏိုင္ၿပီး ဦးသန္းေရႊ၏ စဥ္းစားခ်က္သည္
တန္းတူရည္တူအသိ အမွတ္ျပဳမႈ မရိွျခင္း၊ အျပဳသေဘာဆန္ျခင္း မရွိသည္ကို
ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုနည္းျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ပါက
ျဖစ္ႏိုင္ေျခနည္းသည္ကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္သည္။ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈ ဆိုသည္မွာ
သူ၏သဘာ၀ အရကိုက အေပးအယူလုပ္ျခင္း၊ အျပဳသေဘာေဆာင္ျခင္းႏွင့္ ႏွစ္ဖက္စလံုး
အ႐ႈံးမရွိေသာ ေအာင္ႏိုင္ျခင္းကို ဦးတည္သြားျခင္းျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သိႏိုင္ပါသည္။
သာဓကအားျဖင့္ ေတာင္အာဖရိက၊ နီေပါ၊ အီသီယိုးပီးယား၊ ေတာင္ဆူဒန္ႏိုင္ငံတို႔
အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို ေလ့လာျခင္းျဖင့္ သိႏိုင္ပါသည္။ ျပႆနာျဖစ္သည့္
အင္အားစုအားလံုးက တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူထုအက်ဳိးေရွး႐ႈကာ အျပဳသေဘာေဆာင္ကာ
ႏွစ္ဖက္ အ႐ံႈးမရွိေသာ ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားစၿပီးသည့္ ေနာက္ တြင္ ႏွစ္ဖက္စလံုးက အျပန္အလွန္
ထိခိုက္ေစမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး လိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းခဲ့ၾကသည္။
ျပႆနာမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးကို အေျခခံကာ အျပဳသေဘာ ေျဖရွင္း
ခဲ့ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေျခအေန
ေအာက္မွာ ပထမဆံုး ျပဳလုပ္ရမည့္ ေျခလွမ္းကေတာ့ ကခ်င္၊ ပေလာင္၊
ရွမ္းျပည္ႏွင့္ ကိုးကန္႔နယ္ေျမတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ တိုက္ပဲြမ်ား
ေလွ်ာ့ခ်ေရးျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယေျခလွမ္း ကေတာ့ ထိုနယ္ေျမမ်ားရွိ
ရင္ဆိုင္ထားေသာ ႏွစ္ဖက္တပ္မ်ား ခြာေရးျဖစ္ပါသည္။ တတိယေျခလွမ္းကေတာ့ ႏွစ္ဖက္
ေတြ႕ဆံုစကားေျပာေရးျဖစ္ၿပီး စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဆြးေႏြးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုျဖစ္ပြားေနေသာ တိုက္ပဲြမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
မေလးရွားႏိုင္ငံ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးႏွင့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၀) ရက္ေန႔က
ေနျပည္ေတာ္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပဲြတြင္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးဦးေ၀လြင္က မွတ္ခ်က္ျပဳ စကားမွာ ““လက္ရွိ ဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့
တိုုက္ပဲြေတြဟာ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ဒီမိုကေရစီ
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ဘာပဲေျပာေျပာ အဟန္႔အတားျဖစ္တာ တစ္ခုေပါ့။ ဒုတိယအဓိက
တစ္ခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ဒါဟာ
အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနတာကို သြားေတြ႕ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုဟာ အႀကီးမားဆံုး ၂
ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္””ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္ တင္ျပရလွ်င္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္
တည္ေဆာက္ ရမွာ ျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္မီ တည္ေဆာက္ရန္ လိုပါသည္။ သို႔ေသာ္
အေျပာမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႕ တည္ေဆာက္ရန္ လိုပါသည္။ တရားသေဘာအရ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္
အင္အားႀကီးသူႏွင့္ အင္အားနည္းသူ သို႔မဟုတ္ အင္အားႀကီးသူႏွင့္
အင္အားနည္းသူအၾကား ပဋိပကၡျဖစ္ပါက အားႀကီးသူဘက္မွ ေလွ်ာ့မွသာ အဲဒီပဋိပကၡကို
ေျဖရွင္းလို႔ရမွာ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ျဖစ္ေနေသာ ပဋိပကၡတြင္လည္း အားႀကီးသူ
အစိုးရဖက္က ေလွ်ာ့မွသာ ႏွစ္ဖက္အၾကား တစ္ဆို႔မႈမ်ား၊ အဆင္မေျပမႈမ်ားႏွင့္
တုိက္ပဲြမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မွာျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ အမ်ဳိးသားျပန္လည္
သင့္ျမတ္ေရး တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး အမုန္းတရားမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကာ
လူ႔အသက္ ဆံုး႐ံႈးမႈကို ကာကြယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
က်မ္းကိုး
၂၁-၆-၂၀၁၁ ဦးေအာင္လင္းထြဋ္ ေရးသားသည့္ ကတိမတည္ေသာ အစိုးရ၊ ေကအိုင္ေအႏွင့္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၂၀-၂-၂၀၁၅ RFA သတင္းဌာန အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။
(စာေရးသူသည္ ယခုလက္ရွိတြင္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား
ဒီမိုကရက္တစ္တစ္ဦး(မကဒတ) (ABSDF) ဗဟို ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္အျဖစ္ တာ၀န္
ထမ္းေဆာင္ေနသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။)
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald
No comments:
Post a Comment