Sunday, April 12, 2015

လက္ပံတန္း႐ိုက္ပြဲႏွင့္ ယခုႏွစ္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ – ထက္ျမက္

အစပိုင္းက ယဥ္ေက်းမႈ၊ အေနအထိုင္၊ စ႐ိုက္လက္ၡဏာ၊ စာေပအေရးအသား စသည္မ်ားကို သေရာ္စာ အျဖစ္ သံခ်ပ္ထဲတြင္ သံခ်ပ္ေရးသူမ်ားက ရင္ဖြင့္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာင္အခါတြင္ အုပ္စုိးသူလူတန္းစား အေပၚ ေထာက္ ျပေ၀ဖန္လာခဲ့ၾကသည္။ ဖဆပလေခတ္က လည္း ျပဴေစာထီးေခၚ ခါးပိုက္ေဆာင္ တပ္ဖြဲ႕ျဖစ္သည့္ ဖဆပလ၏ လက္႐ုံးလူမိုက္မ်ား အေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၿပီး . . .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ပြဲေတာ္ျဖစ္ေသာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္သည္ ထင္ရွား ေသာႏွစ္သစ္ ကူးပြဲေတာ္ျဖစ္ေလသည္။ ထင္ရွားရသည့္ အေၾကာင္းတြင္
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေရပက္ကာ ကစား ၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရမည္။ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား စေသာ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံမ်ား တြင္ ႏွစ္သစ္ကူးကို သႀကၤန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ ကာ ေရပက္ေဆာ့ကစား ၾကသည္။ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္တြင္ အထူးျခားဆံုးမွာ သံခ်ပ္မ်ားတိုင္၍ လူထုကို တင္ျပျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအိုတို႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကဲ့သို႔ သံခ်ပ္မ်ား တိုင္ၾကမည္ မထင္ေပ။ ျမန္မာတို႔က ဒိုးပတ္၀ိုင္းျဖင့္ သံခ်ပ္တိုင္ျခင္းမွာ အလြန္ေလးနက္ေသာ အစဥ္အလာတစ္ရပ္လို ျဖစ္လာေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သံခ်ပ္သည္ အေပ်ာ္သက္သက္၊ ေနာက္အျမင္မေတာ္ သည္မ်ားကို ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္မႈအျဖစ္ တိုးတက္လာ ခဲ့ေလသည္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကမူ အုပ္စိုးသူဘုရင္အေပၚ သံခ်ပ္ျဖင့္ေလွာင္ေျပာင္ျခင္း၊ ဆန္႔က်င္ျခင္းရွိမည္ မဟုတ္ေသာ္ လည္း ကိုလိုနီေခတ္တြင္မူ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ အေနအထိုင္၊ ေလာ္လည္မႈ၊ ၀န္ထမ္းမ်ား ၏လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈတုိ႔ကို ေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ျခင္းမွာ အဆင့္ျမင့္လာ၏။…

ဂ်ပန္ ေခတ္တြင္လည္း ဂ်ပန္မ်ားႏွင့္ ပေရာပရီ ေနထိုင္တတ္ေသာ ျမန္မာမ မ်ားကို ႐ႈတ္ခ် ေလွာင္ေျပာင္ျခင္းမ်ား အား သံခ်ပ္စပ္ၾကေလသည္။ သႀကၤန္တြင္း သံခ်ပ္တိုင္ျခင္း၊ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ျခင္းမ်ားကို အစိုးရ အဆက္ ဆက္ကသည္းခံခြင့္ လႊတ္တတ္ၾကေလသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ပါလီမန္ ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး လြတ္လပ္စြာ သံခ်ပ္ တိုင္ခြင့္၊ ကျပေဖ်ာ္ ေျဖခြင့္ေပးထားသည္။ ယဥ္ေက်းမႈအရ ခြင့္ျ႔ပဳျခင္းေပး ထားေသာေၾကာင့္ သႀကၤန္ အစဥ္အလာအရ မိမိတို႔ ဆႏၵကိုတင္ျပခြင့္မွာ ထံုးစံတစ္ခုလို ျဖစ္လာ၏။ မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္ႏိုင္ငံမွ် ျမန္မာတို႔၏ သႀကၤန္ရက္ေလာက္ လြတ္လပ္မႈ ရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

သို႔ေသာ္ ထိုလြတ္လပ္မႈမ်ားမွာ စစ္တပ္ကအာဏာ သိမ္းၿပီးသည့္ေနာက္ ပ်က္သုဥ္းသြားခဲ့ေလသည္။ တျဖည္း ျဖည္းႏွင့္ သံခ်ပ္မ်ား တိမ္ေကာသြားေလသည္။ သႀကၤန္ကာလတြင္ အစဥ္အလာရွိခဲ့ေသာ သံခ်ပ္မ်ား၏ အေရး ပါမႈႏွင့္ သံခ်ပ္မ်ား၏။ ဂုဏ္သေရမွာ စစ္တပ္က စစ္ဖိနပ္မ်ားျဖင့္ နင္းေခ်ၿပီး ျမန္မာစာေပ၏ အေရးအသား တစ္ခုျဖစ္ေသာ သံခ်ပ္ကိုပင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ပါသည္။ သႀကၤန္ႏွင့္ သံခ်ပ္မွာ ခြဲမရေသာ အရာလို ျဖစ္ေန၏ သႀကၤန္ဆိုလွ်င္ သံခ်ပ္ပါမွဆိုေသာ အစဥ္အလာမွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈလို ျဖစ္ေန၏။ ယခင္ ကရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ လႊမ္းမိုးခဲ့ေသာ ခ်င္းတြင္း ဒိုးပတ္၀ိုင္းဆိုလွ်င္ ဒိုးပတ္၏ ျမန္မာမႈ အႏုပညာႏွင့္အတူ သံခ်ပ္မ်ားမွာ ရသလည္းေျမာက္၊ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ရာတြင္လည္း ေျပာင္ေျမာက္လွေသာ ေၾကာင့္ နားေထာင္သူမ်ားမွာ အလြန္သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကေလသည္။

ႏွစ္သစ္ကူးကို အထူးျပဳေသာသႀကၤန္ ေရကစားျခင္းသည္ ေငြဖလားတြင္ သေျပခက္ျဖင့္ ေရဖ်န္းျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ ခဲ့ေပ။ ပုဂံေခတ္ကတည္းက ေရပက္ကစားခဲ့သည့္ အစဥ္အလာရွိခဲ့ပါသည္။ ပုဂံေခတ္တြင္ ေရပက္ၾကမ္း၍ ဘုရင္ကို မိဖုရားေစာလံုက အဆိပ္ေကၽြး လုပ္ႀကံျခင္းမ်ိဳး၊ ဘုရင္ကလည္း မိဖုရားကို ဖိုက်င္ ထိုးသတ္ျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ သမိုင္းတြင္ခ့ဲသည္မွာ ေရကစားၾကမ္း၍ျဖစ္၏။ ထိုအစဥ္အလာသည္ ေနာင္မီးသတ္ပိုက္မ်ားျဖင့္ လူတစ္ ကိုယ္ လံုးစုတ္ျပတ္ သတ္သြားေအာင္ပက္ျခင္း၊ အသက္႐ွဴမရ ေအာင္ေရေလာင္းျခင္းမ်ား ရွိလာသည့္အခါ ရန္ပြဲမ်ား၊ လူသတ္ပြဲမ်ား ျဖစ္လာၾကေလသည္။ လူအေသအေပ်ာက္ အမ်ားဆံုးမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ခ်င္းမိုင္ရွိ သႀကၤန္ပြဲတြင္ ျဖစ္ပါ သည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ခရစၥမတ္ပြဲေတာ္တြင္ လူအေသအေပ်ာက္ရွိ သကဲ့သို႔ ျမန္မာ၊ ထိုင္း စေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ က်င္းပသည့္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္လည္း လူအေသအေပ်ာက္မ်ားေလသည္။ အထူး သျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ျဖစ္ ေလသည္။

သံခ်ပ္ယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္တြင္ ေပ်ာက္လာရသည္မွာ ထိေရာက္ေသာ သံခ်ပ္၏ ေျပာင္ေျမာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ သည္။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ မရွိသည့္ ကာလ တြင္ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားထဲ၌ မိမိတို႔ ဆႏၵမ်ားကို ထည့္သြင္းကာ စပ္ဆိုၾကေလသည္။ အစပိုင္းက ယဥ္ေက်းမႈ၊ အေနအထိုင္၊ စ႐ိုက္လကၡဏာ၊ စာေပအေရးအသား စသည္မ်ားကို သေရာ္စာ အျဖစ္သံခ်ပ္ထဲတြင္ သံခ်ပ္ေရး သူမ်ားက ရင္ဖြင့္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာင္အခါတြင္ အုပ္စုိးသူ လူတန္းစားအေပၚ ေထာက္ျပေ၀ဖန္လာ ခဲ့ၾက သည္။ ဖဆပလ ေခတ္ကလည္း ျပဴေစာထီးေခၚ ခါးပိုက္ ေဆာင္တပ္ဖြဲ႕ျဖစ္သည့္ ဖဆပလ၏ လက္႐ုံး လူမိုက္ မ်ားအေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၿပီးအစိုးရ၏ လာဘ္စားမႈမ်ားကို သံခ်ပ္ထဲေရးကာ သံခ်ပ္တိုင္ခဲ့သည္။ ၀န္ႀကီးမ်ား၏ အ႐ႈပ္မ်ား၊ တရားသူႀကီးမ်ား၏ လာဘ္စားမႈမ်ား စသည္စသည္ျဖင့္ လူပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားကို အေျခခံေသာ ေ၀ဖန္ သေရာ္ ျခင္းျဖင့္ သံခ်ပ္မ်ားတြင္ ေ၀ဖန္စပ္ဆိုခဲ့ၾကပါသည္။

ယခင္ကဆိုလွ်င္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ၀န္ႀကီးမ်ားအေပၚ စာေရးဆရာမ်ားကလည္း ေ၀ဖန္ေရးသား ခဲ့ၾကသည္။ ရန္ကုန္ဘေဆြဆိုလွ်င္ ကိုႀကီး ေကာင္းဆိုေသာ ၀တၳဳကို ေရးသားသည္။ ထို၀တၳဳမွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု၏ ကိုယ္ ေရးကိုယ္တာ အ႐ႈပ္မ်ားကို ေရးသားခဲ့ေလသည္။ သခင္တင္ဆိုလွ်င္လည္း မက်င္စိန္ဆိုေသာ သူႏွင့္ သမုတ္ ကာ ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္းပင္ မီးခြက္မႈတ္ သခင္တင္ဟုပင္ ေခၚၾက၏။ ထိုအျဖစ္မ်ားကို သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားတြင္ ထည့္ သြင္းခဲ့ၾကေလသည္။ နာမည္ႀကီးသံခ်ပ္ အဖြဲ႕ဆိုလွ်င္ လူႀကိတ္ႀကိတ္တိုး၏။ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ႑ပ္ေရွ႕ တြင္ ျပဳလုပ္ ကာၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ေငြဖလားဆုမွာလည္း အလြန္နာမည္ႀကီးေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ လြတ္လပ္ေသာသံခ်ပ္ မ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ေသာသႀကၤန္မွာ ၆၂ အာဏာ သိမ္းၿပီးကတည္းက တိမ္ေကာသြားခဲ့ သည္။ ေပ်ာက္ကြယ္ လုမတတ္ ပင္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

စစ္အစုိးရေခတ္မွေန အရပ္သားအစိုးရသို႔ အေျပာင္းအလဲျဖစ္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေအာက္တြင္ သံခ်ပ္မ်ား တိုင္လာသည္။ သံခ်ပ္တိုင္ခြင့္လည္း ေပးလာသည္။ အထူးသျဖင့္လြန္ခဲ့ေသာ ၁ ႏွစ္၊ ၂ ႏွစ္ကသံခ်ပ္ ယဥ္ ေက်းမႈ ျပန္ေပၚလာၿပီး ေမာင္ေမာင္ဆို ေလထီး႐ိုးရွည္ အဖြဲ႕မ်ိဳး၊ အျပာထဲကအနီ အဖြဲ႕မ်ိဳးစသည့္ အဖြဲ႕မ်ားမွာ နာမည္ႀကီး၏။ သံခ်ပ္ႏွင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈ စသည္တို႔ကို တီထြင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ထိုအဖဲြ႕မ်ားမွာ ယခုထက္ တိုင္ ၾသဇာရွိေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားႏွင့္ သူတို႔၏ တပည့္သားေျမး ေနာက္လိုက္မ်ားမွာ သံခ်ပ္ကို ေၾကာက္ေနၾကဆဲျဖစ္ၿပီး ယခင္ကကိုႀကီးေကာင္းတို႔၊ သခင္တင္တုိ႔ အေၾကာင္းမွာ စာအုပ္ထဲတြင္ပါၿပီး သံခ်ပ္ ထဲတြင္လည္း စပ္ဆိုသည္။ ထိုအခ်ိန္က ကိုႀကီးေကာင္းတို႔၊ ဗိုလ္ေန၀င္းကိုေစာင္း ေျမာင္းေရးသားေ သာ ေရႊ၀ါ ျပည္လိုစာအုပ္မ်ားမွာ အပိတ္ခံရ႐ုံသာရွိ၏။ တရားစြဲဆိုျခင္း မခံရေပ။

ထိုအခ်ိန္ကစာေပ လြတ္လပ္ခြင့္၊ စာနယ္ဇင္း လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ား လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆို စည္း႐ုံးခြင့္၊ သေဘာထားထုတ္ ေဖာ္ခြင့္ဆို ေသာစံမ်ားႏွင့္ အညီသတင္း ေဖာ္ျပခြင့္၊ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ခြင့္၊ ေရးသားေျပာဆိုခြင့္မ်ားသည္ ကိုလိုနီေခတ္လြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီကို ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီမ်ားႏွင့္ တိုင္းတာႏိုင္ေအာင္ ျမန္မာအစိုးရက ႀကိဳးပမ္းေနခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္ကာလမ်ားတြင္လည္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကအစ စာေရးစာခ်ီ အဆံုးသေရာ္ခြင့္၊ ေလွာင္ခြင့္၊ ျပင္းျပင္းထန္ ထန္ေ၀ဖန္ခြင့္မ်ားရွိေနေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။

အႏွစ္၅၀ေက်ာ္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေရာက္လာေသာအခါ လြတ္လပ္မႈမ်ားမွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ဆိုး၀ါးလာသည္။ အေစာပိုင္း၌ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ သံခ်ပ္တိုင္ခြင့္ ရွိေသးသည္။ မဆလေခတ္လြန္၌မူ သံခ်ပ္ဆိုသည္ကို လံုး၀ ပိတ္လိုက္ေလသည္။ စစ္အစိုးရ အဆိုးဆံုး ကာလမ်ားကဆိုလွ်င္ ျပည္ပရွိအေ၀းေရာက္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ား၏ သံခ်ပ္မ်ားမွာ နာမည္ရပါသည္။ RFA တို႔၊ BBC တို႔၊ DVB တို႔စေသာ အသံလႊင့္ဌာနမ်ားမွေန သံခ်ပ္မ်ားကို ၾကားရသည္။ သို႔ေသာ္ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈကိုကား မၾကည့္ၾကရေပ။

ယခုအစိုးရသစ္ လက္ထက္သႀကၤန္ သံခ်ပ္မ်ား တိုင္ခြင့္ရလာေသာ အခါတြင္ ယခင္ေလာက္သံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ား ထြက္မလာႏိုင္ခဲ့ေပ။ သႀကၤန္မွာ အေပ်ာ္အႀကၤန္ ျဖစ္ေနသည္။ မူးယစ္ေဆးသမားမ်ားႏွင့္ အရက္ ယမကာခံုမင္ သူမ်ား၏ သႀကၤန္ျဖစ္ေန၏။ ယခင္တစ္ခါမွ် မႀကံဳခဲ့ဖူးေသာ လိင္လႈံ႕ေဆာ္သည့္ ေဆး၀ါးမ်ားကို အသံုးျပဳၾက ေလသည္။ ယခုႏွစ္ သႀကၤန္ဆိုလွ်င္ ရဲတပ္ဖြဲ႕က မ႑ပ္မ်ား၌ ထိုေဆးသံုးစြဲမႈရွိလွ်င္ အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာ လာရသည့္ အထိလက္ ရဲဇက္ရဲ ျဖစ္ေနပါသည္။ အင္းလ်ားတစ္ေလွ်ာက္၊ ကန္ေတာ္ႀကီး တစ္ေလွ်ာက္မ႑ပ္ မ်ားေဆာက္လုပ္လာသည္ကို အေၾကာင္းျပၿပီး မူးယစ္ရမ္းကားမႈမ်ား ဆိုးသထက္ ဆိုးလာပါသည္။ ေရွးကလို ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ မ႑ပ္မ်ား အမ်ားအျပားေဆာက္၍ အလွျပကားမ်ား ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း၊ သံခ်ပ္ထိုးျခင္းမ်ား တိမ္ ေကာသထက္ တိမ္ေကာလာ၏။ သံခ်ပ္ေက်းမႈ ျပန္လည္ ထြန္းကားလာေအာင္ႏွင့္ အေပ်ာ္လြန္သႀကၤန္ကို တား ဆီးဖို႔လည္း ႀကိဳးစားရေပမည္။ လူငယ္မ်ားက အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈကို တာ၀န္ရွိရွိ ထိန္းသိမ္းဖို႔လို၏။

တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ လြတ္လပ္ေသာ သံခ်ပ္တိုင္ခြင့္၊ မိမိတို႔ဆႏၵမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္မ်ား လိုအပ္ လာပါသည္။ ယခု အာဏာပိုင္မ်ားက သံခ်ပ္ဆင္ဆာအဖြဲ႕ ဖြဲ႕၍ လြတ္လပ္စြာ သံခ်ပ္တိုင္ျခင္းကို တားဆီးလာ သည္မွာ အနာဂတ္သံခ်ပ္ယဥ္ေက်းမႈကို အားေပ်ာ့သြားေစႏိုင္ေလသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သံခ်ပ္တိုင္လုိ႔ရလာ သည့္ ကာလမ်ိဳးတြင္ သံခ်ပ္အဖြဲ႕မ်ားသည္ မိမိတို႔ရင္ထဲရွိ ဆႏၵမ်ားကို သံခ်ပ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပလာမည္မွာ ေသခ်ာ ပါသည္။ သံခ်ပ္စိစစ္ေရး အဖြဲ႕က ပိတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မပိတ္သည္ျဖစ္ ေစယခုအခါ အစိုးရ၏ လက္ပံတန္းသပိတ္ ၿဖိဳခြဲမႈမွာ ပထမဆံုးဖြင့္ခ်ၾကမည့္ အစိုးရ၏ အၾကမ္းဖက္မႈကို သံခ်ပ္တိုင္ၾကမည္မွာ ေသခ်ာေလသည္။ လူတိုင္း ၏ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ ထိုသံခ်ပ္မ်ားမွာ လႈပ္ခတ္သြားႏိုင္၏။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕ လက္ပတ္နီမ်ား၏ ႐ိုင္းစိုင္းမႈ၊ လက္ပံ တန္းတြင္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၏ လူမဆန္မႈမ်ားမွာ ယခုသႀကၤန္တြင္ လႊမ္းမိုးသြားမွာ ျဖစ္သလို သူတို႔ကစ႐ိုက္လုိ႔ ကၽြန္ ေတာ္ တို႔က ျပန္႐ိုက္ရတာပါဆိုေသာ သမၼတႀကီး၏ နာမည္ႀကီး စကားမွာလည္း လႊမ္းမိုးႏိုင္ပါသည္။

ေက်ာင္းသားတုိ႔၏ အလြန္ဂုဏ္ရွိလွေသာ ဒီမိုကေရစီပညာေရး ဥပေဒေရး ဆြဲေရးႏွင့္ အစိုးရ၏ ရမ္းကားမႈကို ယခုႏွစ္ သႀကၤန္ကေထာက္ျပမွာ ျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားတို႔၏ တိုက္ပြဲကို မေထာက္ခံေသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား ၏ ႏိုင္ငံေရးသေဘာ တရားအားနည္းမႈ၊ ညံ့ဖ်င္းေသာ ႏိုင္ငံေရး ရပ္တည္မႈမ်ားကိုလည္း ယခုႏွစ္သႀကၤန္ သံခ်ပ္မ်ား က ေဖာ္ထုတ္ဖြင့္ဟမွာ ေသခ်ာေနပါေတာ့သည္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန – https://www.facebook.com/myanmarherald

 
 

No comments:

Post a Comment