written by ေကာင္းသုခ
စာေရးသူသည္ တာဝန္အရ ဝန္ထမ္းခန္႔ထားေသာ
အင္တာဗ်ဴးမ်ားကုိ စစ္ေဆးခဲ့ရသည္။ ရာထူးတုိးျမွင့္ေရးစာေတြ႔၊ လူေတြ႔
စစ္ေဆးခဲ့ရသည္လည္းရွိသည္။ ထုိအခါ ဘြဲ႔ရပညာတတ္မ်ား၏ ဘြဲ႔ရၿပီး ပညာမတတ္သည့္
အေျခအေနမ်ားကုိ စိတ္မေကာင္းစြာ ေတြ႔ရွိရသည္။
ရာထူးခန္႔ထားေသာ
လူေတြ႔အင္တာဗ်ဴး ၁ဝ ေနရာခန္႔အား လူ ၁ဝဝ နီးပါး လာေရာက္ေျဖဆုိၾကသည္။
ရာထူးမွာ သာမန္ေန႔စားဝန္ထမ္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။ အနိမ့္ဆုံးပညာအရည္အခ်င္း
လုိအပ္ခ်က္မွာ
အဌမတန္းသာျဖစ္ေသာ္လည္း ဘြဲ႔ရ ဂုဏ္ထူးတန္း
တက္ေရာက္ေနသူမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ အလုပ္အကုိင္ရွားပါးၿပီး ေန႔စား၏
တစ္လဝင္ေငြမွာ ကုိးေသာင္းခန္႔ရွိသျဖင့္ တုိးေဝွ႔ဝင္ေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးမ်ား ရွင္သန္ၿပီး
ေဈးကြက္စီးပြားေရးစနစ္ဟုဆိုသည့္တုိင္ တစ္ေန႔ ၁ဝ နာရီခန္႔လုပ္ရေသာ
အလုပ္သမား၊ အေရာင္းေဈးသည္တစ္ဦး၏ လစာမွာ သုံးေသာင္းမွ
ေလးေသာင္းငါးေထာင္မွ်သာ အမ်ားအားျဖင့္ ရရွိသည္။ ကံေကာင္းသူမ်ားသာ
ငါးေသာင္းအထက္ ရရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အစုိးရဝန္ထမ္းေန႔စားအလုပ္ကုိ
ဘြဲ႔ရဂုဏ္ထူးတန္းမ်ားပါ ဝင္ေရာက္ေျဖဆုိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ဘြဲ႔ရမ်ားအား စာေရးအရ ေမးေသာေမးခြန္းႏွင့္ ေျဖဆုိပုံမ်ားကုိ
တင္ျပလုိပါသည္။ ျမန္မာစာဘြဲ႔ရတစ္ဦးအား ဤသုိ႔ ေမးေျဖခဲ့ပါသည္။
“ရာဇကုမာရေက်ာက္စာႏွင့္ ျမေစတီေက်ာက္စာ အတူတူပဲလား”
“မတူပါဘူးခင္ဗ်ာ” (အတူတူ ျဖစ္ပါသည္။)
“ရာဇကုမာရေက်ာက္စာကုိ ဘာသာ ဘယ္ႏွစ္ခုနဲ႔ ေရးထုိးထားသလဲ”
အနည္းငယ္ႀကိဳးစားၿပီး...
“သုံးဘာသာနဲ႔ ေရးထုိးထားပါတယ္” (ေလးဘာသာ ျဖစ္ပါတယ္။)
“ေက်ာက္တုိင္ႀကီးက ေလးမ်က္ႏွာပါေတာ့ ေလးဘာသာမဟုတ္ဘူးလား”
“မသိပါဘူးခင္ဗ်ာ”
“ရာဇကုမာရေက်ာက္စာမွာ ပထမဆုံး စာလုံးက ဘာလဲ၊ က်က္သေရမဂၤလာနဲ႔ပတ္သက္တယ္”
“ဟုတ္ကဲ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူးခင္ဗ်ာ” (ႀသီ.. ရွရီဟူေသာ စာလုံးျဖစ္ပါသည္။)
တကၠသုိလ္တက္သူတုိင္း ျမန္မာစကားေျပလက္ေရြးစင္ ပထမႏွစ္တြင္
ရာဇကုမာရေက်ာက္စာမွာ ပထမဆုံးသင္ရေသာ သင္ခန္းစာျဖစ္ၿပီး
ဤမွ်လြယ္ကူေသာေမးခြန္းကုိ မေျပာႏုိင္သည္မွာ မ်ားစြာအံ့ဩစိတ္မေကာင္းဖြယ္
ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ဦးမွာ ပါဠိဘာသာျဖင့္ အေရွ႕တုိင္းပညာဘြဲ႔ရထားေသာသူ ျဖစ္ပါသည္။
“ပါဠိကုိ ဘယ္ဘာသာစာလုံးနဲ႔ ေရးသလဲ”
“သကၠတနဲ႔ ေရးပါတယ္” (ပါဠိမွာ အသံထြက္သာရွိၿပီး စာလုံးမရွိဘူး။)
“ပါဠိဘာသာ ပထမႏွစ္မွာ ဇာတ္ႀကီးထဲက ေလးခုသင္ရတယ္။ အဲဒီေလးမ်ဳိးထဲက တစ္ခုခုကုိ ေျပာပါ”
“မသိေတာ့ပါဘူးခင္ဗ်ာ”
“သီလဝီပံသနဇာတ္ဆုိတာ ၾကားဖူးသလား”
“မၾကားဖူးပါဘူးခင္ဗ်ာ” (သီလဝီပံသနဇာတ္မွာ ဒိသာပါေမာကၡႀကီးသမီးႏွင့္
ေပးစားရန္ မိမိေနအိမ္မွာ အဖုိးတန္ပစၥည္းမ်ား ခုိးယူလာၾကရန္
အက်င့္သီလစမ္းသပ္ေသာ ဘုရားေလာင္း၏ ဇာတ္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး လူသိမ်ားပါသည္)
ေနာက္တစ္ဦးမွာ ႐ူပေဗဒဂုဏ္ထူးတန္းတက္ေနေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
“E = mc2 ဆုိတဲ့ ပုံေသနည္းကုိ ဘယ္သူ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တာလဲ”
“နယူတန္ပါရွင္” (အုိင္းစတုိင္း၏ ကမၻာေက်ာ္သီအုိရီ ျဖစ္ပါသည္။)
“အလင္းရဲ႕တစ္စကၠန္႔သြားတဲ့မုိင္ ဘယ္ေလာက္လဲ”
“မသိပါဘူး” (ဗဟုသုတရွိလွ်င္ ၁၈၆.ဝဝ မုိင္/စကၠန္႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိႏုိင္ပါသည္။
“ကြမ္တန္သီအုိရီဆုိတာ ၾကားဖူးလား”
“မသိပါဘူးရွင္”
အလြန္လြယ္ကူေသာ ၎တုိ႔ဘြဲ႔ရရွိခဲ့သည့္ ဘာသာရပ္၏ အနိမ့္ဆုံးသိရမည့္
အခ်က္မ်ားပင္ မသိၾကပါ။ စာေရးသူသည္ ႐ူပေဗဒ၊ အေရွ႕တုိင္းဘာသာ၊
ျမန္မာစာဘြဲ႔ရတစ္ဦး မဟုတ္သည့္တုိင္ ဤမွ်လြယ္ကူေသာ ေမးခြန္းကုိ
ေျဖႏုိင္လိ့မ္မည္အထင္ျဖစ္သာ ေမးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စာေရးသူမွာ
အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးျဖစ္သျဖင့္ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရရွိၿပီးေသာလူငယ္မ်ားႏွင့္
အထိအေတြ႔မ်ား ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၎အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရမ်ားသည္လည္း
ဤသုိ႔ေတြ႔ရျပန္ပါသည္။ စုိက္ပ်ဳိးေရသုိေလွာင္ရန္ ေခ်ာင္းတစ္ခုကုိ
ပိတ္ဆုိ႔မည့္အစီအစဥ္အတြက္ စာေရးသူက ဤသုိ႔ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။
“မင္း တည္ေဆာက္မယ့္ဆည္က ေျမသားတမံဆုိေတာ့ Cut off Wall ပါလား”
“အဲဒါ ဘာလဲ ဆရာ”
“ဟင္.. ျမန္မာလုိ ေရစိမ့္တားနံရံေလ၊ အဲဒါမပါရင္ ေရစိမ့္ၿပီး တစ္ဖက္ကုိ ေရစီးေၾကာင္း ထြက္သြားရင္ ၿပိဳက်သြားမွာေပါ့”
“သိပ္မွ မျမင့္တာပဲဆရာ၊ ၿပိဳေတာ့လည္း ျပန္ဖုိ႔ရမွာေပါ့” (မွတ္သားဖြယ္ ျဖစ္ပါ၏)
“အေပၚက ေရေက်ာ္သြားရင္လည္း Erosion (ေရတုိက္စားၿပီး) ျပန္ၿပီးၿပိဳႏုိင္တယ္။ ဒီေတာ့ Free Board (ေရလြတ္အျမင့္) ဘယ္ေလာက္ထားမလဲ”
“သုံးေပေလာက္ဆုိရင္ အဆင္ေျပမယ္ထင္တယ္”
“ဒါဆုိ ေရဝင္တဲ့ႏႈန္း (Cu/Sec) နဲ႔ ေရလႊဲေျမာင္း (Diversion Canal) ရွိဖုိ႔ တြက္ထားၿပီးၿပီလား”
“အဲဒါေတြ မတြက္တတ္ဘူး ဆရာ”
“ဒါဆုိ ေရက်တဲ့ေနရာမွာ Hydraulic Jump ထားမွာလား”
“အဲဒါ ဘာလဲ ဆရာ”
စာေရးသူအေနျဖင့္ ဤမွ်သာ နမူနာတင္ျပလုိပါသည္။ စာေရးသူ၏ဝန္းက်င္တြင္
ဆက္စပ္ထိေတြ႔သမွ် အင္တာဗ်ဴးလာေျဖသူ လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ လူငယ္လူရြယ္မ်ား၏
ဘြဲ႔ရအရည္အေသြးမွာ အံ့ဖြယ္နိမ့္က်လ်က္ရွိေနသည္ကုိ
ေန႔စဥ္ေတြ႔ျမင္ခံစားေနရသည္။ ထုိအခါ မိမိငယ္စဥ္က မိမိအားသင္ၾကား ျပသခဲ့ေသာ
ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ ပညာသင္စနစ္အား အထူးပင္ေက်းဇူးႀကီးမားေၾကာင္း
ခံစားလာမိသည္။ ပညာရည္ျမင့္မားေရးဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံ၊ ပညာေခတ္ေရာက္ၿပီဟူေသာ
စာသား၊ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း သတင္းစကားမ်ား မၾကာခဏ
ၾကားေနမိေသာ္လည္း ပညာရည္မွာ ပုိမုိနိမ့္က်လာေနသည္ဟု ခံစားမိသည္။ တစ္ခ်ိန္က
နတ္ေမာက္စက္မႈအထက္တန္းေက်ာင္းကုိ စံနမူနာယူ၍ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ဟု သိရွိရေသာ
စင္ကာပူႏုိင္ငံ ေပၚလီတကၠနစ္ေက်ာင္းကုိ ယခုအခါ ျမန္မာမ်ား အေျပးအလႊား လစဥ္
သိန္း ၃ဝ ဝန္းက်င္ အကုန္ခံၿပီး သြားေရာက္သင္ၾကားေနရသည္မွာ ရင္နာစရာ
ျဖစ္သည္။
ပညာဟူသည္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ ျဖစ္ပါသည္။ သိမွ၊ တတ္မွသာ
ဘဝတြင္ ေအာင္ျမင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး မသိမတတ္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအား သိတတ္ေသာ
အဖြဲ႔အစည္းက အေၾကာင္းတရားမ်ား ဆုံစည္းလာသည္ႏွင့္
လႊမ္းမုိးအႏုိင္ယူသြားမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သိတတ္ေသာ
လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေရးမွာ တာဝန္သိသူ၊ တာဝန္ရွိသူမ်ားက အရွိန္ျပင္းျပင္း
ေဆာင္ရြက္ရမည့္ကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္က်ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း
အေျပးလုိက္ႏုိင္ပါက မ်ားစြာမေဝးကြာႏုိင္ေတာ့ပါ။ အားလုံး အေျပးလုိက္ၾကဖုိ႔
တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္။
Credit - Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment