Friday, February 13, 2015

ႏုိင္ငံေရးသမားေအာင္ဆန္း

 

ဒဂုန္တာရာ၏ ေအာင္ဆန္းစာအုပ္မွ
 

(၁)

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အသက္ရွိစဥ္က တာရာမဂၢဇင္း လူကိုေလ့လာျခင္းက႑၌ “ေအာင္ဆန္း သုိ႔မဟုတ္ အ႐ိုင္း”ဟူ၍ ေရးသားခဲ့သည္။ ထိုအခါကပင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက “တာရာကေတာ့ ငါ့ကို အ႐ိုင္းတဲ့ကြာ။ ငါဟာ စင္စစ္ေတာ့ ႐ိုင္းသေလာက္ ႐ိုင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မ႐ိုင္းတဲ့ အခ်က္ကေလးေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္ကြာ”ဟု ေျပာခဲ့သည္။

ထိုအခါက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို လူထုတစ္ရပ္လံုးက “ေရႊေပၚျမတင္” ၾကည္ညိဳ ခ်စ္ခင္ေနခိုက္ ကြ်န္ေတာ္က “အ႐ိုင္း” ဟု ဆိုလိုက္ေသာအခါ တခ်ဳိ႕က မေက်နပ္ၾက။

အမွန္အားျဖင့္ “အ႐ိုင္း”ဟု တင္စားလိုက္ျခင္းမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အား နာေစလို၍ ႏွိမ့္ခ်ေရးျခင္းမဟုတ္ဘဲ သူ၏ လူ႔သဘာဝပံုဟန္ကို ထင္ရွားေပၚလြင္လာေအာင္ ဥပစာျဖင့္ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

သည္ လူ႔သဘာဝ စိတ္ေနစိတ္ထား ႐ုပ္ပံုလႊာကို မူတည္ကာ “ႏိုင္ငံေရးသမား ေအာင္ဆန္း”အျဖစ္ကို ေလ့လာရေပမည္။

(၂)

သည္ေလာက္ ငယ္ရြယ္ေသာ အသက္ ႏွင့္၊ သည္ေလာက္ ႀကီးက်ယ္ထင္ရွားေသာ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ႏုိင္ငံေရးေမာ္ကြန္း တင္ထြန္းတည္ရွိရျခင္းမွာ သူ႔၌ ထူးျခားျခင္းတစ္ရပ္ ရွိရေပမည္။

သည္ထူးျခားျခင္းကား အျခားမဟုတ္ေပ။ “တစ္ခုတည္းေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္တြင္ စိုက္စိုက္မတ္မတ္ ထားရွိေသာစိတ္ဓာတ္” ဟု ထင္ျမင္မိည္။ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ုံရွိေသာ ဧကမူစိတ္ဟု ဆိုရေပမည္။

သည္ဧကမူ စိတ္မွာ အျပင္ပသဏၭာန္၌ပင္ ေဖာ္ျပထင္လင္းလ်က္ ရွိသည္။

တကၠသိုလ္ေရာက္စက သမဂၢမွ လူမ်ားစြာႏွင့္ ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္မွာ စာေပေလာကမွာေနေသာ္လည္း စင္စစ္အားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ပိုမိုရင္းႏွီး သိကြ်မ္းခဲ့သည္သာ မ်ားသည္။

သိေသာ လူမ်ားအနက္ ကိုေအာင္ဆန္းမွာ ထူးျခားေသာဟန္ျဖင့္ ေပၚလြင္ေန၏။

ထူးျခားျခင္းကား ခ်စ္စဖြယ္ ျပံဳးျမေသာ သခင္ဗဟိန္းကဲ့သုိ႔ ခင္မင္စရာ လူတစ္ေယာက္ မဟုတ္။

ကိုႀကီးႏုလို မႈန္ေငးရီေဝေသာ အၾကည့္ျဖင့္ လူတစ္ဖက္သားကို ညိွဳ႕႕ယူေသာ စိတ္ညွိဳ႕ အိပ္ေငြ႔ခ်သမားဆန္ဆန္လူမ်ဳိးလည္း မဟုတ္။

ခ်စ္ခင္စြဲၿငိဖြယ္ရာမ်ဳိးကား လံုးဝမဟုတ္။ မႈန္ကုပ္ကုပ္၊ ေၾကာင္စင္းစင္းႏွင့္...။

မႈန္ကုပ္ကုပ္မွာ တစ္စံုတစ္ရာကို အာ႐ုံစိုက္၍ ေတြးေတာၾကံဆေနသျဖင့္ အတြင္းမွ ေလးနက္ထက္သန္စြာ ေတြးေတာျခင္းမွာ အျပင္မ်က္ႏွာအမူအရာ၌ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ဟန္ျဖင့္ ထင္ရွားေဖာ္ျပလ်က္ ရွိသည္။ လူတို႔ သည္ တစ္စံုတစ္ရာကို ေလးနက္စြာ ေတြးေတာၾကံဆသည့္အခါ မ်က္ေမွာင္ကုတ္လာတတ္သည္။

ယင္းသုိ႔ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ကာ ေတြးေတာၾကံဆေနသည့္ အခ်ိန္မ်ားလာေသာအခါ မႈန္ကုပ္ကုပ္ဟန္မွာ သူ၏သဘာဝ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ သူ႔ကို ဘယ္အခါၾကည့္ၾကည့္ မႈန္ကုပ္ကုပ္ဟန္ပန္ႏွင့္သာ ေတြ႔ရသည္။ ၾကာေတာ့ ေၾကာင္စင္းစင္း ျဖစ္လာေပသည္။

ေရွ႕တည့္တည့္ ၾကည့္ေနေသာ္လည္း ၾကည့္ရာသုိ႔ မ်က္လံုးက မျမင္။ သူ၏အာ႐ုံမွာ အေတြး၌သာ ဝင္လ်က္ရွိေန၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း သူ႔ကို ႏႈတ္ဆက္တာ သိခ်င္မွသိသည္။ သူကျပန္၍ ႏႈတ္မဆက္။ လမ္းတြင္ေတြ႔က ေခၚခ်င္မွပင္ ေခၚသည္။ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ေန၏။

တစ္ခါက စိတ္ပညာဘက္၌ ေလ့လာနားလည္ေသာ ဒဂုန္နတ္ရွင္ႏွင့္ မႏၱေလးသုိ႔ အတူသြားဖူးရာ ကြ်န္ေတာ့္အား ေဝဖန္ဖူးသည္။

“ဒဂုန္တာရာ အခန္းထဲဝင္လာတာကို အကဲခတ္ၾကည့္ေနမိတယ္။ ကိုယ္မေရာက္ဖူးတဲ့ ေနရာ၊ ဘယ္သူမွ အသိမရွိတဲ့ေနရာ ဝင္လာသလိုပဲ။ စိတ္ပညာအရေတာ့ အတြင္းဝင္ေနတဲ့စိတ္လုိ႔ ေခၚတယ္။ အျပင္ကိုေမ့ေနတာ” ဟု ေျပာဖူးသည္။

ကြ်န္ေတာ္မွာ စိတ္ပညာကို နားမလည္၊ အယံုအၾကည္လည္း ရွိသည္ မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္ ဒဂုန္နတ္ရွင္ ေျပာျပခ်က္ႏွင့္ ေမ့တတ္သည့္ အက်င့္ကို သံုးသပ္မိရင္း ေက်ာင္းတုန္းက ကိုေအာင္ဆန္း၏ မႈန္ကုပ္ကုပ္ ေၾကာင္စင္းစင္းဟန္ကို ပို၍နားလည္ သိျမင္လာမိသည္။

သူသည္ တစ္ခုတည္းကိုသာ ေလးနက္စြာ ေတြးေတာၾကံဆေနသည္။ တစ္ခုတည္းေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုသာ စိုက္မတ္ေနသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ လူမ်ားက သူ႔ကိုႏႈတ္ဆက္တာ မျမင္လိုက္၊ ေခၚတာ မသိလိုက္ ေၾကာင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

သူေတြးေတာၾကံဆေနေသာ တစ္ခုတည္းကား အဘယ္နည္း။ သူစိုက္မတ္ေနေသာ အာ႐ုံတစ္ခုတည္းကား အဘယ္နည္း။ သည္အခ်က္ပင္ သူ႔အား ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ႀကီးက်ယ္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။

သည္အခ်က္ကား အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရး (ဝါ) နယ္ခ်ဲ႕လက္မွ ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ေသာ လြပ္လပ္ေရးပင္တည္း။

(၃)

သူသည္ ႏုိင္ငံေရးတစ္ခုတည္းကိုသာ အာ႐ုံထားသည္။ အျခားဘာကိုမွ် ဂ႐ုမစိုက္။

သူႏွင့္ စကားေျပာတိုင္း သူသည္ ႏုိင္ငံေရးစကားကိုသာ ေျပာလ်က္ရွိသည္။ ေရွ႕ကို မ်က္လံုးႀကီးစိုက္ကာ “ဗမာျပည္ႀကီး လြတ္လပ္ေရးရေအာင္”ဟု တဒေဟာ စီးက်ေသာ စမ္းေရအဟုန္ျဖင့္ သြန္ခ်က္လ်က္ ရွိတတ္သည္။

ထုိအခါမ်ားတြင္ ဘယ္သူမွ ၾကားျဖတ္ဝင္ေျပာ၍ မရ “ေနဦး၊ က်ဳပ္ေျပာဦးမယ္”ဟူ ၍ပင္ လက္ျဖင့္ကာလ်က္ စိတ္ပါလက္ပါ ေျပာလ်က္ရွိေန၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ျပံဳး၍ သာေနၾကရသည္။ ဤမွ် ႏိုင္ငံေရးစိတ္ ျပင္းထန္သည္။

ေျပာသေလာက္မက ေျပာသည္ထက္ လုပ္သည္။ စိုက္စိုက္ စြပ္စြပ္ ရြတ္ရြတ္ လုပ္သည္။

ဂ်ပန္သုိ ႔ႏုိင္ငံျခားလက္နက္ အကူအညီရယူရန္ သြားျခင္းကား အေမွာင္ထဲတြင္ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း စြန္႔ရမ္းသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘယ္သူမွ် မသြားခ်င္ေသာ ကိစၥျဖစ္၏။ အဆက္အသြယ္ ေကာင္းေကာင္းမရွိ။ မေရမရာ ႏွင့္၊ သူပင္ တစ္ဇြတ္ထိုးသြားခဲ့၏။

အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရးစိတ္ (ဝါ) ႏိုင္ငံေရးစိတ္ႏွင့္သာ သြားႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေပ၏။ သူႏွင့္အတူ ဗိုလ္ရန္ေအာင္သာ ပါသြားခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အမြိဳင္တြင္ ငတ္ျပတ္ကာ ေသာင္တင္ေနခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေရးကိစၥကလြဲ၍ အျခားဘာမွ်ဂ႐ုမစိုက္။ ၁၉၄၅ ခုက “အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္အသင္း”၌ သူေျပာခဲ့ေသာ စကားရပ္ကို ကိုးကားျပလိုသည္။ သူႏုိင္ငံျခားသြား၍ ႏုိင္ငံေရး ဆက္သြယ္ပံု အျဖစ္အပ်က္။ တိုက်ဳိေရာက္၍ ကာနယ္ဆူဇူကီးႏွင့္ ေတြ႔ခန္း၌-

“တိုက်ဳိေလဆိပ္မွာ မီနာမီလို႔ေခၚတဲ့ ကာနယ္ဆူဇူကီးက လာႀကိဳၿပီး ဟိုတယ္တစ္ခု ေခၚသြားတယ္။ သူက မိန္းမယူမလားလို႔ ေမးတယ္။ (ကြ်န္ေတာ္ဟာ အဲဒီတုန္းက ရာခုိင္ႏႈန္း တစ္ရာျပည့္ လူပ်ဳိစစ္ေပါ့။) ကြ်န္ေတာ္တို႔က ၾကားရတာေတာင္ ရွက္ၿပီး ျငင္းလိုက္တယ္။
ဆူဇူကီးက ျပန္ေျပာတာ သူ႔ စကားနဲ႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္ “ရွက္စရာမရွိပါဘူး၊ ေရခ်ဳိးသလိုပါပဲ”တဲ့”ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

အျခား ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္မ်ားအနက္  ခင္မင္သူမ်ားက ကြ်န္ေတာ့္အား စီကာပတ္ကံုး ေျပာျပဖူးၾကသည္။ အျခားသူမ်ားက မေရွာင္ႏိုင္ခဲ့ၾက။

သူ႔တြင္ ႏိုင္ငံေရးဟူေသာ တစ္ခုတည္းေသာ အလုပ္ရည္ရြယ္ခ်က္ကလြဲ၍ အျခားဘာမွ် မရွိ။ မကပ္ၿငိ။ သည္ေနရာ၌ “ဓနရွင္ ႏုိင္ငံေရးသမား”မ်ဳိးႏွင့္ ကြာလွဘိ၏။

ဝတ္ေကာင္းစားလွဝတ္ကာ၊ စကားလံုးအလွမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ေဟာေျပာကာ လူအႀကိဳက္လုိက္၊ လူမ်ားႏွင့္ သင့္ျမတ္ေအာင္လုပ္ကာ မီးစင္ၾကည့္ကေသာ က်ပန္းႏုိင္ငံေရးသမားမ်ဳိးႏွင့္ ကြာသည္။

သူတြင္ ႏုိင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ကလြဲ၍ အျခားကိုယ္ေရးႀကီးပြားမႈ၊ ကိုယ္ေရးအာသာဆႏၵ၊ ကိေလသာရမၼက္ျဖည့္မႈတို႔ႏွင့္ ေရာေထြးကပ္ၿငိျခင္း မရွိ။

ႏိုင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ျပည့္ဝကုံလံုျခင္း ရွိသည္။ စာေပႏွင့္ မကင္းကြာ။ စာေပကို အျမဲတမ္းေလ့လာဖတ္႐ႈျခင္း ရွိသည္။ တစ္ခါက တကၠသိုလ္သမၼဂ၌ တစ္ေန႔လံုး ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ စာေပအေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၾကဖူးသည္။

ပင္းယမဂၢဇင္း၌ ပါရွိေသာ “ကမၻာ့စာေပ ႏွင့္ ဗမာဂႏၳဝင္”ဟူေသာ ေဆာင္းပါးကိုေရွ႕ တြင္ပင္ဖတ္ကာ ကိုးကား၍ ေဝဖန္သည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ ရတုကဗ်ာႏွင့္ ဝတၳဳမ်ားကိုပင္ သိေနသည္။

“ဒီစာေပ ေဆာင္းပါးကေတာ့ ကႏၳေလာကတုိ႔၊ ဘာတို႔မွာ ထည့္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဒီမယ္ ခင္ဗ်ား ကဗ်ာတုိ႔၊ ဝတၳဳတို႔ခ်ည္း ေရးမေနနဲ႔ ဗ်ာ။ ႏုိင္ငံေရးလႈံ႔ေဆာ္မႈ လုပ္ပါဦး။ စာေရးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္ ...”ဟု ဆိုကာ ေဂၚကီ၏ ဝတၳဳအေၾကာင္း ေရာက္သြားေတာ့၏။

ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားတြင္ စာေပႏွင့္ မကင္းကြာဖုိ႔ လိုေပသည္။ လီနင္ဆိုလွ်င္ စာေပသေဘာတရားမ်ား ေရးႏုိင္ခဲ့၏။ ေဂၚကီ၏ ဝတၳဳကို ေကာင္းေကာင္းဖတ္ကာ ေဝဖန္ခဲ့၏။ ပလက္ကင္ေနာ့မွာ အႏုပညာသေဘာမ်ား ေရးခဲ့၏။ ေမာ္စီတံုးမွာ ခက္ခဲေသာကာရန္ႏွင့္ ကဗ်ာမ်ားပင္ စီကံုးခဲ့သည္။

သခင္ႏု၊ သခင္သန္းထြန္းတို႔သည္လည္း စာေရးေကာင္းသူမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကသည္။

သခင္ေအာင္ဆန္းသည္ စာေရးေကာင္းတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္က ေကာ္ပီစာအုပ္မ်ားျဖင့္ ေရးထားေသာ သူကိုယ္တုိင္ေရးသည့္ အတၳဳပၸတႎလက္ေရးမူကို သူ၏ ေမာ္ေတာ္ကားေရွ႕အံ၌ ထုိးထားသည္ကို မေတာ္တဆ ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္။

“ဥႆဟ”ဟု ပါဠိျဖင့္ အမည္ေပးထားသည္။ အမွာတြင္ စစ္အတြင္း၌ စစ္ေသနာပတိ ျဖစ္ေနျခင္းမွာ ကာလႏွင့္ လုပ္ခြင့္ တိုက္ဆုိင္ေနပံုကို ေရးထားသည္။ ငယ္စဥ္က အျဖစ္အပ်က္မ်ားသာ ရွိေသးသည္။ ေရးဟန္ရွိ၍ ဖတ္ရသည္မွာ သြက္လက္သည္။ ပါဠိကို အေတာ္ သံုးႏႈန္းသည္။

(၄)

ႏိုင္ငံေရးသမား ေအာင္ဆန္းသည္ သည္ထူးျခားေသာ  ဧကမူစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ လုပ္ခဲ့ရာ ႏုိင္ငံေရး၌ ေအာင္ျမင္ပါသေလာဟု ေဝဖန္ေစာေၾကာအပ္သည္။

အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရး၌ ဦးေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္မွာ ရာဇဝင္သက္ေသ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရး ဒီေရတက္ႂကြခ်ိန္၌ တစ္မ်ဳိးသားလံုးက သူ႔အား ၾကည္ညိဳေလးစား ယုံမွတ္ခဲ့ၾကသည္။

ယေန႔ေတာ္လွန္ေရး၌ က႑ႏွစ္ဆင့္ ရွိသည္။ အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရး။ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး။ အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရးမွာ နယ္ခ်ဲ႕ကိုျခားနားေသာ အေရးေတာ္ပံု ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးသည္ကား နယ္ခ်ဲ႕ဩဇာခံေဖာက္ျပန္ေသာ ေတာ္လွန္ေရး ဆန္႔က်င္ဘက္ အင္အားစု၏ ဖိႏွိပ္မႈမွ လြတ္ေျမာက္ေရး ျဖစ္သည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရးက႑၌ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ခဲ့ပါသေလာ။ ပုဂၢိဳလ္အားျဖင့္ ေအာင္သည္ကား မဟုတ္ေပ။ လူထု၏ လႈပ္ရွားထႂကြမႈေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သည္လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲ၌ ေရွ႕တန္းက ပါဝင္ခဲ့ေပသည္။

လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲတြင္ ေအာင္ဆန္း -အက္တလီစာခ်ဳပ္ျဖင့္ အဆံုးသတ္ခဲ့သည္ မဟုတ္ေပ။ ႏု-အက္တလီစာခ်ဳပ္ျဖင့္သာ အဆံုးသတ္ခဲ့သည္။ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္မွ အေျခခံဖြဲ႔စည္းပံု စည္းမ်ဥ္းဥပေဒကို ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းေရးဆြဲလ်က္ရွိစဥ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွာ က်ဆံုးခဲ့ရရွာေပသည္။

သခင္ေအာင္ဆန္း၏ ႏုိင္ငံေရးတြင္ အမွားမ်ားရွိသေလာဟု ေဝဖန္မႈျဖင့္ ေမးဖြယ္ရွိသည္။

သခင္ေအာင္ဆန္း၏ ႏုိင္ငံေရးမ်ားကို အစဥ္တစ္စိုက္ ေလ့လာအကဲခတ္လာခဲ့သည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လုပ္တာ အကုန္မွန္တယ္ဟု ယံုစားသူေတြလည္း ရွိၾကသည္။ ဘာဗိုလ္ခ်ဳပ္လဲ၊ နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ ေစ့စပ္တာပဲဟု အထင္ေသးသည့္ အယူအဆရွိသူေတြလည္း ရွိၾကသည္။

ကြ်န္ေတာ္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ေလးစားစိတ္ဝင္စားသူ ျဖစ္သည္။ ဖဆပလ လႈပ္ရွားမႈကို အကဲခတ္ေနသူ ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လုပ္ခဲ့သည္မ်ားအနက္ သေဘာမတူႏုိင္သည့္ အခ်က္မ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။

ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကို ဖဆပလမွ ထုတ္ပယ္သည္က တစ္ႀကိမ္ စိတ္ပ်က္မိသည္။ ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီသည္ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ (ဝါ) အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရး၌ ေရွ႕တန္းက ပါခဲ့သည္။ ဖဆပလဟူေသာ ညီၫြတ္ေရးတပ္ေပါင္းစု၌ အင္အားတစ္အား ျဖစ္သည္။ စစ္အၿပီး၌ ဖဆပလကို ဗုိလ္ခ်ဳပ္က ဥကၠဠ၊ သခင္သန္းထြန္းက အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ့္သေဘာက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ သခင္သန္းထြန္းတို႔ တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္သည္ကို ျမင္လို၏။ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးေခတ္က တစ္တြဲတြဲ ႏိုင္ငံေရးအစီအစဥ္မ်ား ေရးဆြဲသတ္မွတ္ၾကသည္ကို သတိရမိ၏။

ညီၫြတ္ေရးတပ္ေပါင္စု ၿပိဳကြဲမည္ကို နည္းနည္းမွ မလိုလားခဲ့။ တပ္ေပါင္းစု ၿပိဳကြဲမည္ကို နယ္ခ်ဲ႕က အလိုရွိ၏။ ထုိအခါ ႏွစ္ဖက္စလံုးကို အျပစ္တင္ခဲ့၏။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ညီၫြတ္ေရးတပ္ေပါင္းစုျဖင့္သာလွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ တည္ေဆာက္ႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ထား၏။

တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ “ပညာတတ္ေတြမလိုဘူး၊ လက္ညွိဳးေထာင္တတ္ရင္ ေတာ္ၿပီ”ဟု အမတ္ေရြးေကာက္ပြဲမိန္႔ခြန္းမ်ားကို ဖတ္ရေသာအခါ စိတ္ပ်က္မိျပန္သည္။

ဤအခ်က္မ်ားသည္ အမွားေလာ၊  အမွန္ေလာဟု ေဝဖန္စိစစ္ၾကရန္ လိုသည္။

ယေန႔ျဖစ္ေနေသာ မၿငိမ္သက္မႈမ်ား၊ ညီၫြတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာမ်ား က အေျဖမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။ မညီၫြတ္ျခင္း၏ အက်ဳိးအျပစ္မ်ား၊ တင္မိလွ်င္ ခ်၍မရတတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအာဏာ အက်ဳိးအျပစ္ သေဘာမ်ားကို လူထုသည္ ခံစားသိျမင္ၾကေပသည္။

(၅)

ဗို္လ္ခ်ဳပ္သည္ အခ်ီးေျမွာက္ အယံုၾကည္ျခင္း အခံရဆံုးေသာ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ၏ အရွိန္အဝါသည္ ႀကီးမားလွေပ၏။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ လမ္းစဥ္ကို လိုက္ခဲ့ၾကပါသေလာဟု ေဝဖန္ၾကရန္ လို၏။

အၾကမ္းဖ်င္းကစ၍ ၾကည့္ၾကေစလိုသည္။

ယာယီ အာဇာနည္ဗိမာန္ေတာင္ကုန္းသုိ႔ တက္၍ အေလးျပဳၾကေသာသူတို႔၏ ေျခရာမ်ားသည္ မြမြမ်ားလွေပသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းစဥ္ကို သႏိၷဠာန္ခ်ၾကကုန္ေသာ ပန္းေခြမ်ားသည္ ပန္းေတာႀကီးတစ္ေတာအျဖစ္ မို႔ေမာက္ေလာက္ေပၿပီ။

သို႔ေသာ္ အာဇာနည္ဗိမာန္သည္ စကၠဴ ၌ ခဲသားမ်ဥ္းအျဖစ္ပင္ တည္ရွိေနေသးသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေက်ာက္႐ုပ္မွာ “မၿပီးတတ္ေသး၊ ဝိုးဝါးေထြး“ ၍သာ ေနခဲ့ရရွာသည္။

၆ ႏွစ္ပင္ ၾကာခဲ့ေပသည္။

အတိုးႀကီးစားႏွင့္ ေငြတိုးေပးေနေသာ ဘာဘူတစ္ေယာက္အိမ္၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓာတ္ပံု ခ်ိတ္ထားသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ရ၏။ အမွန္အားျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ အတုိးႀကီးစနစ္ကို ဆန္႔က်င္သူ ျဖစ္သည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ျပၿပီး မေတာ္မတရားလုပ္ျခင္းမ်ဳိးကိုကား မလုိလားအပ္။

ပန္းခ်ီဆရာ ကိုအုန္းလြင္ေနေသာ ၃၉ လမ္း ႀကိမ္ထိုးဆုိင္ေရွ႕၌ စစ္အက်ီရွည္ႀကီး ဝတ္ေပးထားေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ကို ေတြ႕ရ၏။ စစ္ဦးထုပ္၌ ပန္းမ်ားပင္ ေဝေနတတ္ေသး၏။ ပြဲေန႔ဆိုလွ်င္ လမ္းထိပ္ ရာဇမတ္ကြက္ မ႑ပ္တြင္း၌ ေရာက္ေနတတ္ေပသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ က်က်နနမရွိ၍ သူတို႔ လုပ္တတ္သေလာက္ႏွင့္ လုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္သည္ ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ဤမွ်အရွိန္အဝါ ပဲ့တင္သံ ႀကီးမားက်ယ္ဝန္းခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမားအျဖစ္ကား မဟုတ္ခဲ့ေပ။

လီနင္သည္ ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ဇာဘုရင္စနစ္ကို တုိက္ခ်ခဲ့သည္။ ေတာ္လွန္ေရးသမားအျဖစ္ႏွင့္ ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။ ဆုိရွယ္လစ္အစိုးရအဖဲြ႔၏ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ထူးခြ်န္ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားလည္းျဖစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမားလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကား အစိုးရအဖြဲ႕ကို က်က်နန မလုပ္ရေသးခင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေပသည္။

ဂရိတ္အတၳဳပၸတိၱစာေရးဆရာႀကီး ပလူတာက “ေသးငယ္ေသာ အျဖစ္တစ္ရပ္၊ စကားတစ္လံုး၊ ျပက္လံုးတစ္ကြက္ကပင္လွ်င္ စစ္ပြဲမ်ား၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ားစြာထက္ လူ၏ သေဘာထားကို ေဖာ္ျပတတ္သည္”ဟု ေရးဖူးသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္မကြယ္လြန္ခင္ ေမလေလာက္ က “လြတ္လပ္ေရးရတဲ့အခ်ိန္ထိေတာ့ က်ဳပ္ႏိုင္ငံေရး လုပ္ရဦးမွာပဲ၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးလို႔ ပါတီတုိက္ပြဲေတြ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ဳပ္က မပါခ်င္ဘူး။ ေဘးဖယ္ေနမယ္။ သူမ်ားေတြ လုပ္တာ ထုိင္ၾကည့္ၿပီး စာအုပ္ေရးမယ္”ဟု ေျပာခဲ့တာရွိ၏။

သူ၏ ႏိုင္ငံေရးအျမင္သေဘာမွ လွစ္ခနဲ အန္က်လာေသာ အစက္တစ္စက္ ျဖစ္သည္။

ေတာ္လွန္ေရးကား မၿပီးေျမာက္ေသးေပ။ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ သြားရသည္။ ေတာက္ေလွ်ာက္တက္ႏုိင္မွ တက္သည္။ စတာလင္က တစ္ေကြ႔ၿပီးတစ္ေကြ႔ ေခြရစ္တက္ရတာလည္း ရွိသည္ဟု ေရးဖူး၏။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကား အမ်ဳိးသားေတာ္လွန္ေရးက႑အထိ ေအာင္ျမင္ထူးျခားေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီး ျဖစ္ေပသည္။

၁၉၅၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လထုတ္ ႐ႈမဝမဂၢဇင္း အတြဲ (၇)၊ အမွတ္ (၇၄)မွ


Credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment