Thursday, February 12, 2015

ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုခ်က္အားလံုး မူအားျဖင့္သေဘာတူ၊ ပညာေရး အသုံးစရိတ္ကို အႀကိတ္အနယ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ရ

ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုခ်က္ ၁၁ ခ်က္ အားလံုးကို မူအားျဖင့္ သေဘာတူလိုက္သည္။ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ကိုမူ မိနစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ အေျခအတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ရသည္။ ဆႏၵျပေက်ာင္သားမ်ားႏွင့္ အစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္တို႔ ေဆြးေႏြးလွ်က္ရွိရာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လုိလားခ်က္ျဖစ္ေသာ ၁၀ အခ်က္ပါ "ပညာေရး အသံုးစရိတ္ကို တစ္ႏိုင္ငံလံုး အသံုးစရိတ္၏ ႏွစ္ဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ႏိုင္ရန္" ဟူသည့္အခ်က္ကို ၫိႇႏိႈင္းမရဘဲျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်က္ကို ညေန ၃ နာရီခြဲမွ စတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီ ၄ နာရီေက်ာ္သည္အထိ ၫိႇႏႈိင္းခဲ့ရသည္။

အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ကာ ရန္ကုန္သို႔ ခ်ီတက္လာေနသည့္ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားအားလံုး ရပ္ဆုိင္းရန္ ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၁ ရက္ေဆြးေႏြးမႈအၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားက သေဘာတူလုိက္သည္။

ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္႐ံုးတြင္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အစိုးရကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တို႔ ေဆြးေႏြးမႈအၿပီး သေဘာတူလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ေဖေဖၚဝါရီ ၁၁ ရက္ ေဆြးေႏြးမႈတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုခ်က္ ၁၁ ခ်က္ အားလံုးကို မူအားျဖင့္ သေဘာတူခဲ့သည္။ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ကိုမူ မိနစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ အေျခအတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ရသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လုိလားခ်က္ျဖစ္ေသာ အမွတ္ ၁၀ အခ်က္ပါ "ပညာေရး အသံုးစရိတ္ကို တစ္ႏိုင္ငံလံုး အသံုးစရိတ္၏ ႏွစ္ဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ႏိုင္ရန္" ဟူသည့္အခ်က္ကို ၫိႇႏိႈင္းမရဘဲျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်က္ကို ညေန ၃ နာရီခြဲမွ စတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီ ၄ နာရီေက်ာ္သည္အထိ ၫိႇႏႈိင္းခဲ့ရသည္။

ယင္းေနာက္ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအသံုးျပဳရန္ အျငင္းပြားခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ လက္ငင္းမက်င့္သံုးႏုိင္ေသာ္လည္း ငါးႏွစ္အတြင္း အသံုးစရိတ္ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း အသံုးျပဳရန္ ေနာက္ဆံုးတြင္ သေဘာတူခဲ့သည္။

ဆႏၵျပေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္

 ၁။ ဥပေဒမ်ားေရးဆြဲရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ဆရာမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ရန္၊
၂။ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာသမဂၢမ်ား ထူေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ႏွင့္ တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳရန္၊
၃။ အမ်ိဳးသားပညာေရး ေကာ္မရွင္ႏွင့္တကၠသိုလ္မ်ား ေပါင္းစပ္ညိႈႏိႈင္းေရး ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းရန္
၄။ ေဒသအလိုက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႕ခြဲႏုိင္သည့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကိုယ္တိုင္ျပဌာန္းရန္၊
၅။ လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ စာေမးပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ စနစ္မ်ားျပင္ဆင္ရန္၊
၆။ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္စမ္းသပ္သင္ယူႏိုင္သည့္ သင္ၾကားနည္းမ်ား ေျပာင္းလဲရန္၊
၇။ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကား လြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ ထည့္သြင္းျပဌာန္းရန္၊
၈။ မသန္စြမ္းကေလးမ်ား အပါအ၀င္ လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ ပညာေရးစနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ၊
၉။ ေက်ာင္းသားအေရးခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ပညာဆက္သင္ခြင့္ရရန္၊
၁၀။ ပညာေရးစရိတ္ကို တစ္ႏုိင္ငံလံုး အသံုးစရိတ္၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ရန္၊
၁၁။ အခမဲ့ မသင္မေနရ ပညာေရးစနစ္ကို အလယ္တန္းအဆင့္အထိ တိုးျမွင့္က်င့္သံုးရန္

Credit - Mizzima News

No comments:

Post a Comment