ပၪၥာနႏၲရိယကံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းလို႔ ေမးစရာေလးရွိပါ တယ္။ သိလိုတာက လူေတြ(သာမန္အရပ္သား သုိ႔မဟုတ္ ဥပါသကာ ဥပါသိ ကာမေတြ)က သံဃာညီၫြတ္မႈကုိ ပ်က္ ျပားေအာင္လုပ္တာလား သုိ႔တည္းမဟုတ္ အမွတ္တမဲ့ျဖစ္ေစ တမင္သက္သက္ျဖစ္ေစ သံဃာကပဲ သံဃာညီၫြတ္မႈကုိ ပ်က္ျပားေအာင္လုပ္ႏိုင္တာလာ
အဲဒီလိုအျငင္းပြားမႈဟာ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အဲဒီေဒသက လူေတြကုိေရာ ရဟန္းသံဃာေတြကုိပါ ကြဲျပားသြားေစပါတယ္။ ပါဠိက်မ္းဂန္နဲ႔ျဖစ္ရပ္မွန္
ကိႏၷရီႏြဲ႕ဆန္းယဥ္
သံဃာသင္းခြဲသူ
*********************
''ဥပါလိ၊ လူ(ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာမ) သာမေဏ တုိ႔သည္ သံဃာကုိမခြဲႏိုင္။ ခြဲျခားငွာေသာ္ကား အားထုတ္ႏိုင္ ၏ (ဝိ ၄၊ ၃၆၇)''လုိ႔ အရွင္ဥပါလိမေထရ္ကုိ ျမတ္ဗုဒၶ မိန္႔ ေတာ္မူတဲ့အတြက္ သံဃာသင္းခြဲသူဟာ ရဟန္းပဲျဖစ္ႏိုင္ပါ တယ္။ လူ၊ သာမေဏေတြကေတာ့ သံဃာကြဲေအာင္ ေဘးက ေနၿပီး ေသြးထုိးလႈံ႔ေဆာ္သူပဲျဖစ္ႏိ
''ဥပါလိ၊ ပကတတ္ျဖစ္ (အာပတ္စင္ၾကယ္)ေသာ၊ တူမွ်ေသာေပါင္းသင္းမႈရွိ (မကြဲျပားေသး)ေသာ၊ တူမွ်ေသာ သိမ္(သိမ္တစ္ခုတည္း)၌တည္ေသာ
(သိမ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပမယ့္) ရဟန္းကုိးပါးမျပည့္ရင္ သံဃာသင္းခြဲသူလို႔လည္း မဆုိႏုိင္၊ ပၪၥာနႏၲရိယကံလည္း မထိုက္ဘူး (မ-႒ ၄၊ ၇၇)။ သင္းခြဲသူအဓမၼဝါဒီရဲ႕ေနာက္လ
မွတ္ဖုိ႔က ပၪၥာနႏၲရိယကံေျမာက္တဲ့ သံဃာသင္းခြဲ မႈကုိ ရဟန္းကပဲျဖစ္ေစႏိုင္တယ္လို႔
ေဘဒကရဝတၴဳ ၁၈ မ်ဳိး
************************
၁) ရဟန္းသည္ အဓမၼ(မမွန္သည္)ကုိ ဓမၼ(အမွန္)ဟုဆုိ၏။
၂) ဓမၼ(မွန္သည္)ကုိ အဓမၼ(မမွန္)ဟုဆုိ၏။
၃) အဝိနယ(ဝိနည္းမဟုတ္)ကုိ ဝိနယ(ဝိနည္းဟုတ္) ဟုဆုိ၏။
၄) ဝိနယ(ဝိနည္းဟုတ္)ကုိ အဝိနယ(ဝိနည္းမဟုတ္) ဟုဆုိ၏။
၅) ဗုဒၶေဟာကုိ ဗုဒၶမေဟာဟုဆုိ၏။
၆) ဗုဒၶမေဟာကုိ ဗုဒၶေဟာဟုဆုိ၏။
၇) ဗုဒၶေလ့က်က္သည္ကုိ မေလ့က်က္ဟုဆုိ၏။
၈) ဗုဒၶမေလ့က်က္သည္ကုိ ေလ့က်က္ဟုဆုိ၏။
၉) ဗုဒၶပညတ္သည္ကုိ မပညတ္ဟုဆုိ၏။
၁ဝ) ဗုဒၶမပညတ္သည္ကုိ ဗုဒၶပညတ္ဟုဆုိ၏။
၁၁) အာပတ္မဟုတ္သည္ကုိ အာပတ္ဟုဆုိ၏။
၁၂) အာပတ္ဟုတ္သည္ကုိ မဟုတ္ဟုဆုိ၏။
၁၃) အျပစ္ေပါ့အာပတ္ကုိ အျပစ္ေလးအာပတ္ဟုဆုိ၏။
၁၄) အျပစ္ေလးအာပတ္ကုိ အျပစ္ေပါ့အာပတ္ဟုဆုိ၏။
၁၅) ျခြင္းခ်က္ရွိအာပတ္ကုိ ျခြင္းခ်က္မရွိအာပတ္ဟု ဆုိ၏။
၁၆) ျခြင္းခ်က္မရွိအာပတ္ကုိ ျခြင္းခ်က္ရွိအာပတ္ဟု ဆုိ၏။
၁၇) ႐ုန္႔ရင္းေသာအာပတ္ကုိ မ႐ုန္႔ရင္းေသာအာပတ္ ဟုဆုိ၏။
၁၈) မ႐ုန္႔ရင္းေသာအာပတ္ကုိ ႐ုန္႔ရင္းေသာအာပတ္ ဟုဆုိ၏။
(ဝိ ၄၊ ၃၆၇)
တျခားစီယူပါ
**************
ဒီေနရာမွာ သံဃေဘဒက ျဖစ္ေအာင္လုပ္(သံဃာ သင္းခြဲ)လို႔ ကံႀကီးထိုက္တာနဲ႔ သံဃာ့ညီၫြတ္ေရးပ်က္ေအာင္ လုပ္တာကုိ တျခားစီယူသင့္ပါတယ္။ ပါဠိေတာ္မွာဆုိတဲ့အတုိင္း သံဃာ့ညီၫြတ္ေရးပ်က္ေအာင္ေတာ
အဲဒီလိုလုပ္ရာမွာ အဓမၼဝါဒီ(မမွန္သူ)ေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီး ဓမၼဝါဒီေတြကုိ မဟုတ္မတရားစြပ္စြဲမိရင္ေတာ့
ေမးခြန္းအာေဘာ္
********************
ေမးခြန္းရဲ႕ ဒုတိယပုိင္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ နည္းနည္း ေျပာစရာ ရွိတာက ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶဝါဒီလူဥပါသကာေတြ နဲ႔ ရဟန္းေတြအၾကား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပုိင္ဆုိင္
ဘုန္းႀကီးအခ်င္းခ်င္းပဲ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပုိင္ဆုိင္
စိတ္ထားမွန္ေစ
********************
အစစ္ပါပဲ။ သံဃာကြဲရင္ လူေတြကြဲတယ္။ ေက်း ရြာႏွစ္ျခမ္းကြဲတယ္။ လင္မယားကြဲတာေတာင္ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ က်မ္းဂန္မွာျပတာက ကုိယ္ေစာင့္နတ္ေတြလည္း ကြဲတယ္။ အဲဒီကတစ္ဆင့္ ေျမကုိမွီတဲ့နတ္ေတြ၊ အာကာသမွာေနတဲ့ နတ္ေတြ ကြဲတယ္၊ ျဗဟၼာ့ဘုံအထိ အရိယာျဖစ္ၿပီးတဲ့ပုဂိၢဳလ္ေတ
ဒါေပမဲ့ သံဃာကြဲျခင္းကိစၥဟာ ဗုဒၶ သက္ေတာ္ထင္ ရွားရွိစဥ္မွာေတာင္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာမုိ႔ လူ႔သဘာဝနဲ႔ သမုိင္းစဥ္အရ ေရွာင္လႊဲမရႏိုင္တဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္လို႔ပဲဆုိပါရေ
လာကမွာ သက္ရွိေရာသက္မဲ့ပါ ဖုိဓာတ္မဓာတ္ (ဆန္႔က်င္သဘာဝ)ႏွစ္မ်ဳိးဟာ ခြဲမရသလို မည္သည့္လူ႔အသုိင္း အဝုိင္းမွာမဆုိ သေဘာထား ကြဲျပားတဲ့အုပ္စုတစ္စုဟာ ရွိစၿမဲ ပါ။ ဒါေၾကာင့္ မလႊဲသာလုိ႔ အဲဒီလုိ(ကြဲျပားမႈ)ျဖစ္လာရင
(အရွင္ေကလာသ ဆရာေတာ္၏ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
#TheFlowerNews
Credit - Yangon Media Group
No comments:
Post a Comment